EICMA Miláno 2007
Text: Filip Tichý , Lukáš Růžička | Foto: Vláďa Novotný , TZ , Jarda Ducháček | Zveřejněno: 16.11.2007 | Zobrazeno: 28 198x
Kapitoly článku
Na letošní výstavě Morini ukázala, že ve vytyčené cestě hodlá pokračovat, a předvedla novou verzi silničního cendura po názvem Moto Morini Granpasso 1200. Tento stroj vychází ze stejného rámu i motoru 1200 ccm jako prototyp MM3, ovšem po stránce designu urazil pořádný kus dopředu. Divoký výraz se dvěma vypouklými čočkami reflektorů a mezi nimi náznak kachního zobáku se docela povedl a díky provedení světel trošku připomíná tuzemskou Jawu 650 Dakar. Také sedlo a řešení zadní části prozrazuje mistrovskou ruku italského designu, snad jen zadní kyvka ještě působila dojmem obrobku narychlo dodělaného rozbrušovačkou.
Oko naopak potěší zadní odpružení hrdě vyvedené na stranu a zvýrazněné žlutou barvou pružiny či opticky vyvážený výfuk, který působí klasicky a zároveň neotřele moderně. Vepředu se usídlila obrácená vidlice - ono bez toho by si snad už žádný výrobce stroj s vyšším než litrovým objemem nedovolil prezentovat. Kola zůstávají drátová a univerzální zaměření směrem k terénu je naznačen i malou hrazdičkou řídítek.
Jako pohonná jednotka bude sloužit dvouválec do V v úhlu 87° o objemu 1187 cm3 ze stávající řady Corsaro. Suchá hmotnost by měla zůstat těsně pod 200 kg, ovšem provozní hmotnost po natankování obrovské 25litrové nádrže asi bude o dost vyšší. Tento stroj už by prý měl být na jaře k dispozici na trhu, ale neříkal výrobce něco podobného již minulý rok?
Video: Ostatní značky
(autor: Jarda, střih: Radek Žemlička)Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?