Logo Triumph Triumph

Informace o značce

Zakladateli Triumph motorcycles byli dva Němci : Siegfried Bergman a Mauritz Schulte. Siegfried založil v roce 1902 novou firmu s názvem Triumph. Počátečním krokem ke zrození prvního motocyklu bylo namontování motoru Minerva do jízdního kola. Později byl vyvinut vlastní motor.

Historie značky

Během 1. světové války vyvinul Triumph model H. Následoval model R a ve dvacátých letech se stal velmi populární model P o objemu 500 cm3. I přes poměrně vysokou produkci ve válečných letech se Triumph dostal v roce 1936 do finančních potíží a byl prodán Jackovi Gangsterovi.

Jack Sangster jmenoval ředitelem Edward Turnera a toto rozhodnutí se ukázalo jako správné. Edward navázal na tradici původních designů, které pojmenoval Tiger 70, Tiger 80 a Tiger 90 a tím se podařilo výrazně zvýšit objemy prodejů.
V roce 1937 byl na trh uveden model Speed Twin s dvouválcem o objemu 500 cm3, který začal konkurovat tradičním jednoválcům. Motor Speed Twinu perfektně pasoval i do Tigera 90. Celkově byly ceny srovnatelné s cenami jednoválců. Speed Twin slavil velký úspěch.

Triumph Tiger 90 se stal základem pro novou verzi Tiger 100 a dlouhou dobu spolu se Speed Twinem patřil k nejprodávanějším motocyklům na trhu. Tiger 100 získal v té době nejvyšší ocenění 100 mph mark.
Došlo k modernizaci starších modelů a pro americký trh byl v roce 1950 představen model Thunderbird (přezdívalo se mu T-Bird) s motorem o objemu 650 cm3. O devět let později byl na trh uveden známý Bonneville, který vycházel z Tigera 110. Jeho název vznikl podle vyschlého solného jezera Bonneville, kde v roce 1956 tento model dosáhl neuvěřitelných 345 km/hod – i když to nikdy nebylo uznáno.
Bonnevile byl v následujících letech několikrát modernizován, ale stále zachovával původní design. Do roku 1972 bylo prodáno více než 250 000 modelů. V roce 1969 byl na trh uveden T150 Trident s tříválcovým motorem. Byl to retro model s výkonem 740 cm3. Použit byl upravený rám Speed Twinu. Jízdní vlastnosti byl dobré, ale neodpovídaly zcela stylu dané doby.

Tříválec Iridentu byl použit rovněž v Triumphu X-75 Hurricane. Jednalo se o styl, který později inspiroval japonské výrobce motocyklů.
V období 1973 – 1983 prožívala továrna těžké časy. Ani inovace modelu Trident na moderní Trident T160, který měl na trhu velmi dobrou odezvu nepomohla odvrátit finanční problémy, se kterými se Triumph potýkal. Triumph bojoval s hight tech designem motocyklů vyráběných firmami jako např. Honda. Poté, co šla firma do likvidace, koupil ji v roce 1983 John Bloor.
John Bloor rozhodl, že bude vyvinuta nová řada motocyklů Triumph a před uvedením na trh bude vše udržováno v tajnosti. Vývoj řady 6 roadsterů trval 8 let. Některé prvky včetně designových byly využity u všech modelů. Důležitou roli hrála úspora nákladů.
Základním modelem byl Trident s tříválcem ve verzi 750 cm3 a 885 cm3. Oba motocykly měly masivní rám a japonské brzdy a pérování. Velmi úspěšné bylo i zavedení Trophy 1200 a Daytony 1000.

Správné bylo uvedení Thunderbirdu, který si zachoval retro vzhled a byl vybaven motorem o objemu 885 cm3. Retro vzhled sklidil úspěch v celosvětovém měřítku.

Na základě monitoringu japonského trhu byla cíleně vyvinuta Daytona TT600. Triumphu se díky designu produktové řady podařilo konkurovat japonským motocyklům. Nový model uvedený na trh v roce 2003 byl ještě stylovější. Dále byly vyvinuty sport-touring modely, jako například Sprint ST & RS.
John Bloor inicioval úspěšné uvedení známého Bonneville. Díky identickému vzhledu si Bonneville získal zákazníky a to pomohlo znovu obnovit důvěru ke značce

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist