husqvarna_svartpilen_801_2




Triumph Tiger 1200 se dokáže snížit až o 20 mm

Vůbec první s touhle vychytávkou přišla Ducati Multistrada V4 v loňském roce, teď ji následuje i Triumph: na zmáčknutí tlačítka si dokážete sedlo největšího Tigera poslat blíž k zemi až o dva centimetry.

Nadpisem a perexem by mohla tahle zpráva klidně skončit, protože jsme prozradili vlastně vše a o moc víc toho nevíme, Triumph to více dopodrobna v tiskové zprávě nerozpitvává a není ani žádné video. I když něco přece máme. Tigera 1200 představil Triumph na podzim roku 2021 a všech pět verzí má v základu semiaktivní podvozek Showa. U silničních variant GT, GT Pro a GT Explorer (na níž Iván Cervantes nedávno zajel světový rekord v ujeté vzdálenosti jedním člověkem během 24 hodin) je sedlo nastavitelné do dvou výšek 850 a 870 mm, terénnější verze Rally Pro a Rally Explorer jsou ještě vyšší, 875 a 895 mm. A ze zkušenosti můžu potvrdit, že to „relíčko“ jsou fakt vysokánsko štafle. Z nabídky příslušenství si můžete pořídit o 2 cm nižší sedla, ale přiznám se, že tahle řešení „sice totálně rozhodíme ergonomii pro jízdu, ale zákazník při zastavení lépe dosáhne na zem“ mi přijdou jako pitomost – ještě jsem nejel na motorce se sníženým sedlem, kde by jízdní pozice působila přirozeně. Proto vítám, že Triumph je další značkou, která se nebojí jít dál v možnostech semiaktivních podvozků, a umožní po vteřinovém podržení tlačítka Home na řídítkách motorku snížit prý až o 20 mm, v závislosti na zatížení. Čekal bych i víc, jelikož dojde k povolení předpětí zadní pružiny na minimum. Toto prý lze provést i za jízdy, ale do jaké rychlosti, to nám Ostrované neprozradili, každopádně produktový ředitel Steve Sargent zdůrazňuje snížení těžiště při nízkých rychlostech, což má jezdcům dát větší důvěru při ovládání stroje. Takže to asi nebude až do toho zhruba kilča, jako to jde u Multistrady. Fičuru zvanou Active Preload Reduction nedostanou jenom nové stroje, při příštím servisu si ji budete moci nechat nahrát do řídicí jednotky i u svého loňského Tigeru 1200.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist