Triumph TT 600
Informace k modelu
V roce 1984 začal britský obchodník John Bloor postupně oživovat slavné jméno motocyklové a automobilové historie, které úředně zaniklo v roce 1983. John zakoupil práva na užívání značky Triumph a pustil se do poctivé, těžké práce. Jeho snažení bylo korunováno v roce 1990 představením nové řady motocyklů Triumph. New British Motorcycle od prvních okamžiků stavěl na určité exkluzivitě, ale na rozdíl od velké spousty jiných znovuzrozených motocyklových výrobců přinášel svým zákazníkům poctivé, spolehlivé a kvalitně zpracované motocykly. John velice chytře využil volného místa na trhu a do podvědomí zákazníků se okamžitě zapsala rovnice Triumph = tříválec. Díky nabytému sebevědomí se v roce 2000 odhodlal vyzvat Japonsko, motocyklovou velmoc, k boji na jejich území. Tedy v tehdy nejnabitější kategorii čtyřválcových super-sportovních šestistovek, kde rozhodně nebyl prostor pro slabost a chyby. A tak se na scéně objevil Triumph TT 600.

Na tomto stroji se ve vývojovém oddělení v Hinckley pracovalo již od roku 1996. V otázce koncepce motoru nebylo v čem experimentovat, pokud se výrobce chtěl udržet konkurence schopný, aniž by překročil povolený zdvihový objem 600ccm, bylo nutné použít řadový, kapalinou chlazený čtyřválec. Tuto koncepci používaly všechny japonské šestistovky a až do příchodu Triumphu nevyráběla žádná jiná nejaponská značka v této kubatuře rovnocenný stroj. Tedy s výjimkou dvouválcové Ducati 748, která díky tehdejším pravidlům spadala do stejné objemové třídy spolu se čtyřválcovými šestistovkami. Ale 600ccm a kategorie Supersport byla doménou čistě japonských výrobců. Z kontextu doby tedy vyplývá značná odvaha britského výrobce a navíc i zdravá dávka drzosti, když při svém příchodu v roce 2000 model TT 600 měl jako jediný ve své kategorii elektronické vstřikování paliva. Jednalo se o japonský systém Sagem a komponentů od výrobců ze Země vycházejícího slunce bylo povícero, například přední a zadní tlumení Kayaba a brzdy Nissin.
Motocykl byl přijat veřejností s velkým očekáváním a dá se říci, že obstál se ctí. Tedy pokud budeme hodnotit stránku týkající se jízdních vlastností, chování podvozku a účinku brzd. V tomto aspektu testovací jezdci pěli pouze slova chvály. Kamenem úrazu se však stal motor a to co se zpočátku jevilo jako krok kupředu, bylo nakonec achillovou patou stroje. Přes dlouhý vývoj nefungovalo vstřikování správně, reakce na pravé zápěstí nebyla plynulá, chyběla zpětná vazba k jezdci a především, agregát nebyl dobře vyladěn. Choval se spíše jako dvoutakt, výkonová křivka nebyla vyhlazená a ve spodním a středním pásmu chyběly motoru koňské síly. Špičkový výkon v maximálních otáčkách byl sice poměrně dobrý, ale jak již bylo řečeno, v této kategorii není prostor k chybám. Triumph TT 600 modelový rok 2002 byl po stránce motor managementu úspěšně přepracován a motocykl se stal plně konkurence schopným, ale původní dojem už se nepodařilo napravit. Do karet nehrála výrobci ani cena, TT 600 byl totiž od počátku dražší, než jakýkoliv jiný stroj kategorie Supersport. Rok 2003 byl pro tento nedoceněný stroj posledním a rozhodně se nedá říci, že by TT 600 byl neúspěšným motocyklem. Když ze scény odcházel, byl naprosto srovnatelný se svou konkurencí, ale na druhou stranu z ní ani nijak nevybočoval. Přesto, a nebo právě proto, byla celá anabáze Triumphu v této prestižní objemové kategorii velice důležitá pro další směřování značky. Výrobce sice využil podařený čtyřválcový základ v následujícím modelu Daytona 600 a Daytona 650, ale nakonec v roce 2005 upustil od dalšího vývoje tohoto čtyřválcového motoru a s plným úsilím se věnoval broušení rodinného drahokamu, tedy řadového tříválce. A právě v této koncepci je považován za světovou extratřídu a činí jej ve vztahu k ostatním výrobcům jedinečným.
Technické údaje Triumph TT 600
1990 2002
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje

V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme.

Objem 600 cm3 599 cm3
Výkon 32.8 kW 80.2 kW
Výkon při otáčkách 6500 ot/min 12750 ot/min
Točivý moment 50 Nm 68 Nm
Otáčky při max toč.mom. 5500 ot/min 11000 ot/min
Druh motoru Spalovací
Dvoudobý/čtyřdobý 4
Chlazení Vzduch Kapalina
Uspořádání válců Stojatý Řadový
Počet válců 1 4
Rozvod OHC DOHC
Ventilů na válec 4
Vrtání 95 mm 68 mm
Zdvih 84 mm 41.3 mm
Kompresní poměr 8.5 : 1 12.5 : 1
Příprava paliva Karburátor Vstřikování
Startér Nožní Elektrický
Počet rychlostí 5 6
Sekundární převod - Řetěz
Vyjímatelná baterie - Ano
Brzdy vpředu kotouč 2 kotouč
Rozměr předního kotouče 267 mm 310 mm
Přední třmen - čtyřpístkový
Brzdy vzadu buben kotouč
Přední kolo - 17 "
Zadní kolo - 17 "
Rozměr přední pneu - 120/70 ZR17
Rozměr zadní pneu - 180/55 ZR17
Výška sedla - 810 mm
Suchá hmotnost 140 kg 170 kg
Objem nádrže 13 l 18 l
Spotřeba 5 l/100 km 5.4 l/100 km
Maximální rychlost 146 km/h 248 km/h
Galerie Triumph TT 600 od uživatelů
Videa Triumph TT 600
Témata ve fóru o Triumph TT 600
Fórum Téma Odpovědí Poslední příspěvek
Založit téma Všechna témata
Opravy a údržba ukazatel paliva 0 27.4.2019 10:53
Supersport Potřebuju radu s triumphem 1 26.4.2019 18:45
Opravy a údržba Přehřívání 5 22.3.2015 20:44
Silniční sportovní pro a proti 5 4.6.2014 12:41
Opravy a údržba Snímač ryhlosti 2 4.6.2014 09:49
Silniční sportovní Má velký rozsah oleje nějakou nevýhodu? 34 20.8.2013 20:47
Americké, anglické Rozvoďák na Triumph TT600/ Speed Four 13 1.7.2012 19:10
Skupiny
Silné stránky hodnocené uživateli
Slabé stránky hodnocené uživateli
Průměrné hodnocení od 2 uživatelů
Motor
Spojka
8.0/10
Průběh výkonu
9.0/10
Vibrace
10.0/10
Převodovka
7.0/10
Mechanická hlučnost
7.0/10
Zvuk
10.0/10
Spolehlivost
10.0/10
Brzdy
9.0/10
Podvozek
Možnost nastavení
8.0/10
Těsnost tlumičů
10.0/10
Tuhost rámu -
Jízda
Sport
9.0/10
Město
7.0/10
Cestování
10.0/10
Zázemí
Ceny náhr. dílů
9.0/10
Ceny servisu
9.0/10
Servisní síť
8.0/10
Dostupnost dílů
8.0/10
Nabídka doplňků
5.0/10
Servisní intervaly
10.0/10
Sport
Tlumič řízení -
Celková průměrná známka ze všech oblastí: 8.58
Kupující kteří dali TT 600 přednost
NekoupiliZ důvodu
Kupující místo TT 600 koupili raději jinou
JakouZ důvodu
Suzuki DR 650 málo v ponuke
Honda CBR 600F Nakonec vyhrál japonec.
Yamaha XT 600 E
Manuály pro Triumph TT 600
Ročník Vložil Soubor Velikost Poznámka
Nahrát manuál
2004 matesko manual-tt-600.pdf 9.0 MB
2003 daemon_jack triumph-tt600-03.pdf 31 MB Manual pro TRIUMPH TT 600, r.v. 2003, only english
Bazar pro Triumph TT 600 (rss)

TOPlist