globalmoto_duben_nolan




Stealth edice ukazují Triumph Bonneville v novém světle… nebo spíš tmě

Můžete tisíckrát namítat, že speciální edice, která se týká výhradně barev, není žádná speciální edice. Jenže v kategoriích, kde se motorky kupují hodně „očima“, jsou právě barvy důležité, a když se navíc speciální lakování pojme skutečně speciálně, může zdánlivý detail ozvláštnit celou motorku. U osmi edic Stealth od Triumphu se to celkem povedlo.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Pouze pro modelový ročník 2024 půjde u dealerů Triumphu objednat osm speciálních motorek z modelové řady Modern Classics, stojících na platformě Bonneville. A čím jsou speciální? Vlastně jen jedinou věcí – lakem na nádrži. Přičemž každý model má vyhrazený svou specifickou barvu.

Zdá se vám to málo? Ono to vlastně je málo, ale stejně má tenhle lak svoje kouzlo. U Triumphu ho na nádrž nanáší ručně, vždy začínají metalickým podkladem, na který je pak nanesena černá barva tak, aby barevný podklad odzadu dopředu postupně přecházel do černé. Vše se zakončí několika vrstvami bezbarvého laku pro pořádně hluboký lesk.

Podle Triumphu působí lakování skvěle na různorodém světle, kdy se zbarvení v různých místech mění podle i podle úhlu, ze kterého se na lakovaný díl koukáte. Jelikož jsou navíc nádrže lakovány ručně, je každá z nich unikátní – sice jen v úplném detailu, ale dvě zcela stejné prostě nevzniknou. Jen škoda, že na hodně temných fotkách barva zdaleka nevynikne tak jako naživo.

Samozřejmě jsou barvy, u nichž speciální lakování v rámci Stealth edic vynikne lépe než u jiných. První z osmi edic je klasický Speedmaster Red – tedy Bonneville v ležérním americkém stylu, který dostal sytě rudou nádrž.

Stejnou rudou dostal taky sportovně orientovaný Speed Twin 1200 Red.

Pokud se ovšem cítíte odvážnější, můžete sáhnout po fialové. Tu si veze Bobber Purple, tedy cruiser s osekanou zádí a jednomístným sedlem.

Výborně vypadá také Scrambler 900 Orange s nádrží v oranžové barvě.

Vedle nesáhnete ani se zelenou – do ní je lakovaná edice postavená na menším sportovním Speed Twinu 900 Green.

Jako sázka na jistotu – byť neméně atraktivní, je i sytá modrá na základních klasických Bonnevillech T100 Blue a T120 Blue.

Naopak celkem fádní je šedočerný lak na Bonneville T120 Black. Jedná se o jediné matné provedení, kdy do černé přechází šedivá.

Je trochu škoda, že jsou laky pro jednotlivé modely pevně stanoveny, ale tak už speciální edice často fungují. Nejdůležitější otázka se samozřejmě týká ceny, a ta není úplně špatná. Za speciálně nalakovanou nádrž v rámci edice si připlatíte 16 000 korun u devítistovek a 22 000 korun u dvanáctistovek.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist