yamaha_demo_tour




Triumph inovuje cestovní enduro Tiger 900

Britský Triumph po čase opět inovuje svou rodinu středních Tigerů. Cestovní enduro sice tentokrát nezažívá takovou obměnu jako v roce 2019, přesto je ale novinek požehnaně. Je tu motor s vyšším výkonem i točivým momentem, pozměněná ergonomie naladěná pro vyšší komfort, ale i nový design plastů a spousta detailů. Na druhou stranu rám a celkový základ zůstal stejný i nadále.

Kapitoly článku

Třeba nový design nemusí být zřejmý hned na první pohled, změnil se ovšem přední zobák a také plasty, co na něj opticky navazují. Plus je tu samozřejmě spousta nových barev, dostupných podle konkrétní verze, a hračičky potěší i nové blinkry. Ty neblikají klasicky, ale plynule „rolují“, takže se postupně rozsvěcí od vnitřní strany k vnější. Kromě toho přední blinkry tlumeně svítí neustále, takže fungují i jako poziční světla, a zadní blinkry se umí rychle rozblikat v případě, že motorka zaznamená prudké zpomalení při nouzovém brždění.

Když už jsme u brzd, Triumph Tigeru i nadále dopřává vpředu monobloky Brembo Stylema s průměrem kotoučů 320 milimetrů, novinkou jsou ovšem spárované okruhy, takže při stisknutí přední brzdy přibržďuje i zadek.

Na druhé straně se zvýšil výkon, a to o nezanedbatelných 13 koní. Přestože má tříválec pořád 888 cm3 a nezměnilo se ani uspořádání klikového hřídele do písmene „T“, nové písty s vyšší kompresí, nová hlava, vačky a sání mohou za to, že výkon poskočil z 95 na 108 koní při 9 500 otáčkách a točivý moment z původních 87 Nm na 90 Nm při 6 850 otáčkách. I při zachování síly v nižším a středním pásmu je motor nově živější v nejvyšších otáčkách, zároveň ale slibuje nižší spotřebu, a na jednu dvacetilitrovou nádrž tak půjde najet přes 400 kilometrů.

Brzdy i motor zůstávají napříč verzemi shodné, totéž se ovšem nedá říci o podvozku a kolech, byť technika zůstává jako u dosavadních ročníků. V nabídce budou tři verze – GT coby silniční základ, GT Pro s lepší výbavou, a terénně orientovaná Rally Pro. Terénní základ Rally už se v nabídce neobjeví.

Silničně orientované GT a GT Pro jedou na litých kolech s kombinací 19 palců vpředu, 17 vzadu, obě vybavené přední plně nastavitelnou vidlicí Marzocchi se zdvihem 180 milimetrů. Jenže zatímco GT má vzadu ručně nastavitelný tlumič, GT Pro dostane opět tlumič s elektrickým nastavením tuhosti i předpětí. Zdvih zadního odpružení je shodných 170 milimetrů. Co do hmotností, GT je díky chybějící výbavě nejlehčí, má pohotovostních 219 kilogramů, u verze GT Pro je to 222 kilogramů.

Verze Rally Pro zaměřená do terénu má drátěná kola o rozměru 21 palců vpředu a 17 vzadu, odtlumené komponenty Showa. Ty tvoří vpředu vidlice se zdvihem 240 milimetrů, vzadu potom tlumič se zdvihem 230 milimetrů – obojí je nastavitelné klasicky ručně. Tiger 900 Rally Pro je navíc standardně dodáván s padáky a velkým hliníkovým krytem pod motorem. I proto je nejtěžší z celé rodiny při pohotovostní hmotnosti 228 kilogramů.

Z další výbavy vyniká TFT displej s novým grafickým zpracováním, které by mělo být přehlednější. Skrze něj se nastavuje mimo jiné až šest jízdních režimů a novinkou je USB zástrčka hned u displeje. Všechny modely mají už ve standardu vyhřívané gripy, modely Pro vyhřívají i sedla, navíc mají rychlořazení nebo monitorování tlaku v pneumatikách.

Změn doznala ergonomie, kde svou roli sehraje plošší a pohodlnější nové sedlo. Zachováno zůstalo jeho výškové nastavení v rozmezí 20 milimetrů, takže GT verze umí mít 820 nebo 840 milimetrů výšku, případně i rovných 800 s paketem pro snížení sedla. Rally Pro má sedlo ve výšce 860 nebo 880 milimetrů. Novinkou je dále uložení řídítek v silentblocích tlumících vibrace a Rally Pro má standardně jinou pozici řídítek, která jsou o 15 milimetrů blíže jezdci. Větrný štítek lze stejně jako dosud nastavovat v pěti krocích v celkovém rozmezí 50 milimetrů.

Inovovaný Tiger 900 jde do prodeje na začátku příštího roku, a i když zatím neznáme českou cenu, můžeme se odrazit od té britské, která činí v přepočtu 343 000 korun za základní GT, 390 000 za GT Pro a 407 000 za Rally Pro. V nabídce se objeví také více než 50 kusů příslušenství, přičemž některé prvky nabídne Triumph v různých paketech.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Syste přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist