Zajímalo by mě, v čem je problém? Napadají mě dvě příčiny. Při těchto vysokých rychlostech už je velký odpor vzuchu a díky ještě převodu do rychla to motor svým výkonem neutáhne. Druhá příčina je, že je motorka motorově rozladěná a nemá svých 72 kW.
Nebude nakonec lepší tam nechat standardni rozetu se 43 zuby, kdy bude mít motor víc síly a roztočí to nad 9000 otáček?
Díky za rady, případně názory.
2 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
Za mě tam dát standardní rozetu ...motorka bude živější a nebude se tak trápit...
Naposledy editováno 15.11.2010 15:53:50
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
Cooker>Já myslím, že sis odpověděl sám .... a ještě jedna věc..nemyslím si, že by motorka (konkrétně) CBF1000 s výkonem 72 kW dokázala jet 248 v hodině...na to má toho výkonu poněkud málo ....těch reálných je snad těch 225 a když je někdo chytrej (myslím původního majitele) víc než konstruktéři motocyklů....no škoda mluvit...možná tou změnou snížíš otáčky při cestování, ale nějaký brutální zvyšování maximáloních rychlostí bych od toho neočekával ...
Za mě tam dát standardní rozetu ...motorka bude živější a nebude se tak trápit...
No já nejsem honič rychlostí, takže je mi maximálka ukradená, ať 225 nebo 248 Spíš mi šlo o to, jestli opravdu nedostačuje výkon.
Tvoje připomínka o menších točkách při cestovních rychlostech (do 160 km/h) je zajímavá... To bude asi důvod tam zatím nechat tu 39 zubovou. Těch standardních 43 zubů dám spíš při cestě někam na dovolenou ve dvou a naložení bagáží.
EDIT: to s tím trápením myslíš vážně? Nepříjde mi, že by jí to při cestování sólo nějak vadilo. Jezdit ve dvou a naložen bych to pochopil.
Naposledy editováno 15.11.2010 16:02:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
No-limits>No já nejsem honič rychlostí, takže je mi maximálka ukradená, ať 225 nebo 248 Spíš mi šlo o to, jestli opravdu nedostačuje výkon.
Tvoje připomínka o menších točkách při cestovních rychlostech (do 160 km/h) je zajímavá... To bude asi důvod tam zatím nechat tu 39 zubovou. Těch standardních 43 zubů dám spíš při cestě někam na dovolenou ve dvou a naložení bagáží.
EDIT: to s tím trápením myslíš vážně? Nepříjde mi, že by jí to při cestování sólo nějak vadilo. Jezdit ve dvou a naložen bych to pochopil.
tak asi jí to neublíží a ty to pocítíš až u rychlostí nad 200 ...
Jinak jedna věc je cestovní rychlosti na 6ku a druhá pak, aby jsi se s tím neotravoval třeba ve městě, že 50ka na trojku bude moc podtočená a na dvojku přetočená...ale to už jsou jen takové polemiky...uvidíš, jak Ti to bude vyhovovat...
Naposledy editováno 15.11.2010 16:16:55
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
Takový věci se řeší u natuněnýho motoru, u kterýho se zvedne výkon a má teoretickou šanci to na těžší převod rozkutálet rychleji, ale to už musí bejt nějaká větší změna k lepšímu, nějaký laďáky a sport. filtr na to asi nestačí.Taky záleží o jakouo motorku jde a jak hodně velkej má aerodinamickej odpor...
U tebe by to možná,čistě teoreticky mohlo znamenat mírně sníženou spotřebu, i když taky pochybuju, protože pokud to ždímeš na max na 6ku a ono to dál nejede, protože to motor nedokáže rozmotat na max. otáček, tak to může bejt spíš naopak...
Dej tam co tam patří, případně o 2 zuby větší rozetu.Já to takhle měl na RF900 a lítalo to jako prase a zvedla se i maximálka(nemyslim tachometrově).Běžně jsem s tim na sprintu dával daleko mladší, výkonnější a lehčí motorky...
edit: jo a ještě jedna věc, pokud dáš menší rozetu, změní se ti reálnej údaj na tachu a to dolu, tak že jedeš třeba tolik, co by ti to jelo na klasickej převod, možná i trošku víc(což si nemyslim),ale tacho hlásí nesmysly...
Řiď se dle otáčkoměru, důležitý je, aby to motor na 6ku,na ten převod co tam máš, dokázal rozmotat nejlépe skoro do omezovače, pokud chceš teda honit rychlostní rekordy...
Naposledy editováno 15.11.2010 16:13:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
Cooker>tak asi jí to neublíží a ty to pocítíš až u rychlostí nad 200 ...
No a protože nad 200 nejezdím, tak to zatím nebudu řešit.
Ale je super vědět, že díky 39 zubům mi teď tachometr ukazuje přesně. Když jedu někde kolem radaru, který ukazuje 60 km/h, tak na tacho mám taky 60
No-limits>No a protože nad 200 nejezdím, tak to zatím nebudu řešit.
Ale je super vědět, že díky 39 zubům mi teď tachometr ukazuje přesně. Když jedu někde kolem radaru, který ukazuje 60 km/h, tak na tacho mám taky 60
To jo, ale tohle není problém jinak doladit SpeedoHealerem od Gipra...stojí asi 2 litry a zkalibruješ si tacho přesně podle GPS.
mari>dle mě je jakákoli záměna rozety za menší(do rychla) u sériové motorky k ničemu , spíše na škodu...
Takový věci se řeší u natuněnýho motoru, u kterýho se zvedne výkon a má teoretickou šanci to na těžší převod rozkutálet rychleji, ale to už musí bejt nějaká větší změna k lepšímu, nějaký laďáky a sport. filtr na to asi nestačí.Taky záleží o jakouo motorku jde a jak hodně velkej má aerodinamickej odpor...
U tebe by to možná,čistě teoreticky mohlo znamenat mírně sníženou spotřebu, i když taky pochybuju, protože pokud to ždímeš na max na 6ku a ono to dál nejede, protože to motor nedokáže rozmotat na max. otáček, tak to může bejt spíš naopak...
Dej tam co tam patří, případně o 2 zuby větší rozetu.Já to takhle měl na RF900 a lítalo to jako prase a zvedla se i maximálka(nemyslim tachometrově).Běžně jsem s tim na sprintu dával daleko mladší, výkonnější a lehčí motorky...
edit: jo a ještě jedna věc, pokud dáš menší rozetu, změní se ti reálnej údaj na tachu a to dolu, tak že jedeš třeba tolik, co by ti to jelo na klasickej převod, možná i trošku víc(což si nemyslim),ale tacho hlásí nesmysly...
Řiď se dle otáčkoměru, důležitý je, aby to motor na 6ku,na ten převod co tam máš, dokázal rozmotat nejlépe skoro do omezovače, pokud chceš teda honit rychlostní rekordy...
No jak jsem psal, rychlostní rekordy nehoním, takže co je nad 200 km/h mě moc nezajímá
S touhle menší rozetou mi ukazuje tacho dokonce přesně. Zkontrolováno často u radarů na začátcích obcí.
Nebude třeba lepší místo větší rozety (45 zubů) dát třeba větší primární kolečko? Místo 16 zubů 17?
EDIT: podle Gearing Commanderu je rychlost dle převodů tato:
16/43 - 225
16/45 - 215
15/43 - 210
14/39 - 217
Naposledy editováno 15.11.2010 16:27:39
a menší dávat vzhledem k rychlejšímu opotřebení řetězu taky nedoporučuju, lepší je hejbat s rozetou, když tak už...
Tacho ti může hlásit přesně kolem tý 50-60ky, protože se ti logicky proměřuje a ukazuje teď méně(klasicky tacho spíš přidává).Jiný to ovšem bude v rychlostech kolem 200, tam s přesností moc nepočítej...
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
No-limits>No já nejsem honič rychlostí, takže je mi maximálka ukradená, ať 225 nebo 248 Spíš mi šlo o to, jestli opravdu nedostačuje výkon.
Tvoje připomínka o menších točkách při cestovních rychlostech (do 160 km/h) je zajímavá... To bude asi důvod tam zatím nechat tu 39 zubovou. Těch standardních 43 zubů dám spíš při cestě někam na dovolenou ve dvou a naložení bagáží.
EDIT: to s tím trápením myslíš vážně? Nepříjde mi, že by jí to při cestování sólo nějak vadilo. Jezdit ve dvou a naložen bych to pochopil.
Každý experiment oproti výpočtům japonských inženýrů je blbost.
Připadá mi to, jak v českých hospodách, kde každý z opilců je trenér hokejového a fotbalového nároďáku.
Nech tam původní rozetu, dej nové svíčky, seřiď si ventily, dej syntetický olej, nafoukej gumy, jak mají mít, natáhni řetěz na správný průhyb a tahle motorka nasere i majitele Fazerů s výkonem ke 150k...!
Já ji tedy tenhle standard dopřávám a na brzdě mi na zadním kole natočili výkon 106 koní...!!!
Krouťák 102Nm...
Se všema třema kuframa a dvěma lidma to pak točí 9000/min, což je 240km/hod...! Chodí i 9500, ale nepotřebuju se chlubit. Jen tak na dokreslení.
Každopádně plně naložená a v kopcích, v serpentinách, nasírala kámoše na tom Fazeru tak, že si nechal taky natočit graf na brzdě Jenže tam pochopil, že Džamaha v techničáku lže, protože místo 150koní tam měl 123...
Netrap motorku výměnou rozety, radši ji dopřávej pořádnou údržbu...
Naposledy editováno 15.11.2010 22:25:16
hondacbf1000>Každý experiment oproti výpočtům japonských inženýrů je blbost.
Připadá mi to, jak v českých hospodách, kde každý z opilců je trenér hokejového a fotbalového nároďáku.
Nech tam původní rozetu, dej nové svíčky, seřiď si ventily, dej syntetický olej, nafoukej gumy, jak mají mít, natáhni řetěz na správný průhyb a tahle motorka nasere i majitele Fazerů s výkonem ke 150k...!
Já ji tedy tenhle standard dopřávám a na brzdě mi na zadním kole natočili výkon 106 koní...!!!
Krouťák 102Nm...
Se všema třema kuframa a dvěma lidma to pak točí 9000/min, což je 240km/hod...! Chodí i 9500, ale nepotřebuju se chlubit. Jen tak na dokreslení.
Každopádně plně naložená a v kopcích, v serpentinách, nasírala kámoše na tom Fazeru tak, že si nechal taky natočit graf na brzdě Jenže tam pochopil, že Džamaha v techničáku lže, protože místo 150koní tam měl 123...
Netrap motorku výměnou rozety, radši ji dopřávej pořádnou údržbu...
Já jsem neexperimentoval. Já to s menší rozetou koupil A tady se ptám na nějaké názory zkušenějších. Jj teď přes zimu jí servis dopřeju. Zkusím tedy přehodit rozetu na standard a zjara se uvidí. Ventily bude potřebovat překontrolovat. Má už holka akorát 24 tisíc a nějaké drobné.
Jak je to s olejem a tou syntetikou? V manuálu mám 10W30 s API klasifikací SG, SH a JASO v klasifikaci MA. Dělá se syntetika s těmito parametry?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
Cooker>Já myslím, že sis odpověděl sám .... a ještě jedna věc..nemyslím si, že by motorka (konkrétně) CBF1000 s výkonem 72 kW dokázala jet 248 v hodině...na to má toho výkonu poněkud málo ....
VFR800FI mela 72kW a maximalku tusim 245 (realnych)
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
DMC.motobiker>No na 210 Km/h reálných s tím štítkem a kapotáží by ti těch 72 Kw v litru mělo stačit bohatě , mělo by to jet možná i 230 a na tachometru možná ještě víc, ale záleží taky na protivětru, váze řidiče, váze stroje, zalehnutí atd... Nicméně ta úpravda převodu u tohoto stroje asi nemá moc smysl a většinou je lepší převod ještě kratší než byl v sérii... Jen ta zmínka o neomylnosti Japonských "inženýrů" - těch packalů - mne trochu pobavila , protože každej jezdec si má převod upravit podle sebe , zatím jsem neměl motorku, která by mi svým sériovým převodem seděla, např. Virago mělo převod nepochopitelně krátkej (tam se s tím ale nic dělat nedalo ), naopak Monster měl zase převod zase nesmyslně dlouhej, a ani u 916 jsem to nenechal v původním stavu... Takže určitě je lepší dát tam zpět origo a nebo ještě kratší převod, tak či onak by to mělo jet pořád stejně, pak až můžeš řešit další věci - třeba jestli to není nějaká zavřená verze...
Ok, tak na jaře hodím origo a uvidím, jak se to motorce bude líbit Jinak vážím 70 kg, takže jsem pro motorku muší váha V té souvislosti teda vidím, že by nebylo na škodu zajít na brzdu a zjistit skutečný výkon. Nemá někdo tip na brzdu, kde si údaje nekreslí podle momentálního stavu počasí?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
No-limits>Ok, tak na jaře hodím origo a uvidím, jak se to motorce bude líbit Jinak vážím 70 kg, takže jsem pro motorku muší váha V té souvislosti teda vidím, že by nebylo na škodu zajít na brzdu a zjistit skutečný výkon. Nemá někdo tip na brzdu, kde si údaje nekreslí podle momentálního stavu počasí?
Všichni "kreslí" podle momentálního stavu počasí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
Danielos>Všichni "kreslí" podle momentálního stavu počasí.
A tip na brzdu, kde naměří skutečné hodnoty a nechtějí zákazníkovi udělat spíš "radost" by nebyl? Ideálně v Praze a středočeském kraji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
No-limits>A tip na brzdu, kde naměří skutečné hodnoty a nechtějí zákazníkovi udělat spíš "radost" by nebyl? Ideálně v Praze a středočeském kraji.
Asi Murkin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
Robinsson>kurna to je to tak brutálně našlapaný že litr ma 72kW
No u cesťáku jde hlavně o průběh výkonu a krouťák, než maximální výkon. Je to motor z fároše, jehož křivka byla upravena a sníženy maximální otáčky.
Ten motor táhne od 3000 otáček.
EDIT: Bandaska s objemem dokonce 1250 má taky výkon "jen" 72 kW, ale obrovský krouťák.
Naposledy editováno 16.11.2010 09:21:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
DMC.motobiker>No-limits> Na zadním kole by měla mít alespoň 80 koní , jinak bude někde chyba...
Alespoň 80?? No čekal bych minimálně 85-90.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
No-limits>No já nejsem honič rychlostí, takže je mi maximálka ukradená, ať 225 nebo 248 Spíš mi šlo o to, jestli opravdu nedostačuje výkon.
Tvoje připomínka o menších točkách při cestovních rychlostech (do 160 km/h) je zajímavá... To bude asi důvod tam zatím nechat tu 39 zubovou. Těch standardních 43 zubů dám spíš při cestě někam na dovolenou ve dvou a naložení bagáží.
EDIT: to s tím trápením myslíš vážně? Nepříjde mi, že by jí to při cestování sólo nějak vadilo. Jezdit ve dvou a naložen bych to pochopil.
No ale ještě teď čeho docílíš když snížíš cestovní otáčky?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
No-limits>Ok, tak na jaře hodím origo a uvidím, jak se to motorce bude líbit Jinak vážím 70 kg, takže jsem pro motorku muší váha V té souvislosti teda vidím, že by nebylo na škodu zajít na brzdu a zjistit skutečný výkon. Nemá někdo tip na brzdu, kde si údaje nekreslí podle momentálního stavu počasí?
Bych se na brzdu vysral...říkal jsi, že nehoníš maximálky, tak si za ty prachy, co by tě brzda stála radši užij víkend v Alpách
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
Mirrek>No ale ještě teď čeho docílíš když snížíš cestovní otáčky?
No snížím otáčky, tudíž předpokládám, že se i motor bude méně "opotřebovávat" a třeba lehce klesne spotřeba. I když na to opotřebení motoru bude mít jistě větší vliv kvalitní olej a palivo, než mírné snížení otáček.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
Cooker>Bych se na brzdu vysral...říkal jsi, že nehoníš maximálky, tak si za ty prachy, co by tě brzda stála radši užij víkend v Alpách
To je brzda tak drahá nebo víkend v Alpách tak levný?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |