globalmoto_duben_nolan





Téma: dnešní systémy LPG
 
16.10.2013 v 00:57
Zdarec-najde se tu nějakej specialista přes LPG?

v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...

LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...

Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...

Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?

díky za objasnění
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 06:46 | Nahoru | #1
nejsem odborník, ale řekl bych že ano. Seat Toledo 1,8 20V 101kw. Běžná spotřeba benzínu 9 l (moje žena 7 l) spotřeba LPG 12 - 12,5 l (moje žena 10 - 10,5 l) takže ke každých deseti nádrží LPG ještě za litr benzínu. V extremních mrazech jako byli loni , čtrnáct dní -20, mi to jelo z 90% jen na benzín protože směšovač se nedokázal ohřát na víc než 30st. Když je pod nulu tak se při prudkým přidání plynu opět sám přepne na benzín protože se zase ochladí směšovač. Takže původně se mi to mělo vrátit cca za 11 měsíců, skutečnost je taková že doba se prodloužila na dvojnásobek-
edit: nechal jsem si snížit teplotu přepínání směšovače a trochu se to zlepšilo,

Naposledy editováno 16.10.2013 06:47:32

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 07:00 | Nahoru | #2
Ano,je to Jak píšeš. Kolega z práce mi v podstatě rozmluvil montáž LPG do moji Astry 1.6i,jelikož by návratnost byla za hodně dlouho.Roční nájezd cca 10tkm převážně po městě.On najede 30tkm většinu dálky a to s BMW řady 7 motor 4.0 V8. Tam uz se mu to vyplatí.Osobně zvažuji levnější přestavbu na alternativní pohon E85. Vyjde kolem 6-8 tkc a kamarád jezdí s Feldou kolem 8 litru město.Cena E85 je také příznivá.

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 08:01 | Nahoru | #3
nevim co rika teorie, ald mam punto 1.2 rv 2000, plyn se mi prepina pri zahrati na 30stupnu. Pres leto to prepne hned jak nastartuju, ale v zime kdy jsou mrazy to trva nekdy i 3-5km nez se to prepne. Kdybych jezdil kratke vzdalenosti po meste, tak bych si ho neporizoval, ale jen cestu do prace mam 25km, tak se mi to vyplati. Bez plynu jsem mesicne projezdil mezi 2-3tis kc a to benzin byl o par korun levnejsi, ted projezdim max 1500kc. S tim pristrikem benzinu jsem nekde cetl, ze to je jen u nevhodnych motoru jako jsou napr tsi, ze tam se to fakt nevyplati, ale treba u mpi by to byt snad nemelo. Ja tankuju benzin za 200kc a kdyz jsem jel v kuse cca 1300km tak se mi benzin neztratil, tak mam za to, ze ho potrebuju jen pri startech. Ald nevim, mozna se pletu, nejsem odbornik, ale jen uivatel

2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 08:30 | Nahoru | #4
Máš štestí že jdu kolem.

U motorů s přímým vstřikem(to je dle tebe asi moderní motor), je opravdu nutné tyto vstřiky chladit přívstřikem benzínu. Takže takovým motorům se vyhnout.

Přívstřik benzínu se také používá k ochraně ventilových sedel u aut, která je mají nekvalitní .(Dnes bohužel stále více)

Pokuď si koupíš auto s nepřímým vstřikem a kvalitní hlavou např. Škoda Octavia 1.6 i 75kw, tak přivstřik benzínu se nepoužívá.

Co by jsi chtěl za nové auto???

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 08:37 | Nahoru | #5
AndělČK> 1,8 tsi

Naposledy editováno 16.10.2013 08:37:38

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 08:54 | Nahoru | #6
Mám LPG teď v peugeotu 206, motor jednoduchý osvědčený 1,4, 8V. LPG systém je STAG 300. Přepíná se to jak píšeš automaticky po dosažení správné teploty. Ten přívsřik benzínu, jak už tady někdo napsal, se používá jen u některých motorů. Obecně vždycky u přímovstřikových (tj. koncernové FSI, TSI asi taky), tj. moderní koncern na plyn moc nebrat.
Nejlepší nějakej naprosto primitivní větší motor, třeba nějaká amerika, nebo i něco na způsob mondea V6 (na druhou stranu, některé fordí motory prý LPG "moc nemusí", např. jinak spolehlivej 1,6 ZETEC ve focusu, je to motor od Yamahy a obecně japonské motory, údajně díky materiálu ventilů moc LPG nemusí).
Ale zrovna i malej benzínek jako ta 206tka je na LPG super, co se provozních nákladů týče. Je to okamžitě zahřátý, tj. v tomhle počasí tak 5 km max. V zimě, na rozdíl od třeba zmíněného toleda, se přepínal taky bez problémů, ať byl mráz jakýkoliv a nikdy to netrvalo víc jak cca 8km.
Spotřeba: na benzín to bylo cca 6,5-8L na sto (dle stylu jízdy, přítelkyně co s tím většinou jezdí má celkem těžkou nohu na plynu ), na plyn je to cca 8-9 L plynu na 100km, tam mi ale přijde že styl jízdy nemá na spotřebu vlastně žádný vliv. Benzínu se to při jízdě na plyn vezme- já vlastně ani nevím. Aby mi benzín v autě nestál moc dlouho, tankuju benzín tak jednou za 8 nádrží plynu a jen vždy tak 15 litrů, takže se dá říct, že na 40 litrů plynu tak 2l benzínu a to na ten benzín občas dojíždím k pumpě, když mi dojde plyn. Tj. benzínu bere naprosto neznatelně. Co se týče provozních nákladů tedy jednoznačně doporučuju.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 08:56 | Nahoru | #7

AndělČK píše: Máš štestí že jdu kolem.

U motorů s přímým vstřikem(to je dle tebe asi moderní motor), je opravdu nutné tyto vstřiky chladit přívstřikem benzínu. Takže takovým motorům se vyhnout.

Přívstřik benzínu se také používá k ochraně ventilových sedel u aut, která je mají nekvalitní .(Dnes bohužel stále více)

Pokuď si koupíš auto s nepřímým vstřikem a kvalitní hlavou např. Škoda Octavia 1.6 i 75kw, tak přivstřik benzínu se nepoužívá.

Co by jsi chtěl za nové auto???



Volba padla na Roomster 1.4,ale zvažuju i tu Octavku.Je mezi těmito motory v souvislosti s LPG velkej rozdíl? a motor 1.6, co se používá taktéž v Roomsteru toho s 1.6-kou z Oktávky asi nemá mnoho společnýho, nebo se pletu?

Pokud by to bylo, jak píšou ostatní, asi by stálo za úvahu zvážit 1.3 TSi, ale až od r.2011, kdy by měl bejt údajně už vychytanej ten nešťastnej rozvoďák.Otázkou je, za kolik ten motor reálně jezdí v městským provozu a na krátké popojížďky...

díky

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 08:59 | Nahoru | #8
pravda, že novější motory si někdy s LPG nerozumí, známej koupil Škodu Octavii už se zabudovaným LPG a spokojenej jak želva, nízká spotřeba, já měl LPG kdysi dávno ve Felicii, tenkrát stál plyn ještě 10 Kč/l, na dálky mně to žralo 7l, takže supr, teď jsem šel raději do nafty a spokojenost

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 09:02 | Nahoru | #9
no mluvil jsem s chlápkem, co má LPG ve Fiatu Ulysse ve 2.O-litru a tomu to k plynu bere ještě cca + 10% benzínu, kvůli chlazení.

Nemyslim si že tohle bude zrovna nějakej extra moderní motor s přímým vstřikem.Říkal, že měl plnou nádrž plynu a když vyjel zbytek benzínu, auto přestalo jet, přesto, že plynu měl ještě dost.

Tak na takovej systém bych se rovnou vys...

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 09:10 | Nahoru | #10

mari píše: no mluvil jsem s chlápkem, co má LPG ve Fiatu Ulysse ve 2.O-litru a tomu to k plynu bere ještě cca + 10% benzínu, kvůli chlazení.

Nemyslim si že tohle bude zrovna nějakej extra moderní motor s přímým vstřikem.Říkal, že měl plnou nádrž plynu a když vyjel zbytek benzínu, auto přestalo jet, přesto, že plynu měl ještě dost.

Tak na takovej systém bych se rovnou vys...


Jinak ty se ptáš asi na tohle: http://www.autolpg.cz/montaze-lpg-do-motoru-fsi-tsi-gdi-31.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 09:14 | Nahoru | #11

mari píše: Volba padla na Roomster 1.4,ale zvažuju i tu Octavku.Je mezi těmito motory v souvislosti s LPG velkej rozdíl? a motor 1.6, co se používá taktéž v Roomsteru toho s 1.6-kou z Oktávky asi nemá mnoho společnýho, nebo se pletu?

Pokud by to bylo, jak píšou ostatní, asi by stálo za úvahu zvážit 1.3 TSi, ale až od r.2011, kdy by měl bejt údajně už vychytanej ten nešťastnej rozvoďák.Otázkou je, za kolik ten motor reálně jezdí v městským provozu a na krátké popojížďky...

díky



U Roomstera bych vzal 1.4 63kw a nebo 1.6 77kw (dnes už se asi neprodává a je to trochu upravená jednotka z Octavia) Oba motory jsou staré poctivé konstrukce. Přívstřik nebude nastaven, není potřeba.

1.2TSi se přestavuje krátce a nikdo ještě pořádně neví, jak moc budou benzínové vstřikovače odcházet při provozu na LPG. Nejnovější systémy pracují totiž na principu, že výrobce LPG měřil v laboratoři na motorové brzdě teplotu vstřikovačů a pokuď se přehřívali, tak v ECU LPG natvrdo nastavil přívstřik benzínu. Tohle udělal v celém spektru otáček a různého zaížení. Takže když budeš využívat potenciál motoru třeba na dálnici tak poměr spotřeby může být 50na50. A ještě ti to 100% nezaručí, že vstřikovač neodejde. A to se vyplatí.

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 09:31 | Nahoru | #12

AndělČK píše: U Roomstera bych vzal 1.4 63kw a nebo 1.6 77kw (dnes už se asi neprodává a je to trochu upravená jednotka z Octavia) Oba motory jsou staré poctivé konstrukce. Přívstřik nebude nastaven, není potřeba.

1.2TSi se přestavuje krátce a nikdo ještě pořádně neví, jak moc budou benzínové vstřikovače odcházet při provozu na LPG. Nejnovější systémy pracují totiž na principu, že výrobce LPG měřil v laboratoři na motorové brzdě teplotu vstřikovačů a pokuď se přehřívali, tak v ECU LPG natvrdo nastavil přívstřik benzínu. Tohle udělal v celém spektru otáček a různého zaížení. Takže když budeš využívat potenciál motoru třeba na dálnici tak poměr spotřeby může být 50na50. A ještě ti to 100% nezaručí, že vstřikovač neodejde. A to se vyplatí.



jj toho všeho jsem si vědom, jen jsem si nebyl jist, zda se ten přístřik benzínu nepoužívá i ve "straších" nepřímovstřikových motorech, jako např. MPI.

Pokud bych bral 1.2 TSi tak do toho bych LPG určitě necpal,ale jak jsem psal, otázkou je za kolik to ve městě reálně jezdí...

edit-písmenko

Naposledy editováno 16.10.2013 10:42:55

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 09:40 | Nahoru | #13
moje zkušenost je takováto:

- na LPG mi to přepíná automaticky
- pokud motor vytočim, tušim, nad 5tis ot/min, tak se přepne na benzín (údajně kvůli chlazení ventilů), po snížení otáček pod 5tis se přepne automaticky na LPG

spotřeba oproti benzínu je o cca 10-15% vyšší..v závislosti na režimu jízdy...sporo na dálnici 8 l/100 km, město 11,5 l/100 km

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 09:48 | Nahoru | #14
1.2 Tsi bych v žádném případě nebral. Ten motor se prostě vůbec nepovedl. 1.4 63kW je asi nejpovedenější stará konstrukce, kde velkou chybu neuděláš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 10:37 | Nahoru | #15

selkie píše: moje zkušenost je takováto:

- na LPG mi to přepíná automaticky
- pokud motor vytočim, tušim, nad 5tis ot/min, tak se přepne na benzín (údajně kvůli chlazení ventilů), po snížení otáček pod 5tis se přepne automaticky na LPG

spotřeba oproti benzínu je o cca 10-15% vyšší..v závislosti na režimu jízdy...sporo na dálnici 8 l/100 km, město 11,5 l/100 km



co máš za auto?

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 10:42 | Nahoru | #16

georgeCZ píše: 1.2 Tsi bych v žádném případě nebral. Ten motor se prostě vůbec nepovedl. 1.4 63kW je asi nejpovedenější stará konstrukce, kde velkou chybu neuděláš.



no někdo si ho chválí a někdo nadává, jako u všeho, ale vzhledem k již zmiňovaným problémům s rozvody to asi nebude 2xpovedenej motor, kord, když je relativně novej a nikdo neví, jak bude držet po větším nájezdu...

Skoro bych si tipl, že 1.6-ka by měla být možná ještě spolehlivější, než 1.4, vzhledem k rozvodům hnaným řetězem a dvojitému okruhu chlazení, ale to je jen můj názor...

Pojistka se za to platí stejná, 1.6 by měla jet líp a ve spotřebě si myslim, že velkej rozdíl nebude...

2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 10:53 | Nahoru | #17
Motoru 1.4TSI se vyhnout obloukem. Po skladech se jich válejí desetitisíce po repasích a nikdo je zpátky do auta nechce - ten motor je prostě už od konstrukce zmetek.

Dle zkušeností je nejlepší namontovat LPG na starší motor s jednobodovým vstřikem, natož karbcový, tam se nemá co podělat a ani zásahy do ECU někdy nejsou nutné. Dávat to do moderního motoru s přímým vstřikem, kde kvůli teplotě vstřiků je třeba zmíněný "přívstřik" a při absenci benzinu motor nepojede ani s plnou "bombou", je nesmysl.
A s tou "hospodárností" oproti benzinu je to též sporné. Sice je plyn levnější, ale zase je vestavba LPG drahá a k tomu povinné každoroční revize (samozřejmě placené) a po 10 letech je třeba bombu měnit. Nehledě na to, že krom Š120 neznám jiný vůz (osobák), kde by bylo tak šikovné místo na umístění "bomby" (za zadními opěradly). Všude jinde to snad nejde jinak, než dát toroidní nádrž do prolisu na rezervu a rezerva pak zase zabírá místo v kufru - nepraktické.
Do moderního, přetechnizovaného auta, bych LPG nedával vůbec.

Hery22> Jestli v tom Puntu máš ten motor 1242ccm SPI (s jednobodovkou), tak tam žádný přívstřik nebude a palivo se přepíná jen dle teploty tělesa směšovače. Těleso stříkačky má sice vyhřívané hrdlo, ale jen chladicí kapalinou, takže přehřívání vstřiku tam rozhodně nehrozí. A i u té verze se čtyřbodovkou nejsou vstřiky tak blízko, aby se přehřívaly. Mimochodem, bombu máš válec v kufru, nebo toroid místo rezervy? Jak potom případně upevňuješ rezrvu v kufru?

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:02 | Nahoru | #18
třeba já měl nádrž místo rezervy, na rezervu jsem měl z koženky udělanej obal, aby nešpinil to, co je v kufru a dalo se s tím fungovat docela bez problémů, nejhorší jsou ty 80l nádrže, to pak máš kufr max. na diplomatku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:11 | Nahoru | #19

J.M.K. píše: Motoru 1.4TSI se vyhnout obloukem. Po skladech se jich válejí desetitisíce po repasích a nikdo je zpátky do auta nechce - ten motor je prostě už od konstrukce zmetek.

Dle zkušeností je nejlepší namontovat LPG na starší motor s jednobodovým vstřikem, natož karbcový, tam se nemá co podělat a ani zásahy do ECU někdy nejsou nutné. Dávat to do moderního motoru s přímým vstřikem, kde kvůli teplotě vstřiků je třeba zmíněný "přívstřik" a při absenci benzinu motor nepojede ani s plnou "bombou", je nesmysl.
A s tou "hospodárností" oproti benzinu je to též sporné. Sice je plyn levnější, ale zase je vestavba LPG drahá a k tomu povinné každoroční revize (samozřejmě placené) a po 10 letech je třeba bombu měnit. Nehledě na to, že krom Š120 neznám jiný vůz (osobák), kde by bylo tak šikovné místo na umístění "bomby" (za zadními opěradly). Všude jinde to snad nejde jinak, než dát toroidní nádrž do prolisu na rezervu a rezerva pak zase zabírá místo v kufru - nepraktické.
Do moderního, přetechnizovaného auta, bych LPG nedával vůbec.

Hery22> Jestli v tom Puntu máš ten motor 1242ccm SPI (s jednobodovkou), tak tam žádný přívstřik nebude a palivo se přepíná jen dle teploty tělesa směšovače. Těleso stříkačky má sice vyhřívané hrdlo, ale jen chladicí kapalinou, takže přehřívání vstřiku tam rozhodně nehrozí. A i u té verze se čtyřbodovkou nejsou vstřiky tak blízko, aby se přehřívaly. Mimochodem, bombu máš válec v kufru, nebo toroid místo rezervy? Jak potom případně upevňuješ rezrvu v kufru?

mam 1242 8ventil. Mam valec misto rezervy a kolo mam v obalu v kufru, mista tam je dost, jeli jsme s tim ve ctyrech lidech i do dubrovniku ale je pravda, ze to uz byl potreba stresni box ale ja jsem spokojeny, levnejsi dopravni prostredek do prace bych tezko hledal

Naposledy editováno 16.10.2013 11:12:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:13 | Nahoru | #20
J.M.K.> S tím tvým odstavcem o (ne)ekonomičnosti dosti nesouhlasím. Vezmem si zrovna příklad mého peugeota.
Průměrný nájezd: cca 25 tisíc ročně.
průměrná spotřeba benzínu: cca 7,5l/100km=> náklady na 100km (na palivu, při ceně benzinu cca 36Kč/litr))= 270Kč
průměrná spotřeba plynu: cca 9l/100km=> náklady na 100km (na palivu, při ceně plynu cca 18Kč/litr))= 160Kč; k tomu si na těch 100Km vezme na starty bratru 0,5L benzinu, tj. dohromady cca 180Kč/100km (při častých startech, např. městský režim, na dálnici je to vše pro plyn výrazně přiznivější).

Na 100km na plynu teda ušetřím cca 90-100Kč. A při nájezdu těch 25tisíc/rok je to dohromady cca 25 tisíc Kč Což je prakticky přesně cena přestavby na plyn. Tj. za rok už mám zaplaceno. No a náklady na prohlídky? Co 10 000km a cena necelých 500Kč. Tj. za rok za to dám něco přes tisícovku. Tudíž za 4 roky provozu auta na plyn ušetřím v mém případě přes 70000Kč.
Bomba stojí cca 6000. A měníš ji za těch 10 let, tj. v době, kdy jsi ušetřil přes 150 tisíc. To tě ale zruinuje...
No tomu říkám "diskutabilní" úspora

edit: co se rezervy týče- toroid mám místo rezervy, rezervu nevozím. 300Kč ročně mě stojí 24/7 asistence od pojišťovny, odtah zdarma do asi vzdálenosti 30km, což bych přes den nějakej pneuservis vždy našel, většinu času by těch 30km beztak stačilo na odtah až domu...

Naposledy editováno 16.10.2013 11:15:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:19 | Nahoru | #21
Hery22> Máš recht, já měl verzi SX s motorem 1108SPI a také to byl jednoduchý a hospodárný vůz, ideální na krátké cesty do práce, ale zvládal v pohodě i štreky přes půl republiky, i plně naložený a spotřeba do 7l. A navíc ty osmiventilové verze jsou potkánívzdorné, takže při rupnutí řemenu se nic nestane. Ty motory FIRE jsou povedené a bezkonkurenční. Co jediné nevychytali, je kor u toho motoru 1108ccm přístup ke svíčkám - musíš sundat airbox, vyndat VN kabely kvůli třetí svíčce i oddělat držák plynového bowdenu. V tom je lepší motor F128, kde má hlava sání i výfuk vzadu a svíčky jsou šikmo vepředu, dobře přístupné.
Ještě jsem pak později namontoval předehřívák (píšu o tom v jednom ze svých vláken) a to byla super věc, kor při krátkých cestách po městě. Kor při absenci klimačky (nemožnost lehce odmlžit okno) a hlavně, když Punto hrozně trpí na mlžení oken, hlavně u zadních dveří.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:27 | Nahoru | #22
Bludevil> Máš recht, zas tak do detailu jsem to nepočítal, ale v Tvém případě se to rozhodně vyplatí, "o tom žádná". U mě s nájezdem nekolik tis. km do roka by to bylo horší a kor, když většina cest je tak 10 - 20km, leckdy i kratší. Jen několikrát (v poslední době spíš párkrát) do roka jedu do štádlu, nebo ke Kolínu a tam se spotřebou v průměru 6.5l/100km těžko říct, zda by se přestavba vyplatila. A zásah do ECU by asi moc levný nebyl (motor Hyundai 1399ccm DOHC, čtyřbodovka, atmosféra, r. 2006).

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:30 | Nahoru | #23
Ty už to řešíš tak dva roky ne? To bych se z toho asi posral
Benzín se používá k ochlazování kdy systém není schopen zajistit dostatečně efektivní chlazení. U atmosférických motorů to bylo obvykle při překročení nějakých otáček, u turbo-motoru se to většinou dělá jako x-tý vstřik benzínem pro ochlazení. čili bych si v prvé řadě našel dobrého prověřeného montážníka, řekl mu co jsem si vybral za auto a on by ti řekl co ti tam namontuje a v jakém režimu to pojede.

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:33 | Nahoru | #24
Já například rezervu u předešlého auta vyřešil užší dojížděcí rezervou,která nezabrala skoro nic.

Moderní přímovstřiky TSi ap. bych na LPG nepředělával, uvažoval jsem jen 1.2 TSi v Roomu, jako o možnosti mít auto pouze na benzín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:33 | Nahoru | #25

J.M.K. píše: Hery22> Máš recht, já měl verzi SX s motorem 1108SPI a také to byl jednoduchý a hospodárný vůz, ideální na krátké cesty do práce, ale zvládal v pohodě i štreky přes půl republiky, i plně naložený a spotřeba do 7l. A navíc ty osmiventilové verze jsou potkánívzdorné, takže při rupnutí řemenu se nic nestane. Ty motory FIRE jsou povedené a bezkonkurenční. Co jediné nevychytali, je kor u toho motoru 1108ccm přístup ke svíčkám - musíš sundat airbox, vyndat VN kabely kvůli třetí svíčce i oddělat držák plynového bowdenu. V tom je lepší motor F128, kde má hlava sání i výfuk vzadu a svíčky jsou šikmo vepředu, dobře přístupné.
Ještě jsem pak později namontoval předehřívák (píšu o tom v jednom ze svých vláken) a to byla super věc, kor při krátkých cestách po městě. Kor při absenci klimačky (nemožnost lehce odmlžit okno) a hlavně, když Punto hrozně trpí na mlžení oken, hlavně u zadních dveří.

ja na nej nedam dopustit, je to zlate auticko, ale je to bohuzel jen 3dverak(kupoval jsem si ho jeste bez zavazku) a se zenou bychom radi brzo nejakeho prcka, tak uz zacinam zvazovat jakym autem ho nahradim. Ale asi si puntu necham jako druhy vuz, ktery me bude dal vozit do prace

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:37 | Nahoru | #26

No06 píše: Ty už to řešíš tak dva roky ne? To bych se z toho asi posral
Benzín se používá k ochlazování kdy systém není schopen zajistit dostatečně efektivní chlazení. U atmosférických motorů to bylo obvykle při překročení nějakých otáček, u turbo-motoru se to většinou dělá jako x-tý vstřik benzínem pro ochlazení. čili bych si v prvé řadě našel dobrého prověřeného montážníka, řekl mu co jsem si vybral za auto a on by ti řekl co ti tam namontuje a v jakém režimu to pojede.



no řešil jsem to před časem, ale splašil jsem plechovku, co mám dlouhodobě půjčenou.Teď je to zase aktuální a myslim, že když se v tom udělá trošku jasno, je to přínosný téma i pro ostatní, když se člověk snaží ušetřit,kde se dá...

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:45 | Nahoru | #27
Hery22> Já měl naštěstí pětidveřák a kupoval jsem jej "z nouze ctnost", aby (díky mé invaliditě) bylo v baráku druhé celoročně použitelné auto, když prvním musel brašule dojíždět na školu. Jinak bych jej nekoupil, jelikož kastli hatchback, kombi, zkrátka nesymetrickou "s useknutou prdelí" nemusím. Ale u Punta je právě v tomto ohledu dobře vyřešený kufr a sklápění sedáku a opěradla, naložit se do něj dá leccos. Na rozdíl od Accentu, kde sice mohu sklopit opěrák, ale i tak je průchod do kufru relativně úzký, což dost omezuje.
Punta jsem se v létě zbavil kvůli sežranému spodku, naštěstí se našel klučina, co sám byl opravář a svářeč, takže auto si dal do kupy a má super přibližovadlo do práce. Takže auto je v dobrých rukou a navíc by bylo škoda jej šrotovat, když šlo jen o prahy a pár děr v podlaze a přitom zbytek kastle byl jako víno a motor taktéž šlapal jako hodinky. V této kategorii holt Fiat neměl konkurenci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:46 | Nahoru | #28

J.M.K. píše: Bludevil> Máš recht, zas tak do detailu jsem to nepočítal, ale v Tvém případě se to rozhodně vyplatí, "o tom žádná". U mě s nájezdem nekolik tis. km do roka by to bylo horší a kor, když většina cest je tak 10 - 20km, leckdy i kratší. Jen několikrát (v poslední době spíš párkrát) do roka jedu do štádlu, nebo ke Kolínu a tam se spotřebou v průměru 6.5l/100km těžko říct, zda by se přestavba vyplatila. A zásah do ECU by asi moc levný nebyl (motor Hyundai 1399ccm DOHC, čtyřbodovka, atmosféra, r. 2006).


Souhlas, u tebe by ten smysl byl... no menší.
Ale jak to myslíš se zásahem do ECU? Co bys chtěl měnit?

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:53 | Nahoru | #29
mam to v saabu uz asi dva roky a benzin si to podle me krapet bere ale i tak myslim ze uz se mi to zaplatilo kdyz ten kram zere po praze 13 litru anebo 15 plynu tak je to setsakra rozdil
a kdyz jedu langsam tak se da jet za 10 litru plynu
a je to automaticky prepinani a prepina se to skoro hned

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:53 | Nahoru | #30
Bludevil> To právě nevím, jak se to u moderních ECU řeší, ale ta přece pozná odpojení vstřiků při přepnutí na plyn a vyhodí chybu, ne? Leda, že by se to "ochcávalo" pomocnou jednotkou (zároveň řídící směšovač a přepínání), ale ta pak musí být přizpůsobena pro konkrétní ECU, ne?
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist