globalmoto_kveten





Téma: dnešní systémy LPG
 
16.10.2013 v 00:57
Zdarec-najde se tu nějakej specialista přes LPG?

v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...

LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...

Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...

Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?

díky za objasnění

2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 10:53 | Nahoru | #1
Motoru 1.4TSI se vyhnout obloukem. Po skladech se jich válejí desetitisíce po repasích a nikdo je zpátky do auta nechce - ten motor je prostě už od konstrukce zmetek.

Dle zkušeností je nejlepší namontovat LPG na starší motor s jednobodovým vstřikem, natož karbcový, tam se nemá co podělat a ani zásahy do ECU někdy nejsou nutné. Dávat to do moderního motoru s přímým vstřikem, kde kvůli teplotě vstřiků je třeba zmíněný "přívstřik" a při absenci benzinu motor nepojede ani s plnou "bombou", je nesmysl.
A s tou "hospodárností" oproti benzinu je to též sporné. Sice je plyn levnější, ale zase je vestavba LPG drahá a k tomu povinné každoroční revize (samozřejmě placené) a po 10 letech je třeba bombu měnit. Nehledě na to, že krom Š120 neznám jiný vůz (osobák), kde by bylo tak šikovné místo na umístění "bomby" (za zadními opěradly). Všude jinde to snad nejde jinak, než dát toroidní nádrž do prolisu na rezervu a rezerva pak zase zabírá místo v kufru - nepraktické.
Do moderního, přetechnizovaného auta, bych LPG nedával vůbec.

Hery22> Jestli v tom Puntu máš ten motor 1242ccm SPI (s jednobodovkou), tak tam žádný přívstřik nebude a palivo se přepíná jen dle teploty tělesa směšovače. Těleso stříkačky má sice vyhřívané hrdlo, ale jen chladicí kapalinou, takže přehřívání vstřiku tam rozhodně nehrozí. A i u té verze se čtyřbodovkou nejsou vstřiky tak blízko, aby se přehřívaly. Mimochodem, bombu máš válec v kufru, nebo toroid místo rezervy? Jak potom případně upevňuješ rezrvu v kufru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:11 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Motoru 1.4TSI se vyhnout obloukem. Po skladech se jich válejí desetitisíce po repasích a nikdo je zpátky do auta nechce - ten motor je prostě už od konstrukce zmetek.

Dle zkušeností je nejlepší namontovat LPG na starší motor s jednobodovým vstřikem, natož karbcový, tam se nemá co podělat a ani zásahy do ECU někdy nejsou nutné. Dávat to do moderního motoru s přímým vstřikem, kde kvůli teplotě vstřiků je třeba zmíněný "přívstřik" a při absenci benzinu motor nepojede ani s plnou "bombou", je nesmysl.
A s tou "hospodárností" oproti benzinu je to též sporné. Sice je plyn levnější, ale zase je vestavba LPG drahá a k tomu povinné každoroční revize (samozřejmě placené) a po 10 letech je třeba bombu měnit. Nehledě na to, že krom Š120 neznám jiný vůz (osobák), kde by bylo tak šikovné místo na umístění "bomby" (za zadními opěradly). Všude jinde to snad nejde jinak, než dát toroidní nádrž do prolisu na rezervu a rezerva pak zase zabírá místo v kufru - nepraktické.
Do moderního, přetechnizovaného auta, bych LPG nedával vůbec.

Hery22> Jestli v tom Puntu máš ten motor 1242ccm SPI (s jednobodovkou), tak tam žádný přívstřik nebude a palivo se přepíná jen dle teploty tělesa směšovače. Těleso stříkačky má sice vyhřívané hrdlo, ale jen chladicí kapalinou, takže přehřívání vstřiku tam rozhodně nehrozí. A i u té verze se čtyřbodovkou nejsou vstřiky tak blízko, aby se přehřívaly. Mimochodem, bombu máš válec v kufru, nebo toroid místo rezervy? Jak potom případně upevňuješ rezrvu v kufru?

mam 1242 8ventil. Mam valec misto rezervy a kolo mam v obalu v kufru, mista tam je dost, jeli jsme s tim ve ctyrech lidech i do dubrovniku ale je pravda, ze to uz byl potreba stresni box ale ja jsem spokojeny, levnejsi dopravni prostredek do prace bych tezko hledal

Naposledy editováno 16.10.2013 11:12:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:13 | Nahoru | #3
J.M.K.> S tím tvým odstavcem o (ne)ekonomičnosti dosti nesouhlasím. Vezmem si zrovna příklad mého peugeota.
Průměrný nájezd: cca 25 tisíc ročně.
průměrná spotřeba benzínu: cca 7,5l/100km=> náklady na 100km (na palivu, při ceně benzinu cca 36Kč/litr))= 270Kč
průměrná spotřeba plynu: cca 9l/100km=> náklady na 100km (na palivu, při ceně plynu cca 18Kč/litr))= 160Kč; k tomu si na těch 100Km vezme na starty bratru 0,5L benzinu, tj. dohromady cca 180Kč/100km (při častých startech, např. městský režim, na dálnici je to vše pro plyn výrazně přiznivější).

Na 100km na plynu teda ušetřím cca 90-100Kč. A při nájezdu těch 25tisíc/rok je to dohromady cca 25 tisíc Kč Což je prakticky přesně cena přestavby na plyn. Tj. za rok už mám zaplaceno. No a náklady na prohlídky? Co 10 000km a cena necelých 500Kč. Tj. za rok za to dám něco přes tisícovku. Tudíž za 4 roky provozu auta na plyn ušetřím v mém případě přes 70000Kč.
Bomba stojí cca 6000. A měníš ji za těch 10 let, tj. v době, kdy jsi ušetřil přes 150 tisíc. To tě ale zruinuje...
No tomu říkám "diskutabilní" úspora

edit: co se rezervy týče- toroid mám místo rezervy, rezervu nevozím. 300Kč ročně mě stojí 24/7 asistence od pojišťovny, odtah zdarma do asi vzdálenosti 30km, což bych přes den nějakej pneuservis vždy našel, většinu času by těch 30km beztak stačilo na odtah až domu...

Naposledy editováno 16.10.2013 11:15:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist