v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...
LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...
Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...
Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?
díky za objasnění
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
georgeCZ píše: 1.2 Tsi bych v žádném případě nebral. Ten motor se prostě vůbec nepovedl. 1.4 63kW je asi nejpovedenější stará konstrukce, kde velkou chybu neuděláš.
no někdo si ho chválí a někdo nadává, jako u všeho, ale vzhledem k již zmiňovaným problémům s rozvody to asi nebude 2xpovedenej motor, kord, když je relativně novej a nikdo neví, jak bude držet po větším nájezdu...
Skoro bych si tipl, že 1.6-ka by měla být možná ještě spolehlivější, než 1.4, vzhledem k rozvodům hnaným řetězem a dvojitému okruhu chlazení, ale to je jen můj názor...
Pojistka se za to platí stejná, 1.6 by měla jet líp a ve spotřebě si myslim, že velkej rozdíl nebude...