v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...
LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...
Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...
Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?
díky za objasnění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
J.M.K. píše: Hery22> Máš recht, já měl verzi SX s motorem 1108SPI a také to byl jednoduchý a hospodárný vůz, ideální na krátké cesty do práce, ale zvládal v pohodě i štreky přes půl republiky, i plně naložený a spotřeba do 7l. A navíc ty osmiventilové verze jsou potkánívzdorné, takže při rupnutí řemenu se nic nestane. Ty motory FIRE jsou povedené a bezkonkurenční. Co jediné nevychytali, je kor u toho motoru 1108ccm přístup ke svíčkám - musíš sundat airbox, vyndat VN kabely kvůli třetí svíčce i oddělat držák plynového bowdenu. V tom je lepší motor F128, kde má hlava sání i výfuk vzadu a svíčky jsou šikmo vepředu, dobře přístupné.
Ještě jsem pak později namontoval předehřívák (píšu o tom v jednom ze svých vláken) a to byla super věc, kor při krátkých cestách po městě. Kor při absenci klimačky (nemožnost lehce odmlžit okno) a hlavně, když Punto hrozně trpí na mlžení oken, hlavně u zadních dveří.
Punta jsem se v létě zbavil kvůli sežranému spodku, naštěstí se našel klučina, co sám byl opravář a svářeč, takže auto si dal do kupy a má super přibližovadlo do práce. Takže auto je v dobrých rukou a navíc by bylo škoda jej šrotovat, když šlo jen o prahy a pár děr v podlaze a přitom zbytek kastle byl jako víno a motor taktéž šlapal jako hodinky. V této kategorii holt Fiat neměl konkurenci.