globalmoto_kveten





Téma: dnešní systémy LPG
 
16.10.2013 v 00:57
Zdarec-najde se tu nějakej specialista přes LPG?

v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...

LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...

Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...

Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?

díky za objasnění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:33 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: Hery22> Máš recht, já měl verzi SX s motorem 1108SPI a také to byl jednoduchý a hospodárný vůz, ideální na krátké cesty do práce, ale zvládal v pohodě i štreky přes půl republiky, i plně naložený a spotřeba do 7l. A navíc ty osmiventilové verze jsou potkánívzdorné, takže při rupnutí řemenu se nic nestane. Ty motory FIRE jsou povedené a bezkonkurenční. Co jediné nevychytali, je kor u toho motoru 1108ccm přístup ke svíčkám - musíš sundat airbox, vyndat VN kabely kvůli třetí svíčce i oddělat držák plynového bowdenu. V tom je lepší motor F128, kde má hlava sání i výfuk vzadu a svíčky jsou šikmo vepředu, dobře přístupné.
Ještě jsem pak později namontoval předehřívák (píšu o tom v jednom ze svých vláken) a to byla super věc, kor při krátkých cestách po městě. Kor při absenci klimačky (nemožnost lehce odmlžit okno) a hlavně, když Punto hrozně trpí na mlžení oken, hlavně u zadních dveří.

ja na nej nedam dopustit, je to zlate auticko, ale je to bohuzel jen 3dverak(kupoval jsem si ho jeste bez zavazku) a se zenou bychom radi brzo nejakeho prcka, tak uz zacinam zvazovat jakym autem ho nahradim. Ale asi si puntu necham jako druhy vuz, ktery me bude dal vozit do prace

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:45 | Nahoru | #2
Hery22> Já měl naštěstí pětidveřák a kupoval jsem jej "z nouze ctnost", aby (díky mé invaliditě) bylo v baráku druhé celoročně použitelné auto, když prvním musel brašule dojíždět na školu. Jinak bych jej nekoupil, jelikož kastli hatchback, kombi, zkrátka nesymetrickou "s useknutou prdelí" nemusím. Ale u Punta je právě v tomto ohledu dobře vyřešený kufr a sklápění sedáku a opěradla, naložit se do něj dá leccos. Na rozdíl od Accentu, kde sice mohu sklopit opěrák, ale i tak je průchod do kufru relativně úzký, což dost omezuje.
Punta jsem se v létě zbavil kvůli sežranému spodku, naštěstí se našel klučina, co sám byl opravář a svářeč, takže auto si dal do kupy a má super přibližovadlo do práce. Takže auto je v dobrých rukou a navíc by bylo škoda jej šrotovat, když šlo jen o prahy a pár děr v podlaze a přitom zbytek kastle byl jako víno a motor taktéž šlapal jako hodinky. V této kategorii holt Fiat neměl konkurenci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist