Hoši, tak jsem to vyřešil Alpinkama ... jako jediné mi sedí přesně :). Sice nemají kloub, ale mimo zadní brzdy nemám problém. Mám páčku brzdy v úrovni stupačky a takhle si ji prostě moc přišlapuju v sedě - když jedu ve stoje, tak je to naopak vynikající ... tak nevím jestli se "učit" a zvyknout si nebo ji snížit. Co jsem koukal na instruktážní videa, radí to dát stejně jako řadičku do ůrovně stupačky ... nicméně .. to odbočuju.
Chtěl jsem se zeptat jaký je rozdíl v těchto botách - respektive v podrážkách ... oboje jsou boty do terénu ... jen jedny mají vzorek jak na "silnici" a nemají okovanou špičku a druhé mají klasickou enduro podrážku, tak jak ji znám s okovanou špicí ... vysvětlité mi to někdo prosím? Děkuji ;).
a klasika boty jak je znám já ...
1 reakcí na tento příspěvek MX boty - rozdíl v podrážkách
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Nicméně si myslím - kovová špice => větší ochrana? ... Takže guma jak říkáš, lepší chůze, menší bezpečnost ...
Spíš mě hlavně zajímá ta podrážka hladká vs klasická se vzorkem ... to je mi záhadou :).
Brzdu níž proto, že nejezdím ve stupačkách? Nebo jsem to blbě pochytil a má být níž? Chtěl bych jezdit MX časem a ve stupačkách občas jezdím - protáhnout se nebo polní cesty a menší blbnutí . ... Mě právě zajímá, jestli je to o zvyku nebo jen o tom, zda jezdím stupačky ... :). No dám tomu pár jízd a jestli to bude stát za prd ... tak ji stejně snížím ... zajímá mě hlavně "proč" :) ... nudím se, nemůžu teď jezdit, tak chci aspoň osvětu ;o).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Tady to je dotaz z Čepelákovo webu:
Dobry den, chtel bych se zeptat jak se lisi boty alpinestar tech7 od alpinestar tech10, a jestli jsou tech7 vhodne pro MX. Nikde jsem totiz o techto botech nenesel popis v cestine. Diky!! a at to jezdi
Odpověď: Boty se liší ve výstelce - Tech10 mají malou botičku, Tech7 ji nemají. Jinak vhodné pro MX určitě jsou. Děkuji.
I v popisu píšou "nová podrážka s použitím technologie Tech 10", tak bych to neřešil.
Ohledně brzdový páky, mám ji tak o cca 1 cm niž, než stupačka a vyhovuje mi to jak v sedle, tak i ve stupačkách, ale dost jsem to "ladil", než mi to začlo vyhovovat. Naštěstí je přestavení páky otázka několika málo minutek.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Jinak zrovna tech 10 a 7 se liší i velikostí, díky té botičce je to asi o půl čísla rozdíl :-/ ... takže komu sedí 7, tomu nepadne 10 :p a opačně. Taky jsem je právě zkoušel ze zvědavosti :).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Brzdu si nastav tak jak ti to vyhovje a na poučky se na silniční ježdění v klidu vybodni. Na motorce se většinu času v sedě presunuješ a nezávodíš ve stoje.
Jinak za sebe bych do výběru přidal Sidi Crossfire, dělají je i s motardovou podrážkou kde jdou měnit jednotlivé segmenty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Všichni co jezdí po silnici mají brzdu dole, pak se jim buď blbě brzdí ve stupačkách nebo si pořídí pedál kterej se dá jednoduše upravit tak aby se o pár centimetr zvýšil. Když zastavíš před polňačkou třeba. To mám plynule našroubovatelný, špičku trochu zvednu a ve stupačkách to není nic moc, ale došáhnu.
Podrážka je super věc, mám drápy a je to znát. MX mám hladký a je to děs, já radši ani nikam nechodím, lidi se mi smějou a to jsem ještě neuklouzl protože je sucho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Jinak vyměnitelnou podrážku mám taky ... já mám Tech 7 Supermoto botu .
A z tvého příspěvku tedy chápu - že brzda v rovině je k vůli závodění ve stoje - brzdění ve stoje ...
Naposledy editováno 07.06.2011 13:35:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
S tou botičkou ... no problém byl, že 11 ka malý, 12 ka mi plandala na noze :) ... potřeboval bych 11,5 a to není :). Takhle jsem to myslel . Jinak mám normálně 10 ku na délku (ale 11 na šířku ... mám prostě placičku).
Co mi sedělo dobře s botičkou byly SG-12, jen byly mrchy úzké .(
Naposledy editováno 07.06.2011 13:37:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Jestli chceš jít víc do MX tak si pořiď ještě jinou moto mě by bylo XTčka na otloukání líto.
1 reakcí na tento příspěvek MX boty - rozdíl v podrážkách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
1) velikost 44 úzká a občas krátká (respektive pouze Styl Martinky byly krátké)
2) vel. 45 abych udělal kompromis - dlouhé, plave mi pata a boty jsou stále úzké
3) boty s botičkou tak 46 krátké a úzké, 47 dlouhé a úzké ....
Opravdu jediné boty, co mi opravdu sedí jsou Alpinestars (stejně jako kombi), mám asi "zvláštní postavu" na kterou šijí standardně ;o) ...
K té botičce ... no, já v těch SG-12 byl dlouho ... roztáhla se, to jsem cítil - na délku tak akorát, na šířku sice něco povolila ... ale byl tam tlak. Když jsem vyndal nohu z boty bylo to, jak kdybych to měl v malém svěráku trochu. Nejsem si jistý, že ta bota by povolila tak moc.Chápu, že když je to těsný, ale noha není pod tlakem, že se to krásně přizpůsobí - ale když to tlačí, tak sice povolí, ale člověka budou bolet nohy ... to nemá šanci povolit tak moc se domnívám - srabácky jsem se nato vybodnul ;o) ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Breakpain píše: v4o> To si právě myslím taky ... akorát prostě nejsem schopnej nadzvednout nohu ... buď nebrzdím, nebo mám hned brzdu tak na 60% v sedě :) ... to se bojím, že v zatáčce hodím tlamu :p
No tak to zkus,mít nohy na špičkách.Podle teorie je to prý správně a nemusíš myslet na to,aby jsi si nebrzdil.A když brzdím/řadím,tak tu nohu celou zvednu a posunu a zase ji dám zpátky.Mne se tak celkově jezdí líp,taky když přidávám,tak v té nové kombě dost kloužu po sedle a takhle se můžu zapřít do stupaček.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
BTW: to se tedy i řadí ve stoje ... no, to je maso ... sice se mi to povedlo, ale nic jistého to nebylo a připravoval jsem si tam dlouho nohu a byl to rovný úsek silnice
No, já mám XT jako "cestovního motarda" na kterém se učím a lehce blbnu ... už je pošramocen silniční lišejí :-//. Nicméně to není moto na MX - maximálně enduro, kdybych to přestavěl a i tak jsou lepší volby. Já to mám jako silniční moto a přemýšlím nad MX asi 250 - 450 nevím. Nepotřebuju skákat - kdo ví, jestli se časem odhodlám, ale zase netuším, aby 250 nebyla slabá na váhu nějakých 100-110 kg ... Pravděpodobně to asi nebude na značkách, ale nebudu chtít něco ultra ostrého. Takové hobby MX - nechci se stát profíkem (není čas, nejsou money) ... možná sranda závod někdy v budoucnu ... Primárně chci zajet když je čas na dráhu, vyřádit se, zajezdit si s kamarády a jet domů ... .
Každopádně - off road až příští rok ... možná přes příští - dle financí a jak se budu cítit ... ještě jsem toho moc nenajezdil a umím prd ...
Naposledy editováno 07.06.2011 20:38:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
v4o píše: No tak to zkus,mít nohy na špičkách.Podle teorie je to prý správně a nemusíš myslet na to,aby jsi si nebrzdil.A když brzdím/řadím,tak tu nohu celou zvednu a posunu a zase ji dám zpátky.Mne se tak celkově jezdí líp,taky když přidávám,tak v té nové kombě dost kloužu po sedle a takhle se můžu zapřít do stupaček.
Ale kolegyně ;o) ... já takhle jezdím :). Problém je, když brzdím :) ... né za jízdy - to mi bota nemá šanci dosáhnout na brzdu - jezdím na špičkách :) ... Mluvím o problému během brždění. Buď brzdím plynule - ale nesmím dát nohu na stupačku a musím lehce přišlapávat (celá noha ve vzduchu, dotýká se jen brzdy) - ale to nemám v noze moc cit a když najedu na nerovnost, tak si to přidupnu . A pokud brzdím tak, že posunu nohu dopředu a mám střed nohy na stupačce ... tak tu nohu nejsem schopnej nadzvednout (míněno mít stále nohu na stupačce a nadzvednout špičku), jak by bylo třeba ... zvládnu to jen tak, že rovnou brzdím ... ta bota je strašlivě pevná ... neohne se v kotníku ;) - ne tolik, kolik je třeba ... noha na stupačce není v rovině, ale má sklon dolů (špička) mám dlouhé nohy, takže se sotva naskládám na moto :D ... snesl bych klidně o 5-10 cm vyšší stroj ;o) ... Sedlo je myslím 875 mm a když sednu, mám stejně pokrčené nohy :D. Upřímně se těším na krosky ;o) - 975 mm slibuje lepší posez a s tím, že bych nedosáhl si lámat hlavu nemusím :D.
Naposledy editováno 07.06.2011 20:33:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Ale myslím,že mám taky nohu ve vzduchu při brždění,při řazení určitě.Prostě zabrzdím/zařadím a nohu vrátím na stupačku.
Naposledy editováno 07.06.2011 20:43:31
Já teda jinak po první jízdě - ke konci už "cit" měl ... tak na 80%, takže už jsem to skoro nepoznal :) ... Ani s brzdou není problém (když nadzvednu nohu a pouze brzdím) - problém je pouze "ohnout nohu v kotníku" :) ... Cit paradoxně v podstatě neschází :).
Naposledy editováno 07.06.2011 20:49:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Breakpain píše: ... Sedlo je myslím 875 mm a když sednu, mám stejně pokrčené nohy :D. Upřímně se těším na krosky ;o) - 975 mm slibuje lepší posez a s tím, že bych nedosáhl si lámat hlavu nemusím :D.
Sedlo máš u krosky sice o cca 10 cm výš, ale máš zároveň i o 10 cm výš světlou výšku, a proto i celý rám, takže posez bude +/- stejný. Na kroskách a endurech se prostě stojí ve stupačkách .
S jízdou ve stupačkách nemám problém, sice to neumím, ale učím se to . Na kole jezdím na horákovi skoro pořád ve stoje :) ... proto tíhnu i k podobné jízdě u motorek a podle toho jsem si vybral stroje ;) ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
Při řazení se na meziplyny vybodni normálně to jen odřaď dolů a u toho brzdi, nedokážu si představit brzdit přední brzdou a u toho kroutit plynem, na silnici to jde v terénu moc ne.
Co se týká motorky tak i 250 budeš mít ze začátku plné ruce, tam je to spíš o tom kolik máš na údržbu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
V terénu pochybuju, že budu dávat meziplyn, to je jasné ...
Otázka peněz - ukáže se příští rok, nemám moc představu, musím se nato pořádně tenhle rok zaměřit. Představa je, že bych se rád vešel do 50 000 vč. servisu (prostě gumy, olej atd ... ), pokud to bude brát více ... budu asi muset vyčkat na lepší práci nebo rozšíření ...
Je to jen nástřel, nevím jestli se nebudu stěhovat atd - dojíždět někam 100 km na trať pravidelně taky nebude moc super ... takže teď jen tak sonduju :).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX boty - rozdíl v podrážkách
1 reakcí na tento příspěvek MX boty - rozdíl v podrážkách
Pod řadičku špičku (až za prsty na začátek nártu v podstatě dám) a to jestli řadím špičkou či nártem je mi fuk - to jsem si zvyknul už během prvních 150 km :) ... Jen brzda je oser, tak jak říkáš - cit by v tom byl, kdybych to zapřel o stupačku :) ... Kdyby se rozšláply, tak to asi půjde, ale nechci je zničit - navíc nevím, co nato moje kotníky, kde mám přetrhané vazy z fotbalu ... by se mohlo stát, že bych další den nechodil :) ... V průměru si můžu dovolit ujít hodinu pomalé chůze v kuse, jinak mám druhý den problém a kulhám nebo se skoro neudržím na nohou ... To je tak, když vás nějaký "debil" podkopne přesně do kotníku ://
Takže zatím je to nic - hodně brzdím - trochu přidám a píská guma ;o) ... Ale já už si s tím pohraju, asi prostě na silnici pošteluju tu brzdu dolů ... a jestli se časem bota rozhýbe, budu zvedat :).
Jako nato, jak ta bota vypadá je ještě docela ohebná, abych jí nekřivdil ;o). Ale musím říct, že jsem rád :) ... v podstatě s tím nemám problémy na noze a bezpečí je mnohem větší :) ...
Naposledy editováno 08.06.2011 07:25:13
3 reakcí na tento příspěvek MX boty - rozdíl v podrážkách
Každopádně já teď s brzdou taky laboruju na SM. Myslim si, že to s těma špičkama jak psala v4o platí u silnic, aby člověk nechytal v zatáčkách slidery na botě,ale stupačku. U motarda jdou nohy stejně ven, tka je to jedno. A pro cit v zadní brzdě kvůli příletům do zatáček si myslím je nutný mít trochu oporu od stupačky, pokládat nohu jen na brzdu (v rovině se stupačkou) mi teda vůbec nešlo, hned jsem si to zašláp. Na všech motorkách jsem to dával pod úroveň stupačky. A mám botu 13
Tady je to vidět..