renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 1900 Midnight Star (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník tvrdy.p
Vloženo 8.6.2011
Aktualizováno 8.6.2011
Zobrazeno 7 040x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


Motorka na kterou si musíš zvyknout.

Výška jezdce: 185 cm

Recenze

Motorka na kterou si musíte zvyknout. Dej ji čas a ona ti ukáže jaká doopravdy je.

Jsem vášnivý milovník supersportů a cestovních endur. Každá z uvedených kategorii má něco do sebe a proto není sporu o jejich přednostech. Yamahu 1,9l jsem si zakoupil z donucení, jiná možnost ani nebyla .
Choper, Custom, Harleje a jiné potvory jsem vždy míjel jen letmým pohledem. Jsou těžký, špatně se ovládají k tomu slabý motor předpovídají otřesnou jízdu. O průchodnosti terénem či jen jízdou na nezpevněné vozovce je mimo tuto debatu. Ano, takhle jsem nahlížel na chromované potvory.

Prvních 100km s Yamaze 1,9l bylo křečovité a plné negativních dojmů. Tak například: motorka absolutně nebrzdila předními 2x kotouči z R1 modelů. (stačilo vyčistit třmeny, vyměnit brzdovou kapalinu a bylo pro problému (motorka nikdy nebude brzdit jako R1, Yamaha váží 350kg) . Motorka jde do smyku jedním za to silným prstem. Yamaha mi připadala tak těžká, že ji nebylo možní posunout vpřed i vzad…vážně hrůza. Spojka na 1,9l oproti běžné motorce je výrazně tužší ale perfektně dávkovatelná. Budíky jsou tak špatně umístěny, že je doslova nebezpečné se jimi za jízdy zabývat. Sledování otáček či jen sledování ručičky rychloměru jak letí ke hodnotě 200km je u této motorky naprosto o ničem a hlavně nebezpečné!!! Pokud motorku osadíte předním plexi XL, ručím Vám za to, že při jízdě v noci budete naštvaní podobně jako já. Budík spíše ciferník v noci svítí intenzitou připomínající solárko. Zní to lákavě, opalovat se v noci a to ještě na motorce, i
ovšem tento luxus přináší oběť v podobě špatné průhlednosti předního XL plexi. Světlo od budíku dopadá na plexi opět tak nešťastně, že si řidič doslova představuje kam asi ta cesta vede, je na cestě kanál a nebo jen levotočivá zatáčka zakončená odtokovou strouhou?! Je to vážně hrůza a to jsem se nevrhnul na techniku. Zlatý supersport….dokonalost v každým detailů.

Špatný pohled na 1,9l jsem začal měnit po ujetí cca 1500km z toho 1000km se spolujezdcem…ovladatelnost 1,9l není, tak špatná jak jsem výše uváděl, dokonce je to první motorka se kterou se otočím na fleku aniž bych se jistil nohou. Motorka je perfektně vyvážená a těžiště umístěné proklatě nízko. Podotýkám, že měřím 182cm a vážím 73kg! K podvozku: na to, že se jedná o 350 kg těžký stroj je moc dobře ovladatelný. Kličkování ve městě je naprosto v pořádku až na široká řidítka. Když projíždím stojící kolonou, stále myslím na patřičný odstup od aut, zrcátek atd. K pohodlí osádky: Ze začátku to byla katastrofa. Zadek bolel po 100km i přes to, že sedíte v obrovském koženém křesle, záda v oblasti kříže píchali, jau! Spolujezdec krom nudně pomalé jízdy nic nenamítal. Dnes ujedu bez problému 200 km. Paráda, super! Pohonná jednotka: Na objem 1,9l je motorka pomalá a slabá, ale na motorku o váze 350kg je hodně mrštná a i rychlá. Motor je neuvěřitelně klidný a kolikrát si říkám zda se jedná o pouhého dvouválce! Při 100km/hod na 5rych.stupen motor točí 2500ot/min. jakmile přidáte plyn, cítíte opravdu slušný zátah. Při 150km/hod motor točí kolem a teď si nejsem zcela jist cca 3 000-3 500ot/min. Sledovat u 1,9l Yamahy budík v rychlosti 150km/hod je vážně o ústa. Při zrychlení ze 150km/hod motor nabízí stále slušné zrychlení a to až do 195km/hod. Cestovní rychlost u této motorky je podle mě od 80 do 110km/hod. Vyšší rychlost už není tak příjemná .

Závěr, shrnutí: Najednou se mi na sportu ZX 9R ninja 2002 jezdí špatně a určitě ji prodám. 1,9l je vážně jiná třída a dokonce se mi moc líbí. Mám pocit jako bych jezdil na opravdu silné, velké a krásné motorce. Taky se mi líbí, že jak štakš dodržuji pravidla silničního provozu což na sportu bylo hodně obtížné. Na ZX 9r byla průměrná cestovní rychlost 140-180 a průjezdy vesnicí bývali hodně nad hranicí 200km/hod. Po Vídeňské kde je 80ka jsem jezdil 260km/hod a to se mi zdálo, že se loudám. Lidi co jezdí na supersportech mi rozumí. S 1,9l se jezdí zcela jinak a tak rychlost se dá hravě zvládat což zvyšuje šance na přežití. Yamaha 1,9l je opravdu krásná a i když má své nedostatky začínám ji milovat. Petr

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lenfi
Lenfi napsal 24.05.17 v 15:43 10b.

Tos kupoval i s "baťůžkem"?

bilihor
bilihor napsal 04.03.17 v 08:51 10b.

Nádhera

tvrdy.p
tvrdy.p napsal 11.06.12 v 15:29

robokope děkuji, batůžek svoji barvou vlasů pěkně ladí k devatenáctce.

robokope
robokope napsal 11.06.12 v 00:03

nádherné , jak mašina tak batůžek. máš za 10 , hodně kiláčků v pohodě přeji

kovarradek
kovarradek napsal 01.02.12 v 23:54

Je zvláštní celej článek porovnávat cruiser se supersportem ale pěkně napsaný a stroj velice slušnej

Více komentářů



TOPlist