Nová lokomotiva opět ze stáje tří ladiček a opět řady XV...
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Robustnost, výkon, síla, krása! Zatím najeto jen pár kilometrů, takže hodnotit zatím nelze. První dojmy jsou však parádní! Slušný zátah, poslouchala jak jsem potřeboval, jeli jsme spolu vcelku na pohodu. Snad to tak zůstane i nadále!
Motorku bych doporučil pro - Pro ty, kterým se líbí (jak jinak, že?), hledají pohodlí (třeba jen vzhledem ke svým tělesným proporcím), chtějí zátah, spokojenost za řidítky, hledají možnost jet kochačku a naopak mít možnost rychle předjet pomalé vozidlo ...
Doplňky na motorce - Plexi, přídavná světla, padák, kufry, rám kufrů, opěrka, plotny spolujezdce, okrasa předního blatníku, 12V zásuvka. Ještě možná nějaké další věci
Recenze
Na jakékoliv hodnocení je ještě moc brzy. Jen proč jsem si ji vybral? Protože se mi líbí ta robustnost a zároveň kompaktní tvar. A je o kousek větší než Drak, takže se na ní lépe poskládám
Postřehy po prvním servisu a první stovce kilometrů: musím víc řadit jak na drakovi - drak si nechal více líbit v nižších otáčkách, tato lokomotiva to dá jasně najevo a nezbývá, než tam lupnout nižší kvalt! Druhou věcí je pak složitější servis - tuhle motorku konstruoval někdo, kdo chtěl opravdu udělat servisákům pakárnu. Vše nepřístupné, šrouby napůl schované. Olej se vypouští 3 šrouby, vzduchový filtr je pod nádrží, která se sundává ne úplně jednoduše. Neříkám, že to nejede, je to o cviku, ale věci jdou vyřešit jednoduše, tady se o to ale evidentně nikdo nesnažil. Když na ni ale sedneš, nastartuješ a vezmeš za heft, vše toto jde stranou a jsi nadmíru spokojen!
Doplnění recenze po ujetých prvních 480km: motorka jede jak z praku, je potřeba se na ní naučit jezdit, jízdně je to jiné než Drak, ale za tu výměnu to stálo! Jsem spokojen. Jede jak svi*a, na předjetí síly dost, ale stále je potřeba myslet na to, že je to parník tedy není moc na závodění. Co jsem ale do nyní projel, tak bez problémů - náklony apod. Jediné, co vnímám, že strašně brzy škrtám stupačkami o zem - náklon je poměrně malý. Ale nevadí, tak holt občas budu brousit plotny. U Draka jsem je taky brousil
Aktualizace 2.1.2021 (po první sezóně):
- najeto "pouhých" 1801km
- spotřeba: 5,85l/100km
- servis proveden před sezonou takže jsem nic nedělal, jen dolíval benzín a jezdil
Motorce nejvíce sedí delší trasy a cestování po "lepších" cestách. Ve městě se s ní chvílemi docela trápím, ale to je asi tím, že jsem těžkej a nemám moc síly. Neumím prostě jezdit s motorkama pomalu (myslím přískokama vpřed třeba na semaforech nebo projet plynule kruhový objezd ) Ostatně podobný pocity a problémy jsem měl i u Draka, takže už to dál neřeším. Jak jsem již psal výše, motorce nevyhovuje oblast otáček pod 2.200rpm. Ale pak, jako když chytnou saze v kamnech, vystřelí a jede. A toho si užívám. Není problém tedy někoho předjet, ujet, vzdálit se apod. Takže závěr? Když se na ní naučíš jezdit, tak ti dokáže vykouzlit a dost dlouho pak udržet rohlík na xichtu. A pro to na motorkách jezdím, takže je to tak naprosto v pořádku!!!
Jirko, díky. Snad budu. Těším se na sezónu
Ahoj kámo.
Moc pěkný stroj
Ať jsi jen spokojený.
Krásnej parník
, tak ať ti dělá jenom radost