MZ ETZ 251 (1990)

Vlastník rex137
Vloženo 14.11.2009
Aktualizováno 17.6.2013

Má druhá polovina, hezky jsem se s ní a jejímy neduhami sžil. Myslim si že Němcům se tento stroj povedl, nenáročnost tohoto stroje za normálních podmínek je její předností. Sice to není žádnej japonskej závodník, ale mě se na ní ,,lítá" super

Motorka koupena od 13.11.2009 - :-/ nevim co dodat, já mladej a nadrženej na novej stroj, že budu konečně lítat a on toho jen využil. Moje největší chyba byla, že jsem jí chtěl hned a že jsem si sebou nevzal nikoho znalého, protože tak na hned nikdo nemohl.
Myslim si, že měla hodnotu max 12000tis ale spíš 10000tis a já jí koupil za 15000 :-/ prostě hlupák :-/

Jawa 350/640: nebyla nikde pěkná a Mz byla z vedlejší vesnice (z informací co jsem o ní měl tak za 13000tisíc) a vcelku mi to bylo jedno, co to bude, hlavně když to bude lepší než Simson

První dojmy - Původní majitel mi řekl, že je po GO, tak ať to netočim. Tak jsem to jel projet a opravdu jsem to netočil rozjel jsem jí na 80km/h a říkám si, že je to lepší něž Simson, ale vůbec mě neuchvátila, ničím nezaujala :-/ ale říkal jsem si, že je to silnější, tak že ji vemu. Cestou domu jsem za ni "nechtěně" na rozjezdu vzal a vykouzlila mi první úsměv na tváři :-) a od té doby na ní nedám dopustit :-) už mi dělá jen a jen radost :-) A jsem za ni rád!

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi co nemají moc peněz a chtěj se poměrně slušně svést na něčem jiném než Jawa a pod. Výkonově se dá srovnat s CBR 125 akorát že prostě MZ za 3litry nepojede :-/ Pořizovací a "servisní" náklady jsou za "krásný" ceny (beru oproti Japoncům)

Doplňky na motorce - 12V zásuvka, sklopné stupačky

Tento stroj se dá porovnávat s Jawa 350 nebo s novými 125kami.

Proti 350 jede lépe, je lehčí, ovladatelnější, míň poruchová (nejen zápalovaní). Vzhledově je to o vkusu.
Za mě v tomto duelu každopádně Mz

Proti 125 např. cbr 125 jede Mz o chlup lépe, má cestovnější posez, levnější pořizovací cena a údržba.
Cbr jede za 3l/100 a Mz za 5l/100, cbr je lehčí ale také menší, vzhledově je Cbr atraktivnější.
V tomto duelu pro mě opět Mz, ale pro kupu lidí věřim, že za ně Cbr, protože je lepší.

Cestování ve dvou mě osobně nebaví, ale něco jsem už najezdil. Bohužel se Mzta moc dobře ve dvou nechová, zadní osa kola je v úrovni sedadla spolujezdce a lehký motor uprostřed => v zatáčkách je na přednim kole malá váha, prostě to není ono.
Jinak delší trasy 150km a dál už pro mě není nijak příjemný požitek. Bolí mě zadek a občas i záda.

Do města moc nic, na cestování asi taky ne, na okruh také asi ne i když mě dělá jen a jen radost Na denní jezdění nevim, mě by jí bylo líto, na to mám kdyžtak Simsona. Na víkendovou projížďku apod. je super.

Jinak mé hodnocení stroje by znělo asi takto:

Pro mě suprová motorka, cokoliv na tom zničim (a že toho není málo) si sám bez problému opravim, díly jsou k sehnání a nestojí zas nějaký ranec, akorát už s kvalitou je to bída, díly z Ndr už začínají dost docházet :-/

Můj styl jízdy spočívá v nasednutí, ohřátí a pak už jen brzda plyn, přes vesnice samozřejmě dodržuji rychlost, ale jinak si to užívám.
Když se jedu projet s kámošema (Buldog 1100, Varadero 1000, Bandit 600, Zetko 750, atd.) tak jim stačim, cestovku jedem kolem těch 110 a to Mz nemá problém, ale když za to kluci vemou, tak já je v zatáčkách zas doženu Takže jedem takřka plynule.

Nebaví mě dlouhé rovinky, mám rád zatáčky a pak zostra na brzdy, proto si poměrně často jezdím zalítat na okruh ve Vysokém Mýtě. Klukům tam prý nevadim a nebrzdim je, když tam někdo valí pilu, tak mě každé páté kolo předjede
Jinak mám ještě své ,,sektory" které jsou dost zatáčkovité, a místy i rozbité, takže se prostě bavim

Motorka je pro mě jeden z nej koníčků. Když valim zatáčku, klopim ji na stupačku, pak plnej na výjezdu, pořád plnej a pak do brzd a zas zatáčka na stupačku, tak jsem pln adrenalinu a to je to co potřebuju
Nejsem žádnej najížděč kilometrů a kochač, prostě mě baví z toho ždímat co to dá a proto se mi na tom sem tam něco sype

Závěrem bych si přál, abych se tohoto stroje nemusel zbavovat a abych ho nerozsekal, protože by to byla škoda.

Vokurka007
Vokurka007 napsal 23.03.17 v 22:53

Ty si to na tý emzetě v tom Mejtě ale pěkně dáváš. Kdybych neviděl na vlastní oči na ytb, řek bych, že MZ na mitaskách takhle pokládat nejde :)

context
context napsal 25.05.14 v 10:59 10b.

pěkná, tak ať slouží a hlavně bez nehod a přeji dlouhou sezonu

DanFunSun
DanFunSun napsal 05.08.13 v 23:12 10b.

krásná práce

JindraM
JindraM napsal 26.01.13 v 16:41 10b.

Hezká MZ, máš ji ještě? Minimálně 3x do roka pořádáme MZ srazy, tak by ses někdy mohl přijet ukázat

www.MZ-WORLD.cz - staré fórum na nové adrese!

Aplik
Aplik napsal 23.12.12 v 21:30 10b.