renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM Duke 790 (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pavel_c
Vloženo 13.2.2024
Aktualizováno 13.2.2024
Zobrazeno 2 071x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Duke 790 je svět sám o sobě. Lehoučký, agilní naháč s výborným podvozkem, který má jedinečný charakter a naloží vám velkou porci zábavy. Je to mašina pro ty, kteří ví, proč ji chtějí.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:AUTONOVA BRNO (Brno-Brno Město)

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB750 Hornet: Byla volbou číslo jedna, ale Duke mě více oslovil svým designem a lepším podvozkem.
Yamaha MT-09: MT-09-ku bych bral ve verzi SP, byly ale cenově výše a více mě to táhlo ke dvouválci.

První dojmy - K této oranžové 790-ce jsem dospěl spíše náhodou. Nástupce pro mého Fazera FZ6 jsem zvažoval již delší dobu. Občas jsem proletěl bazar, díval se na MT-09-ky, líbil se mi celkem i nový Hornet 750. Toužil jsem po ostřejším a zábavném naháči spíše pro sebe, jelikož ve dvou už moc necestujeme. Yamaha s tříválcem mě hodně lákala, chtěl jsem ale verzi SP a ty byly cenově celkem vysoko. Zmiňovaný nový Hornet mě seděl nejvíc, ale pořád jako by mě na něm něco chybělo. Jeho design byl subjektivně zvláštní, moc mi neladilo přední světlo a další detaily. Když už jsem vybíral nové moto, musela se mě líbit a celkově sednout. Vzpomněl jsem si na známého, co jezdí na KTM Super Duke R 1290 a tak jsem zabrouzdal na web oranžových mašin. Duke 790 byl v cenově přijatelné hladině. Bylo to dilema – přejít ze spolehlivých japonců na číňana (výroba CF Moto)? KTM má mezi motorkáři ne moc slavnou pověst, mě to ale pořád nedalo spát. Nakonec jsem objevil zánovní předváděčku v KTM Autonova v Brně a vydal se na ni podívat. To co následovalo po osahání a spatření motorky naživo jsem sám nečekal. Jako by Duka postavili na míru mé postavě – byť je to motorka na pohled maličká, okamžitě jsem do ní zapadl jak pr*el na hrnec. Design je velmi subjektivní, mě osobně ale dravost a radikálnost této oranžády naprosto uhranula.

Motorku bych doporučil pro - Tento stroj bych doporučil spíše více vyježděným jezdcům, výkonu má už dostatek a umí pořádně pozlobit. Chce od řidiče, aby ji měl pořádně v rukou, nebál se být tvrdý a motorka se mu odvděčí obří porcí zábavy. Je to čistokrevný streetfighter, určený s nadsázkou pro všechny punkáče a chuligány.Výkon lze diagnostikou seškrtit na 35kW, což je pro držitele řidičáku A2 dobrá zpráva. Můžou se na motorce postupně naučit a až získají neomezený řidičák a vyjezdí se, odemknou si potenciál motorky na plno.

Doplňky na motorce - Tech Pack (Quickshifter, MSR (regulace prokluzu zadního kola při rychlém podřazování))

Recenze

Jezdím na motorkách něco přes deset let a začínal jsem pozvolna – od maličké Hondy CBR250R, která mě do začátků dala obrovské zkušenosti, přes polokapotu Fazer FZ6 S2, který byl vstupem do světa větších objemů. Yamaha byla (a je) výborný stroj, který je spolehlivý, pohodlný a dokáže být i rychlý. Zůstává v rodině, prodávat ji nebudu, za což jsem i rád. Cestovali jsme na ní i ve dvou a nebyl žádný problém. Čtyřválec a jistá sterilita japonských motorek mě ale později už moc nebavila a tak jsem hledal něco jiného, zábavnějšího a nahatějšího. Volba padla nakonec na KTM, kterou jsem zprvu vůbec neměl v hledáčku. Jelikož mě velice dobře sedla do rukou, uhranul mě design a zvuk spolu s charakterem jejího dvouválce, bylo rozhodnuto.

Motorku jsem zakoupil v lednu a zatím nebyla moc příležitost k pořádnému ježdění. Avšak pár hezkých dnů se přeci jen objevilo, nelenil jsem a Duka otestoval. Jízda je doslova zážitek. Je to něco jiného, než co jsem zatím znal. Už jen svým zjevem, když se k motorce blížíte, vám dává jasně najevo – moc se s tebou nebudu párat, užijeme si zábavu a neboj se na mě jít tvrdě. Nastartujete ubrblaný dvouválec, který i přes sériový výfuk překvapí svým jadrným zvukem, sednete za široká řídítka a jste Ready to Race. Duke používá přehledný přístrojový TFT displej, který zobrazuje všechny potřebné údaje v líbivé grafice, umí se přepínat i do černých barev v případě tmy nebo slabého světla. Na levém řídítku jsou ovladače pro pohyb v menu, které je přehledné a můžete si zde nastavit i vaše oblíbené nabídky pro rychlý přístup. Teď ale k samotné jízdě. Je to nová motorka, což pro mě samo o sobě bylo obří změnou. KTM se pyšní bohatou elektronickou výbavou, počínaje elektronickým plynem s mapováním průběhu výkonu, kontrolou trakce, kontrolou zvedání předního kola a v neposlední řadě i quickshifterem. Řadit nahoru i dolů při sportovní jízdě pod plynem a bez spojky je silně návykové. Ani vám nepřijde, že sedíte na osmikilu. Pocitově i papírově je motorka opravdu lehká (174 kg suché hmotnosti), díky své stavbě úzká a posez je orientovaný spíše nad přední kolo. Stupačky jsou více vzadu a nahoře, sedíte trochu předklonění ale ani při své výšce 181 cm neztrácím pohodlí a cit. Motor příkladně zatahuje v podstatě v celém spektru otáček. Dáte mu pokyn pravou rukou a s chutí a rošťáckou dychtivostí vyrazí vpřed. Hodíte další kvalt a je to tu znova, neutuchající příval krouťáku a chuti jet vpřed. Když vezmete za brzdu, příjemně překvapí síla brzdičů od firmy J. Juan, přední vidlice se krásně ponoří a překlopíte mašinu do zatáčky. V ten moment jsem byl v úžasu, jak přesná a čitelná motorka je. Podvozek od WP je příkladně naladěný a ani mě nemrzí, že není stavitelný. Duke zatáčí s lehkostí mu vlastní a určitě mu pomáhají i obuté gumy, v tomto případě Pirelli Diablo Rosso III. Na výjezdu už jen pobídnete plyn, přikrčíte se nad malý přístrojový displej a vyrazíte dál. Tlumič řízení hlídá, aby se nerozklepala řídítka, prokluz zadku hlídá kontrola trakce. Motorce nejlépe sedí hladký a točitý asfalt – podvozek je celkem tvrdý a na nerovnostech nic moc komfortní. Tato mašina zkrátka počítá s tím, že se chcete bavit a svižně si zajezdit. Proto i ve městě při nízkých otáčkách je tento dvouválec celkem ucukaný, je dobré si zvyknout na určitou palivovou mapu a na to pak jezdit. Pro spolujezdce je připraveno měkké, pohodlné sedlo. Zatím jsem neměl možnost se projet ve dvou, dojmy doplním později. Úložný prostor se rovná nule – za baterku pod spolujezdcovým sedlem vtlačíte maximálně vestu a lékárničku. Je to ale naháč a s tímto jsem počítal, neplánuju s KTM žádné velké cesty a tak mě to nelimituje. Co se týká spotřeby, tak i při ostřejším tempu a sportovní mapě plynu jsem se nedostal přes 5l na 100km. Mám ročník 2023, který se už kompletně dělá u CF Moto. Motorku mám ještě rok v záruce, má najeto 7000 km a čeká mě brzy roční garanční prohlídka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pavel_c
pavel_c napsal 23.02.24 v 09:02

Myschan: To naprosto chápu, nedám na japonské motorky dopustit, když bude někdy příležitost, chtěl bych toho Horneta 750 pořádně projet Díky za pochvalu

Myschan
Myschan napsal 23.02.24 v 07:44 10b.

Tahle motka mě při mém výběru taky napadla, ale jsem Hondař, takže jsem nakonec zůstal věrný. Jo a fajn recenze, tak ať to jezdí

pavel_c
pavel_c napsal 18.02.24 v 08:42

Díky moc všem, KTM je opravdu továrna na radost a těším se, jak začne jaro a pěkné dny

Vladounreal
Vladounreal napsal 17.02.24 v 09:17

pěkná recenze a dobrá práce, tak ať ti KTM dělá jen samou radost

dragsterrr
dragsterrr napsal 16.02.24 v 13:54 10b.

agilna masinka

Více komentářů



TOPlist