renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM Duke 790 (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Filip_Roubal
Vloženo 2.7.2021
Aktualizováno 12.10.2022
Zobrazeno 2 577x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Demoverze SuperDuka, která ráda loví na okrskách... Cokoliv

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTO Šikule (Rodvínov)

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Street Triple R: Tříválec nakonec nenaplnil moje očekávání

První dojmy - První dojmy z motorky byly dost vlažné. Musel jsem si na ní sednout vícekrát abych pochopil o čem to je a proč to tak je. Nicméně každá další jízda je ukájení totální závislosti po posedu na Duku a jeho motoru. Touha Duka překlápět jednu zatáčku po druhý a nechávat se vytáhnout tím návykovým točivým momentem je asi nekonečná.

Motorku bych doporučil pro - Pro motorkáře, který se chce bavit a nevadí mu surovost dvouválce v nízkých rychlostech a otáčkách.

Doplňky na motorce - Krátký držák SPZ, který je naprostá nutnost, padací rám, rolny na stojan, CNC stupačky, powerparts plexi stítek a grafický kit. Obecně si myslím, že Duke například nepotřebuje laděný výfuk. To je věc, kterou jsem zapomněl zmínit. Duke má od série velmi dobrý zvuk a určitě nemám v plánu instalovat laděný výfuk.

Recenze

Když KTM vydalo SuperDuka 1290 R, měl jsem svůj první motorkářský sen před očima. Něco mě na všech Dukách prostě táhne. Nicméně neměl jsem v plánu kupovat 790, ale třeba někdy za pár let pořídit až 1290 R, na kterou teda absolutně nemám zkušenosti... Po Erce byl v plánu Street Triple R, jenže ceny v létě 2020 vzrostly takovým způsobem, že jsem při hledání omylem našel mého Duka. No a 2018 Duke, nebo 2014 Street Triple R... No bylo rozhodnuto, že se na Duka jedeme podívat. Ještě než jsem odjel, tak jsem se mohl svézt na kamarádovo Streetu a musím se ti omluvit, ale prostě to není ono. Nikdy ten tříválec nebude dole jako dvouválec :D .

Takže jsem omylem pořídil motorku, na kterou jsem vůbec nekoukal a je to právě moje 790. Asi tam na mě prostě čekala.

První zkušenost ještě z bazaru byla dost na vážkách. Pro mě byla motorka poměrně dost surová a ucukaná na plynu. Pak jsem teda zjistil, že tam byla ostrá odezva na plyn a když jsem si nastavil "Street" odezvu, tak se mi na Duku začínalo daleko lépe. Proto pokud se jedete někdo na Duka podívat... Dejte mu po první projížďce ještě šanci, on je taková netykavka a potřebuje si na Vás zvyknout :) .

Teď mám odhadem najeto ke 3 000 km a přezul jsem motorku na moje oblíbené Bridgestone Battlax S21 a dámy a pánové... Na jaře mě čekal pád brady. To se s Erkou nedá vůbec srovnat v žádném ohledu. Ta lehkost, se kterou motorka jezdí je těžce návyková...

Duke ovšem nemá rád špatné cesty, to nenastavitelný podvozek prostě nedává a pokud k tomu ještě jedete pod 30 km/h tak Vás bude chtít Duke shodit a jet si po svých. Pomalá jízda mu vůbec nesvědčí, motorka je pak velmi ucukaná a více méně se s ní perete.

Naopak mu svědčí nerozbité okresky, na které podvozek bohatě stačí. Brzdy jsou velmi slušné, jedním prstem se dá ubrzdit kde co a když dojde na nejhorší, máte prsty dva a náklonové ABS. Celkově elektronický pomocníky beru jako plus. Ať už je to kontrola trakce, náklonové ABS, nebo QS+. Duke je taky osazen tlumičem řízení, do kterého ale doporučuji dát hustější olej (samotného mě to čeká).

Závěrem bych už jen zopakoval, že Duke je extrémě návyková motorka a pokud jí nechcete koupit, tak se jí raději vyhněte. No a čas ukáže co víc sem ještě napíšu. Tak zatím AHOJ! :)

Aktualizace 10/2022
Po cca 10 tis km jsem Duka prodal. Zvažoval jsem prodej dlouho, jelikož je to velmi zábavná motorka, ale nakonec jsem to udělal. Ač do teď nevím, jak moc dobrý nápad to byl :).

Takže k celkovému shrnutí. Po sezóně 2021 jsem do příprav na sezónu 2022 krom běžného servisu zařadil ještě svíčky, kontrolu vůle ventilů a především komplet nové přední brzdy. Origo kotouče byly dle slov p. Zely probržděné a při ostré jízdě se brzdilo opravdu velmi nepříjemně a v podstatě jsem ani nemohl využít plného účinku. Šly tedy na moto kotouče od p. Zely, na to desky EBC HH a brzdová kapalina s lepší tepelnou charakteristikou. Na okruhu v Mýtě jsem se pak jen nestačil divit, cože se to vlastně stalo. Ta věc brzdila úplně suprově. A na to, že to nejsou Bremba, tak jsem byl schopný na brzdách držet krok se Speedem 2014. Což je chvályhodné. Celkově jsem v Mýtě na motorce zajel svoje z daleka nejlepší kola a s krásnou jistotou. Bohužel mi to kazily pneu Mitas SportForce +EV, ale částečně jsem si za to mohl sám špatně zvolenými tlaky (možná jim dám ještě šanci na RSu). Po pár ostrých kolech zadní pneu hodně klouzala a defacto jsem ji musel držet velmi zkrátka. To už je ale jiný příběh.

Motorku jsem prodal s 22 700 km a za tu dobu jsem neřešil nic vážného. Nějaký únik oleje a ty brzdy. Jinak Duke jen jezdil. V plánu bylo SDR 1290, ale motorka na kterou jsem chtěl jet byla totálka z Fráni a nic jiného v mém budgetu mi nepřišlo zajímavé. Až se objevil Speed RS. A tam se začal psát nový příběh. Ano, příběh mě na třech válcích :D.

Pokud chcete někdo se 790 s něčím poradit, nebo se na něco zeptat, tak mi klidně napište. Rád se o té motorce pobavím, je super, je perfektní. Každý kilometr byla kupa srandy. Speed RS má hodně co překonávat ;).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
gigasetvs
gigasetvs napsal 28.04.22 v 21:53 10b.

Souhlasím KTM Duke jsou opravdu hravé stroje, radost jezdit

Dawe323
Dawe323 napsal 04.07.21 v 21:55 10b.

Pekne popsano, jen tak dal.. 10b

Filip_Roubal
Filip_Roubal napsal 04.07.21 v 21:38

Moc díky za komentáře a hodnocení . Za mě to má válců přesně akorát

xstreetfighter
xstreetfighter napsal 04.07.21 v 20:56 10b.

Sice jeden válec zbytečně navíc, ale lepší, jak drátem do oka.

Juraj22
Juraj22 napsal 02.07.21 v 14:02 10b.

Konkrétně, tahle mašina vypadá hodně dobře
A to se přiznám, že jinak nejsem zrovna fanoušek KTM

Více komentářů



TOPlist