renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Ninja 1000SX (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník matii
Vloženo 13.7.2023
Aktualizováno 20.11.2023
Zobrazeno 631x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Sportovně cestovní motocykl s dostatečným výkonem.

Více fotografii

Motorka koupena od VJ Cars Liberec

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW S 1000 XR: cena, náklady na servis, není tak hezká :-)
Suzuki GSX-S1000GT: vizuálně není tak hezká. Srdce u Kawy no.

První dojmy - Splnila všechna má očekávání. Sportovně cestovní motorka s dostatečným výkonem. Versys 650 nebyl špatný, ale tohle je jiná liga. Čtyřválec s těžištěm dole je pro mne to pravé. Zvlášť když často cestujeme ve dvou. Paradoxně i přes dvojnásobný výkon je uživatelsky příjemnější, než dvouvál a pokud to má člověk v hlavě srovnané, motorka je velice bezpečná a sametová i pro "nezávodníky". První dojmy? Jen pozitivní v heslech: pohodlná, sametové rozjezdy, výkon na předjíždění, skvěle ovladatelná, hezký zvuk, vizuelně zajímavá.

Doplňky na motorce - Akrapovič výfuk, padáky, vyšší kouřové sklo, 3x kufr, sedlo na míru.

Recenze

Po půl sezóně přidávám první dojmy. Hodnocení je vztaženo spíše k cestovní funkci motocyklu.

1) Vzhled - pro mne asi nejdůležitější . Naprosto famózní. Černo vínová kombinace je pro Kawu trochu nezvyklá, ale rozhodně jí sluší. V reálu daleko hezčí než na obrázcích nebo fotkách. Vždy, když si jí někdo prohlíží, říká, že je překvapen jak tato kombinace motorce sluší. Vzhledem k tomu, že Kawa pro rok 2024 od vínové ustoupila, bude se časem jednat o raritní barvu, kterou v ČR potkáte jen zřídkakdy. Odhaduji, že počet prodaných kusů u nás nepřesáhl počet deseti motorek.

2) Motor - pokračuji v přednostech, motor přesně takový, jaký jsem očekával. Po předchozích zkušenostech s půjčenou Z900, jsem tak trochu věděl do čeho jdu. Silný řadový čtyřválec s kontinuálním zátahem. Žádná divočina, hladký a silný chod. Rozjezdy jak už napsal někdo přede mnou, jako když zrychluje Pendolino. Široké otáčkové spektrum ve kterém motorka zabírá je přesně pro cestování, kdy tam nemusíte kvůli každé zatáčce házet nižší kvalty, aniž byste na jejím konci neměli (plechovkář by napsal pod nohou) pod rukou dostatečně silný zátah. Za mne 10/10, když zohledním to, že motor byl laděn také na cestování. Žádné vibrace.

3) Převodovka, spojka a odezva plynu - krásný hladký přechod mezi stupni, jak už jsem psal, proti ucukanému Versysu 650 (v nižších rychlostech), je to úplně jiné kafe. Zvláště pak při zařazeném druhém stupni, například při projíždění kruhovým objezdem, je dávkování plynu krásně sametové a to stejné platí i o chodu čtyřválce. Jelikož je to můj první quickshifter, neposoudím jeho práci dost objektivně. Za mne řadí neskutečně rychle, při zařazených nižších převodových stupních trochu "kope". Občas se mi stává, že při nouzovém zastavení na dvojku nejde přes jedničku vyřadit (na ukazateli zařazeného stupně je prázdné místo), musím lehce povolit spojku aby se mi tam ta jednička objevila, ale je to asi o nastavení.

4) Ergonomie rám a vše co k tomu patří - jedním z důvodů, kvůli kterému jsem prodal Versys a koupil SXso byl ten, že po pár "vozembousích" na místě, jsem potřeboval stroj s těžištěm dole a nižším posezem. Sedlo "na míru" a opravdu nízké těžiště dělá z motorky velice stabilní stroj i se spolujezdcem za zády. I při úplném zavření řidítek se nekácí k zemi jako předchozí 650ka. I předpěťová pružina je orientována více vodorovně a spolu s dalším ovládacím prvkem pomáhá rozkládat váhu více na celý rám. Dle mých zkušeností velice dobře. Narozdíl od Versyse byly odskok a tuhost předních USD nastaveny z výroby tak dokonale, že jsem na ovládací prvky nemusel prakticky vůbec šáhnout. Ač jsem to nečekal, Ninja žehlí nerovnosti s takovou samozřejmostí, že se přibližuje na rozbité silnici i kategorii cestovní enduro.

5) Ovládací prvky a elektronika - Tady mám malé výhrady, především k umístění přepínače dálkových světel. Sice je hned po ruce, ale je tak jemný, že do něj během jízdy a práci se spojkou občas brnknete a než si to uvědomíte, jedete se zapnutými dálkovými světly kus cesty. Co se týká samotné elektroniky, nebudu popisovat všechny systémy, spíš se zastavím u plusů a mínusů. "Infotejment" by si zasloužil zrcadlení mobilu (Auto android atp.) a byl by vyřešen problém s navigací, na druhou stranu chválím konektivitu aplikace Kawasaki, kde si doma zobrazíte vše od najetých kilometrů, přes množství benzínu až po maximální náklon.

Hmotnost a brzdy - krátce. Těžší, ale bytelný stroj, brzdy velice slušné, za mne ani ABS mi na rozdíl od testu nepřipadá, že by zasahovalo příliš často. Ale asi to bude mou poklidnější jízdou.

Shrnutí:

Pokud hledáte motorku, kterou naložíte spolujezdcem, kufry a vyrazíte na dovolenou s tím, že vždy budete mít dostatek výkonu i kroutícího momentu a nebo vše shodíte a půjdete si v rámci možností zařádit se silným čtyřválcem, pak jste na správném místě. Ano, existuje spousta alternativ včetně silných cestovních endur, ale pokud víte, že nebudete nikde brodit a ze silnice prakticky nesjedete, doporučuji si Kawasaki Ninju 1000sx aspoň vyzkoušet.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
spike-cz
spike-cz napsal 23.11.23 v 15:25 10b.

Více komentářů



TOPlist