renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-S1000GT (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bombista
Vloženo 7.11.2022
Aktualizováno 7.11.2022
Zobrazeno 3 964x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Sportovní cesťák s vytříbeným motorem, který jsem měl v hledáčku již po uvedení na trh. Nějak jsem tušil, že nezůstanu pouze u myšlenky :))

Motorka koupena od FIRMA:Motart (Praha 4-Braník) - Prodejce naprosto vstřícný, příjemné a rychlé jednání, ukázková předávka

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z 1000 SX: Menší kufry o 16L, menší TFT s horší konektivitou, nižší výkon, obtížná montáž příslušenství na řídítka a vyšší pořizovací cena

První dojmy - První dojem - kombinace velkýho těšení a strachu zároveň :D - ta motorka nikde nebyla, viděl jsem ji pouze na fotkách, shlédnul a pročetl snad každou recenzi a nakonec objednal zajíce v pytli, na kterým jsem ani neseděl. První, na kterou jsem sáhl, byla ta moje a obavy byly ty tam :) tohle bude pecka!!

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo ví, co chce :) do začátku bych nedoporučil.

Doplňky na motorce - Zatím jen kufry, špěrkovat se bude přes zimu a na jaře :)

Recenze

Po dvou krásných sezónách na Z900 přišla chuť na větší dálky a znovu cestovat po vlastní ose bez převážení motorky z místa na místo, prostě se zabalit, vyrazit z domova a navracet se domů v sedle motorky, která je více stavěná na takový styl cesty a na můj zadek. Navíc padla řeč o Nordkappu a když jsem zkoušel nainstalovat 80 L zavazadel na Zeda... něco takovýho jsem nemohl udělat ani tý nebohý motorce, ani sobě, ani celý motorkářský komunitě :D.
Takže požadavky ve zkratce - musí to být hezký, rychlý, pohodlný, praktický a modrý :D - v souladu s první myšlenkou jsem tedy vyrazil k prodejci se poptat a náhoda tomu dala, že z nové várky objednaných motorek jeden zájemce na poslední chvíli vycouval a já mohl mít novou motorku za týden - tedy nabídka, která se nedá odmítnout a do té chvíle jsem byl snad jediný daleko široko, kdo nečekal půl roku, ale týden! Motorka objednaná, záloha složená, v pátek Zedík na inzerát, v úterý prodaný a další pátek hurá pro GTčko. Představoval jsem si to loučení trošku delší, ale než stačilo nastat loučení, už bylo seznamování!
Na živo vypadá ještě úchvatněji než na fotkách a oproti Zedovi je to opravdu kus motorky. A ten zvuk... ten ZVUK!! Absolutně nemám potřebu pokukovat po čemkoli laděným, tohle je libozvučná sonáta na sérii, tohle se jim povedlo! Celkový první dojem je daleko robustnější, hutnější, těžší, větší, pohodlnější, možná i dravější a kovovější. Nechala si v sobě něco z dob, kdy se dělaly motorky ve stylu kladiva na čarodějnice. A to se mi líbí!
Domů jsem to měl cca 20 km, takže se to protáhlo klasicky na 80 a domů jsem se vracel vymraženej za tmy, se soplem u nosu a s úsměvem od ucha k uchu :D. A hned dva mínusy ze začátku - ta motorka prostě nebrzdí! Nejsem žádnej brzdař, ale tohle mě trošku vyděsilo! Od Bremba čekáte ledas co, ale ne tohle :D brzdy si sedaly opravdu dlouho, než dosáhly přiměřenýho brzdnýho účinku. Zedík brzdil hned, tady to chce trošku trpělivosti. Světla - jste krásně vidět pro ostatní, design subjektivní, ale mně se líbí moc. Využitelnost pro jezdce otazná - ve tmě to svítí před kolo a na horizont a mezi tím kolem a horizontem (nevím, jak se jim to povedlo), přesně kam koukáte - tma :D dálková světla osvítí všechno okolo, ale tuhle tmavou skvrnu uprostřed prostě nelze eliminovat. Jízdě za tmy se tedy rád vyhnu, dokud se nepozeptám, zda-li by s tím nešlo něco udělat.
Další poznatek - jízda je malinko hlučnější než nahatej Zed - vysvětluju si to kapotáží a větrným štítkem, kterej, jak jsem zjistil, slouží jako perfektní odrazovej můstek pro létající hmyz :D na štítku jenom drobné čmouhy od muších prdelek, který všechny skončily na hledí přilby. Po 200km jízdy bylo nutno helmu trošku proškrábnout, pak jsem zjistil, že je stále ještě světlo :D.
A ještě jedna věc - nedosáhnu na zrcátka :D ty jsou skutečně hodně daleko a člověk mojí hraničně hobití velikosti 172 cm se musí fakt natáhnout, aby s nima něco provedl. Na druhou stranu, za jízdy se ani nehnou a je v nich vidět svět za Vámi :)!
Tím dosavadní výčet drobných mínusů končí a převáží je spousta pozitiv, jako velice komfortní posez, houževnatej a silnej motor, kterej je prostě a jednoduše LAHODNEJ!! Převodovka sametově jemná, přesná, QS funguje skvěle a podvozek toho hodně vyžehlí (srovnáváno se sportovně laděným Z900 a starší VFR).
Po prvním mytí a pohlazení všech záhybů jsem se zamiloval do motorky ještě silněji a po prvních zajížděcích a seznamovacích 1000km je to hotová věc - tahle střelba na slepo dopadla nad očekávání dobře, tohle byla trefa do černého!! Motorka je vyleštěná, oservisovaná a spokojeně dřímá v teple a oba nedočkavě vyhlížíme jaro :)!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hayan
Hayan napsal 30.12.22 v 19:00 10b.

Parádní popis od srdce, Ty to ani jinak neumíš.
To nebyla kua zmínka, ale jasnej plán!
Moc se těším, už teď je jasný, že budeš víc čekat, ale co už.
Přeji tisíce šťastných km!

Normik
Normik napsal 11.11.22 v 19:22 10b.

Krasavice se zdravým srdcem

Qbi-C
Qbi-C napsal 11.11.22 v 11:18 10b.

krasnej popis, at dela jen radost

Vaclavikmiva
Vaclavikmiva napsal 11.11.22 v 09:21 9b.

Moc pěkně napsáno, evidentně dobrá volba.
Tak kolama dolů a ať ti slouží

SC50
SC50 napsal 10.11.22 v 16:18 9b.

Více komentářů



TOPlist