renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-S1000GT (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bandissimo
Vloženo 15.5.2022
Aktualizováno 20.5.2022
Zobrazeno 6 594x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pohodlný, rychlý cesťák s famózním motorem a podvozkem

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:H3 Moto (Paskov) - Férové a kamarádské jednání, známe se, všechno v pohodě. Byl zázrak, že se ji podařilo sehnat :-)

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Motorka mi sedla na první doborou, intuice se potvrdila, protože samozřejmě nebyla šance si ji vyzkoušet.

Motorku bych doporučil pro - Pro vyježděné jezdce, kteří to mají v hlavě srovnané a mají rádi pohodlné silniční cestování kamkoliv bez offroadových ambicí.

Doplňky na motorce - Jak jsem uvedl v textu- vyšší touringové plexi, vyhřívané dripy, tankpad, rolny, rozšíření bočního stojanu, boční kufry,protektory osy a rámu

Recenze

Jak jsem uvedl, chtěl jsem něco, co by trochu navazovalo na Bandita 1250, jehož velký, hladký 4-vál s velkým krouťákem , spolehlivostí a přitom rozumnou spotřebou jsem miloval.
Dostupnost GT v ČR je více než problematická v současné době a považuji za zázrak, že se ji podařilo sehnat. Nabízí se ve 3 barevných provedeních- nejžádanější světle modrá "Triton blue", tmavě modrá "Metallic reflective blue" a černá " Glass sparkle black". Mně osobně se nejvíce líbila tmavě modrá s černými ráfky.Vše je věc osobních preferencí.
O elektronické výbavě v rámci SIRS (Suzuki Intelligent Ride System) nebo aplikaci My spin se nebudu rozepisovat, vše se dá přečíst na webu Suzuki nebo jinde. Chci se podělit o praktické informace, které jsem sám obtížně dohledával , a které většinou nezazní v testech (zahraničních). Žádný oficiální test v ČR zatím nebyl proveden.
1.Ergonomie- posed hodnotím jako pohodlný a uvolněný při mojich 180cm, není kolmý jako na cestovním enduru, decentní předklon trupu cca 10 stupňů připomíná posed na Banditovi a mně vyhovuje. V této pozici se břicho úplně uvolní. Úhel zalomení kolen je rovněž v pohodě a nevidím rozdíl proti Banditovi, na kterém se dalo pohodlně ujet denně stovky km. Posed rozhodně nehodnotím jako sportovní ale cestovní.
2.Ochrana proti větru- nechal jsem rovnou namontovat volitelné touringové plexi, které jsem si nechal poslat z Německa ještě někdy v březnu. Toto funguje skvěle, nápor větru odvádí výborně, ale současně škvírou mezi přední kapotáží a vlastním plexi probíhá příjemná cirkulace vzduchu a není to "sterilní nic" , kdy se člověk v horkých dnech "dusí ve vlastní šťávě". Že není polohovatelné, mi vůbec nevadí, funguje skvěle tak jak je. Jak funguje to originální jsem nezkoušel.
3. Motor je léty broušený klenot, takže hodnocení jako "silky smooth" nebo "dream engine" jak jsem zaznamenal v recenzích tomu odpovídá..Tahá hladce v celém spektru otáček bez zaváhání. V 5000 otáčkách se na malou chvilku objeví jemné vibrace, které ale nejsou otravné a těsne nad a pod hned mizí. Je postaven otáčkově výš než velký Bandit, ale tak byl stvořen a jeho kořeny v GSX-R 1000 tomu odpovídají. První spotřeba při dost svižné jízdě (měřeno ručně od plné do plné nádrže) mi vyšla na 5,1l/100km, což mně příjemně překvapilo.Čekal jsem něco kolem 6l a navíc motor je úplně nový a nezaběhnutý.Oboustranný quickshifter funguje skvěle a hladce. Zvuk je úžasný i se sériovým výfukem.
4.Podvozek- tak v tom vidím největší pokrok. Bez poloviny elektronických fičur bych se dovedl obejít, ale toto je něco. Motorka je pocitově velmi lehká i při manipulaci na místě, do zatáček padá sama a vykružuje je s chirurgickou přesností a lehkostí. V Alpských passech to bude příval euforie.. Tovární odpružení mi zatím vyhovuje, přední vidlice Kayaba odvádí slušnou práci.
5.Brzdy- přední Brembo, zadní brzdič Nissin. V některých anglických recenzích zanělo, že jsou "a little bit wooden", ale dřevěné mi rozhodně nepřipadají. Jsou čitelné, naprosto účinné a nejsou jedovaté.
6. Doplňky a praktické věci- 6.1 Vyhřívané gripy- nejsou bohužel součástí stand. výbavy, originály od Suzuki stojí balík- cca 12 000 kč. Nechal jsem si namontovat neorginální s ovládáním na gripu přímo v Suzuki. Vzhledem ke komplikované elektronice a systému drive by wire tam zdaleka nejdou namontovat jekékoliv , jak jsme byli zvyklí a montovali jsme se je tam sami. Vždy se poraďte přímo v motosalonu.
6.2 USB dobíjecí zásuvka-chtěl jsem si tam namontovat ještě jednu 12V zásuvku (jako má např. chytře nová Honda NT 1100), vzhledem k tomu, že dnes člověk potřebuje dobíjet více věcí (kamera,ovladač od kamery, telefon ev. navigaci- i když ta je součástí). Montovat další zásuvku se nedoporučuje (nyní to spíše vnímám tak, že z nedostatku informací, protože se servisováním motorky nejsou zkušenosti a elektronika je složitá a úplně jinde než na předchozích modelech). Zatím jsem to vyřešil USB rozbočovačem a uvidíme, jak to bude fungovat.
6.3 Absence centrálního stojanu- ano, to je diskomfort u motorky s označením grand tourer, ale možná je to jen otázka zvyku. Mám namontované "rozšíření" bočního stojánku, kt. jsem si nechal poslat z Aliexpressu, ale je velmi kvalitní a perfektně stabilní. Je naprosto kompatibilní s GSX S 1000. Pro ulehčení údržby řetězu na cestách jsem nechal namontovat systém mazání řetězu Cobrra Nemo 2, který má výborné uživatelské recenze, tak uvidíme, jak se osvědčí. Jedna nápln by měla vystačit na min. 5000km. Je tam příprava pro rolny a servisní stojan. Já jsem koupil centrální pákový stojan ConStands Power Evo z motea.de (teď je za příznivou cenu), který zvedne celou motorku, je na kolečkách, takže se dá s motorkou volně manipulovat a motorka se dá na něm i zazimovat. Nemám ho ještě doladěný,ale snad bude fungovat dobře.
6.4 Kufry- v USA, Anglii a některých dalších zemích se motorka dá objedat již s bočními kufry a je označená jako GT+. U nás se musí kufry, víka v laku karoserie a zámky objednávat zvlášť z Německa. Kufry a zámky už mám (výhoda je, že do zapalování a kufrů je jeden klíč). Na víka ještě čekám, měly by dorazit v červnu, proto jsou na fotkách kufry ještě v syrovém stavu.
Topcase- na různých fórech diskutované téma.Suzuki v tomto spoléhá na aftermarket. V březnu jsem psal do centrály Givi, Shad a SW motech. Všichni odpověděli, že počítají s výrobou držáku topcase pro tento model, ale nevědí kdy bude vzhledem k problematické dostupnosti motorky (v březnu nebyla dostupná ani u jednoho dealera v Itálii-odpověď z Givi). Nicméně dobrá zpráva je, že na stránkách Givi (www.givi.it) již držák s typovým označením 3121 FZ uvedený je, má být kompatibilní s orig. bočními kufry (což je další dobrá zpráva, protože orig. kufry s kapacitou 36l každý jsou fakt moc pěkné), a má být vhodný pro systém Monolock i Monokey, takže objemný topcase typu V47 nebo i Maxia nebude problém. Stránka je stále ve vývoji, tak snad se kluci italští pochlapí.
6.5 Protektory-padací protektory přední a zadní osy nejsou problém- rozměrově pasují z GSX S 1000 a předchůdce GSX S 1000F . Pozor na protektor rámu- kupoval jsem "univerzální" protektor M stone z M style, kde se měla zkrátit jen délka šroubu, ale v protektoru je šroub M12 a v rámu M10 s jinou stoupavostí závitu. Výstupní část šroubu budu muset nechat upravit. Asi to nebude problém, ale ne každý má tyto možnosti. Byl jsem informován, že Italové již vyvíjí padací protektor rámu přímo pro tento model a snad do měsíce bude dostupný.
6.6. Nádrž- je kovová a magnetická, takže není nutné kupovat tankbagy a tankvaky s adaptérem na víčko nádrže.
Závěrem: šmrncovně střižený grand tourer (nebo sportstourer, jak kdo chce)- v reálu vypadá ještě mnohem lépe než na fotkách s výkonným , hladkým 4 válcovým motorem a skvělým podvozkem na silniční cestování, který vás zaveze kam chcete.

Doplňuji informaci k centrálnímu pákovému stojanu ConStand Power Evo. Dnes jsem ho sprovoznil- pasuje a funguje.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
maternus
maternus napsal 03.07.23 v 17:06 10b.

Krásný stroj,taky zvažuji.

MichalDK
MichalDK napsal 14.05.23 v 21:41

K jezdecké pozici nemám žádné připomínky.Mám 177 cm.Sedlo by mohlo být komfortnější jak pro řidiče tak spolujezdce to je vůbec marný.Řešim upravou.Stim jsem do toho šel.Mě nevyhovuje přepínač směrovek malo mista pro palec při zapinani v levo Drobná uprava.Plexi gt zvýšené u Schuberth c3pro způsobuje hlučnost při otevřený spodní ventilaci.Pri zvednuti v sedle o kousek 2-3cm helma stichne.Čekam po uprave sedla jaky .Jinak spokojenost.

SLAY
SLAY napsal 14.11.22 v 08:30 10b.

vypadá to pěkně ,docela jsi mi nahlodal,zřejmě tenle stroj zařadím do výběru jako možnou náhradu za moje ho stávajícího Versyse

Bandissimo
Bandissimo napsal 18.10.22 v 19:28

Rád bych doplnil ještě informace k pneumatikám Dunlop Roadsport, na kterých je motorka dodávaná. První dojem byl velice dobrý a i jizda v Alpách byla moc fajn a pneu držely. Ale nakonec musím celkový dojem pozměnit. Po 6400km byla zadní pneu na konci životnosti a grip se výrazně zhoršil, což mě trochu zaskočilo a zažil jsem pár nepříjemných situací hlavně při brzdění před zatáčkou. Obul jsem teď Michelin Road 6 GT, což je úplně jiná liga. Ceny vystřelily nahoru, ale kvalitní pneu je základ. Jsem zvědav na vaše postřehy s orig. pneumatikami.?

barymb
barymb napsal 19.09.22 v 19:48 10b.

Rád bych se zeptal na pákový stojan ConStand Power Evo pro Suzuki GSX-S 1000 GT
Nehrozí poškrábaní rámu motorky na kontaktních bodech? Drží motorka na stojanu dostatečně pevně, tak abych mohl sundat obě dvě kola pro potřebu přezutí? Děkuji za info.

Více komentářů



TOPlist