renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-S1000GT (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Wigmaker
Vloženo 10.11.2022
Aktualizováno 30.8.2023
Zobrazeno 3 091x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Konečně opět Grand Turismo s úchvatným čtyřválcem, zvukem a krásným future designem. Pro mě asi nejlepší motorka, co jsem kdy měl.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CARTec motor (Triumph, Suzuki) (Br - Objednal a zaplatil jsem jí v červnu včetně kufrů a držáků na kufry s tím, že kufry a držáky budou nejpozději do tří týdnů. A tady končí moje spokojenost s prodejcem. Techničák jsem z nich páčil skoro měsíc. Kufry přišly v říjnu a ještě bez plastových krytů v barvě motorky. Ty jsem si prý neobjednal a musím je zaplatit zvlášť. Podotýkám, že bez nich se s kufry jezdit nedá. V kufrech jsou díry na uchycení těchto plastů, takže by do nich pršelo...

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1050 V-Strom XT: Je to spíš cestovní enduro a hlavně jsem po letech strávených na endurech chtěl cestovní čtyřválec.
Kawasaki Versys 1000: I když čtyřválec, tak je to spíš cestovní enduro a hlavně jsem po letech strávených na endurech chtěl cestovní čtyřválec.
BMW R 1200 GS: Je to spíš cestovní enduro a hlavně jsem po letech strávených na endurech chtěl cestovní čtyřválec.

První dojmy - První dojmy ? Že sní neumím zatáčet :) Měl jsem dlouhou dobu jen endura (Virago nepočítám, to je v garáži už 17 let) a tam je to jiné. Takže mi chvíli trvalo, než jsem se naučil klopit i tuhle ostrou potvoru. A pak 150 koní spolu s quickshiftrem, to je prostě orgasmus :)

Motorku bych doporučil pro - Pro zkušené a vyježděné jezdce, kteří to mají v hlavě srovnaný.

Doplňky na motorce - Kufry (od listopadu :)
Držák na mobil s bezdrátovým nabíjením

Recenze

Proč právě GSX-S1000 GT ?
Chtěl jsem si na důchod koupit něco nového, opravdu novou motorku, a čtyřválec. Kdysi jsem měl Yamahu FZ8 a strašně rád jsem na ní jezdil. Jenže to byl naháč a i když jsem na ní byl i v Albánii a projel s ní pohoří Thethi (zblblej z endur), přece jen to nebyla motorka na cestování. Cestovních endur jsem už měl spoustu a chtěl něco jiného.
Tak jsem začal pátrat mezi cestovními čtyřválci. A tady jsem narazil. BMW s1000 XR bylo na mě už drahé a ostatní cestovní čtyřválce byly vlastně převlečený endura. A pak jsem objevil tuhle. Viděl jsem jí jen na forkách a hned mi učarovala. K tomu ten, pro mě, future vzhled a future display a já jsem měl jasno. Jak už tady přede mnou psal "Bombista" , rychle pročíst pár testů a recenzí, kouknout na jůtjůb na videa a už jsem volal do Brna, do Cartecu. Byl červen a v ČR byly pouze dva kusy. Tmavě modrá v Brně a černá v Ostravě. Slovo dalo slovo a jel jsem si pro ní. Objednal a zaplatil jsem jí včetně kufrů a držáků na kufry s tím, že kufry a držáky budou nejpozději do tří týdnů. A tady končí moje spokojenost s prodejcem, viz výše.
Ale to je jediné mínus celé akce a určitě vás víc zajímá motorka, než moje trable s prodejcem.
Už cestou z Brna jsem si říkal, tak tohle se povedlo. Abych si jí ošahal, tak jsem jel cca 120 km po dálnici a pak po okreskách na Slapy. Mám 175 cm a na motorce se mi sedí krásně. Ani moc předkloněný, ani moc rovně. Kolena skrčený tak akorát, aby vydržely i stovky kilometrů. Řidítka ne moc široký a v zrcátkách, který vůbec nevibrují, vidím krásně za sebe. Sedlo pohodlný, nikde netlačí. Ale hlavně, za jízdy mám krásný pocit, že jsem součástí motorky. Nesedím "na ní", jako na enduru, ani "v ní", jako na čopru. Prostě tak akorát, což se mi v létě na tripu po Slovinsku jen potvrdilo. Zapadnul jsem do ní a i když je ostrá, jak žiletka a já jí respektuji, tak z ní nemám strach. Je čitelná, v nízkých otáčkách hodná, ale když vyrazí nad 8 000, pak je z ní ďábel. Soustředím se na řazení quickshiftrem a najednou tam mám 200, aniž bych to nějak víc vnímal. V tom je nebezpečná. Hrajete si s ní a ona si to nechá líbit, necuká, nevlní se, nevibruje. Prostě jede kam chcete, v zatáčce drží stopu a poslouchá a najednou je člověk rychlej a dlouhej do zatáčky...Vzal jsem jí do Rakouska na ježdění kolem Mariazell (kdo nezná, velmi doporučuji). Je to motorkářský ráj a na této mašině i motorkářský orgasmus. Nevím, jak to ti rakušané dělají, ale když to u nich člověk položí do zatáčky, tak jede bez jakýchkoliv korekcí až na rovinku. a Může hodně rychle...Prostě bomba.
Jediné co se nepovedlo, je plexi. Je moc nízké a špatně tvarované, takže na vás fouká. Dá se ale koupit už jiné (originál), více zaoblené a o cca 2 cm vyšší a to už je v pohodě (v létě 2023 vyřešeno - dal jsem pod horní šrouby 5 mm gumovou podložku a citelně se to zlepšilo). A taky přední brzda. Mohla by být trochu ostřejší a mít rychlejší nástup.

P.S. (08.2023):
Teď jsem se vrátil z Rakouska (opět okolí Mariazell) a Dolomity. Celkem nádherných 1.800 km. A znovu musím potvrdit, že je to naprosto skvělá motorka. Pravda, když jsme spolu "zalehli" do jedné krásné zatáčky v Dolomitech, tak mi už naznačila, že je sice GSX-S1000, ale přece jen Gran Turismo, takže když jsem chtěl zařadit, škrtal jsem špičkou o asfalt a nedostal se pod řadičku :). Tak jsem jen přidal plyn, ona zařvala a ze zatáčky jsme vylítli jako magoři (ještě že pak byla rovinka...).
A ještě připomínka - nemá ráda rozbité silnice. Takže Střední Čechy a některé staré pasy v Alpách a dolomitech jsem si už na mapách označil jako No Drive Zone :)))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VB79
VB79 napsal 15.11.22 v 19:50 10b.

Fyro
Fyro napsal 12.11.22 v 20:16 10b.

Moc se mi Tahle motorka líbí proježdění po normálních silnicích v Evropě není potřeba žádný cendůro
No a proč jsou v rakousku pěkný silnice? Protože je tam nedělají diletantii ...

Beryano
Beryano napsal 12.11.22 v 18:34 10b.

Pěkná ať slouží. Jenom malá připomínka Versys 1000 má taky 4 válce

PYTEL1
PYTEL1 napsal 11.11.22 v 13:41 10b.

31081
31081 napsal 11.11.22 v 07:32 10b.

Krásná Cartec Brno -to je bohužel známá klasika

Více komentářů



TOPlist