Letos nejlepší nákup v Lidlu! Psal se rok 2021 a splnil jsem si tak 30 let starý sen.
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Po několika letech na endurech je na tom dost málo místa. Nohy dost pokrčený, ale motor nádherně tahá a kardan je kouzelný. A ty "fousový" řídítka jsou boží!!!
Motorku bych doporučil pro - Pro vyznavače poklidných starých časů
Recenze
Když jsem se začínal, jako pubertální motocyklový snílek, který na Babetě získal první zkušenosti aby přesedlal na Fichtla, rozkoukávat po nabídce zahraničních motocyklů, Honda představila úžasný stroj NTV 650 Revere! Dobové testy hlásali bezporuchový stroj, který při dlouhodobém testu vykázal jedinou závadu a tou byla prasklá žárovka, měl jsem jasno, že bych jí moc chtěl. Začátkem devadesátých let to byla motorka, na kterou mohu opravdu jen zírat do časáků a snít o tom, jak na ní jezdím. Uteklo jen třikrát deset let a brouzdám si tak po bazoši a koukám, že kamarád z vedejší vesnice prodává svou Revere. OK, říkám si, jedu nakoupit a když se potkáme, hodíme řeč. Nakupuji a světe div se, potkáváme se J Takže dnešní nákup je celkem jasný. Pečivo, salám, máslo, sýr, zelenina, Revere, maso, těstoviny… z nákupu zajíždím na dvůr Transporterem a chlubím se ženě, jakou že jsem dnes v Lidlu vychytal akci J Nevěřícně hledí na tu úžasnou motorku, jejíž krásu evidentně neumí na první dobrou náležitě docenit a celkem otráveně se ptá „a co s tím jako budeš dělat?“. Vysvětluji jí, že pojedeme na plánovaný výlet „tak na tomhle s tebou nikam nejedu!“. Neztrácím své nadšení a v klidu jí vysvětluji, že ona si pojede na své nové CB 500 X a já pojedu na Revere J To mou milou asi celkem uklidnilo a bezeslova se vrátila do baráku. A tak jsem si na začátku sezóny 2021 splnil jeden z klukovských snů.
Revere jsem nejprve osvobodil od všeho, co na ní kdo kdy navěšel. Padáky, plexi, přídavný světla, vrchní kufr…nechal jsem jen jednoduchý zadní nosič a k němu přichycené dobové brašny Lojzo. V devadesátkách měl brašny od Lojza asi každý motocyklista v ČSFR. Dokonce mám jedny taky ještě v garáži, jen po poslední výpravě offroadovou Bosnou už mají více děr než látky a to z látky ještě zůstalo,je pokryto plísní, takže už je asi přeci jen čas na definitivní rozloučení se a ponechání si těch nově pořízených s Revere. NTV jsem hned následný den protáhl po okolí a udělal si v doprovodu souseda na Tenere 700 výlet po okolí. Po asi 130 km jsem zjistil několik věcí, jako to, že dřív se pohodlí řidiče asi moc neřešilo. Sedačka je taková dost prosedávací, stupačky jsou na divným místě a nohy mám tak nějak v divném úhlu. No, musím si ale uvědomit, že poslední roky jsem jezdil jen samá ostrá a tupá endura. Takže si na Revere přijdu nízko a takovej namuchlanej a po asi padesáti kilometrech stavím vedle Luigiho na T7 a žádám ho, aby se podíval, zda je vůbec vzadu nějaký tlumič, protože mám pocit, že na zadku prostě není tlumení J Ale jinak si užívám ten krásný zvuk, zátah motoru, jehož výkon nepožírá žádný katalyzátor a podobné vymoženosti moderní doby a ten efekt kardanu, tak to je prostě úžasný!!! První seznámení bylo silné a byl jsem znovu vtáhnut do dob, dnes již překonané techniky.
Po seznámení jsem motorku rozebral, abych mohl vyčistit i hůř dostupná místa a udělal běžné věci, jako olej, svíčky, destičky, atp. Dvouválec dostal od inženýrů 4 svíčky, tady dvě na každý válec a musím říct, že první válec má jednu svíčku zepředu, za rámem, utopenou hluboko s minimálním průměrem průchodu…no, zkrátím to, nikdy v životě jsem tak dlouho svíčku z motoru nedoloval!!! Ale povedlo se J Po několika hodinách práce, rozdělených do asi týdnu zábavy v garáži, jsem měl Reverku přichystanou na čtyři dny jízdy po ČR s manželkou.
Plán výletu byl jasný. Poklidná jízda po silničkách co nejnižší třídy, s několika předem vytyčenými dílčími cíly. Pojedu podle navigace, nastavené na maximální dobrodružství a Reverka poveze moje i ženy věci. Moc toho nebereme. Prvně v životě jedeme bez spacáků a spát budeme po penzionech. Cílem výletu je vždy se hezky povozit a v rozumný čas dorazit do zajímavého města, které si v klidu projdeme. Takový moto výlet je pro nás neznáme, protože jsme vždy města jen projeli a spaní bylo někde u lesa ve spacáku. Nyní dorazíme na ubytování, převlékneme se a vyrazíme na procházku městem. Chceme projít Písek, Tábor, Třebíč. S plánem se naprosto ztotožňují kamarádi Jestřáb s z ženou Irčou a tak je rozhodnuto. Naše 4 dny po vlasti jedeme ve složení Honda NTV 650 Revere, Honda CB500X, Honda Transalp 650, BMW F800GS. Takže 1x nahatý old school a 3x ADV, dva manželské páry, každý na své motorce, šoustky s minimálním provozem…. Bylo to naprosto úžasné a do puntíku bylo naplněno očekávání všech účastníků. Ale nechci teď psát cestopis, ale co chci napsat, je poznání Reverky během těch 800 nádherných kilometrů, plných krásných zatáček, úžasných výhledů do přírody, atp. Jízda ne Revere je jiná, než na moderních motorkách, které dělají vše za vás. Tady se prostě musíte snažit a motorce se přizpůsobit, neb ona se vám přizpůsobovat rozhodně nebude. Žádná zatáčka není zadarmo, ale pokud nepotřebujete být nejrychlejší na světě, Revere vás bezpečně doveze na které koliv místo, kam vede asfalt. A ten asfalt zmiňuji schválně. Kousek bylo nutné využít šotolinovou cestu. Ne že by to Revere nezvládla, ale když jedete ve společnosti tří adventur, říkáte si, co tu sakra dělám na NTV??? Reverka spolehlivě projela celých 800 kilometrů s naprostým přehledem a popravdě řečeno, jsem moc rád, že jsem si splnil klukovský sen. Mám to „odškrtnuto“ a nyní mohu jít dál a Revere můžu s klidnou dušičkou přenechat jinému snílkovi, který si může taky jen tak pojezdit a nebo si třeba přes zimu z Revere udělat nějakou stavbu. Inspirací je na internetu poměrně dost, ale popravdě, i když jsme o tom zprvu dost uvažoval, po seznámení si neumím představit, že bych do té holky „říznul“ a nenechal jí její kouzlo originálu.
Díky moc všem za kladné ohlasy
super stroj
Jak už psal Bobthebuilder, ženký máme asi všude stejný
Reverka je fajn až na pár věcí, které popisuješ, a kterých se nedá zbavit, což je hlavně posez, a pro mě to byla přední brzda a řidítka (měl jsem poslení model s řídítkama z trubky).
Stupačky jdou trošku snížit použitím z Deauville, sedlo vyplnit, řidítka z endůra, ale stejně kór když člověk jezdil na endůru je to pro něj hrozný..., takže vlastně jediné řešení se jmenuje Transalp (jen ten kardan tam chybí).
Jinak to je pěkná klasika srovnatelná s obdobou od Suzuki VX800..
Nejhezčí z NTV bylo NT650 Hawk, ale na živo jsem ji nikdy nepotkal..
Takže taky jsem si splnil sen z mládí a už můžeme snít dál
Sice jsem na ní nikdy nejel, ale je pořád pěkná!
Někde mám doma snad i origo prospekt z r.1989.
Ty reakce doma jsou jako přes kopírák