PROFIL MOTORKY

Honda NTV 650 Revere (1989)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Flat_Eric
Vloženo 6.1.2011
Aktualizováno 3.7.2016
Zobrazeno 5 431x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dvouválec s nesmrtelným motorem do "V". Výkon 44kW.

Více fotografii

První dojmy - Motorku původně zahlídl na Aukru brácha a při prvním pohledu mě absolutně ničím neoslovila, spíše naopak. Posléze jsem se o ni začal zajímat čím dál víc, až jsem ji nakonec koupil. Motorka mně při prvním setkání přišla neskutečně robustní (oproti předchozí Jawě 350) a neměl jsem ani odvahu se na ni projet. Dva dny na to už šla ke mně :o)

Motorku bych doporučil pro - pro menší až střední postavy se zárukou dlouhodobé spolehlivosti s minimálními náklady

Doplňky na motorce - Zadní kufr Nofango + úchyt Shad, boční brašny Lojzo, dobíjecí zásuvka pro telefon. Plexi Puig, nerezový výfuk Fuel + nerez svody,
V plánu: alarm, nový nástřik motoru, přešití sedla.

Recenze

Nenáročná motorka na údržbu s dlouhými servisními intervaly.

Není to žádnej trhač asfaltu, ale stejně tak není žádný problém pohodlně předjíždět. Co se týče výšky řidiče, tak pro osoby nad 185cm to asi nebude uplně ideální. Maximálka cca 200km/h, víc jsem nezkoušel i když by ještě kousek šla, ale tenhle stroj není žádná vysokootáčková raketa. Reverka se dělala v několika výkonových třídách a ze startu v lepší výbavě jako např. dělená hlinková řidítka, centrální stojan atp. U novějších ročníků už byla z důvodu snižování pořizovací ceny motorka ošizena právě o dělené řidítka a centrál. Osobně jsem koupil verzi s ocelovými trubkovými řidítky, které byly na tohohle naháče jako pěst na oko. Proto jedny z prvních úprav bylo sehnání původních řidítek. Druhá věc co mi strašně drásala oči byl výfuk. Ten krátkej kónusovej buřtík sice dával vyniknout letmo uchycenému zadnímu kolu, ale to jsou asi tak veškeré výhody, musel pryč. Bohužel pěkných, cenově dostupných a homologovaných výfuků pro tuhle mašinu moc k výběru není, tedy určených přímo na Reverku, proto jsem sáhl nakonec po anglickém výrobci Fuel, který vyrábí s velkým podílem ruční práce pěkný laufy. Sice to byla jedna z těch dražších variant, ale stálo to za to.

O této motorce už bylo taky mnoho napsáno. I já ale musím vypíchnout základní a nejdůležitější výhodu a to spolehlivost a nízké náklady na údržbu. I přesto, že má motorka nalítáno 38 000km a předchozí majitel byl polobastlič na úkor údržby tak nežere olej, spotřeba téměř shodná s katalogovými údaji (tedy podle stylu jízdy), šlape jak má. I když se u nás Reverka nikdy oficiálně neprodávala, jsou náhradní díly poměrně dostupné a členská základna s těmito stroji není také úplně zanedbatelná.

Po první sezoně, kdy jsem si na tento stroj zvykal po přechodu z Jawy 350/640, jsem se následující sezonu vydal splnit dlouholetý sen - dovolená v zahraničí. Týdenní dovolená, za kterou jsem najel 2500km přes rakouské alpy do italského Lignano Sabbiadoro, převážně v dešti a ne vždy při valných teplotách motorka obstála beze ztráty kytičky. Tady se mi osvědčil i kardan, kterým motorka disponuje, o který se člověk nemusí takřka vůbec starat. Kolega který se mnou dovolenou podnikl měl po této akci vytahaný řetěz jak gumu od trenek. Nevýhodou kardanu vidím v trošku "hrubším" přenosu síly na zadní kolo a tím pádem mírně zvýšeným opotřebením zadní gumy Tady přece jen "pružnost řetězu" má trochu pozitivnější efekt.

Abych jen nechválil. Co musím tomuto stroji trochu vytknout, je nepříliš valný účinek přední axiální brzdy Nissin, který lze podstatně zlepšit vhodnými destičkami a pancéřovou hadičkou. Naopak zadní brzda je poměrně jedovatá. Druhým neduhem je měkké a nevhodně tvarované sedlo. Je však potřeba si uvědomit, že na více jak dvě desetiletí starý stroj je motorka nadčasová a tyto neduhy lze vyřešit.

Závěrem snad jen říct, že Reverka je vhodná pro ty, kteří nedisponují zrovna velkým obnosem peněz, chtějí spolehlivost, nízké provozní náklady, nepotřebují jezdit pilu a zároveň chtějí mít dostatečný výkon pro pohodlné cestování a předjíždění.

SEZÓNA 2012, 17 000km

SEZONA 2013, 11 000km:
První a oficiální sraz majitelů (a příznivců) Hondy NTV v Kroměříži, paradoxně pořádán osobou, která přijela z Liberce, na Hondě CB místo NTV a ještě má přezdívku Hoston, ale říká si Milhaus . Díky němu jsem poznal nemálo fajn lidí + budoucí přítelkyni :o) (ooo díky Milhauzi, máš to u mě! ) Sešlo se nás 12 v zastoupení ostravského kraje razoviteho, přes Kroměříž, Brno, Benešov, Liberec a ... Praha :) . Přes původní nervozitu musím smeknout, premiéra byla povedená. Pro úspěch ještě tentýž rok byl pořádám 2 sraz.

Druhý sraz by Kuzmič: tento sraz byl pořádán v okolí Třince v hojnějším počtu díky připojení Kuzmičových přátel nejen na NTV, nicméně všichni museli odpřisáhnout, že jsou příznivci Hondy NTV a kdyby si nekoupili to, co mají, koupili by NTV!... Né, to si dělám prdel.. :D Opět se sešla bezvadná banda a výlet přes Polsko a Slovensko byl naprosto luxusní!!! Škoda jen mého neideálního zdravotního stavu a večerního chladu.

SEZÓNA 2014: Začínám odevzdáním motorky na preventivní GO motoru, protože plánuju letos opět vyrazit na mezistátní trip, tak ať je vše OK.
Naplánován je již třetí sraz příznivců a majitelů NTV, tentokrát v Liberci. Už se těším :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pavelntv
pavelntv napsal 29.05.13 v 21:47 10b.

Finvarra
Finvarra napsal 25.05.13 v 09:58 10b.

Vymazlená kóča

kuzmič
kuzmič napsal 31.03.13 v 22:55 10b.

Čau, tak nějak vím, o čem píšeš...
Tak ať jsi dlouho spokojen! 10b.

nekarlos
nekarlos napsal 07.03.13 v 20:28 10b.

enusim2
enusim2 napsal 28.10.12 v 21:31 10b.

hezky vyplnene info.10b za pocteni a da se rict uz veterana! kdyz se clovek o to stara tak to jezdi!

Více komentářů



TOPlist