renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NTV 650 Revere (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Crowus
Vloženo 21.5.2016
Aktualizováno 13.10.2018
Zobrazeno 5 311x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dospělejší motorka, která je prostě hodná. Na plyn reaguje rozumně, má velmi solidní spotřebu. Je pohodlná.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 CS: Cena oproti Reveru
Honda CBF 500: Řetěz oproti Reveru
Honda NTV 650 Deauville: Je na mě moc těžká

První dojmy - První dojmy dobré, na to jaká to je stařenka, dělala přesně co jsem očekával. Motor má krásný zvuk. Bohužel při první cestě domů od zakoupení, jediná závada co je všude popisovaná. Vypálené kontakty palivového čerpadla. Málem jsem nedojel a poprvé mi zhasla na dálnici u Liberce když jsem předjížděl autobus. Horší krizovku jsem na mašině ještě neměl. Nicméně ustál jsem to a motorka nakonec taky. Oba zatím jezdíme...

Motorku bych doporučil pro - Klidný jezdec co hledá motorku s minimálním nárokem na údržbu.

Doplňky na motorce - Brašny, kufr, plexi.

Recenze

Hledal jsem něco na časté ježdění s rozumnou spotřebou, možností dálniční jízdy ale i cukání kolem komína. A hlavně konečně jsem chtěl zapomenout na řetěz!!!

V plánu bylo BMW a vlastně jen BMW. Když jsem si totiž sednul poprvé na Deauville, který jsem považoval za ideální díky integrovaným kufrům a kardanu, zjistil jsem, že tudy cesta nepovede. Dokud se jelo, bylo vše ok, ale manipulace už je pro větší kluky. Mám 75kg a nedostal jsem ji na hlavní stojan. Moto mám běžně v garáži a cesta na silnici vede přes občas rozmáčenou trávu a vidina toho jak mě někdo najde úpět pod touhle skoroÁvií mě tak nějak nenadchla. Tak jsem pokračoval v okukování různých CBF pětistovek, Versysů atd. Nicméně vždy to bylo jen dobře, tohle by taky šlo, ale nikdy, super tohle chci.

Pak jsem začal pokukovat po Reveru. Odrazoval mě ten rok výroby. I nejmladší modely byly prostě ve věku strojů, které jsem již opečovávat nechtěl. Jak to bývá, pročetl jsem pár recenzí, studoval technické údaje. Hmotnost i výška sedla mi na papíře seděla a má to kardan. Dvě deci oleje jednou za dva roky a to je celé!!

Tak jsem se jednoho dne rozhodl, pojedu se podívat na tu nejdražší, co najdu a uvidíme zda to má cenu dál řešit.

A mělo. Odjel jsem na ní. Takže stručně. Až na to čerpadlo :). Představte si, že koupíte motorku a cestou domu (cca 160km) Vám zhasne. A pak ještě 3x, a pak už nejede vůbec. Původního majitele jsem proklínal. Chvilku jsem uvažoval i o tom, že ji naložím na dodávku a hodím mu ji na hlavu.

Ještě že jsem to neudělal. Oprava čerpadla vyjde na cca 1000Kč se vším. Samotná opravná sada stojí cca 600 kč + poštovné. Pak to chce ještě trochu cínu, silikonový sprej a relátko o požadovaných parametrech. Návody lze nalézt na netu.

Jak se tedy moto po opravě chová. Motorka je při mé velikosti 175cm, pohodlná. V jedné recenzi jsem tu psal, že nejpohodlnější je Simson se svým rovným plochým sedlem. Za tím si stojím, ale Revere je hned za ním. Ještě totiž nepodléhá modernímu design stylu, ale tak trochu bere ohled i na jezdce. Na původní CBF jsme s přítelkyní seděli tak akorát. Tady sedíme oba a za nás se vejde složený stan. Tedy cca 20-30cm místa navíc! Zadní odpružení je seřizovatelné, nicméně nedělám si iluze o jeho kondici po pětadvaceti letech, ale žehlí kočičí hlavy na jedničku. Jako druhé auto do rodiny máme Renault Clio a troufám si tvrdit, že odpružení a celkové odtlumení Reveru je lepší. Podle mého názoru je pro Revere ideální klidná jízda v otáčkách mezi 2-5tis. nemá totiž problém při rozumné akceleraci tahat již při nižších otáčkách a tak klidnější jezdec může bez obav ve městě řadit pětku. Motorka si bublá, nežere a je úžasně klidná. Pro agresivní jezdce bych ji tedy určitě nedoporučil. Maximálka která je mi na ní příjemná je cca 130-140km/h ale jela by určitě i víc. Cestovní rychlost je 90-100km/h pak je to krása. Spotřeba okolo 4 litrů. Bez rozdílu zda za mnou někdo sedí nebo nesedí. Brzdy jsou tak akorát, myslím, že na nich je malinko znát že motorka není úplný výkřik moderní techniky. Jako Hornet to opravdu nebrzdí. Nicméně opět pro klidnou jízdu velmi dobře postačí samotná komprese motoru, která je tak mohutná, že motorka zastaví jako nákladní automobil jen na základě podřazovaní (Kardan - Avia).

Na mém konkrétním Reveru je to s úložným místem pohoda, původní majitel mi ji přenechal se zadním kufrem a dvěma postranními brašnami. Místa je tedy plno. Kufr a brašny mají ještě jeden zásadní efekt. Motorka díky roku svého vzniku a tehdejším designovým trendům nemá onu moderní stoupavou záď. Bez kufru a brašen tedy vypadá jako nadopovaný Simson. Pokud se na ní ale umístí kufr a brašny, ona klesající zadní linka zanikne a motorka dostává modernější nádech. Doplněná o moderní plexy pak svůj věk opravdu na první dobrou neprozrazuje. Bez kufrů je ale úložný prostor opravdu mizerný. Pod sedlo se vejde maximálně origo nářadí a při použití dostatečné síly i zmuchlaná lékárnička. Pod pravým bočním plastem pak prostor na malé jablko, asi dvě žárovky zabalené v kapesníku, krabičku prezervativů, nebo třeba hroudu modelíny. Stačí si něco z toho vybrat a je naloženo.

Co se cestování týká, motorka se nejlíp cítí na okreskách, je velmi dobře ovladatelná a na tomhle stroji miluju jízdu v nízkých otáčkách. Je to prostě motorka na pohodu, která má potenciál na živé předjetí, pokud je potřeba. Pak na ní lze zvládnout velmi slušnou vzdálenost. Terén díky hmotnosti a silniční konstrukci nedoporučuji.

Jediné co je již dnes na moderní moto přežité a mě to aktuálně chybí je vybavenost palubní desky, nebo chcete-li ukazatelů. Každá čína má dnes palivoměr, hodiny, LCD display s počítačem kilometrů atd. Tady je jen klasický otáčkoměr, rychloměr, dojezd je nutné počítat podle analogových kilometrů, kolik je hodin nevíte. Vím, že je to již klasická motorka a ortodoxní motorkáři a čopráci budou tvrdit, že nemají ani otáčkoměr. Mě se ale funkční budíky líbí a chybí mi.

Pozn: Po cca 600km. Opět se mi potvrdilo zlaté pravidlo o výměně brzdové kapaliny. Je to první věc kterou doporučuji udělat pokud motorka špatně brzdí. U Revera je to pocitově o 20% lepší jak před výměnou. Pořád to není jak u moderní mašiny, ale už je to v rámci možností bezpečné :)

Pozn2: Olej do kardanu se specifikací SAE 80 hypoidní jsem na eshopech našel jen jeden. Vyrábí jej firma Liqui Moly a vyjde na něco okolo dvou stovek. Pozor, netvrdím, že je každý takové nemehlo jako já, ale na první dobrou jsem koupil Mogul SAE 80. Až při odšroubovaném nalévacím hrdle a vypuštěné původní náplni jsem si všimnul že tento olej je boží pro všechna vysoce namáhaná převodová ústrojí kde je doporučena daná specifikace, kromě hypoidních!
Nevím co by to udělalo, ale raději jsem ho odložil a dal tam to co tam patří.

Pozn3. A co mi teda opravdu vadí po cca 1300Km. Motorka má zatraceně malý rejd. Asi nejmenší ze všech mašin co jsem zatím jezdil a pár jich už bylo. Pro neznalé, kdy nám na motorce vadí malý rejd? Samozřejmě když se jede krokem a je potřeba hodně zatočit. Křižovatka s vracečkou, otočení u domu, parkoviště atd. Jak celá akce probíhá? Motorkář je zvyknutý, že když potřebuje zatočit, a nejede požadovanou rychlostí dostatečně velkou na to aby motorku mohl naklonit, použije k zatočení řidítka a motorku se v tomto případě snaží tolik nenaklánět. Když jedeme do cca 10-15km/h a zmiňovaný rejd nám "dojde" v tu chíli jde motork k zemi :) Samozřejmě se to stane když máte vzadu spolujezdce, takže celá váha motorky + spolujezdec v ten moment padá a leží na síle Vaší pravé, nebo levé nohy, dle orientace prudké zatáčky. U nás byla duchapřítomnost naštěstí dostatečná, takže až na mírrné (vlastně dost značné) namožení levé nohy, si motorka nelehla. Ale ten pocit v žaludku a natržený sval v noze, to je k nezaplacení. Takže na tohle pozor, rejd je opravdu mizerný, manévrování na místě nic moc :)

Pozn4. Tak motorka koncem této sezóny prodána. (2018/10) Celkem najeto 5215Km s celkovou spotřebou 5,04l/100km. Tankováno vždy do plna a zaznamenáno na spritmonitor. Závady za dobu provozu žádné. Celkem co se spolehlivosti týká tak velká spokojenost, nicméně narazil jsem na opravdu dobrý kousek. Novému majiteli přeji mnoho šťastných kilometrů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Crowus
Crowus napsal 29.12.16 v 19:41

Všechno dobře dopadlo a jdeme do další sezóny. K problému ses postavil čelem a já jsem za takové jednání vděčný!!! Rozhodně to není samozřejmost.
Díky!!!

Jirke
Jirke napsal 20.12.16 v 21:48

Ahoj Crowus - Ondro.
Az vcera jsem nasel svou byvalou NTV zde naprezentovanou, dobre jsem si pocet a chci rict jen nasledujici:
- to cerpadlo me opravdu mrzelo, a kdybys mi tu motorku tehda privezl a chtel penize zpatky, mozna bys byl prekvapen, ja bych ti je dal ! A to i dnes, kdybys ji chtel prodat, bych hodne premejslel, zda si ji nevzit zpet. Sice pr mou postavu skoro k nicemu, ale na ty motorce bylo videt jak se k ni lidi po celou tu dobu 25let chovali a to ma hodnotu!!
- malej rejd jsem taky zaznamenal, ale neni to enduro no..

At Ti dela radost, jsem rad ze je v dobrych rukou !

multipla
multipla napsal 28.09.16 v 14:19 10b.

čau také jsem o ní uvažoval ale rozhodl sem se pro VN 750. měj se

kuzmič
kuzmič napsal 28.05.16 v 23:11 10b.

Dávám 10b. za obsáhlou recenzi !
Mě se zase právě líbí ty klasické ručičkové budíky, bílá kola, ta maličká koncovka výfuku, robustnost a zároveň jednoduchost stavby ...
Užívej si, jezdi... Žij abys jel, jeď abys žil...

k2j89
k2j89 napsal 25.05.16 v 20:00

vítám tě v klubu, je fakt hezká a spolehlivá

Více komentářů



TOPlist