renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NTV 650 Revere (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník chorcheee
Vloženo 18.9.2020
Aktualizováno 28.3.2021
Zobrazeno 1 755x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Když jsem sliboval, že se k Reverce ještě vrátím, jen nejvěrnější věřili. A je to tady! Jako druhý stroj (k Ducati Multistrada 620) mi na menší ježdění přijde zase úžasná!

Více fotografii

Výška jezdce: 171 cm

První dojmy - Než jsem nechal vyměnit řídítka za původní, tortura :). Původní majitel, jinak sympaťák, udělal z Reverky kafíčko. Na přestavby moc nejsem, ale tahle mi nepřišla špatná. Ale řidítka přišroubovaná na vidlích, minimálně 20 cm níže, než origo, to fakt není pro mne! Ležel jsem na nádrži, krční páteř bolela po pár kiláscích a moc jsem toho neviděl. Už vyměněno a sedí se na tom obstojně (i když Multistráda je na delší cestování samozřejmě pohodlnější). Střílí do výfuku při zavření plynu jak blázen a cuká mezi 2 a 3 a půl tisíci otáček. Asi bohatá směs. Zítra plánuji rozebrat, seřídit podtlaky a kouknout na membrány v karbci (měl jsem, jak možná víte, už dvě Reverky a tak vím, že se se stářím snadno trhají). Tak uvidíme, zda opravím nebo rozeseru ještě více :).

Motorku bych doporučil pro - Pro mne (a podobné).

Doplňky na motorce - No spíš je tam leccos uřezané :). Ale neorigo je reflektor s čirou optikou (svítí dost dobře) a stavitelné brzdové páčky. Pak taky ty laminátové oválky po bocích. Je to spíš designové a kryje elektro a jinou instalaci. No a azbestovou (jistě karcinogenní) páskou omotané svody).

Průměrná spotřeba - 4.40785 l/100km

Recenze

No recenzi už fakt žádnou dlouhou psát nebudu. Mám tu už na Reverky dvě a jinde jich jsou kopy. Ale je to přestavba, takže zase úplně jiný pocit. Třeba je fakt lehoučká, snadno uvladatelná a když necuká v nízkém spektru otáček, táhne velmi pěkně. A ten spodek opravím, i kdybych měl koupit nové karbce :). Vím, že tohle není normální a Reverka dokáže táhnout velmi plynule!

Jinak stav, jak z fotografií vidíte, velmi zachovalý. Před 30 lety ještě dělali motorky poctivě. Tak nevím, proč si všichni kupujete ty nové, předražené :). Tahle mne stála 29 kapříků a legrace je s tím veliká! A není třeba jezdit ani rychle. Kawasaki er 6f, na kterou tu také mám recenzi, mi přišla zábavná jen ve větších rychlostech. Prodal jsem ji abych se nezabil (i když spolehlivost a poslušnost veliká).

Časem ještě něco dodám (třeba jak jsem pořešil přípravu směsi).

Edit po dvou dnech: Tak jsem karbec rozebral a nenašel nic! Krásně čisté, membrány bez známek trhání. Mám radost. Poladil jsem trochu bohatost směsi (pilot screw) na obou válcích a nezdálo se to mít velký efekt. Ale to jsem projížděl jen v areálu naší krásné Přírodovědecké fakulty Jihočeské Univerzity :). Při delší projíždce se přecijenom chová trošku jinak. Cukání v nízkých otáčkách poněkud vymizelo. Ale zase se zdá, že to tolik netáhne ve vyšších. Na začátku dálnice z ČB na Prahu jsem tam měl 140 km/h a už se tomu moc nechtělo. Dobře, je to tam trošku do kopce, ale stejně. Prostě to není jen tak, seřídit karburátor. V laborce máme instrumenty za miliony, ale bohatost směsi si změřit neumím :). Každopádně budu dále laborovat, jsem přec vědec!

Edit 24. 2. 2021: Protože jsem byl zoufalý, svěřil jsem mašinku Smrž auto-moto (Dobrovodská 206/12 - České Budějovice). Vyměnili kontakty palivového čerpadly, svíčky a fajfky. Tím (hlavně tím palivovým čerpadlem) vyřešili nedostatek výkonu ve vyšších otáčkách. Na důvod nepravidelného chodu studeného motoru a střílení do výfuku ale nepřišli. Podrobněji viz Deník motorky.

Edit 24. 3. 2021: Dnes jsem opravil! To jsem šikovný, co ?! :). Bylo to lankama sytiče. Jak prosté milý Watsone :))). Podrobněji, včetně fotografie problému, viz Deník motorky.

Prostě ode dneška jde motor jako Strauss, táhne mnohem lépe, je klidnější a bude mít, věřím, i nižší spotřebu.

Edit 28.3. 2021: Malinko jsem ještě seřídil bohatost směsi v přechodovém režimu (pilot screw) pro oba válce. Nyní jde motor pěkně hladce i na 2500 ot/min - ve městě lze jet na čtvrtý kvalt a kardan nemlátí. Zátah na nízkých otáčkách je příjemný, od 3000 ot/min troufám si říci silný s pěknými dvouválcovými vibracemi. Přesto pořádný věci se dějí až nad 5000 ot/min. Na dvojku, když to vytočím, se nechce věřit, že bude nějaký omezovač, protože až přes 7000 ot/min to táhne stále mohutněji, stokilometrová rychlost je tam v cukuletu a plechovky BMW (které na červené, stoje vedle motorkáře, tůrují a chtěj závodit :)) nemají šanci. Zároveň jsem tento víkend projel nádrž a dosáhl spotřeby přesně 4 l/100 km, což je konečně krásné.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
-Jandys-
-Jandys- napsal 25.03.21 v 19:15 10b.

stále pěkná a zajímavá motorka, mám podobnou, myšleno s kardanem .Decentní přestavba a hned je zas jiná,tak ať tě baví a bez problémů

chorcheee
chorcheee napsal 22.09.20 v 17:43

Díky, elevator(e)! Motosvět je malý :). Přestože jsem trošku (většinou takhle večer před usnutím :)) uvažoval, zda jsem nekoupil krám, který mne nebude bavit a bude se kazit, nyní mám pocit, že jsem vybral dobře. Reverky znám a mám pro ně slabost. Tahle je stará, ale stav dobrý (už jsem tam leccos rozebral a skontroloval). Navíc tahle motorka, jak známo, je prakticky nezničitelná. Nájezd 50 tisíc není také nic strašného (pokud je to pravda). Poslední má Reverka, když jsem ji před lety prodával měla přes 110 tisíc...

Takže za málo peněz, hodně muziky.

Ty karbce budu muset ale asi vyndat ze stroje a kouknout i do plovákových komor a na trysky (tam je prostě něco špatně). To jsem ještě neudělal. Mohl bych to dát asi někam seřídit a možná na to dojde. Nyní ale věřím, že to zmáknu sám! :).

elevator
elevator napsal 21.09.20 v 17:06 9b.

Gratuluji ke spolehlivému stroji. Byl jsem 1. majitelem tohoto konkrétního stroje přivezeného z Německa před provedením přestavby. Motor nestřílel ani nekuckal. Tak ať se daří naladit a bezpečnou jízdu

nekarlos
nekarlos napsal 20.09.20 v 20:05 10b.

Návrat legendy

Více komentářů



TOPlist