PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure R (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ninjaman
Vloženo 8.11.2021
Aktualizováno 8.11.2021
Zobrazeno 2 808x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Konečně opravdu velká motorka.

Více fotografii

Výška jezdce: 193 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1190 Adventure: Naskytla se příležitost koupit pravidelně servisované R-ko v krásném stavu od člověka co bydlí pár kilometrů ode mě, tak bylo rozhodnuto.

První dojmy - Další motorka, která se mě na fotkách uplně nezdála a na živo jsem se na ní nemohl vynadívat.

Motorku bych doporučil pro - Vyšší člověk co má zkušenosti se silnější motorkou a ví co chce.

Doplňky na motorce - Laděný výfuk Arrow, vyšší plexi, zvýšení řidítek, horní padací rámy Touratech, horní kufr Alu Milánek, boční kufry Big Husky na symetrickém držáku, UNI filter sada, KTM kryt motoru, krycí mřížka světla.

Recenze

V posledních letech jsem se svojí minulou KTM (990 SM) vlastně jenom cestoval, tak přišel čas na změnu. Bylo mě jasné, že na mě nebude tolik foukat a že bude asi celkově trochu pohodlnější, ale takový rozdíl jsem nečekal.

Podvozek: Předchozí majitel ho měl nastavený na komfort, takže moje první kilometry po rozbitých okreskách v okolí byly právě v tomto režimu. Když jsem přijel domů a zaparkoval motorku v garáži, tak jsem jen koukal na ty přední vidlice a říkal si, jak je to jenom možné, že je v tom TAK obrovský rozdíl oproti SM. Vždyť jsou to přeci pořád jen 2 trubky zasunuté do sebe :D Takže pohodlí prostě pecka.
Rád se svezu i svižně a to byl hlavní důvod, proč jsem koukal i po standardní (ne R) verzi. Přeci jen ta širší 19-ka guma vepředu by měla být na asfaltu na rychlejší jízdu lepší. V minulosti jsem již měl endurko s 21-kou předním kolem, ale vždy to byly o dost slabší stroje a byly na nich nasazené endurovější pneumatiky. Všechny obavy ze mě spadly hned po pár rychlejších kilometrech po asfaltu. Motorka se krásně vede, překlápí ze zatáčky do zatáčky a celkově je to čistá radost s ní letět i rychle. A že to umí.

Motor: Tak tohle se taky hrozně povedlo! Není to taková živelná zběsilost jako v 990, ale naprosto perfektně to odpovídá zařazení motorky - Adventure ready to race. Motor je hodný, nechá si líbit nižší otáčky a nemusím okamžitě mačkat spojku (jejíž chod je krásně lehký). Po ubrání plynu se mě nesnaží přehodit přes řidítka. Taky nemám ten pocit, že mě pořád nutí jen s plynem ON/OFF jako třeba 690 nebo 990. Ale když se přidá plyn, tak to letí hrozně moc. To mám rád, když tam ty výkonové rezervy jsou. A zároveň to skoro nežere. Benzínu málo a olej vůbec. Ta průměrná spotřeba na konci vyjížděk je pro 990ku nepředstavitelná. Zajímavá změna mít motorku s nájezdem blížícím se 400km.

Jediné z čeho jsem trochu zklamán jsou brzdy. Brzdí to dobře, ale 990 SM brzdila prostě lépe. Byl jsem zvyklý dávkovat přední brzdu jedním prstem s naprostým přehledem. Tady to také jde brzdit jedním prstem, ale chce to daleko větší tlak na páčku. Chvíli jsem měl v garáži obě vedle sebe, takže jsem porovnával. Obě mají radiální pumpu, ale 1190 má menší přední brzdiče.

S motorkou jezdím od března 2021 a zatím spolu máme najeto 8000km. V Čechách ještě v mínusových teplotách, v horách v Rumunsku, kde nás místama zastavil až sníh i v hicu v létě...a vše zatím na jedničku. Žádné problémy se neobjevily. Nějak z ní nemůžu slézt, hrozně mě baví! Nutně potřebuji dovolenou a zase někam vyrazit..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
abbany
abbany napsal 15.11.21 v 07:43

Kačena, supr volba

marin35
marin35 napsal 13.11.21 v 08:12 10b.

Hezká motorka a hezké povídání

Jardadřevo
Jardadřevo napsal 13.11.21 v 07:12 10b.

Ahoj taky mám podobné pocity mám od února 1190 a je to fakt super stroj ,přeju hodně km bez nehod.

Všudezdejší
Všudezdejší napsal 11.11.21 v 15:30 10b.

Krásnej Advík a fotky taky. K 1190 jsem se dostal prakticky náhodou a hned při prvním svezení (to ještě nebyla moje) si mě naprosto získala. Teď mám 1290 a můžu říct, že obě tyhle mašiny jsou to nejzábavnější, na čem jsem kdy jel. Co se týká brzd, ani jedna je nemá zpočátku "jedovatý", ale je-li třeba, tak brzdí skvěle. Dokonce jsem slyšel i názor, že je to úmysl kvůli jízde v terénu. Tak ať skvěle slouží a třeba se někdy potkáme, přes Rokycany se motám celkem často.

santa1
santa1 napsal 11.11.21 v 13:10 10b.

Hlavně, že slouží bez problémů

Více komentářů



TOPlist