PROFIL UŽIVATELE

Adresa profilu:http://nowakr.motorkari.cz (Sdílet)

Alpské šotoliny - Colle delle Finestre I Mount Jafferau I La

Alpské šotoliny

Co si takhle dát Alpy ale off. Slovo dalo slovo a 4 hlavy vyrazily na trip na italsko francouské hranice. Nebudumoc rozpisovat detaily a spise dát prakticke info pro ostatní. Za vše myslím hovoří fotografie. Kdo hledá super šotoliny a nádhernou vysokohorskou krajinu tak tohle je ta pravá volba. Navíc ne tak daleko z naší rodné země.

Po uvahách a zhodnoceních různých dopravních variant nám nejlépe,nejrychleji a nejlevněji vyšla varianta jet autem. Cenově nejvýhodnější a nejšetrnější také k novému obuti Mitas E09 a E010, které jsme všichni nazuli. 2 stroje KTM 1190 ADV R a 2 BMW 1150 AVD a R 80. Cesta něco málo přes 1000km po dálnici uběhla celkem dobře /cca 12h/. Ve středu večer jsme vyrazili a kolem oběda jsme byli v základním táboře, které bylo město Susa. Celou noc a dopoledne pršelo. Vyrazily jsem na obhlídku městečka a na nákup potravin na další 2 dny, které stravíme mimo civilizaci.

V 16.00h přestalo konečně pršet a my mohli vyrazit směr první šotolinu Colle dell Finestre. Tuto cestu snadno nejdete na mapě. Začátek cesty je úzká asfalka která se mění pak na pěknou šotolinu. Tu zvladne opravdu každy stroj. Není nějak náročná. Nádhernou krajinou se vyšplháte až na vrchol Colle delle Finestre 2 176m. Cesta pak dále pokračuje na vrchol Colle dell Asietta 2472m.Na její vrchol jsme dorazily cca kolem 18h. Zde jsme strávili první noc. I přes nádherné a teplé počasí které bylo v polovině září byla teplota v noci kolem 0c. Za celé odpoledne jsme potkali pouze 2 motorky a 1 auto. Nádhera. Se kempováním v okolní přírodě není problem.

2 den jsme vyrazili dále po Colle dell Asietta a cestou prozkoumali bunkr - je zde zákaz ale brána byla otevřená:-) Po obědě jsme dorazili již do civilizace a to lyžařského střediska Sestriere. Zde jsem si dali oběd kávičku a vyrazili směr Salbertrand. Z tohoto městečka vede již náročnější šotolina k Fort Pramandve výšce 2262 m. Následuje efektní tunel cca 1km dlouhý a pak již jen výjezd na Fort Mt.Jefarrau 2800m. Cesta je již náročnější. Před cestou doporučuji utáhnout všechny šrouby a šroubky:-) Vrchol vás odmění neskutečným výhledem na francouzkéAlpy. Dolu jsme jeli přes sjezdovku směrem k Bardonecchia. Sjez po cestacách necestách byl celkem náročný. Cca ve výšce 2450 jsme přečkali další horskou noc. Uf -4c a to už byla kosa.

3 den jsem se přesunuli do města Rochemolles a opět se šplháme do výšek a to až na samý vrchol Lago Sommeiller 3008m. Cestou potkáváme nádherné Lago di Rochemolles. Tato šotolina je již v některých výše položených částech celkem dost náročná. Pokud tedy nepojedete na lehkém enduru. Tato trasa je již hodně frekventovaná a potkáváme nespočet moto i auto enduristů. Tato trasa byla rozhodně divácky i jezdecky nejlepší. Na tuto cestu je dobré si rezervovat celý den ! Tak ve zkratce Alpské šotoliny. Dále nechám mluvit již jen fotografie.

Motorky: KTM 1190 R Adventure

Komentáře k článku
MichalR10 napsal 04.10.2015 v 11:10

Krásné fotky...

raser napsal 02.10.2015 v 18:18

Naše letošní cesty jsem si užil, ale tohle je pecka, vč. dobře udělaných fotek

jiri.nikl napsal 02.10.2015 v 16:43

úžasný

Maxim napsal 30.09.2015 v 21:00

Borci super

alexander napsal 29.09.2015 v 20:00

nádhera

Wildaja napsal 29.09.2015 v 18:37

Tý joo . Tak popis stručný, ale i tak zaujal a fotky ... tak ty jsou úžasné .
Opravdu mluví za vše, protože tohle popsat ani nejde . Je paráda, kam se někteří až dostanete a podělíte se o ty svoje vítězství .

_GAS_ napsal 29.09.2015 v 17:00

Pěkné snímky!

Koukám, že tunel Saraceni je nějaký zavalený. Loni ještě nebyl...