renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure R (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník martin.hsb
Vloženo 1.2.2014
Aktualizováno 12.10.2017
Zobrazeno 6 766x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Splněný sen... Doufám, že spolu prožijeme mnoho pěkného.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky) - Velmi dobré.

První dojmy - Jsem z ní prostě nadšený ;) Motor jde už od nízkých otáček. Vede se jako mnohem lehčí moto.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo si chce jízdu na motorce užívat jak jen to jde

Doplňky na motorce - Kufry Zega Pro, padáky, kryt motoru, vyhřívané hefty, držák navigace, kryt světlometu, zvýšení řidítek, rozšíření bočního stojanu.



Recenze

Zde jsou nějaké první dojmy.

Zde je malé srovnání s předchozí motorkou, kterou byla Ducati Multistrada 1200 S Sport.

Motor
Testastretta v Ducati působila malinko brutálnějším dojmem, ale je to zatím ovlivněno zajížděním motoru u KTM a tím pádem omezením otáček do 6,5tis. Jinak motor KTM jde zase oproti Dukně krásně sametově odspodu, nechá si líbit klidně i 2tis. otáček bez protestů, cukání apod. Je krásně pružný a to je to, co ho dělá tak zábavným. Sice má mechanicky větší hluk oproti Ducati (kupodivu) , ale jinak je pro mne zatím jen příjemným překvapením.
Takže zde zatím nehodnotím a dávám nerozhodně 1:1
Převodovka
Tak tady proti Ducati rozhodně plus! Ducati byla dost náchylná na falešný neutrál, bylo nutno důsledně dořazovat, KTM má převodovku přesnou jako hodinky, kvalty krásně zapadají. Hledání neutrálu na křižovatce občas není hned napoprvé, ale asi stejně jako u Ducati. Občas při vyřazování na neutrál nezobrazí na displeji N ani 1 nebo 2, ale to jen velmi zřídka.
2:1 pro KTM
Podvozek
Tady pro mne opět plus. Sice Ducati má elektronicky nastavitelné Ohlinsy, ale na můj vkus (resp. na naše rozbité silnice) až příliš tvrdé. KTM má WP s vyšším zdvihem a ačkoliv jsem se bál horší stability v zatáčkách, zatím si užívám zatáčky stejně jako na Ducati, jen s mnohem lepším komfortem. WP pobere všechny ty příčné nerovnosti, díry apod. lépe než Ohlins při zachování stejné trakce, resp. pro mne subjektivnš s lepší trakcí - Ducati měla někdy při náklonech a přejezdu nerovností lehký sklon k odskakování.
3:1 pro KTM
Brzdy
Tak zde je to nutné rozdělit na silnice vs. terén. Brembo Monoblock M4, které byly na Ducati byly na silnici prostě neskutečné! Nádherně dávkovatelné a přitom ostré a za každé situace neskutečně brzdící. KTM nenmá tak ultimátní brzdy a je to dáno i tím, že se počítá s lepším dávkováním v terénu, tudíž nejsou tak ostré, nebrzdí tak skvěle jako M4. Ale i tak brzdí velmi dobře a věřím, že si ještě sednou zajetím.
Přesto za vzhled, účinek a dávkování bod pro Ducati, takže snižuje na 3:2
Ergonomie
Na KTM je posaz malinko odlišný, než na Ducati. Na Dukně se sedí více "v motorce", což je trošku lepší na silnici, ale není to zase ve finále až takový rozdíl, po dvou jízdách na KTM už ten rozdíl není tak patrný. Na KTM se sedí výše, sedlo je od země dále a tak při zastavení je to občas trochu boj se stabilitou. Stejně tak se s Ducati lépe manipulovalo na místě, při vodění motorky po garáži apod., zde subjektivně vnímám nižší těžiště Ducati. Ovládací prvky mi také přijdou lepší na Ducati, nejen co do rozložení ale i co do zpracování. Např. jak mi při prvním seznámení s Multistradou přišlo divné přepínání displeje tlačítkem blikačů divné, musím nyní uznat, že proti čtveřici přepínačů na KTM to bylo mnohem lépe proveditelné za jízdy. Jinak ale celkový posez mi více vyhovuje na KTM, je pro mne trochu více přirozený a uvolněný. Ovládání motorek v zatáčkách je malinko jiné, ale nijak zásadně. S oběma se dá jet v zatáčkách stejná kudla
Takže i přes drobné výtky k ovládacím prvkům KTM bod pro ni, tj. 4:2 pro KTM
Zvuk
Tady vede jasně Testastretta. Je pravdou, že Ducati měla kompletní výfukový systém od Akrapoviče, ale obávám se, že ani montáží Akrapa na KTM nezmění pořadí zvukového projevu. Zde L-kový motor Ducati jasně vede.
Ducati opět snižuje na 4:3
Spotřeba
Zatím mám na KTM spotřebu kolem, nebo lehce přes 7 litrů, takže stejně jako na Ducati. Spotřeba tedy zatím nerozhodně. 5:4 pro KTM
Vzhled
Tady je to čistě na vkusu každého. Ducati, navíc když je v červené a se spoustou karbonu, je prostě takové Ferrari. Můžete ji vystavit na benzínce, u kavárny a vždy ji budou lidé obdivovat. KTM je jiná, je to holka do nepohody, cestou necestou... Nebude tak obdivovaná, ale proto jsem si motorku nekupoval. Ona mi to totiž vynahradí mimo silnice. A mně se líbí
Ale ačkoliv nejsem na silniční motorky a KTM se mi líbí, dávám bod Ducati, jelikož ten design Multistrady je opravdu krásnej...
5:5
Elektronické systémy
Tak zde pro mne vyhrává KTM, navzdory pro mne skvělému bezklíčkovému zapalování u Ducati. A to pro jednoznačně lepší ABS a hlavně kontrolu trakce, která mne u Ducati nehorázně štvala až jsem ji byl nucen potlačovat na minimum. Ducati při zásahu kontroly trakce začne koktat a není to úplně příjemné. KTM nic takového svému jezdci nepřipravuje, o kontrole trakce víte jen díky kontrolce, která vás na ni upozorní. KTM totiž nezasahuje do zapalování jako Ducati, nýbrž jen stahuje odezvu plynu. Takže ačkoliv kontrola trakce zasahuje, vy můžete dále pokračovat v akceleračním smyku, což u Ducati nešlo, motorka pod vámi koktala jako zběsilá. Další plus pro KTM je ABS, které nejen že skvěle funguje, ale dá se nastavit zvlášť pro přední a zadní kolo, což je do terénu super.
Tady tedy bod pro KTM, 6:5 pro KTM
Celkový pocit
Obě motorky jsou skvělé, Ducati vás uchvátí svým vzhledem, svým motorem a nádherným zvukem. KTM vás chytne za srdce také svým motorem, který je sice jiný než u Ducati, ale rozhodně ne horší a navíc ji budete milovat pro svoji univerzálnost.
Zde hodnotit nebudu, neboť předchozí hodnocení dalo v součtu výsledek 6:5 pro KTM a tudíž z něj vyplývá, že KTM je pro mne o maličko lepší a to hlavně svoji všestranností.
Berte však toto moje shrnutí jako čistě subjektivní, je to pocit jednoho kluka, co si plní své dětské sny Můžete mít samozřejmě pocity jiné a proto je ten život tak krásný a je tolik různých motorek, aby si každý našel to své. A někdy je to sakra dlouhá cesta, která u některých jedinců nikdy neskončí...
Přeji Vám všem mnoho krásných kilometrů v sedlech Vašich strojů, ať sedláte jakoukoliv značku nebo typ motorky.
S pozdravem
Martin

Takže zase pár set km najeto a zde jsou další postřehy...
Ta motorka je moc, moc špatná! Nejde na ní jezdit pomalu!
Ne, teď vážně, ta motorka má neskutečný koule. Jsem z ní čím dál víc nadšenej... Má fantastický motor. Jak jsem už ale psal, ta motorka je tak neskutečně návyková, tedy to jak umí jet rychle a agilně, že vás k tomu nutí zas a zas. Na kochací jízdu ještě nějak nedošlo... :) Jen ty brzdy by na silnici mohly brzdit trochu více, ale srovnávám s Brembo M40 monobloky, takže proto mi přijdou slabší. Zatím žádné závažnější závady, od nova trochu ucházelo přední kolo, ale v servisu vyřešeno a po posledním upgrade sw mi občas nechce ukazovat průměrnou spotřebu a dojezd, ale to snad pořeší další verze sw. Také trošku topí pod zadkem, jak motor tak výfuk, ale co bych chtěl, když jí dávám napít. Jinak jen úsměv od ucha k uchu... Všem doporučuji. Pokud máte možnost, třeba na KTM days, svezte se, určitě nebudete litovat, nebo možná budete, ale toho, že ji ještě nemáte v garáži... ;)
Krásnou sezonu přeji všem :)

Tak další aktualizace...
Aktuálně najeto cca 9200km.
Teď jsem se vrátil z moto výletu do Turecka, cca 5100km za šest dnů.
Nebýt jedné drobné závady, která mi ale bohužel dost ovlivnila cestu, tak bych pěl na KTM dále jen samou chválu, jak je ta motorka boží... Bohužel se stala taková "drobná nepříjemnost". Ale uvidím, jak se k tomu KTM postaví a pak budu buď pět chválu na postoj značky k reklamaci od zákazníka, nebo dštít oheň a síru... Uvidíme.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
martin.hsb
martin.hsb napsal 16.07.18 v 14:02

Rambooo> díky. Pokud se rozhoduješ mezi 1090 a 1190/1290, tak hlavním kritériem asi bude podíl jízdy na/mimo silnici... Pokud budeš jezdit více po silnici, je lepší volbou 1190/1290. Pokud však spíše mimo silnici, lepší volbou bude 1090... Tak přeji dobrou volbu.

Rambooo
Rambooo napsal 09.07.18 v 13:11 10b.

Fakt parádní srovnání. Mám ADV 990 a zvažuji, ze se posunu o kus dal a poridim si ji. Jen mi vrat hlavou i katualne 1090 :)

martin.hsb
martin.hsb napsal 17.10.17 v 13:03

Problém byl s prasklým centrálním stojanem, díky kterému spadla naložená motorka na vedle stojící vůz a poškodila jej... KTM sice vyměnila na záruku poškozené věci na motorce (zrcátko, blástr, stojan, kufr), ale poškození vozidla bylo řešeno soudní cestou... Další modelový rok již měl centrální stojan přepracován, co vím ze zahraničních for, tak jsem nebyl jediný s tímto problémem...

JohnyLuka
JohnyLuka napsal 06.03.17 v 22:22

super recenze a přínosné srovnání. jen by mě zajímalo co tam bylo za problém a jak to dopadlo.

martin.hsb
martin.hsb napsal 22.09.15 v 20:45

Děkuji, motorka je však bohužel aktuálně na prodej.
Zn: hypotéka na dům...

Více komentářů



TOPlist