renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure R (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Jejdapatník...
Vloženo 20.5.2018
Aktualizováno 20.9.2020
Zobrazeno 5 336x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Velká motka s úžasným motorem a porfektním podvozkem!

Více fotografii

Výška jezdce: 192 cm

První dojmy - Lehkost jízdy je první co jsem na ní poznal. Hmotnost je jen číslo.

Recenze

(Nějak jsem se rozepsal – sorry. Jen aby bylo jasno na začátku: srovnávám Triumph 1200 Explorer a KTM 1190 Adventure R)

Po zhruba roce a půl mám zase motku – strašná díra. To jsem od svých třinácti ještě nezažil.. ? No a proč? Protože jsem si prošel endurkem, silnicí, blátomilem do lesa a vlastně jsem furt koukal do inzerátů a do motokatalogu na hajzu při oněch činnostech a furt jsem lamentoval, že vlastně nevím jakou motku si mám koupit páč už jsem „všechno“ měl a že nevím která by mě potěšila…
Jelikož jsem milovníkem zeleného oválu na čtyřech kolech (LandRover), tak jsem si říkal, že by se ke mně hodila britská motka – no a začal jsem pokukovat po Velkém Triumphu 1200 Explorer s drátěnými koly. Cena nehorázná, motka na obrázcích krásná. Trochu surfování na YouTube odhalilo, že se s tím sice chlapci vydávají i do terénu, ale jedním dechem je třeba přiznat, že to divadlo připomínalo hrochy v blátě – no co čekat od tak těžké motky. Mrštnost to nebude. Nicméně se mi vzhledově moc a moc líbila a ten trojhrnek je chválenej počínaje Sršáněm, konče uklízečkou v redakci motohausu.
Našel jsem si inzerát pro mě blízko v Brně a domluvil se na prohlídce. Trochu to zkrátím – můj celkový dojem u motorky byl: je to ta motorka co se mi na obrázcích tam moc líbila, ale není tak trochu malá?? Tříhrnek je prostě kompaktní motor a celková stavba motorky je velmi vstřícná i k menším postavám (mám 192 cm), no a na mě to působilo jako, že jsem nedostal tolik té krásy, kterou ty vobrázky slibovali!?!
Nastartovat – pro mě žádný charismatický zvuk (výfuk origo). Vrvrvrvrvrvr… asi tak.. ? Nasednu, jednička a pomalý rozjezd. Čekalo mě vymotání se z parkoviště a kruháč – vše za 1 a pomalu s plynem. Jo ta váha není cítit, ale v zatáčce a bylo to hodně cítit na kruháči, se citelně zavírají řídítka. 2, 3, 4… jede krásně a vypadá to, že má otáček nekonečně. Řadil jsem celkem nízko v otáčkách a ten motor si to nechal líbit a nebylo mu to proti srsti. Velmi příjemné. Nikde žádný kopanec, lineárně až nahoru. Hup na čtyřproudovku u Brna – 3 do červeného, 4 do těch samých končin, 5… a bylo tam přes 170 s takovou lehkostí, až se mi pod helmou roztáhla huba do velkého úsměvu.
Jenže – nějak mi tam něco chybělo a pak taky jsem si pročetl 64 stránek na Triumph fóru o fatálních poruchách motoru (vydřené vačky), upadávající celé kapličce se světlem vepředu a podobný fatální závady. Prostě nádherná mašina, drahá mašina, (pro mě) tak nějak malá mašina, a sázka do loterie.
No a proto přišla řada na naprosto bezproblémové moto od KTM… ? Když už jsem pomýšlel na tak drahou motorku jako je Triumph 1200 Explorer, tak jsem kouknul co bych za ty prachy dostal od KTM. No a ejhle: KTM 1200 Adventure R (samozřejmě že R!!). Kurník kucí, to je nádhera. Opět YouTube – jasně jako mrštně jako lasička to sice umí, ale jen s pánem co si říká Chris Birch. Doporučuju na to mrknout, vodí ji tam nádherně v takových místech, kde bych se já bál i se svojí DR400. Nicméně z těchto videí je jasné, že Adventure/Enduro potenciál je v úplně jiné úrovni než u Triumphu. No ale, nechtěl jsem náhodou něco spíš lehčího, co má koule?? Oči mi spočinuly na čísle hmotnosti: 217 kg suchá hmotnost… hmmm. No není to lehké endurko, ale vůči 209 kg suché hmotnosti 990 Adventure, které jsem měl se to nejevilo jako závratné číslo!
Design nebudu hodnotit – já mám prostě oranžovou krev a mě se to líbí. Ale dokážu pochopit, když někdo řekne, že je to ošklivý – vždyť mě se taky některý lidi moc nelíběj… ? prostě je krásná a basta.
Jen se zajedu podívat na nejbližší inzerát a uvidím jaký bude dojem naživo… jsem si řekl, no a prozradím to hned. Hned ten kus jsem musel mít… ???
První dojem: je velká! Myslím, tím VELKÁ!!! Stála tam na centrálním stojanu a já v duchu přemýšlel, že ji doufám z toho stojanu shodí ještě původní majitel, pač nevim jestli bych to vůbec uměl. Je V.E.L.K.Á.!! Jenže, to mě právě přijde krásný!!
Má ten správnej rozměr ráfků: 21/18 a je z ní cítit, že je to bytelně udělaná motka.
Jednička jedeme – a? Váha, se kterou jsem se potýkal na místě je fuč, jak mávnutím kouzelným proutkem. To bylo u Triumphu taky, ale tady je to téměř až do nulové rychlosti. Řidítka se nezavírají, a Advik se naprosto nádherně vodí. Několikrát jsem do křižovatky dojížděl na červenou a nechal jsem ji plavně dojet ke koloně v závěru naprosto pomalou rychlostí – opravdu hodně pomalou rychlostí. Klapla zelená a já se zase rozjel, aniž bych dal nohu na zem. Stačí opravdu nula celá prd rychlosti, aby měl člověk tu bestii pod kontrolou. Vůbec jsem se na ní necítil nejistý. Dojem určitě lepší než na zmiňované 990 a to říkám s vědomím, že 990 Advik je fakt moc povedená motka!
Motor – silák s brumlákem (origo vejfuck). Čtyři mapy (Sport, Street, Rain, Offroad) a možností nastavení trakce a ABS. Už jsem pár kátéemek měl a vím, že se vedou debaty o ukuckaném plynu, tedy pro mě překvapení při rozjezdech, jak jemně ten plyn reaguje! Přepínám mapu na nejostřejší sport a.. ten plyn je dole při rozjezdu stejně jemný jako na street, jen vršek je více nabroušený. Střed otáček na streetu je hutný a zátah na kterýkoliv kvalt je záležitost pro kterou budete tuto motku milovat. Znovu a znovu se přesvědčuju jak jednoduché je předjet jakékoliv auto prostým otočením plynu. Další věc co mě překvapila jsou otáčky. Při pohledu zpět na 990 Adv. A srovnání s 1190 Adv. je pole otáček mnohem a mnohem širší – začneme dole: můžete se motat po městě na 4 a 2.500 otáček. Jemná manipulace s plynem vás bude příjemně kolébat a nenuceně posouvat městem vpřed. Nicméně pokud chcete rychle vystřelit véčkové srdce dá najevo, že dva a půl je málo. Méně citliví jedinci to možná nepoznají, já bych to ale nedoporučoval. ALE – 3 tisíce na jakýkoli kvalt a jako byste stiskli tlačítko s nápisem „katapult“. A nahoře? Popravdě ani nevím v kolika jsem to řadil, když jsem za to tahal (měl jsem tak trochu jiné starosti), ale manuál píše, že max je na 10.250 otáček!!! V reálu to znamená, že vám připadá, že máte prostě tunu otáček, které můžete kdykoli použít. Nádhera. Motor je sám o sobě jak Mike Tyson, když mu vrazíte políček – nastartovanej rozdrtit vše co mu přijde do cesty. Když ovšem chcete… no a věřte mi, budete chtít každou chvíli… ?
110kW a 125NM – vlastně jsem silnější mašinu neměl – ale přestože vás bude véčkové srdce neustále popichovat, abyste se chovali jako chuligán, tak to slovo, které se mi teď dere na jazyk je JISTOTA. Vjíždím do zatáčky vyšší než vysokou rychlostí, pokládám mašinu na těch endurových mitaskách a vůbec mi nepřijde, že bych se měl bát. A proč? Protože nejen motor je to co vás nadchne. Podvozek. Ten PODVOZEK!!! Není nejměkčí (nemám to s elektronickým podvozkem – jen standard) cítíte, že motka přejíždí nerovnosti a kontakt s vozovkou přes ruce, nohy a prdel je bezprostřední. Pořád víte co se pod vámi děje. Ale – není problém jet jako hulvát a mít vše pod kontrolou. Nádhera.
Ještě pár drobností – zrcátka: pozice je super = je vidět dozadu ? A dále – je to asi první mašina u které mi zrcátka nevibrují a netřepou se a to v jakémkoli spektru otáček a rychlosti. To potěší!!
Sitsna – Ujel jsem skoro 100 včera a prdítko mě už začalo bolet, ale asi je to spíš tím, že jsem si motoprdelní mozol už rok a půl nepěstoval.
A negativa? Vím, že motor je háklivej na dostatečný otáčky při startování, jinak nenaskočí. Což znamená mít baterku na 100% v pořádku. Žádný problém jsem nezaznamenal, ale vždy když ji startuju, tak se mi zdá, jakoby startér nemohl překonat kompresi a motor se chvilku rozhodoval jestli jako jo, nebo ne… Snad to bude OK.
Opět se mi potvrdilo, že sice můžu hledat i v jiných značkách, ale nakonec se stejně cítím nejlépe na oranžádě. Véčkovej dvouvál navíc ve slušným objemu je v tomto případě vyladěnej tak, že zvládne jak citlivou jízdu, tak brutální zátah a podvozek je prostě jedinečnej.
Tak uvidíme jak dlouho mi zůstane v garáži a jak dlouho ji dokážu být věrný.

Tak update - za víkend jsem najel 300 km a musím poopravit co jsem napsal. Zrcátka začínají mírně vibrovat od cca 6 tis. Ale je to mírné a dá se s tím žít. A jestli to někoho bude otravovat, tak jsem koukal na představce s gumou uvnitř, které ochrání od vibrací nejen zrcátka, ale i ruce.
Jinak furt eufórie - jen si teď lámu hlavu jaké pneu na to hodím...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mates008
Mates008 napsal 22.09.23 v 09:49

Ahoj, super mašina a hezký psaní Vybíral jsem docela podobně...Afrika, Tiger, 1090, 1190, 1290 a nakonec jsem skončil na 1190 adv r (taky na první na které jsem se byl podívat) a pocity z té mašiny mám dost podobný...je prostě super, sebevědomá za všech okolností. Taky se mi líbí ta velikost. Jaký pneu si na to nakonec pořídil. zrovna vybírám a asi půjdu do MICHELIN ANAKEE ADVENTURE...sice se mi vzhledově vůbec nelíbí, ale dle recenzí by to měly být gumy přesně pro mě.

E-Danka
E-Danka napsal 29.07.21 v 15:38 10b.

Pekne popsane. Uplne jsem pri cteni citil ten zatah

Jejdapatník...
Jejdapatník... napsal 29.05.18 v 09:01

Díky za prima komentáře! - Jejdapatník proto, že všechny normální nicky byly obsazené a já jsem opravdu jeden patník sejmul. No kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... :)

Mann
Mann napsal 27.05.18 v 19:31 10b.

Veselé čtení od A až po Z On už je veslý vlastně i tvůj nick

Crake
Crake napsal 25.05.18 v 08:59 9b.

Vybornej clanek. Asi ji budu muset vyzkouset ;)

Více komentářů



TOPlist