PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure R (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník moudrák
Vloženo 14.12.2022
Aktualizováno 6.2.2023
Zobrazeno 1 207x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Sednout a objet zeměkouli za 80dnů

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Po první jízdě od původního majitele domů jsem si řikal jak to pekelně jede, brzdí, a celkově funguje. O tom co 1190 skutečně dovede jsem však zatím neměl ani to nejmenší tušení, zkrátka jen jsem si přičichl. Pár dní po tom co jsem přivezl 1190R jsem vyrazil s kamarádama na Slovensko, kde jsme se krásně sžili. Myslím, že to bude krásný a dlouhý vztah založený na jednostranném respektu :-). Je to přesně co jsem hledal, nikdy jí neprodám (a je to tu zase :-))

Motorku bych doporučil pro - Velký a silný stroj musí sedlat jezdec obdobných parametrů . V hlavě srovnané a nějaké zkušenosti z obdobných motorek rozhodně také nezaškodí.

Doplňky na motorce - velký padací rám, výfuk, LiOn baterie, blastery, vyšší řídítka

Recenze

Času a km v terénu trávím poslední dobou méně než málo, naopak na silnici více a více takže padla kosa na kámen. 950 SER, o kterém jsem byl přesvědčený, že už u mě dožije změní majitele a protože mi hrudi tepe oranžové srdce, které potřebuje mít zadek alespoň 90 cm nad silnicí byl předvýběr celkem rychlou záležitostí - potřebuju prostě "erkového" Advika.
1290 jsou za nesmysl a design předku je na mě dost futuristický, stejně jako 890 + ještě je tu řadový dvouválec to mi taky moc nevonělo, ačkoliv ji všichni strašně chválí. 1050 a 1090 mi přišlo škoda těch pár koníků méně takže výsledek je na světě 1190 Adventure R. Komfort k objetí zeměkoule po silnici + offroad ambice více než patrné... to je ono.

Začnu se rozhlížet asi dva kousky jsem okoukl, ale nebylo to k tomu... když už mám dát takovou řepu za motorku musí to být TOP. Pak se objevil pěkný kousek a jelo se.

Seznamovací jízda, detailní inspekce ale vlastně nebylo možné najít něco co je v nepořádku takže je rozhodnuto, namontujou se zrcátka, krabici s původními díly do kufru a jede se domů.

Původní majitel ji měl jistě rád, koneckonců podle toho taky motorka vypadá... najeto něco málo přes 10K a stav defacto nového stroje, otevřené sání, monoblocky na předku, Lion baterka a další drobnůstky. Dále velmi správně "srazil" hmotnost kam to jen šlo. Originál výfuk parametrů bojleru Dražice, zadní stupačky, držáky kufrů, atd.. - všechno do krabice. Výsledkem je odhadem -10 kg.

Po pár najetých km jsem si liboval jak to všechno v Rakousku zase odladili, jak to pěkně jede... byl to ale jen začátek a zkušenosti sesbírané z opatrné jízdy. V nižších otáčkách jede 1190 o poznání lépe než 950. Ve chvíli, kdy se ale jakýkoliv kvalt rozmotá nad 6500 začnou se teprve dít věci. Z nadstandardním způsobem jedoucího stroje se stane supersport, který na jakýkoliv pohyb plynu okamžitě reaguje a letí vpřed... až z toho jde trochu strach. Jakmile to jednou zkusíte, zjistíte jak návykový ten zátah je. Tušil jsem že 100 vs 150 HP bude rozdíl, ale že to bude "takový" rozdíl mě překvapilo. Motor působí o dost kultivovaněji v porovnání s 950, je znatelně méně ucukaný v nízkých otáčkách, ale i tak nemá moc rád otáčky pod 3tis. Prodloužený interval servisu ventilů na 30tis je příjemným bonusem proti 950. Dost psaní o motoru to se musí prostě zkusit.

Kompletně stavitelný podvozek WP nemá cenu vychvalovat, podle mě jde o to nejlepší co se dá sehnat. Po správném nastavení snese těžký offroad i tahání kolen po silnici. Překvapilo mě jak se mu rychle dá začít důvěřovat.

Další kapitolou jsou brzdy, standardní Bremba vyměněné za monoblocky, abslolutně čitelné, skvěle dávkovatelné... pecka. Myslím, že i s OE brzdičema to bude brzdit perfektně.

Poslední věc, kterou bych vychválil jsou pneu, obuté Pirelli Scorpion STR, vypadá trochu "chlupatější" a při tom si na silnici můžete dovolit co chcete. Po tisíci ujetých km pneu ojetá až do krajů a to nejsem žádný tahač kolenou po zemi.

Celkově jde o velmi zdařilý stroj, na kterém můžete dělat co chcete... cestovat napříč Evropu, honit po silnici na koho si ukážete a nebo se brodit lesem po stupačky v bahně. Jen zvolit správné obutí ev nastavení podvozku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Všudezdejší
Všudezdejší napsal 21.12.22 v 11:54

Sorry, nějakým nedopatřením se mi podařilo vložit stejný komentář dvakrát.

Všudezdejší
Všudezdejší napsal 21.12.22 v 11:50

Krásná mašina! Oni jsou tyhle mašiny silně návykový! Od té doby, co jsem poprvé sednul na 1190, jsem ztracen.

Všudezdejší
Všudezdejší napsal 21.12.22 v 11:50 10b.

Krásná mašina! Oni jsou tyhle mašiny silně návykový! Od té doby, co jsem poprvé sednul na 1190, jsem ztracen.

Martyp
Martyp napsal 16.12.22 v 16:24 10b.

Je dobrá, vždyť víš..!

Brukev
Brukev napsal 15.12.22 v 07:39 10b.

Skvělá motorka

Více komentářů



TOPlist