renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ1 N (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Maartyy
Vloženo 5.8.2021
Aktualizováno 21.8.2021
Zobrazeno 2 338x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Když musíš, tak musíš. CB1000R byla fajn, ale když ji máte v garáži a stejně čumíte po FZ1N, tak není co řešit.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Příjemný posez, je teda trochu těžší, brzdy s ABS akorát, podvozek skvělý, přehledné budíky, motor bomba, cítíte to mocné stádo koní pod sebou, které chce dělat pořádný bordel a k tomu hezky točivé zpřevodování. Prostě nahatá R1.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo se už nechce krčit na sportu, ale pořád chce motorku s koulema.

Doplňky na motorce - dynamické mini LED blinkry
homologovaný laděný výfuk MIVV
ukazatel zařazené rychlosti
speedohealer
držák spz
kryt řetězu
mřížka chladiče
usb zásuvka
štítek Puig
cnc páčky, závažíčka
nová baterie
nová řetězovka
nové gumy metzeler sportec M7
Jack Up kit (+25mm)

Recenze

I když mi v garáži stála CB1000R, tak jsem tak nějak pořád pokukoval po FZ1N, kterou jsem taky původně chtěl, ale ceny ojetin, jejich stav a ročníky pohybující se převážně kolem 2006/07 mě nasměrovaly jinam. Ale jak se říká, Honda je hodná a po R1 to prostě nebylo takové kladivo, jaké jsem si představoval. Navíc ceny se celkem slušně zvedly a byla možnost CB dobře prodat a posunout se zase o něco výš. Prodej trval sice déle, než jsem očekával a musel jsem jít s cenou i trochu níž, než jsem si přál, ale i tak se to furt vyplatilo. Pár super krasavic mi sice uteklo a v době prodeje už zase nebylo moc z čeho vybírat, ale v zahraničí se občas objevovaly koupitelné kousky.

Hned po prodeji vyskočil na mobile.de inzerát na FZ1N z roku 2014, no bohužel až z Litvy. Představa 2400km dlouhé cesty tam a zpět mě trochu odrazovala, ale zase skvělá cena, spousta doplňků a hezký stav mě nenechaly se dlouho rozmýšlet. Motovozík od známého neklaplnul, neměl jsem vyměněné prachy, jediný možný spolujezdec kvůli očkování byla tchýně (stejný blázen jak já a v autě nahradí i rádio, takže cajk), auto s prodpadlou STK (ale EU nám všem dala 10 měsíců navíc) a stejně jsme v pondělí ráno vyrazili na cestu. Nejdřív vyměnit peníze. Sice otevřeli nové směnárny na nádražích, které otvírají v 6 ráno, ale bába měla jen 1000 € a objíždět 6 směnáren se mi opravdu nechtělo. Tak jsme v Ostravě čekali do 8 hodin, než otevřela opravdová směnárna, z původního kurzu 26,29 jsme se dohodli na 26Kč za 1€, dokoupili jsme kurtny a pokračovali směr Polsko a Litva. Cesta přes Polsko byla nekonečná. Tihle pánbíčkáři radši staví kostely, než dálnice a úsek Katovice - Varšava je vyloženě utrpení, protože je zde jenom jeden pruh a celou dobu jedete 70km/h v úsekovém měření. Nějak jsme se doklepali do Litvy, kde naštěstí dálnici mají a díky časovému posunu +1h jsme dorazili do Klaipedy v 20:00. Prodejce byl pohodový chlapík, měl tam toho na prodej trochu víc, motorku jsem omrknul, na mokru zkusil brzdy a abs, ukecal 100€ dolů, naložili jsme ji na vozík (poprvé jsem viděl, jak někdo sám natlačil mašinu na vozík jenom přes fošnu), zakurtnovali a hurá 1200km zpátky. Zastavili jsme na noc v hotelu v Kaunasu, který jsem vybíral za jízdy, hlavně podle parkoviště a ráno po snídani jsme pokračovali domů. Litva zase celkem v pohodě, na hranicích jediné policejní auto a kontrolovali zrovna nějakou polskou dodávku. Přes podjížděčland (Polsko, opravdu by v té zemi měli sebrat papíry naprosto všem) to bylo opět utrpení (když uvidíte u nás kamion na dálnici předjíždět v plném provozu, nedivte se, pro ně je to naprostý standart u nich), a konečně, v 17:30 jsme přistáli doma. Auto to zvládlo výborně, s průměrnou spotřebou necelých 8l/100km, vozík i motorka na něm přežili, my taky relativně v celku. Celková cena motorka + nafta + pojištění na cestu (včetně pojištění auta) + nocleh = 141k :)

STK naprosto bez problémů, včetně led blinkrů a výfuku MIVV. SPZ byla až na druhý den, protože přihlášení dovozu není na počkání (asi moc práce na tom úřadě, kde jsem byl naprosto sám).

Zatím jen pár kilometrů, ale pecka. Motor tahá skvěle, výfuk luxusně duní, podvozek pracuje jak má, díky ABS má sice o pár kilo navíc a manipulace na místě je trochu horší, ale je to prostě Yamaha jak se patří. Skvěle jde do otáček, není potřeba neustále řadit, kvalty krásně zapadají. Podvozek mi momentálním nastavením vyhovuje. Všude jsou nové destičky, vzadu nový kotouč, no nejsou to radiály, ale i tak super. Výška taky v pohodě, posez dobrý, možná časem dám širší řídítka. Určitě to bude chtít tlumič řízení. Homologační vložku jsem zatím nevyndával, by mě sousedi ušlapali. Uvidíme, co spotřeba. Musí se jemně s plynem, při zavřeném plynu po přidání citelně škubne, ale to je neduh všech FZ1N. Přes zimu asi první servis, pro jistotu, ale jde vidět, že se předchozí majitel staral. Třeba se s ní kouknu i na okruh.

10.8.2021
První lehké omrknutí motorky v garáži:
V airboxu je BMC filtr
Kost k zadnímu tlumiči je modifikovaná, našel jsem fakturu na sadu pro zvýšení zadku o 25mm.

13.8.2021
Nový olej Motul 300V10w-40 a racing olejový filtr (pro ten pocit :D )
Nový obyčejný vzduchový filtr místo BMC

Plány do budoucna:
Omrknout a případně vyměnit preventivně rotor, než se vysype
Mrknout na svíčky a dát iridiové, pokud tam už nejsou
Pancéřové hadice - no když vidím, jak je do toho zapojené ABS, tak na to kašlu
Přehrání jednotky pro hladký chod plynu
Padací protektory
Tlumič řízení
Širší řídítka
Menší přední kolečko, pokud tam už není?
a dál uvidíme...

https://www.motorkari.cz/tema/?t=214313 velká inspirace, kam se dá FZ1 posunout

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Koudy01
Koudy01 napsal 09.11.21 v 20:11

Me na tom teda zarazi vic ta tchyne jak Litva. Ty voe, husty

PYTEL1
PYTEL1 napsal 18.08.21 v 12:09 10b.

Paulano
Paulano napsal 12.08.21 v 08:31 10b.

Super mašina

risahrebacka
risahrebacka napsal 10.08.21 v 10:30 10b.

Top!! :)

TF88
TF88 napsal 10.08.21 v 09:28 10b.

Více komentářů



TOPlist