renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ1 N (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník UnclePop
Vloženo 17.2.2020
Aktualizováno 12.11.2021
Zobrazeno 2 868x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Na základě zhlédnutí spousty recenzí na YouTube a pročtení spousty recenzí jsem se rozhodl pro dinosaura v digitalní době :o)

Více fotografii

Motorka koupena od VS-MOTO - Motorka koupená of firmy VS-MOTO. Velká spokojenost s přístupem a ochotou.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-07: Motorka je pro mě malá. Jinak to bylo super svezení. Zkoušel jsem i variantu se sníženým výkonem 35 kW. Do 140 km/h nebyl poznat žádný rozdíl. Můžu jen doporučit.
Yamaha MT-09: Velký raubíř, rozhodla cena a méně elektroniky u FZ1N.

První dojmy - Brutální zátah, ovladatelnost a pro mě velmi pohodlná.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kteří mají rádi velké naháče. S touhle motorkou je potřeba to mít v hlavě srovnané.

Doplňky na motorce - Brzdové hadice Hel Performance, výfuk HP Corsa, vzduchový filtr K&N, zkrácený držák SPZ, LED blinkry, řidítka, gripy, guardy, racing páčky, padací protektory Evotech, USB nabíječka, držák telefonu RAM mounts, ukazatel zařazené rychlosti Gipro X, zrcáctka, rozšíření zrcátek, polepy ráfků, klín pod motor, rolny a přešité sedlo.

Recenze

Motorku jsem koupil v roce 2019, resp. jsem si ji nechal dovézt z Itálie. Podle papírů je opravdu po 1. majiteli, takže já jsem 2. majitel. Měla najeto jenom 19 tis. km. Motor a stav opotřebení tomu odpovídá. První rok jsem podřídil seznamovací fázi, abych zjistil, co mi vyhovuje a co je potřeba předělat.

Rok 2019:
V rámci prvního servisu - výměny všech filtrů a kapalin jsem nechal nainstalovat pancéřové hadice Hel Performance.

Po pár prvních vyjížďkách jsem se pustil do předělání řidítek. Zvolil jsem firmu M-Style a spolu s řidítky jsem koupil racing páčky, gripy a guardy. Výsledek předčil moje očekávání. Motorka je teď pro mě daleko více ovladatelná a pohodlná. Ve stejný čas jsem nainstaloval USB zásuvku.

Původní majitel předělal přední světlo na bi-xenon, což se ukázalo jako ne úplně šťastný nápad. Díky neodborným zásahům do kabeláže a asi 100 m nepotřebných drátů, padlo rozhodnutí vrátit vše do původního stavu. Při této příležitosti jsem nechal nainstalovat ukazatel zařazené rychlosti Gipro X.

Rok 2020:
Když jsem pročetl všechny dostupné informace o FZ1, zjistil jsem, že mezi slabiny patří vidlice, krk řízení, ventily a u prvních modelových roků výroby může být problém s rotorem alternátoru.

Teď přes zimu jsem nechal tedy udělat seřízení ventilů, výměnu oleje a těsnění ve vidlích a přední brzdové destičky Brembo. Při kontrole jsem zjistil, že původní majitel nasadil neoriginální řetěz. Vyměnil jsem rozety a použil originální řetěz.

Přes motorkáře se mi podařilo sehnat od kolegy motorkáře ze Slovenska nový rotor. Fotky jsem přidal do galerie. Je tam porovnání a usazení do alternátoru. Označení nového dílu je 2SH814500000 (nahrazuje 5VY-81450-00-00). Tento problém se může týkat i FZ8 a R1.

Motorku jsem přezul na Road 5. Přes bazar jsem našel sedlovou brašnu Moto-Detail. Díky zkrácenému držáku SPZ nebylo jak pořádně brašnu uchytit. Udělal jsem si vlastní popruhy ze starého batohu a uchytil je na šrouby držáku SPZ. Zatím vyzkoušené jenom v garáži, ale pocitově se ani nehne. Foto v galerii. Ještě přelepím průhlednou folii exponovaná místa, ať popruhy nedřou lak.

YUASA YTZ14S dorazila. Namontuji přes víkend. Obrázek jsem dal do galerie. Objednal jsem zrcátka od M-Style. Díky tomu je celý předek od jedné firmy.
Z e-bay jsem objednal polepy ráfků s logem FZ1. Od kamaráda jsem odkoupil tank vak Moto-Detail. Jsem rád, že obě brašny jsou ve stejném designu. Vše naistalované.

Teď po pár výletech jsem byl upozorněný, že na slunci nejsou moc dobře vidět zadní blinkry. Objednal jsem nové LED blinkry v akci od M-Style. I když si s elektrikou moc netykám, tak jsem je vyměnil sám. Při této příležitosti jsem namontoval na zadek rolny v červené barvě.

Poslední radost, kterou jsem si udělal je klín pod motor. Hledal jsem nějakou rozumnou variantu za dobré peníze. Jako vítěze jsem vybral Moto Lamino. Velmi jednoduchá instalace. Balení obsahovalo návod a klín, kde už byly nachystané úchyty. Klín se dodává v bílé nebo černé barvě. Chtěl jsem ho dát do laku, ale myslím, že zůstanu u černé.

K narozeninám jsem si udělal radost a objednal jsem si přešití sedla. Vybral jsem firmu Rutan a můžu ji vřele doporučit. Velmi dobrý přístup, perfektní komunikace, rychlost vyřízení objednávky a kvalita přešití. Nechal jsem trošku přizvednout sedátko spolujezdce, snad baťůžek nebude tak sjíždět. Dávám do galerie obrázek ze stolu a fotky na motorce z garáže.

Rok 2021:
Motorka je nachystaná na novou sezónu. Proběhl základní servis - výměna náplní a filtrů. Pořídil jsem si také malý Tank Bag od SW-Motech. Je nastavitelný a na ježdění kolem komína je lepší než ten od Luise. Konečně počasí dovolilo udělat i pěknější fotku motorky, včetně nově přešitých sedel. Fotka ze začátku sezóny je přidaná do galerie. Na doporučení jsem zkusil objednat Ceramic coating od firmy Avalon. Uvidím jestli to bude mít očekávaný efekt.

Tak sezóna je pomalu u konce. Celý rok proběhl bez sebemenšího problému. Podařílo se udělat pár pěkných výletů a projet známé motorkářské lokace. Do fotek přidávám pár obrázků.

Tak jedna velká etapa je u konce. Motorka má nového majitele. Doufám, že bude dělat jenom radost. V současné chvíli se pracuje na koupi nové, ale to snad už bude v jiném profilu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ruprecht_1
Ruprecht_1 napsal 04.08.20 v 20:53

kovy89
kovy89 napsal 22.02.20 v 16:23 10b.

Perfektní stroj. Už se těším na společné vyjížďky.

hn9r
hn9r napsal 18.02.20 v 10:06 10b.

Paráda

PYTEL1
PYTEL1 napsal 17.02.20 v 12:03 10b.

Čadil
Čadil napsal 17.02.20 v 09:56 10b.

gratulace

Více komentářů



TOPlist