renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ1 N (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lyer
Vloženo 6.5.2007
Aktualizováno 9.12.2018
Zobrazeno 13 883x
HODNOCENÍ PROFILU OD 42 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Když jsem ji viděl v roce 2005 o Vánocích na internetu, jako horkou novinku, nebylo co řešit. Propagační video jsem si pouštěl stále dokola. Její tvary a výkon nejsilnějšího naháče té doby hovořili jasně! A sliby se mají přeci plnit o Vánocích...

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda X 11: X11 byl pojem - první silný naháč s baculatými tvary. V době rozhodování o nové motorce, už ale byla zastaralá. Chtělo to něco nového - silnějšího.

První dojmy - Pamatuji si ten den, když jsem přišel do Vrbovky a tam byla vystavena na šikmém podstavci u vstupu. Okamžitě jsem si na ni sedl a bylo rozhodnuto. Padla mi dokonale. V tu ránu jsem věděl, že ji prostě musím mít... Odjezd byl ještě emotivnější - zátah už odspodu, skvělé brzdy, lehoučká, vše dokonale padnoucí, intuitivně ovládající, úplná Nirvána :)

Motorku bych doporučil pro - Určitě bych ji doporučil jezdcům, kteří vědí kde je jejich strop. Člověk totiž lehce nabude dojmu, že ji perfektně zvládá a že ho poslouchá na slovo. Opak je ale pravdou, dokáže vystrčit pěkně ostré drápky a hezky vás potrápit. Jezdec musí mít převahu a vědět co dělá, teprve pak ho bude FZ1 poslouchat na slovo. Je to stejné jako s koněm - kdo jezdí pochopí, jak se s ní musí zacházet. :)

Doplňky na motorce - Je jich požehnaně: Yamaha, Rizoma, Akrapovič, K&N, R&G, PMC, DDT, Dynojet Power Commander III USB, Bazzaz, Acumen, Grave Motorsports, Brembo, Öhlins, DK Racing a další nepočítaně - průběžné dále upravováno... Čím déle ji mám, tím víc ji rozumím a vím kde se dá co zlepšit. Jak se říká, kdo si hraje nezlobí... Kompletní úpravy najdete v deníku.

Recenze







V roce 2006 to byla dokonalá motorka s perfektními komponenty v poměru cena/výkon. Výkon motoru na tu dobu byl ohromující, včetně nového vstřikovacího rámu, stavitelného podvozku, funkčních brzd, zvuku čtyřválce atd. Ze začátku nebylo potřeba něco zlepšovat nebo předělávat. Jediným cílem bylo jezdit, užívat si a chlubit se. :)

Propagační fotky z Prahy hovořily jasně - FZ1 je DOKONALÁ:







I video natočené v Praze s Tatrou 603 v pozadí bylo jedinečné - člověk se prostě musel za každou cenu těšit, až ji osedlá...



Jak roky běžely, začal jsem ji postupně poznávat a upravovat. K mé radosti se objevila italská firma Rizoma s doplňky, které FZ1 posunuly o level výš po stránce vzhledu. Design zůstal, jen se změnily detaily. Postupem času se objevily další firmy s ještě menšími, ale funkčními detaily například padáky R&G...

Poté přišly na řadu úpravy jízdních vlastností - řídící jednotka, výfuk, vzduchový filtr, tlumiče pérování, řízení apod. Je radost pozorovat tyhle drobné změny, které ve výsledku dovedou FZ1 k dokonalosti. Každá úprava je okamžitě znát a dělá z FZ1 sportovní náčiní.







Popisovat motor s jeho konstrukcí a výkony je zbytečné, to najdeš v Motokatologu. Důležitější jsou osobní pocity. Při nastartování je čtyřválec celkem hlučný a nabroušený, umocněný úplnou změnou výfukové soustavy. Je cítit jeho síla, která se přenáší do konstrukce motorky. Po usednutí, zařazení jedničky a odjezdu získáš okamžitě respekt. Ta síla je tam cítit. Motor táhne už odspodu zvláště po všech úpravách, a není potřeba ho ani nijak zvlášť vytáčet. Na každé křižovatce stačí pošimrat plyn jen k 6 tisícům otáček a všichni zůstanou za tebou. Nad tuto hranici je pak ďábel, který tě dokáže i potrápit, když si nedáš pozor. Pocit ucukaného plynu jsem nikdy necítil, je to silný motor s okamžitou odezvou na polohu plynu a nezáleží zda je studený nebo zahřátý. Jde o to prostě správně dávkovat plyn a nic tě nepřekvapí. A nad hranicí 6 tisíc otáček jde stejně o jinou ligu. Síla motoru je strhující a řadit stačíš jen tak tak. Maximálka pak končí při 260 Km/h, ale tu doporučuji jen s tlumičem řízení, bez něho je motorka dost neklidná v přímém směru. Průměrná spotřeba se pak pohybuje kolem sedmi litrů na sto kilometrů s poměrem 40 % dálnice a 60 % okresky. Rychlostní stupně jsou na čtyřválec dobře odstupňované a hrát si s krouťákem si můžeš na sekundárním převodu. Já osobně jsem ale jeho počet zubů neměnil.

Rám a Podvozek tak to je taky kapitola sama o sobě. Rám je bezkonkurenční i dnes. Obepíná komplet motor, je nezkrutný a odolný. Motor je v něm krásně napasovaný a budí celkovou kompaktnost s motocyklem - je součástí jeho designu. Jen přenáší sílu (vibrace) z motoru, včetně krku řízení a stupaček - opět po výměně komponentů. Na druhou stranu má pilot pocit sounáležitosti se strojem a cítí každé jeho nálady.
Podvozek je už o něčem jiném. Tady se soudruzi z východu nepochlapili. Zadní tlumič je poddimenzovaný a příliš měkký. Po výměně za Öhlinse se motocykl celkově zklidnil a získal více na stabilitě. Přední tlumiče jsou celkem fajn, ale věřím, že po výměně to bude ještě lepší. No a tlumič řízení, jak jsem již říkal, tak ten pro takto silný stroj je nevyhnutelný.

Brzdy v originálu naprosto vyhovují, jen se musí hlídat pravidelná výměna brzdové kapaliny, jinak to okamžitě poznáš. Přední brzdy vyhovují i zahřáté a zadní je pro zpomalení dostačující. Přesto je v plánu dát na předek Brembo, uvidíme jak se brzdění zlepší. Na brzdném účinku je závislá i kvalita pneumatik. Ty já dávám jen cestovně sportovní pro velký kilometrový nájezd.







Jízdní pozice a pohodlí s FZ1 je radost i cestovat. Posed je příjemně vzpřímený, žádné tlaky na ruce a nohy jsou sportovně cestovně opřené. Sedlo je v ideální výšce s tvarem poskytující ideální přesuny pro vyvážení motorky v zatáčkách. Po jeho přešití s pohodlnějším polstrováním je i pohodlné na delší přesuny. Spolujezdec je se sedačkou na tom hůře, nepomohlo ani přešití, úzký tvar je úzký tvar a křeslo z něho nevykouzlíš. Naposledy, když jsme se o tom bavili u Halbicha, tak si ťukali na čelo, kde že jsem s ní až byl. :D Jenomže Evropa je pro ni malá a navíc jste všude nejpozději za den. Stačí si jen vzpomenout na 20. století, kdy naši dědové jezdili na horších strojích i nekvalitních silnicích a taky dojeli. Není potřeba mít cesťáka, abych se nepodíval za "komín". Úložný prostor tu samozřejmě nenajdeš. Pod sedlem sice lze umístit povinnou výbavu a nějaké to nářadí navíc na opravu, ale to je tak vše. Proto instalace kufru topcasu je pro dovolené nevyhnutelná. Pro pilota dostačující, pro dva už horší. Ale i to se dá zvládnout - vyzkoušeno na čtrnáct dní :). Přidávat boční kufry lze, ale není to až tak potřeba. Zrcátka v originálu měli stejný výhled, jako nové od Rizomi - tedy mizerný. I přes širší řidítka se musí pilot stejně naklonit, aby v přímém směru viděl dopravu za sebou. U endur je přehled dokonalý, u naháčů horší. Přístrojový panel je ještě ze staré školy. Otáčkoměr s ručičkou, rychlost a základní údaje s digitálním displejem. Na přímém slunci komplet přehledné, včetně kontrolek. Co chybělo byl ukazatel zařazené rychlosti, ne z důvodu pohodlnosti, ale v té době pocitu výbavy motocyklu. Když totiž jezdíš pod plynem, tak stejně nemáš čas koukat co tam máš zrovna zařazené.Je to takový doplněk. Ovladače jsou klasické s intuitivně rozmístěnými tlačítky. Osvětlení motocyklu, hlavně jeho hlavní světlomet není úplně ideální. Hlavně to člověk pozná v noci při jízdě v zatáčkách. Instalace mlhových světel, které přisvítí okraje vozovky jsou tedy důležité. Žárovky, včetně blinkrů jsem vyměnil za diody pro menší elektrický odběr a větší svítivost.

Servis Při vyjížďkách jsem si opravdu užil spousty skvělých zážitků. Nikdy nezlobila a vždy mě odvezla a zase přivezla bez nejmenších protestů. Občas, když tu čtu co mají kolegové za problémy, tak je lituji. Ve většině případů to jsou dovezené motorky z přímořských států nejčastěji z Itálie. Tam pak často zanechává svůj podpis sůl na elektronických komponentech. Servis jsem nikdy neřešil, Základní výměny provozních kapalin, zběžná kontrola a láska ke stroji z něho dělá bezúdržbový stroj, co dělá radost svému pilotovi.

Více informací najdeš v testu, co jsem dělal pro Motorkáře
Když se Yamaha FZ1N objevila v roce 2006 na trhu okamžitě jsem jí propadl a musel jsem ji mít. Na svou dobu měla nádherný design a spousty výkonu v třídě Naked nevídaného. Vždyť 150 koní není málo a svádí Vás k nekalostem a lumpárnám. Za tu dobu co jsem s ní najezdil téměř 20 tis. kilometrů jí znám jak své boty a proto jsem přijal nabídku udělat srovnávací test o tři roky mladšího modelu s ABS. V hlavě se mi honilo několik otázek a zvědavostí jsem hořel zda se povedlo odstranit neduhy tohoto modelu mě dobře známy a vyladit jí k dokonalosti?!







Design a barevné provedení
Myslím, že mohu s klidným svědomím říct, že se Yamaha trefila s předstihem do designu motorky a předběhla módní trendy (jak někdo říká futurebike), protože se nemusí stydět za své tvary ani v dnešní době kdy přišla na trh taková konkurentka jako je Ducati Streetfighter. Já vím tady se pohybuji skoro na hraně srovnatelnosti vždyť je to Italka, ale řekněte sami nemají tyto motorky tolik společného?! Ostatně o populárnosti motocyklu FZ1N napovídá fakt, že v roce 2006 byla vyhlášena motocyklem roku v kategorii NAKED BIKE viz. test. Ať se totiž podíváte na jakýkoliv model Naked neuvidíte u konkurenci nic jiného než křivky FZ1N. Pro motocykl mluví i to, že si tento model vybral Pepa Šiler „Sršeň“ pro své exhibice a závody na okruhu v Brně, kdy jeden stroj má v sérii a druhý upravený.

Více na: http://www.motorkar...09-vs.-06-13927.html

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mopedacka
mopedacka napsal 23.04.22 v 20:21

Super motorka, barva a popis ,tak hlavně bezpečné km,za mě 10b

aikon1
aikon1 napsal 27.01.22 v 18:57 10b.

Ta motorka nestárne

LukeDUKE125
LukeDUKE125 napsal 06.05.20 v 09:38 10b.

Super informace

Boro78
Boro78 napsal 25.03.20 v 17:09 10b.

dobre fotky,

Fena-
Fena- napsal 04.09.17 v 21:02 10b.

Olala, to se prohlíží a čte úúúplně samo = krása, paráda, bezchybný zážitek. Je to prostě mazel! Myslím motorku, to je jasný.

Více komentářů



TOPlist