motozem_rijen





Téma: FZ1 - full modded
Zdarec lidi,
jelikož se nám pomalu blíží zima a bude prd co dělat, rozhodl jsem se Vám nějakým způsobem sepsat, jak se dá taková FZ1 pořádně poladit.
Začal bych asi tím, že to není věc co se Vám podaří udělat za víkend u kastlu piv pár chechtáků v kapse. Pokusím se zde rozepsat, co a jak udělat, aby to jako celek dobře fungovalo, trochu to jelo a měli jste s čím machrovat.

Motor:
Budu vycházet, že doma máte motorku v originálním stavu. První věc co bude potřeba udělat je dostat do airboxu více vzduchu, takže airbox musí ven, a pěkně udělat větší vstup, dá se to dohledat na netu jako Lars box mod, ale hodím sem foto, kdyby někdo nechtěl nic hledat
Zde:.



Dále když už je airbox dole, vyplatí se udělat i sekundární klapky, výkresy na to jak to má vypadat je Zde:

Každopádně, abychom dostali větší objem vzduchu do airboxu, bude potřeba použít otevřený filtr, když už bych měl nějakej kupovat, šel bych do BMC, osobně mám pěnovej by Pepoš-moto.


Tímto bychom měli vzduch, ale ještě taková drobná připomínka, pokud tohle budete dělat a chcete dostat z motoru co nejvíc, vyplatí se v airboxu zaslepit přisávání do AIS, je to takovej otvor v airboxu a vede k němu hadice. Je taky možnost kompletně AIS vyřadit, dá se to „jednoduchou“ demontáží odstranit, jediné co k tomu bude potřeba je imbus a záslepky, pokud by měl někdo zájem, mám DXF data pro vypálení této záslepky.


Pro silnější krouťák ve středním pásmu a výkonu zase ve vrchu bude potřeba sehnat jiné sací hrdla, já koupil docela dostupné zboží, a jsou to sací hrdla od Graves motor sport. Jasně, pasují tam i ty co dělají pro R1 (04-06)


Takže když máme vzduch komplet, je potřeba to pořádně namíchat s palivem, takže zde je opět více možností jak to udělat, ta ve výsledku nejlevnější bude i nejlepší. Někde to najdete pod názvem ECU-flash apod., ale jde “pouze“ o odladění oem jednotky u někoho kdo má potřebný soft a brzdu, já zvolil Pepoš-Moto, protože chlapec má zkušenosti a moc dobří ví jak na to.

Co takovej flash všechno obsahuje? Nastavení bohatosti směsi, nastavení sekundárních klapek (oem stav neotvírá 100%), úprava zapalování, vypnutí X věci co nejsou potřeba ( servo přívěry apod.) fuel cut ( dodávka paliva když je zavřený plyn) = odstraní veškeré cukání na plynu ( problém u FZ1 2006)
Pokud by někdo takového flashe bál, má možnost koupit nějakou laditelnou jednotku, PCV a další. Každopádně vše se dá vrátit do origo stavu, nechat si udělat zálohu apod.

Takže už nám to dobře spaluje, vzduch máme, benzín máme…ale musíme to taky dostat všechno ven, takže jak na to?

Nejlepší je přece komplet systém ne! Já zvolil full Akrapoviče, místo full Arrow (jezdil jsem i slip-on). Rozdíl ve výsledku asi zanedbatelný (+5Hp,+1Nm), každopádně upozorňuji na to, že pokud nebudete mít full systém, nikdy se takovým hodnotám ani nepřiblížíte. Pokud dáte pouze koncovku a je jedno od jaké značky, vaše celkové hodnoty na brzdě budou tak max. 8 koní a to možná i přeháním. Každopádně i samotnou koncovkou jde ušetřit dost kilogramů z celkové hmotnosti.


Já jsem šel zase o něco dál, takže jsem googlil a hledal co se dá dělat s motorem atd.
Je to motor z R1, takže není nad čím moc přemýšlet. Koupil jsem sací vačku a těsnění pod hlavu.
Těsnění pod hlavu, tady je více variant, buď jít trochu za hranici, kde už motor dostává víc na prdel nebo se držet něčeho co bude fungovat i dlouhodobě. Koupil jsem z R1 pro kompresi 12,4:1, dají se sehnat i těsnění od YEC kde jste skoro na 14:1, ale pokud chcete moto provozovat i jako civilní tak to nedoporučuji, motor je moc tvrdej, nebude to ono.
ZDE:


Tady je foto z posledního a finálního měření:
OEM FZ1


Moje full modded:


Srovnání OEM vs Full modded:


Táááák motor šlape jak sviňě, ale kurfa teď se to nějak celý kýve a nemůžu gasovat protože motorka si dělá co chce. Tak co s tím?

Podvozek:
Jak to tak bývá, máme tu zase pár možností jak to celé dát do kupy, aby to fungovalo a zase to nestálo raketu.
Já se rozhodnul pro komplet podvozek z R1
Přední tlumiče:
Tady máme 2 varianty:
1) R1 předek (04-06)
2) R1 předek (07-08

V obou případech se jedná o jednoduchý swap, kdy vidlice pasují do původních brýlí. Rozdíl najdete u brzdičů, a velikosti kotoučů. Já bral možnost (04-06) nemusel jsem kupovat jiné kotouče s menším průměrem a mohl jsem tedy nechat stávající. Dále je pak potřeba sehnat i osu kola, původní se nedá použít. Takže co potřebujete? Cca. 20tis a přední vidle, radiální třmeny (pasují z z R6 2005+) a osu, výměna je jako kus za kus a jako bonus je, že Vám sedí i vaše původní destičky z axiálních brzdičů a jak by řekl Fuchs „a to se vyplatí“. Zde je schéma kde naleznete délky, průměry a vše potřebné.



Zadní tlumič:
Budu se asi opakovat, ale opět tady máme X variant jak to udělat. Já šel do varianty která funguje, moc nestojí a pro moje domací žvíkání bude zcela dostačující. Každopádně nákupem od renomovaných značek chybu neuděláte, ale vyhnul bych se levnějším řadám a šel do swapu zase jak jinak než z R1, ale tentokrát rv.2015+
Takže začneme tím, že sednem na net budeme hledat vhodný tlumič, na ebayu je jich je docela dost, takže nezoufejte. Dají se sehnat od 4tis+, takže skoro zadarmo. Jak Vám přijde tlumič dom, doporučuji nastavit do základního nastavení. Bude potřeba změnit celkovou délku tlumiče povyšroubováním spodního oka. Je potřeba se dostat na celkovou délku 320mm místo 315 co má tlumič v základu. Ve vrchní části uchycení bude taky potřeba udělat menší změnu a to ze stávající šířky 32mm na 30mm, jde to snadno a lehce, stačí to uložení rozdělat ( šroubovákem) a dva kusy stočit na soustruhu z jedné strany o -1mm, pak vše pasuje jak prdel na hrnec.



Tlumič máme na místě a kurva nejde Vám tam dostat držák regulátoru že? Nejste v prcně, mám tady jednoduché a celkem elegantní řešení. Co na to? Flexa, vrtačka a černý sprej aby to nebylo jak od hovad.

Jak to budete skládat, nezapomeňte že regulátor teď půjde jako kdyby do podsedlového prostoru( původně byl ze spodní strany).Blbě se to vysvětluje, ale z fotek na to určitě přijdete.



Co se týče dalších věcí, zbytek už je jen kosmetika, takže podle chuti každého soudruha.

Každopádně pokud přemýšlíte nad změnou převodu, je tu opět více možností. Originál 17/45
Pokud chcete pouze lepší nástup bez nějakým negativných dopadů na spotřebu, bude stačit 16/45, ale pro někoho kdo chce využívat více celé spektrum otáček, akceleraci a je mu jedno spotřeba, volte možnost 16/47, a není ani potřeba dokupovat články řetězu.

Spotřeba při úpravách:
dálnice (150-160km/hod.) 8l
dálnice (130-140km/hod.) 6,5-7l
Lítání kolem komína kdy se nešetří je v průměru 8+, takže za mě super na to jak to jede :)
Když fakt palba, je nádrž vycuclá po 140km...každopádně jezdím s touto úpravou dost často ve dvou, a reálně dám 200km svižnějším tempem a když čepuju, tak podle v všeho by tam mělo být ještě kolem 3l.

Naposledy editováno 18.11.2019 18:16:10
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

18.11.2019 v 14:14 | Nahoru | #1
napiš kolik stála taková úprava.... není pak lepší koupit jiné moto ?

(reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 14:19 | Nahoru | #2
sox> celkově když jsem si tak sečetl tak je to kolem 130tis. ale mám tam i přepákování, hadice, pumpu, a tunu věcí...jen tato úprava co jsem uvedl tak je kolem 60tis, podle toho jakej systém koupíš, to dělá hodně arrow třeba 22 a akrap 42, takže, pak odladění kolem 8tis., ale jak se dělá hlava a ostatní věci tak jsi taky kolem 18tis. já tam dával i QS, mam tam PCV na řízení QS, takže pak to skáče dost...ale zase za to je to sranda jak to jede :D

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

Skvělá odpověď, děkuji! 18.11.2019 v 14:36 | Nahoru | #3
Myslím, že o žádné motorce tady na serveru se nepíše víc... Ale jo, pěkný čtení...

FZ1 - full modded

Skvělá odpověď, děkuji! 18.11.2019 v 14:56 | Nahoru | #4
Moc pěkný

FZ1 - full modded

Skvělá odpověď, děkuji! 18.11.2019 v 17:08 | Nahoru | #5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 17:20 | Nahoru | #6

BlackSabbath píše: Myslím, že o žádné motorce tady na serveru se nepíše víc... Ale jo, pěkný čtení...



Mno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 17:37 | Nahoru | #7

FiZzeR píše: Mno...


Sorry! Ale nad tím verglem od Bubráka jsem přemýšlel...

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

Skvělá odpověď, děkuji! 18.11.2019 v 18:15 | Nahoru | #8
pěkné komplexní téma včetně fotodokumentace

ps.: ohledně ceny tak to jsem podle kamarádů masochista jelikož si na okruhovky píšu tabulku v excelu ..... ta suma v součtu začíná být velmi zajímavá stejně jako tady :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 18:20 | Nahoru | #9
Kamikadze-Ace> tak v podstatě to mámjako levnější variantu, kdybych chtěl TOP, dají se sehnat komplet öhlins FGR, motor komplet YEC co má R1 ( písty, celá hlava), ale to pak máš ve výsledku v moto půl mega..ne že by ty díly nešli sehnat, dneska na netu seženec co chceš, ale zase jsem nechtěl do toho dávat tolik. Ale proti některým lidem tady jsem stále troškař, každopádně je to koníček a ten něco stojí.

FZ1 - full modded

18.11.2019 v 18:30 | Nahoru | #10
nějakou kačku to spolklo, to bych měl tik ¨

Ale máš to pěkný a pojede to parádně

FZ1 - full modded

18.11.2019 v 18:44 | Nahoru | #11
Tolik srani s blbym ctyrvalcem
Pěkné úpravy, to musi bavit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 19:01 | Nahoru | #12
Sonicek> naprostý souhlas ..... koníček co něco stojí ale zase tohle není nejdražší koníček pod sluncem ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 20:15 | Nahoru | #13

Kamikadze-Ace píše: Sonicek> naprostý souhlas ..... koníček co něco stojí ale zase tohle není nejdražší koníček pod sluncem ;)



To je pravda, taky si těch motorek mohl k obrazu svému předělat víc, že

FZ1 - full modded

Skvělá odpověď, děkuji! 18.11.2019 v 20:26 | Nahoru | #14
Luxusní práce...

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

18.11.2019 v 20:27 | Nahoru | #15
Tzn ze jsi nakonec neprodal ale kdyby se po tomto tématu někdo chytil jde???

(reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 21:05 | Nahoru | #16
V_i_c_i> popravě jsem potunil i gixero k4, podvozek a trochu motor, ale nic extra.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 21:06 | Nahoru | #17
Gahan37> zatím ne, na jaře ji tam dám zase, ale uvidíme. Určitě to neprodám jen abych se toho zbavil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 21:32 | Nahoru | #18
Sonicek> To už musí koupit někdo kdo ocení stav a úpravy....akorát by skoro všichni chtěli všechno do 50t klasika

(reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 21:43 | Nahoru | #19

Gahan37 píše: Sonicek> To už musí koupit někdo kdo ocení stav a úpravy....akorát by skoro všichni chtěli všechno do 50t klasika



souhlas a takových "bláznů" moc není. Ty úpravy nikdo nezaplatí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 22:00 | Nahoru | #20

BlackSabbath píše: Sorry! Ale nad tím verglem od Bubráka jsem přemýšlel...



Dobry vecer. Kde bydlis?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 22:06 | Nahoru | #21

Bubrak-ZX10R píše: Dobry vecer. Kde bydlis?


Dobrý večer. Mám to v profilu. Je to zámečnická dílna, vaříme rámy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 23:20 | Nahoru | #22

BlackSabbath píše: Dobrý večer. Mám to v profilu. Je to zámečnická dílna, vaříme rámy.



chapu, ale nevedel sem ze mas tech K5/6 vic....

(reakce na) FZ1 - full modded

18.11.2019 v 23:33 | Nahoru | #23

Bubrak-ZX10R píše: chapu, ale nevedel sem ze mas tech K5/6 vic....


Jsem se dočetl, že je to prý docela křehký, takže mám nějaký do foroty, než to bude nedostatkový zboží...

FZ1 - full modded

19.11.2019 v 00:38 | Nahoru | #24
Hodně pěkné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

19.11.2019 v 05:50 | Nahoru | #25
Gahan37> tak nějak to je, udělal jsem dobrou cenu na to kolik jsem do toho investoval a v jakém je celkovém stavu, ale mě spíš připadlo, že lidi mají zájem si jen psát, tak já nevím :D jen jeden kluk se stavil, ale říkal, že se jede podívat na Brutálku a že se mu popravdě líbí víc, takže v pohodě, ale když někdo píše jak dojede, a pak z něj vypadne že nemá ani řidičák a tak nějak ostatní podobně, pak prostě nemáš chuť to ani prodávat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

19.11.2019 v 07:52 | Nahoru | #26
Sonicek> Já si ten inzerát pamatuju , byla za dobrou cenu až jsem se divil že rychle nezmizela.....ale taky mám vyzkoušené ze lidi si daji “cenový strop” a v podstatě čekají kdy se v té částce objeví kus přímo od dealera znacky
Tak ať se na druhy pokus zadaří....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

19.11.2019 v 08:01 | Nahoru | #27
Gahan37> Jo já sem si věděm toho, že to není origo stav, spousta lidí v tom vidí, že je to něco jako okruhovka nebo tak. Dal jsem fakt rozumnou cenu, i kdyby to někdo koupil a dal to do původního stavu a díly prodal, tak na tom vydělá. Je to tak, že dost často jezdím ve dvou, takže koukám po něčem kde si užiju jak rychle přesuny, tak i dálniční utrpení s jistou mírou komfortu. Fz1 je prostě super, kdo to neprojel nepochopí jak to může takto jet :) je to prostě kružítko které zvládne jak okruh, tak vejlety do 300km a jede to stejně jak SS, ale fakt na cestovnání to není ono. No uvidíme, třeba ji tam ani nedám a budu tunit dál :D ještě by to chtělo nějaký pěkný lehký kola, pár jsem jich našel, ale je to investice 60tis.,takže uvidíme na jaře zda ji pošlu do světa nebo ne :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

19.11.2019 v 08:47 | Nahoru | #28

Sonicek píše: Gahan37> Jo já sem si věděm toho, že to není origo stav, spousta lidí v tom vidí, že je to něco jako okruhovka nebo tak. Dal jsem fakt rozumnou cenu, i kdyby to někdo koupil a dal to do původního stavu a díly prodal, tak na tom vydělá. Je to tak, že dost často jezdím ve dvou, takže koukám po něčem kde si užiju jak rychle přesuny, tak i dálniční utrpení s jistou mírou komfortu. Fz1 je prostě super, kdo to neprojel nepochopí jak to může takto jet :) je to prostě kružítko které zvládne jak okruh, tak vejlety do 300km a jede to stejně jak SS, ale fakt na cestovnání to není ono. No uvidíme, třeba ji tam ani nedám a budu tunit dál :D ještě by to chtělo nějaký pěkný lehký kola, pár jsem jich našel, ale je to investice 60tis.,takže uvidíme na jaře zda ji pošlu do světa nebo ne :D


Jak dáš kovaný kola, tak už to chce ale Ohlins...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

19.11.2019 v 08:51 | Nahoru | #29

BlackSabbath píše: Jak dáš kovaný kola, tak už to chce ale Ohlins...



Ohlins je na paradu a nebo pro rychlika na okruh ja mam kovany kola a upravené OEM KYB vidlice a pocitove lepsi nez ohlins

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

19.11.2019 v 08:57 | Nahoru | #30

assassin píše: Ohlins je na paradu a nebo pro rychlika na okruh ja mam kovany kola a upravené OEM KYB vidlice a pocitove lepsi nez ohlins


Já to vím. Ale tak nějak to k tomu patří...
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
FZ1 přetěsnění olejové vany (přepad... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N prcek123 7 Dnes v 09:56 MichalKampf
Koupě FZ1N Yamaha FZ1 N Hixter 1 28.10.2020 v 18:42 StiefTomas
FZS 1000 x FZ1 ?? [1 ... 4, 5] Yamaha FZ1 Fazer sprg 137 28.10.2020 v 13:47 Ti_rex
Stator Yamaha YZF-R1, Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, Yamah... Imre 1 13.10.2020 v 17:19 Bambi23
Ucukany plyn Yamaha Fz1 06 [1, 2] Yamaha FZ1 N Tomgurtler 32 13.10.2020 v 06:48 Murkin

TOPlist