PROFIL MOTORKY

Yamaha Tracer 9 / 900 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník i3ii
Vloženo 31.7.2021
Aktualizováno 22.6.2022
Zobrazeno 3 902x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vysněná a dlouho očekávaná motorka. Radost až na kost.

Motorka koupena od FIRMA:KaraOne (Praha 10-Štěrboholy)

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Ninja 1000SX: Cena, ženě se na ní hůř sedělo. Jinak motor je sametový silák, na cestování asi ideál, nicméně třívál v Traceru je čertík neustále vybízející ke skopičinám.
BMW F 900 XR: Yamaha je dle mého názoru víc motorky za stejné peníze. Navíc ji má kamarád, a proto bychom na vyjížďce vypadali jako teplí BMW bratři.
Kawasaki Z900RS: Chtěl jsem ještě něž se ze mne stane páprda v SUV vyzkoušet pěkného retro-náháče. A kawa zelená byla vždy moje srdcovka. Ale nebyly k mání. Prostě nejsou.

První dojmy - Fešná mašina, sluší jí to. Hlavně ji nedojebat hned. Pocitově určitě lehčí, než moje předchozí. Blbě se mi hledá neutrál.

Motorku bych doporučil pro - Docela to jede, chce to trochu zkušeností.

Doplňky na motorce - Zatím nic, ale v plánu je. Aftermarket vzhledem k tomu, že se jedná o novinku 2021 nic zatím nenabízí, a ceny Yamahy toto zřejmě reflektují. Chci řešit třetí kufr, padáky, a možná nádobky na brzdovku.

Průměrná spotřeba - 3.22 l/100km

Recenze

Po několika sezónách strávených s Kawasaki er6f jsem se rozhoupal k přestupu do vyšší ligy. Kawa byla skvělá, můj průvodce moto světa, spolehlivá, robustní, univerzální, na okruhu se taky neztratila. Nicméně na delších cestách jsem začal pociťovat limity dané její velikostí, bolely kolena a záda. Dal jsem s ní s kamarády Itálii, a těch 400-500 km denně už bylo na mě moc.
Do roku 2020 jsem vstupoval rozhodnut pořídit něco většího. Nastala fáze vybírání, testování. Rozhodoval jsem se mezi větším naháčem, a právě nějakým cesťákem. Projel jsem a očumoval kde co, ani jsem nutně nechtěl novou. V ten podivný rok 2020 však impuls ještě nepřišel.
2021 s vyhlídkami na lepší časy jsem na jaře Kawu prodal. Velká chyba, přátelé. Motorka se totiž nejdřív kupuje, a pak se prodává, jinak zůstanete bez motorky jako já. To jsem se přesvědčil, když jsem s měšcem peněz nakráčel do motosalónů, kde to však vypadalo dost prázdně. Prodejci jen krčili rameny, že nemůžou potvrdit žádný termín nových dodávek. To víte, pane, covid, nejsou kontejnery, zablokovaný Suez, nejsou čipy...zkuste to za měsíc, nebo berte, co máme skladem na prodejně.
No abych to nějak zkrátil, po vyfouknuté Z900RS jsem v květnu složil zálohu na Tracer 9GT, která byla slíbená na červen do KaraOne. Z června byla nakonec půlka července , kdy jsem Tracera převzal.
Takže jsem koupil motorku, na které jsem ani předtím neseděl, nepočítám-li jeho předchůdce T900, ovšem již ten mi v roce 2020 celkem sedl.
Oproti Kawě, jednoduché, bez ABS, je Tracer jiný vesmír. Tohle má všechny možné elektronické vymoženosti, o kterých zatím nejsem teda úplně přesvědčen, že je potřebuji. Fázi zajížděni jsem zvládl za týden, a teď už si užívám neomezeného přísunu výkonu téměř 120 koní. Jede to teda dost, na palivovou mapu 1 je výstřel z vinglu nádhera, ježící chlupy na zádech. Limity motorky vysoce nad mými. Motor je fakt klenot, pružný, silný, hlučný. Randál to v helmě dělá, ale myslím, že okolí neobtěžuje. Přesně tak by to mělo být. Semiaktivní podvozek je taky mnohem lepší než na Kawě , docela rád bych jej ale porovnal s obyčejnou verzí. Ovládatelnost příkladná, těžiště nízko, široké řídítka. Vzhled jsem ze začátku řešil, a nakonec jsem zjistil, že se mi vlastně moc líbí, až na pár detailů.
Žádná motorka není dokonalá, a moje není výjimkou, takže teď pár negativ. Při první delší jízdě jsem zjistil, že pohodlné sedlo na T9GT není tak pohodlné, jako na Kawě ER6. Zřejmě to souvisí s šířkou a se sklonem směrem k nádrži. Budu se muset na toto zaměřit. Dále jsem zjistil, že stavitelné plexi, které bylo dost zvětšeno po palbě kritiky proti předchozímu modelu, i v nejvyšší poloze odklání vzduch na horní polovinu helmy. To je snadno řešitelné přídavným deflektorem.
No a pak pár estetických záležitostí. Nádobka na brzdovky je velmi lacině vypadající záležitost na jinak celkem pěkné motorce. Zadní a vlastně i přední blatníček je krátký, když jsem projel pár louží, motorka je celá zašpiněná.
To jsou ovšem jen prkotiny, proti tomu, jak zábavná, všestranná tato motorka je. Doufám, že mě čeká spousta krásných a bezproblémových kilometrů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jodi
Jodi napsal 21.03.22 v 14:11 10b.

adess
adess napsal 06.08.21 v 18:31 10b.

Maartyy
Maartyy napsal 05.08.21 v 12:04 10b.

knoto
knoto napsal 04.08.21 v 23:05 10b.

Super moto. Kúpa funglovky je parádny pocit.
Nech ti robí radosť ?

petr13
petr13 napsal 03.08.21 v 21:27 10b.

At slouží

Více komentářů



TOPlist