renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tracer 9 / 900 (2021)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník LukiasRIDER
Vloženo 6.10.2021
Aktualizováno 3.5.2022
Zobrazeno 3 718x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dvakrát nevstoupíš do stejný řeky, říká se. Nová generace Traceru je opravdu citelně dál a úplně jiná, než ta předchozí :))

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTOR TECH (České Budějovice 2) - Domluva a jednání s panem Hlaváčem v příjemném a profesionálním duchu.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 950 S: Vyšší pořizovací cena, servisní náklady. Vyšší váha a menší výkon. Možná iracionální, ale strach z poruchovosti italské motorky.
Kawasaki Versys 1000: Vzhledem k váze nízký výkon. Neměl jsem možnost vyzkoušet, třeba by mě nadchla. Měl jsem strach, že na lítání v zatáčkách a broušení sliderů by to nebylo to pravý ořechový. I když věřím, že cestovní komfort má lepší než Tracer.
Suzuki DL 1050 V-Strom : Nedostatečná výbava. Strach z nedostatku sportovnosti. Za ty peníze je to ale určitě super spolehlivá mašina.
BMW S 1000 XR: Cena zachovalých ojetin. Vzhled.
Ducati Multistrada 1200S: Vzhledem k ceně připadala v úvahu pouze ojetá. Na jednom inzerátu jsem byl. Jízdní dojem mě nepřesvědčil. Vyšší provozní náklady. Co mě vyloženě zklamalo, je vyšší spotřeba oleje.

První dojmy - První dojem byl, že motorka je hrozně hravá, obratná a má zábavný motor a stabilní podvozek. Všude omílané zhnusení z "budíků" se nekonalo, naopak mi přišly dobře čitelné, přehledné a intuitivně ovladatelné.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kteří chtějí motorku nabušenou moderními prvky od renomovaného výrobce za přijatenou cenu a v odpovídající kvalite. Pro všechny, kteří chtějí cestovat a zároveň mít lehkou a sportovně střiženou mašinu a stroje typu GS / Africa / jsou pro ně moc enduro :))

Recenze

Motorka má vše co moderní doba nabízí za příznivou cenu oproti konkurenci. Jiskrný motor usazen to lehkého rámu, kola z velmi lehkých slitin a krásné lakování budí na první dobrou pozitivní emoce.

Než jsem se definitivně rozhodl ke koupi, zapůjčil jsem si ji na celý víkend v Barthu v Pardubicích - bez předchozí zkoušky bych si už motorku nekoupil, ačkoliv jsem to tak dřív dělal běžně. Zapůjčená motorka byla viditelně a citelně unavená životem nájemné motorky, ale i tak mě přesvědčila a příjemně překvapila tím, jak je zábavná a obratná.

Motorku jsem pořídil na konci sezóny a budu rád, když ji stihnu zajet a absolvovat garanční servis v 1000 Km. První jízda: ČB - Tábor - Kutná Hora - Pardubice - Žďár, byla super. Krásný zatáčky a kvalitní asfalt. Sice striktně v zajížděcím režimu, ale i tak to bylo příjemný. Teda když pominu ten brutální chcanec, který mě dohnal za Kutnou Horou - kožená kombi totálně prochcaná a durch :))

Na další motorku jsem měl tato kritéria:
- nová mašina nebo minimálně zánovní od 1. majitele
- vzpřímený, ale ne vyloženě enduro posed
- musí zvládnout sportovní tempo s kolenem na zemi a hlubší náklony (tady se podařilo jen částečně - v té spodní poloze stupaček jsem po demontáži hlásičů občas škrtal, ale žádná tragédie. Na okruh bych však určitě volil tu horní pozici - změna polohy stupaček je naštěstí operace na pár minut :)
- cestovní potenciál: ochrana před větrem, kufry s integrovaným upínáním, tempomat, vyhřívané rukojeti, pohodlné sedlo (to se u Yamahy klasicky nekoná :)) na sériovém sedle bych se určitě na trip po Evropě nevydal, prdel bych měl po pár dnes na srač.., už mám objednané komfortní, které je prý lepší, ale taky není TOP. Budu řešit přešitím základního sedla firmou DDT Custom Seats. Případné návrhy na jiné čalouníky uvítám.
- quickshifter -> ten se Yamaze povedl, fugnuje velmi dobře :))

Postupně se pokusím doplnit další postřehy. Teď aspoň na závěř uvedu pár čistě jízdních dojmů:

- reakce na plyn je super, ale Kawasaki to stále umí o chlup líp, sorry Yamaho, nutno ale říct, že ve srovnání s přechozí generací je to nebe a dudy!
- zvuk ze sériového výfuku je navzdory všem normám suprovej
- vibrace kolem 5 tisc. jsou celkem výrazné - doufám, že až si motor sedne, tak se zmírní
- 10 úrovňový výhřev rukojeti má smysl a funguje,
- plexi při mojí výšce 183 cm plní funkci bez turbulencí.
- na sedle mám tendence sjíždět na nádrž díky jeho sklonu - při agresivním brždění celkem na prd..
- motorka má asi omezovač na 225 km/h ?!?!? (zkoušeno samozřejmě na té vypůjčené)
- subjektivně ideální a příjemná šířka řídítek

400 Km 08.10.2021
- počasí relativně přeje, slunečno a kolem 15 stupňů, takže dnes padlo dalších sto kilometrů. Už jsem párkrát vyzkoušel QS a jde celkem hladce, lépe než na NINJE - upřímně ani nevím, zdali je během zajíždění vhodné řadit často přes QS, v manuále toto výrobce nezmiňuje, ale raději řadím v 95% případů se spojkou :D
- Nešlo si nevšimnout, jak motorce ležérní a pomalé tempo nevyhovuje a úplně nesedí. Jakoby říkala: "to vážně pojedeme takhle? Já se nudím!!". Ne, že by nešlo jezdit totální kochačku, to samozřejmě umí, ale cítím z ní jasně sportovní DNA, tzn. čím víc se na ní "tlačí", tím lépe funguje.
- třeba dojmy z Afriky Twin 2019, na které jsem letos najel něco přes 2000km, jsou víceméně opačné. Na pohodu jí to jde excelentně, ale když člověk zrychlí a přitvrdí, narazí rychle na limity podvozku, což je ještě umocněno 21" kolem v předu, hlavně teda v rychlejších zatáčkách.

edit 03.05.2022 - problém s bolestí ramen se mi vyřešit nepodařilo, motorka prodána pánovi do Hradce, snad bude dělat radost :))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Eddie83
Eddie83 napsal 22.03.22 v 21:08 10b.

Hodně rychlá MAŠINA

LukiasRIDER
LukiasRIDER napsal 22.10.21 v 16:08

Díky všem za chválu

@docent , ano, je to velmi individuální - já jsem bohužel spíš ten typ, kterýho bolí pozadí velmi rychle a na většině sedlech. Jako na jednodenní projížďku kolem 400 km mi to základní stačí, obzvlášť, když mam kombi (v ní mě zadek začne bolet citelně později, než v kevlarkách - ta drobná vystélka zřejmě plní funkci). Mám ale velmi traumatickou zkušenost, když jsem na S1000R jel na pár dní do Alp a každým dnem se bolest pozadí stupňovala a poslední den jsem už skoro pořád jezdil ve stupačkách a celkem to kazilo požitek z jízdy a výletu Tam se zrodila touha, pořídit si na další motorku fakt kvalitní sedlo. Z kraje roku 2022 bych měl mít hotové přešití od DDT. Zvolil jsem si ty údajně nejlepší a taky nejdražší materiály (cena sedla kolem 10 tisíc ). Hned jak sedlo "zajedu", což prý trvá 2-3 tis. km, tak tady napíšu review.

BTW: když jsme u těch sedel, tak jsem měl letos na dva dny zapůjčené R 1250 GS a i přes vizuálně pohodlné sedlo, jsem už po 200 km začal zadek cítit natolik, že bych si na TRIP po Evropě opravdu netroufl - to jsem od krále cendur nečekal

docent
docent napsal 22.10.21 v 14:25 10b.

Vítám tě do rodiny nadšených Tracerářů Ať ti slouží.

Jinak s tím sedlem to je individuální. Já jsem vyzkoušel na trasách 200 km a víc všechna tři sedla od Yamahy (standard, snížené, komfort) a kupodivu jsem skončil u standardního. 600 km za den nemám problém. Žena si zase nakonec vybrala dozadu variantu komfort.

Každý svého zadku strůjcem

bikerp
bikerp napsal 11.10.21 v 09:43

Gratuluji, skvělá volba

LukiasRIDER
LukiasRIDER napsal 10.10.21 v 11:50

@Robertak

Díky za info - to jsi mě uklidnil.

Jojo, v absolutních číslech je na tom SX lépe, ale tracer je lehčí a ten motor je ďáblík :)) takže souhlas, těch 120 šemíku je do normálního života akorát. Navíc ten motor má zábavnější charakter

Více komentářů



TOPlist