PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ToRoAshi
Vloženo 22.4.2019
Aktualizováno 27.3.2022
Zobrazeno 4 483x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nádherný cesťák s velkým C, komfortní, ovladatelný a rychlý... prostě můj Vraník.

Více fotografii

Motorka koupena od WILLINGER MOTORS S.C. Polsko - Velmi dobrá komunikace, nejdříve přes SMS, pak i na místě byla snaha se domluvit. Domluvená rezervace platila, vše bylo předvedeno a ukázáno a mohli jsme motocykl prohlížet, jak dlouho jsme chtěli. Dovážejí motocykly povětšinou ze Švýcarska.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda ST 1300 Pan European: Moje předchozí motorka byla Honda Deauville a byl jsem přesvědčený, že moje další bude její větší brácha Pan European. Nicméně nezdál se mi posez na ní, připadal mi trochu více \"sportovnější\", ne tolik pohodlný. A také výbava nebyla tak bohatá, např. vy
Triumph Trophy 1200: Když nebyl k sehnání za peníze, které jsem měl k dispozici slušný Rťák, tak už jsem si říkal, že nebude čekat a vezmu něco jiného. Kromě Pan European mě oslovil i Triumph. Jak tvarově, tak výbavou i parametry. Prostě anglán :-)...není jich tolik a není ta
BMW K 1200 LT: Velmi mě oslovila popisovanými výkony a výbavou. Ale ty peníze..., přeci jen je to prémiovka a vlajková loď. Ale už jsem ji vybíral. Jen ty tvary mě moc neoslovovaly a také ta velikost mi přeci jen dělala obavu - chtěl jsem moto nejen na cestování, ale i

První dojmy - Spatřil jsem ji naživo a byl jsem ohromený. Jak byla mohutná, majestátní, prostě kus motorky. Matná barva jí dodává takový krásný šmrnc. Na fotkách to tak nevyzní, jako když stojíte před ní a prohlížíte si velké přední oči, propracovanou kapotáž a další navazující partie. Ohromné zadní kufry už od pohledu slibují velmi slušnou dávku prostoru na přepravu věcí. Prostě padla mě okamžitě do oka a poté, co jsem zjistil, jaké možnosti dává její výbava, musel jsem uznat, že pánové z BMW zatraceně dobře ví, co dělají... a to jsem ještě netušil, jaké to bude v sedle po pár stech kilometrech...

Motorku bych doporučil pro - Všem těm, kteří hledají silný a lehce ovladatelný cestovní motocykl jak na dlouhé cesty, tak na každodenní dojíždění do práce. Těm, co hledají pohodlí a dostatek prostoru na cesty.

Doplňky na motorce - Sada originálních bočních kufrů a Topcase vč. horního nosiče, centrální zamykání, vyhřívané sedadlo řidiče i spolujezdce, vyhřívané hefty, dynamicky nastavovaný podvozek (ESA), protiprokluz, ABS, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, asistent řazení, dálkové zamykání včetně alarmu, ochrana hlav válců, originální mlhové LED světlomety, automatické denní svícení, rádio a přehrávač flash disků, tankvak Givi, kapsa na palubní desku

Průměrná spotřeba - 5.19678 l/100km

Recenze

Jak jsem už uváděl u nevybraných jiných motocyklů...RT mě zcela oslovila a věděl jsem od začátku, že to bude ona, kdo mi poskytne vše, co jsem chtěl... a nezklamala mě ani trochu. Ba co více, po zjištění a vyzkoušení veškeré výbavy jsem byl zase o něco více unešen.
Pojmenoval jsem si ji Vraník. Svými proporcemi, vzhledem a výkony mi ho připomíná.
Vraníka jsem koupil v Polsku jako ojetého, s najetými 49 tis. kilometry. Původem pochází ze Švýcarska a do Polska se dostal od dovozce, který se specializuje na motorky BMW. Ve Švýcarsku přišla k úhoně - po pádu měla rozbitou pravou přední kapotu, blinkr, byl svařovaný úchyt světlometu a vyměněný pravý chladič. Vše osazeno originálními náhradními díly.
Po ujetí necelého tisíce kilometrů musím konstatovat, že je to vynikající motocykl. Ano, uvádí to spousta motorkářů a také spousta jich ho haní. A já se přiznám, že alespoň pro tuto chvíli, netuším proč. Pokud se totiž na ní svezli, tak to nemohou hanit. Ten motocykl i přes svoji hmotnost, je velmi lehce ovladatelný, rychlý a neskutečně pohodlný.
Pokud vezmu tu ovladatelnost, tak skládám poklonu tvůrcům do Berlína (ano, správně, do Berlína, ne do Mnichova - v Berlíně se vyrábí BMW motocykly), za neskutečný podvozek, který pro RT stvořili a stále vylaďují a vylepšují. Včetně jejích ESA a dalších vychytávek. Jízda s tímto je neuvěřitelně jednoduchá - stačí pomyslet, co chci udělat, RTčku naznačit a ono to za mě dokončí - až takto jednoduše mi to připadá.
Motor a jeho výkon - opět paráda. O nějakých "špatných" vibracích nemůže být řeč. Ano je to dvoubuch boxer, ale je opět šlechtěný a vyšlechtěný do čistoty a výkonu. Takže vám dává jistou dávkou vibrací vědět, že tam je, ale není to nic obtěžujícího.
Brzdy přesně odpovídající výkonu a hmotnosti. Krásně se páčkou dávkují, stejně jako spojka. Tedy pokud spojku zrovna potřebujete pro rozjezd, řazení nahoru a dolů ji už zas tak nevyžaduje, RT má podporu pro řazení bez spojky. Naházet tam od jedničku po šestku jde díky tomu neuvěřitelně rychle.
Co se týká ovladatelnosti, tak na místě je to opravdu kus motorky a pořádná váha. Dávám si setsakra pozor, abych ji nevychýlil na bod, ze kterého není návratu. V klidu a při stání dává svoji váhu znát. Ale stačí se jen trochu rozjet a hned cítíte, jak ta váha mizí a RTčko je skvěle ovladatelné.
Baťůžek si na zadním vyhřívaném, širokém sedadle s opěrkou na topcasu může jen chrochtat. S tou motorkou opravdu není problém ukrajovat denně stovkové porce kilometrů a večer z ní nesestupovat úplně rozlámaný. Zatím jsem s ní dal v kuse 350 km a nejraději bych jel ještě dál... a to jsem přijížděl už za úplné tmy. A když mluvíme o tmě - RTčko výborně svítí - jak hlavní světlomet, tak zejména dálkové světla. Když je nakombinujete ještě s LED mlhovými, máte před sebou osvícenou cestu od předního kola až do daleka. A denní svícení? Klasické a velmi efektní bavorácké andělské oči.
Cestovat s RTečkem je přímo povinnost. Jeho úložné prostory, centrálně uzamykatelné po tom přímo volají. Po naplnění a vyražení alespoň na víkend na cesty. Vše velmi prostorné a dobře přístupné. A například odnímání bočních kufrů na jedničku s hvězdičkou. Otočím klíčkem, vyskočí madlo, vezmu za něj a kufr už je sundaný z motorky a může se odnést. Neskutečný komfort. Montáž obráceně, zavěsit na úchyty a zacvaknout madlo - a je hotovo. A plno takových drobných vychytávek - třeba zadní topcase má uvnitř světýlko, o které nevíte až právě do prvního otevření v noci, kdy najednou v kufru vše krásně vidíte...
Je toho plno, co by se dalo popisovat a stále bych nebyl na konci...A proto to sem budu průběžně připisovat podle toho, jak se to bude odehrávat...
Takže milý Vraníku, přeji nám spoustu nádherných kilometrů, které si užijeme oba dva...

29.4.2019
Spotřeba na to, že se teprve seznamujeme a je to skoro dvojnásobný obsah oproti mé předchozí Deauvilce, je nyní cca 5,4 l/100 km. To je prostě paráda. A věřím, že půjdu postupně dolů, protože u předchozí motky jsem to takto měl taky - nejdříve nástup a pak (jak jsem se vyblbnul) to šlo dolů.
A druhá věc - zrcátka. Všude se psalo, že jsou docela nešikovně umístěné a je přes ně špatně vidět. I mě to tak při prvních desítkách km připadalo. Byl jsem zvyknutý na zrcátka, které jsou výš. A připadalo mi, že v těchto toho moc nevidím. Nastavil jsem si je na výhled co nejvíce vedle sebe do boku, abych viděl předjížděné auta a zároveň auta, co předjíždí. Ale zase jsem nic neviděl dozadu. Připadal jsem si jako slepý. Tak jsem s tím furt vrtal a laboroval, až jsem teď najednou našel výbornou polohu. Vidím velmi dobře dozadu za motorku, co se děje za mnou, co se blíží apod. Koukám jakoby podél nohy baťůžka rovně dozadu a do stran. A vidím i částečně to, co je vedle mě. ALE pozor - jen do určité úrovně. Řekl bych, že jak má auto v levém pruhu svůj čumák někde vedle zadního kola, tak už je pak celé schované v mrtvém úhlu - prostě ho není v těch zrcátkách vidět. Zatím to řeším otáčením hlavy a přemýšlím, nad nějakýma doplňkovými sférickými zrcátky nalepenými na hranu nad originální...ale mám zase obavu, abych si nenarušil tím aerodynamický obtok...no uvidíme...

25.7.2019
Tak máme spolu s Vraníkem ujeto nějakých 6 tis. km. Přemýšlím, co za tu dobu mě utkvělo opakovaně v paměti. Začnu tam, kde jsem skončil v předchozím odstavci - zrcátka. Zvykl jsem si a vyhovují mi. Ty sférická jsem zatím neřešil. Třeba na nějaké kápnu a půjdu do nich, ale cíleně je nehledám. Dále spotřeba - je to cca 5 ltr. na 100 km. Pokud jedu více cesty 140 km/h nebo za to více tahám, tak je to 5,5 ltr. Když v klidu těch 90-100, tak je to 4,5 ltr. A je jedno, zda jedu sám nebo s bočními kufry na dovolené plně naložen. Je to stejné.
Cestovní rychlost - optimální je podle mě 120 km/h. Při dovolené jsem takto povětšinou cestoval a bylo to dle mého názoru nejlepší. Motor neřval, cesta ubíhala a spotřeba nelezla nikam nahoru. A přitom bylo stále dost výkonu na prudké zrychlení.
Prostornost - výborná, odveze toho opravdu hodně. Dá se dost nabalit a díky výbornému podvozku to není ani znát...samozřejmě je, ale ne nijak výrazně





Manévrovatelnost - jak se pohne z místa, tak opravdu začne být pohoda s ní cokoliv dělat. Jak stojí, tak obzvláště pokud je nabalená, tak musí člověk hlídat hranici bočního náklonu - jak překročí kritickou mez, tak pak je z toho totální balvan, který letí na bok na zem.
Motor a vibrace - jsou tam, ale není to žádná katastrofa. Pokud člověk včas řadí a nenechá se zblbnou ukazovací šipkou na palubce, která doporučuje řadit nahoru, tak je to na pohodu. Jen mi připadne, že zvukový projev motoru je jak šicí stroj...více na pravé straně... ale výkon ten motor má, to klobouk dolů... no a ty rázy při řazení jedničky - to už radši ani nevnímám. Ale je to někdy děs na to, že je to BMW ))
Ještě jeden dovětek, který jsem si nejvíce ověřil v Alpách - Vraník výborně brzdí motorem. Píšou to o tom boxeru normálně, ale je to pravda, bylo velmi příjemné si při sjezdech podřadit a nechat se plynule brzdit motorem a brzdami si jen korigovat rychlost před zatáčkami apod.

2.11.2019
Tak a konec sezóny je tady. Sezóny, kdy se tachometr zastavil na číslovce 59000 km, což značí, že jsem ujel krásných 10.000 km. Vraník už je zazimovaný a uložený ke spokojenému spánku. Ještě se z něj krátce probere koncem listopadu, kdy pojede na odborný servis a pak už bude čekat na jaro...
A co říci k sezóně? Jsem naprosto spokojený, Vraník splnil vše, co jsem si představoval - cestovatelsky pohodlný, ovládačně jednoduchý, komfortní a přitom i hbitý, když je potřeba. Při cestě na dovolenou pobral velké množství věcí. Ani jednou mě nenechal ve štychu, nic se nepokazilo, vše plně fungovalo. Spotřeba krásných 5 l/100 km. Jsem prostě moc spokojen a kdykoliv se na Vraníka podívám, cítím tu touhu znovu vyrazit... a dělat si dny života krásnější.
Jo a ještě jedno "negativum" na závěr, ať jen nechválím - zdá se mi, že se mi ozývají nějak více ventily, hlavně na pravé straně. Ale podle konzultace s Tondou z Oslavan je to prý normální, LCčka jsou prý snad každý kus originál a zvuků mají na sobě dost a dost...
Sbohem sezóno 2019 a ty dvacítková, už jsi očekávána...






22.5.2020
Tak jsem konečně zahájil sezónu. Já vím, někdo si asi poklepe na hlavu, ale měl jsem tento rok několik změn, navíc ten neviditelnej "píp", co tu pořád lítá a otravuje, prostě až dnes jsem se dostal k odzimování a zprovoznění. Vraník chytl na první otočení, však také v zimě absolvoval pravidelný servis u Tondy v Oslavanech, takže jsem byl spokojený a nechal jsem ho pobrblávat, než jsem pak vzápětí vyjel na krátkou zahřívací vyjížďku.
Takže teď už jen plno dalších km bez problémů, závad či nehod...

28.12.2020
Tak je tu konec roku a Vraník již spí v garáži. Dodejme "konečně". Letošní rok byl tedy opravdu divnej. Když se dívám na to, co jsem si přál při zahájení sezóny, tak se splnilo jen jedno - bez závad. Jinak plno další km nebylo - tedy přesněji řečeno bylo "jen" 5 tis. km, na tachometru svítí 64 tis. km. No a bez nehod to také nebylo - zažil jsem svoji první (a věřím, že poslední) nehodu na motocyklu. Poslední srpnový týden nám nedal borec v autě přednost na křižovatce a sestřelil nás z levého boku. Naštěstí to bylo v malé rychlosti a docela dobře na přední část, takže zranění byla jen minimální ... no a Vraník strávil září, říjen, listopad a část prosince v Renocaru Brno, kde ho dali do pořádku. Teď už mám zase absťák a vyjel bych hned. Tak doufejme, že dobré a stabilní počasí přijde co nejdříve.
A když jsme u těch přání, tak ať je ten další rok už taky zase "stabilní" a platí to, co na jsme byli ještě do loňska zvyklí.

15. 4. 2021
3...2...1... a start. První výjezd v nové sezóně a celkově po půlroce, protože loňská skončila na konci srpna nehodou a pak už nic. Musím říci, že první kilometry mě opět nadchly. Jednak jak je Vraník zase v cajku a pak také tím, jak mě i přes nepřízeň počasí krásně svezl. Poprvé v životě jsem na motorce viděl na displeji varovný symbol "vločka" a teploměr ukazoval 2 st. Přesto dobré oblečení a vyhřívaní sedadla a heftů odvedlo svoji práci a já se cítil stále v pohodě. Tak vzhůru do sedel a letos doufám zase min. 10 tis. km.


31. 10. 2021
Tak 10 tis. km to nebylo, ale cca 6500 km. I tak to byly moc pěkné kilometry, zase jsme s baťůžkem něco projeli a viděli. Vraník byl dnešního dne vymydlen a uložen k zimnímu spánku na udržovací nabíječce. Nádrž má po okraj plnou a já už se těším, až z ní začne benzín zase spodem ubývat. Jak jsem si psal v deníku, letos naskočilo na tachometru 70 tis. km.

Za celou sezónu bylo ježdění bez problémů. Na jaře jsem si nechal u Tondy udělat běžný servis a pak už se jen jezdilo. V druhé polovině sezóny jsem začal slyšet hučení od předku, nakonec jsem usoudil, že to jde až od kola. Myslel jsem si, že je třeba v háji ložisko, ale Tonda mě po telefonu uklidnil, že těmto strojům ložiska odchází až podstatně později. A nemělo by na to mít vliv ani to, že jsem koupil loni při havárce ranu na přední kolo. Nakonec jsem zkusil rukama otestovat, zda neucítím vůli a nebylo tam nic. Takže to fakt asi začala hučet přední guma. Což mě překvapuje, předtím jsem měl také Metzeler (ale starší ty) a byl klid až do jejího sjetí. Teď tam je RoadTec 01 a hučí. Tak uvidíme, jak se to vyvine. No nic, překlepeme zimu a příští rok opět do sedel. A doufám, že už za normální situace, kdy se bude dát plně cestovat jako postaru.

23. 3. 2022
Poslední roky zahajuji každý rok dřív a dřív Letos série "dvacítek" za sebou mě přímo přivolala do sedla. Takže jsme s Dědkem49 odpojili Vraníka od nabíječky, prohlédli a vytáhli ho na sluníčko.

Prvních 100 km domů bylo jako malina, spousta motorkářů na silnici, s jedním jsem pokecal i u Vaňkovky v Brně...a jsme si řekli navzájem při loučení - jen kolama dolů, spoustu krásných zážitků a vždy bezpečný návrat domů. To přeji všem... a teď dámy a pánové - DO SEDEL!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
stokly
stokly napsal 11.01.22 v 20:00 10b.

Ahoj! Chválím pěkné hodnocení moto, vzhled i recenze. Přeji pohodový rok 2022 a hlavně mnoho km bez nehod.

JaryOne
JaryOne napsal 04.08.21 v 18:15 10b.

Konečně chápu, co znamená "nákladní motorka" Parádní

tomcruise77
tomcruise77 napsal 18.07.21 v 07:28 10b.

parádně napakovaný stroj.
http://www.motorkari.cz/skupina/bmw-r-ko

NiLu
NiLu napsal 30.12.20 v 16:29 10b.

Moc pěkný kousek, pěkně napsané. Přeji jen šťastné km a vždy kolama dolů.

StB
StB napsal 29.04.19 v 08:49 10b.

Chápu a souhlasím, i když novej model je proti starsimu o skok napřed, tak je to pořád RT. Ať slouží.

Více komentářů



TOPlist