PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník StB
Vloženo 8.6.2017
Aktualizováno 3.6.2018
Zobrazeno 3284x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Slyšel jsem, že BMW si koupí jen ten, kdo má malého pindíka, ale je to opravdu tak?

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki GTR 1400: Peníze, spotřeba.

První dojmy - Usednu a ... Ještě že mám řidičák C+E a snad abych si dodělal kapitána na parník. Nízké těžiště a lehké zvednutí za stojánku však naznačilo, že to nebude tak zlé, navíc tabulková váha je snad nižší než na první pohled štíhlá a mrštná bejvalka CBF 1000.

Motorku bych doporučil pro - Dálkoplazy

Recenze

Slyšel jsem, že BMW si koupí jen ten, kdo má malého pindíka. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to tak všechno co se proti tomu dá dělat.
Tato značka nikdy nebyla mým snem - je to drahý, vibrující dvouvál, má to každý Němec a buzny. No doba se dost změnila a já zjistil, že to může být i jinak. CBF-ka byla výborný a spolehlivý stroj, ale jak jsem psal v její recenzi tak "bez megaemocí". Po inzerci koukám pořád a říkám si která bude ta příští a tahle se dostala spolu s Kawou GTR do finále. První usednutí na RT a - je to na mě strašně vysoký, sotva to udržím na špičkách - tak nic Objevil jsem ale kousek se sníženým sedlem a bylo jasno
K samotné motorce:
Líbí se mi řešení otevírání a demontáž bočních kufrů - jednoduché až geniální. Navíc jsou i velmi prostorné, jen mi schází oproti bejvalce s kufry Givi otevírání pouze části víka kufrů (s číselným kódem) , nic se při otevření nevysypalo na silnici a při tom taková blbost - objednal jsem tedy na ebay brašny do kufrů tvarované na tento typ. Horní kufr je klasika Givi s opěrkou.
Tento kočár se dá pořídit i s velmi bohatou výbavou jako třeba rádio s CD, tempomat... To já nemám a zrovna to rádio mě ani nemrzí. Rozhodně více oceňuji uzamykatelnou přihrádku nečekaných rozměrů v přední kapotáži (na místě rádia). Něco podobného jsem měl na RF600 a bylo to fajn. Moje RT-čko je totiš jak říkám typ SE (social edition).
Pohodlí je přímo úměrné kategorii ve které se pohybujeme, takže první třída. Vyhřívané oboje sedačky jsou dost široké a pohodlné (řidičova je snížená). Dcera po prvním usednutí říkala, že je to daleko lepší jak na CBF-ce. Madla nedrží někde vzadu, ale podél těla a stupačky přirozené jak v křesle. Vyhřívané hefty beru jako samozřejmost, v opačném případě je to první věc kterou na mášu montuju, následoval by ukazatel kvaltů. Tady naštěstí vše je.
Pohodě na palubě přispívá i elektricky stavitelné plexi a pro noční přesun dvě žárovky H7 pro tlumené a jedna pro dálkové v obrovském světle. Za jízdy elektronické přestavování podvozku je jen třešnička na dortu, tak snad se to nepodělá. Zrcátka umístěná netradičně pod řídítky jsou věcí zvyku - žádná sláva, ale ... jo. Na co si snad nezvyknu je ten šílenej způsob ovládání blinkrů.
Všechno je zdánlivě obrovské, ale nádrž je skutečně velká, 25.litrů (některé zdroje tvrdí, že má 27- nevím) značí slušný dojezd a pokut se potvrdí slibovaná spotřeba do 5-ti litrů, budu spokojený.
Na co jsem se těšil snad nejvíc bylo to, že to nemá řetěz a já ho nemusím s rukama jak prase pravidelně čistit a po cca 500.km zase mazat a na brzdný účinek motoru. CBF minimální, VFR o dost lepší, ale tohle je skoro jako s retardérem.
Trochu mi hlava nebere proč tam je posilovač brzd, ale funguje skvěle. Přeji mu dlouhý život.
K jízdě:
znovu se učím jezdit, bo je to úplně jiné jak všechno co jsem doposud měl. Jak jízda tak využívání motoru. Většina borců píše že jim moto hned padla do ruky - mě tahle ne. Jet s tím v obci na šestku 50 a pak otočit heftem a vyrazit... HAHÁ, ani náhodou. Ideálně podřadit na trojku nebo klidně i za dva.
Kvalty jsou ukrutně dlouhý a šestka je dobrá nejlépe jen na dálnici (pokut chcete dodržovat předpisy). Nic ale nevzdávám a snažím se tomu přijít na kloub.

Takže první postřehy po 1000km.:
Jak tu už někdo psal, tak jsem měl stejné pocity: "Je to divný, já to snad vrátím". Navíc se dostavila nemilá závada (viz.deník) a v zatáčkách jsem se s tím trochu pral, do zatáček se to zavíralo a pak jsem to zase tahal ven (klasika při sjetých gumách).
Téměř vše se ale dá vyřešit a u Bramboráka se to naštěstí povedlo. Dnes už můžu říct, že je to má nejlepší motorka co jsem kdy měl. Kecy jako že kdo to nevyzkoušel - neuvěří, jsou bohužel pravdivé. Co obdivuji je stabilita za jízdy, i za silného bočního větru jede jak po kolejích a projíždění zatáček je i přes svou mohutnost kolosálně jednoduché a zábavné. Vždy mám pocit, jako bych do náklonu vedl luxusní jachtu. Obul jsem Michelin PR2, někdo řekne, že je to stará mrd..., nebo lisovaná tma která je již dávno překonaná, no ale moje zkušenosti s ní je dobrá a za dvousměsovou sadu dát 4600,- taky není špatný.
Ovladatelnost a stabilita v rychlostech chůze a pomalejších (popojíždění např.v zácpách) je vynikající - výhoda nííízkého těžiště boxéra. Stejně tak odtlačení do garáže na velmi omezené místo si zaslouží pochvalu - tedy s ohledem na kategorii mastodontů.
Co asi změním: přední plexi je sice obrovské, ale řekl bych, že výměna za turistické (jinak tvarované) bude ku prospěchu. Tady i když jsem menší postavy a chci být maximálně chráněný před větrem, musím mít plégo zvednuté dost vysoko až skoro horní hranou do výše očí. To je na výhled nepříjemné a koukat skrze plexi v zatáčkách je zkreslující, pak je lepší okno posunout dolů a užívat si navzdory tlaku větru staženého z čelní plochy srovnatelné s plachtou lodě Bounty.
Druhé a poslední mínus je design stroje bez bočních kufrů. Pokut nejedu s potřebou maximálních úložných prostor, tak bočáky sundávám - navíc se spolujezdkyni líp nastupuje. Pak stroj vypadá trošku zvláštně, megaširoký předek a hubený zadek. Je to ale věcí názoru a dá se na to zvyknout.

První sezona (5.měsíců a 8000.km),
na jízdních pocitech se již nic nemění-jen cestovat a užívat si. Krom již popsané závady ze začátku užívání se žádná další nedostavila. Po sezoně mám konečně čas na pořádnou očistu a předepsaný servis. Pro jistotu znovu výměna všech náplní, filtrů, svíček, kontrola ventilů... montáž teploměru.
Vyhřívání sedel nemám origo, ale dodělávané a protože ten kdo to tam montoval byl elektrojantar, tak jsem vše vyškubal a udělal znovu. S tím se objevil zřejmě chronický nedostatek sedla řidiče a to popraskaný nosný plast sedla. Koupil jsem jiné sedlo (použité) a stejná vada-jen ne v takovém rozsahu.
Proběhla i jízda za ukrutného deště a musím říct, že pláštěnku už vozit nebudu. Přes to že skrze vodu nebylo pomalu vidět na cestu, tak jsem měl jen lehce vlhké rukavice a vnější stranu rukávů, jinak sucho ) Na druhou stranu nechápu jak je možný, že proud vzduchu neodfoukl kapky vody z plexi ani při 100km/h

Při servisních pracech musí plasty dolů a v tom zmizí pocit monstróznosti a manipulace na místě je náhle úplně super.
Podrobnější popis úprav a vyblbnutíse obsahuje deník.

...bramborák s uzeninou mám tuze rád.
RESUMÉ:
A jak je to s tím pindíkem? Po náročném měření a bádání mohu ten to názor zcela .-."§/§. (sorry došel mi inkoust).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 08.04.18 v 19:55 10b.

pěkná mašina a dobře napsané.za 10

Guga
Guga napsal 04.03.18 v 17:39 10b.

Máš ji pěknou a hezky se o ni staráš
Spousta pindíků je okolo, tak tu "menšinu" nech být

Martas38
Martas38 napsal 24.12.17 v 14:59 10b.

Dík za komentář Tvá mašina je moc pěkná tak doufám že se někdy na cestě potkáme Za 10 bodů

Více komentářů



TOPlist