Návrat k vibracím, ale pokrok nezastavíš.
Výška jezdce: 171 cm
První dojmy - Jak se říká že "Dvakrát do jedné řeky..." tak to ne vždy platí. Měl jsem již RT r.v.06 a tak jsem co se týče stylu, šel do jistoty. Za těch deset let ale tento model udělal obrovský skok téměř ve všem - dá se říct, že nezůstal kámen na kameni.
Motorku bych doporučil pro - Doporučuji ji každému kdo má něco najeto a hned se nezalekne rozměrů, protože je to velice lehce ovladatelný stroj který přináší potěšení nejen za jízdy, ale i při pozorování v garáži.
Doplňky na motorce - Krom GPS, kávovaru a ledničky je tam asi vše. Jak píše výrobce, tak paket Touring a Dynamik. Padáky RG racing,
Recenze
Opustil jsem tak trochu svět vyjimečnosti a exklusivity v podobě řadového šestiválce, který byl úžasný a určitě mi bude chybět. Chtěl jsem ale omladit a na novější GT se zpátečkou prostě nebylo dost chechtáčků, zato slušně vybavené RT bylo dostupné.
Zabil jsem touto změnou několik much jednou ranou. Hlavě podstatně nižší hmotnost (skoro o 70kg), tím pádem lepší manipulace a ovladatelnost, modernější v podstatě skoro všechno a v neposlední řadě je to pro mě nová hračka.
Oproti starému RT (jednovačce) je motor ač stále boxer naprosto jiný a to nejen svou stavbou, chlazením..., ale kompletní charakter je někde úplně jinde. Působí drsně, až tvrdě, ale na otočení heftu hlavně ve středním pásmu otáček reaguje s pořádnou dávkou adrenalinu a letí jak z praku. Kochací jízdou v povolených rychlostech se dá jet za 4 l/100, na můj oblíbený motor BMW R1250 ale pořád něco ztrácí.
Řazení s "quickshifterem" je super vychytávka a moc mě baví, jen je třeba použít větší tlak na řadící páku, jinak to nemá chybu. Asistent rozjezdu do kopce se mi na papíře zdál jako kravina, ale funguje to.
Podvozek má všechny ty blbinky jako Dynamic ESA, které nastavují všechny pérka a kolečka co reagují na kde co - líp to popsat nedovedu, prostě to suprově uhlazuje naše "bezvadné" silnice.
Světla svítí, což se od nich i očekává. Potkávací má jednu H7 a dálková 2x H7, to se na dnešní LED dobu zdá poněkud zastaralé, ale když jsem jel v noci vedle kolegy na Hondě NC750X s LED, tak klasický galogen vyhrál na celé čáře.
Zdá se mi, že staré RT mělo větší zrcátka a bylo v nich i více vidět, tady je poměrně velký mrtvý úhel.
Ochrana před nepřízni počasí je vynikající už v základu. U předchozích modelů jsem měnil plexi za turistické, ale tady ho nechám, dokonce i raní teploty okolo 2°C jsou v pohodě a topení jsem zapínal jen pro ještě větší komfort. Sestava zrcátek a deflektorů odvádí aerodynamicky skvělou práci.
U GT jsem dodělával rádio a s čínským zesilovačem hrálo slušně, tady je origo a kvalita zvuku je více než znatelná. Další elektronické fičury jsem znal již z GT a ne že by to bez nich nešlo, ale potěší to: tempomat, centrál, automatické vypínání blinkrů, hlídání tlaku pneu, vyhřívané hefty a sedla, alarm, el.plexi, atd.
No, je tu mraky věcí co se můžou podělat a to se mi líbí
Na závěr trochu porovnám GT (2011, 118000km) s RT (2016, 52000km), je poměrně velký rozdíl v nájezdu, takže hodnocení je možná trochu nespravedlivé, ale co je tedy z mého pohledu lepší:
- motor: GT
- podvozek: RT
- brzdy: RT
- převodovka: RT
- servisní úkony: RT
- pohodlí: RT
- ergonomie: srovnatelné
- ochrana proti počasí: RT
- ovladatelnost: RT
- WAU efekt: srovnatelné
- emoce: GT
A celkové hodnocení? Měl jsem spoustu motorek a na daleko víc jsem měl možnost se povozit a prostě top je GT, ale z mého pohledu a mého zaměření cestovatele po silnicích a ne v terénu je RT LC vhodnější. Ještě lepší by tam byl motor 1250, ale ... jo, su nadšený., možná až budu velký, tak se vrátím do GT, nebo třeba GW, kdo ví?
21.10.2023 Tak a tyto řádky jsem nechtěl psát, ale musím. Kvůli nehodě mnou nezaviněné to vypadá, na velkou opravu. Poslední zpráva ze servisu je škoda 220k. Nepodléhám ale panice.
29.3.2024. RT je konečně reinkarnováno. Autorizovanému servisu to trvalo 5.měsíců, ale jízda je zase pocitově jako na novém stroji. Ještě že oprava probíhala přes zimu, to mi tolik nervalo žíly. Konečný účet autorizovaného servisu se vyšplhal na 198000,- a vlastně i přes šílenou částku to dopadlo dost dobře. Nové jsou všechny plasty na levé straně, zrcátko, dva kufry, p.kolo a hlava s rozvody a víkem. Rám a vidle jsou naštěstí v pořádku. Pohled na soupis nového materiálu, kde i ta nejmenší dekorativní nálepka stojí přes 1000,- je dech beroucí.
Pro lepší pocit jsem hned namontoval padáky od Britské firmy RG racing. Vypadají dobře, montáž proběhla hladce a navíc jsou takového tvaru, že je nemusím demontovat při kontrole ventilů či svíček.
Také mám asi přehraný sw.- měl jsem na to svolávačku. Nevím jestli je to jen můj pocit, ale zdá se mi, že nyní quickshifter pracuje lépe - lehčeji. Blbost? Možná, ale neberte mi iluze.
Krasavec, 10 bodů.
Top stroj, krasa, kus techniky.
Moc pěkný stroj, 10 bodů :)
Tak podkovu nad dveře pro štěstí a bramboru podle možností reinkarnuj. Hlavní je přežít.
Ten motor dělá emoce,fajn popisek