PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník rostre
Vloženo 8.7.2015
Aktualizováno 13.11.2015
Zobrazeno 4855x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


Velký, silný, pohodlný cesťák, nabitý elektronikou a spoustou doplňků a příslušenství.

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy)

První dojmy - Motorka se chová tak, jak jsem očekával. Dostal jsem co jsem chtěl. Ertéčko proti mému předchozímu Varaderu je o 10 let mladší, o 20% větší obsah a tomu odpovídající výkony a výbava. Obě bych je zařadil do stejné kategorie polykačů kilometrů po zpevněných komunikacích i v ČR kvalitě. V terénu možná Varadero udělá díru do světa o půl centimetru větší a to ještě podle odvahy pilota.

Recenze

29.6.2015
„Stejně skončíš u báva!“ prohlásil jeden z „kluků co spolu jezdíme“, ortodoxní šiřitel konfese bavorákismus. Zasmál jsem se, vzpomněl na své konto a sedl na své Varadero. Rok se s rokem sešel, Varadero oslavilo 10 výročí a přišel čas na změnu. Nastalo krásné období výběru nového oře. A tehdy zasáhl výše uvedený misionář: „Pojeď na předváděčku BMW, kompletní sortiment!“. Svezu se vždycky rád, krásný den, krásné motorky a najednou rána do hlavy, něco co se stává párkrát za život – láska která zabíjí. Mě to chytlo na R 1200 RT. Tentokrát při pohledu na své konto jsem hořce zaplakal. Pokračoval jsem ve výběru. Výchozí předpoklad: nová, silná, vysokoobjemová, zaměřená víc na pohodlné cestování. Takže nějaké cestovní enduro. Pátráno mezi výrobci: Taliáni, Angláni, Němci, Rakušáci, Japončíci – v této kategorii snad nejde šlápnout vyloženě mimo. Peníze a osobní sympatie postupně vyřazovaly adepty a ve finále zůstaly Crosstourer DCT a Triumph Explorer. Další rok pryč a nová předváděčka BMW. Jel jsem se přesvědčit o své náklonnosti k ertéčku. Furt stejné, jak sympatie tak ceny… Zpět ke svým tabulkám. Je třeba to rozetnout – Crosstourer vítězí, jdeme do něj. Výběr prodejce, porovnání nabídek. A u prodejce Hondy v Mladé Boleslavi jsem objevil půl roku staré, neporušené, plně vybavené ertéčko s necelým 1000 km za cenu víc než příjemnou. Víc než rok pátrání po vhodném stroji šlo do kopru. Telefonická rezervace, návštěva prodejce v doprovodu misionáře a okamžitá koupě. Misionář trochu zklamán, jeho srdce bije pro GS, no, odpouští mně, je to BMW. Dne 7.7. odpoledne pro RT jedu.
1.7.2015
Proč jsem v noci tak blbě spal? Večer jsem studoval návod k obsluze a je to skutečně „vyšší dívčí“. Prošpikováno elektronikou až hrůza. Zkrátka hračka pro mě, nádhera, doba kačerů na provázku je pryč, hračky čím dál dražší. Má to snad i čidlo na prdy do vyhřívaného sedla. DWA, EWS, ABS, ASC, ESA a D-ESA, HSC, RDC – proboha co to je? K tomu Telelever a Paralever, audio a … bacha! nemá navigaci, jenom přípravu. Bez toho nemůžu jezdit. Nezachrání to ani prodloužené stupačky a brumlání z Akrapoviče. Ještě že má padáky až to se mnou šlehne. Ředit beze spojky – ale jó, rozjezd do kopce – taky s asistencí. Seznam výbavy a příslušenství je nekonečný.
Motorka má najeto 900 km, převozem přibude 100, tak musí na záběhovou prohlídku. Servis v Hradci Králové, objednáno bez problémů na 9.7. Kontrola podle WIN, vše O.K., navíc svolávačka – upgrade SW. Přímo od servisu naplánována první jízda – Morava a Slovensko. Někde tam jsou ti „kluci, co spolu jezdíme“, snad je najdu. Na moto jsou boční kufry i velký topcase - úložného prostoru ažaž.
7.7.2015
17 hodin 17 minut 7.7.2015 sedám na stroj a vyrážím. Městem, pak mimo město a po 15 km k benzince. Hezky do plných a první úprava – zvýšení sedla, jednoduchá operace. Motorka se ovládá velice příjemně, reaguje fantasticky, Akrapovič při trochu razantní akceleraci o sobě dává výrazně vědět. Co bude už ukončím opatrný způsob jízdy a popustím koníky bičíkem? Ještě musím počkat. Využívám volného parkoviště a trénuju obratnost při malé rychlosti, fantazie. Při mé výšce a váze a předchozí praxi nemám problém ani s manipulací na místě. To s plnou nádrží, s plnými kufry uvidíme. Spolujezdec? Když to musí být… Křeslo tam má tapecírované, sedadlo vyhřívané.
Kafé a kola pod slunečníkem s Mirkou, která mě doprovází autem, a vyrážím k domovu. Cestování na pohodu, nepouštím se do žádných velkých akcí. Hraju si s nastavením štítu, zkouším jízdu ve stupačkách, tempomat, při volné vozovce brzdy, studuju vypínání blinkrů, řazení beze spojky. Nenacházím chybu. Upozorňuju, že vše s nasazením tak 60-70%. Motorka je moc mladá a já ji musím taky poznat důvěrněji.
Dnes je strašné horko, kousek od domova si dáváme Birela, já dva. Večer ještě poskakuju kolem zaparkovaného ertéčka, učím se ovládání a nastavení. Uvažuju o zvýšení řídítek a rozhodně o navigaci. Šeří se, první den s ertéčkem končí.
Dostal jsem co jsem chtěl. Ertéčko proti Varaderu je o 10 let mladší, o 20% větší obsah a tomu odpovídající výkony a výbava. Obě bych je zařadil do stejné kategorie polykačů kilometrů po zpevněných komunikacích i v ČR kvalitě. V terénu možná Varadero udělá díru do světa o půl centimetru větší a to ještě podle odvahy pilota. Toto jsou moje zkušenosti u Varadera dlouhodobé, u ertéčka předběžné na základě dvou docela čiperných jízd na předváděčkách a dnešních cca 100 km s vlažným nasazením. A hlavní důvod volby ertéčka? Přece moje iniciály jsou RT!
4.9. 2015
Tak mám najeto 6000 km. S lehkým úsměvem čtu předchozí řádky plné doslova panického nadšení a očekávání. Co se změnilo? Pořád se na jízdu těším, snažím se využít každou volnou chvilku a letošní dovolená byla spjata s eRTéčkem. Upozorňuju, že píšu o svých pocitech a dojmech z toho co nám rád, a to je motorka a dění kolem ní. Jsem starý chlap, pár let před důchodem a honit své mládí ať na motorce nebo jinak nepotřebuju. Jezdím pro radost. Nečekej technické rozbory, grafy a schémata.
Takže, podvozek a jízdní vlastnosti jsou neuvěřitelné. Vím, píše o tom každý, kdo ji dostal do ruky, je třeba ochutnat. Je zvláštní jak se konstruktérům zadařilo. Je jedno jestli jedu 80 nebo 180, RT je klidná, nebojím se napsat poslušná a dokonale ovladatelná. Motor jsou dvě barbarská kladiva bušící dle tvého přání s velkou ochotou. Soudruzi z BMW mu věnují stálou péči a vymazlují ho víc k dokonalosti. Dvouvačka, vyvažovací hřídel, částečné chlazení vodou mají velký vliv na výkon ale i na celkový pocit z chodu motoru. Výkon a krouťák je boží, nemůžeme chtít víc. Jistě existují motory s hladším chodem a výkonnější nebo dravější a uřvanější. Já jen opakuju – tento je boží. Doplním dlouhodobou spotřebu - palubní počítač 4,6 l/100km, moje záznamy (aplikace MojeAuto pro Android) hlásí 4,8 l/100km, to za celou dobu mého ježdění. Dostávám se k věci, která mně trhá srdce i rozum. Převodovka. To jsou rány na které si těžko zvykám. Často i při řazení vyšších stupňů. Někde jsem četl „typické bavorácké klapnutí“! no vitaj, to jsou prdy, kdy se třepe celá motorka. Ať jenom nekritizuju, systém řazení PRO jsem původně nevyužíval. Dnes minimálně 50% řazení jedu přes něj. Trochu cviku a odhadnout, kdy je vhodný využít. Když potřebuješ trochu dynamiky, jen držíš plyn a sázíš kvalty rychlostí blesku. To samé když ti kamarádi na Harmanci ukazují výkon svých „lehkých“ GS, začneš to sázet nahoru pod plynem, dolů se zavřeným plynem a sám se nestačíš divit. Čili asistent řazení PRO dost dobrý. Původně jsem jeho umístění na cesťáka nijak nevítal. Je to o zvyku, máš volbu chci X nechci, je to na tobě.
Pokračování příště, vyrážím směr Jeseníky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
miroslav44
miroslav44 napsal 16.11.16 v 10:22 9b.

Pěkně a snad objektivně napsáno si myslím!
Právě řeším koupi nového stroje a RT vedle GS a Triumha Explorera XRtje favorit, akorát se dost bojím těch atypických zrcátek a ceny, je pro normální lidi dost děsívá, ale ...
No rozhodování je to tedy opravdu těžké, BMW je BMW, Triumph je v dá se říci té samé výbavě jako GS o cca 100 táců levnější,... co s tím opravdu zatím nevím

jzvolanek
jzvolanek napsal 22.11.15 v 13:20

vítej v rodině BMW! V rodině ohleduplných a pohodových motorkářů.

JaMi1
JaMi1 napsal 12.11.15 v 13:57 10b.

Je to fešák,gratuluji

Více komentářů



TOPlist