renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Trinnlee
Vloženo 11.1.2022
Aktualizováno 9.4.2024
Zobrazeno 1 873x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Je to velký, těžký a hlavně úplně jiný než na co jsem byl doposud zvyklý...což je dobře protože jsem chtěl změnu...a velkou...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Aleš Imrich - Aleš Moto (Moravská - Mohu jen doporučit. Aleš vše připravil,doklady pojištění a motorku na mě rovnou přihlásil. Motorka vypadá v pořádku tak doufám že na mě nevybafne nějaký problém. Moje bývalá MT 09 šla protiúčtem a vše bylo jak jsme se domluvili. Za mě velice dobrý prodejce.

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1600 GT: Moc těžká a bál jsem se servisu.
Kawasaki GTR 1400: Asi dobra volba ale rozhodl vzhled, chuť zkusit boxera a znáček Bmw
Yamaha FJR 1300: Ročník o který bych měl zájem byl nad mé finanční možnosti

První dojmy - První dojmy nebyli na mém BMW ale na RT z roku 2006. Konce loňského roku po návratu z Alp jsem si řekl že mě to cestování baví podstatně víc než blbnout po okreskách a že MT pujde pryč. Vzhledem k tomu že cestovní enduro jsem již měl a nechtěl jsem nic tak vysokého jsem se zaměřil na plnotučné cesťáky. RT se mi vždy líbilo a tak jsem se vydal na první inzerát který jsem měl v okolí abych se na to podíval poprvé detailňeji. Toto RT jsem nevzal z mnoha důvodů ale i tak děkuji tehdejšímu majiteli za prohlídku a seznámení se strojem. Ihned po odjezdu od něj jsem věděl že to bude RT,akorát novější a v lepším stavu. Chvíli jsem hledal v inzerátech a ač jsem chtěl ve výbavě i radio nakonec jsem slevil a upřednostnil dobrý stav s tím že radio se dá dodělat. Ihned po zakoupení se objednali díly potřebné pro servis, který následně proběhl v podobě výměny olejů,filtrů, kontroly řemene altíku a kontrolu a promazaní kardanu. Vypadá to že budem s Brumlou (po prvnim startu a poslechu je to prostě Brumla) kamarádi. Když pominu výbavu která je úžasná a nikde jinde krom BMW bych ji nedostal tak mě sedl i projevem což dle místních nebývá zvykem.

Motorku bych doporučil pro - Kdo chce trošku cestovat a jezdit si v pohodlí...a jak říkám já kdo je trošku schnilej???

Doplňky na motorce - Jediným doplňkem jsou dva reproduktory s integrovaným zesilovačem podporující MP3,aux i bluethoot. Vejdou se jen tak tak do míst kde mají být originaly. Ovládání je na řidítkách. Další doplněk je držák navigace či telefonu na hrazdičce na palubní desce.
Ač jsem si říkal že na cesťáka to nepatří tak mechanická hlučnost a téměř neslyšný výfuk vydávající takový plechový zvuk mě přesvědčil o opaku a ač jsem uvažoval o novém vyfuku značky dominator tak se na bazaru objevil zachovalý a neponičený Akrapovič za super peníz a nebylo o čem přemýšlet...a je to velka změna samozřejmě k lepšímu...Už jsem to videl na moho RT 1200 že na nádobce brzdové kapaliny je to víčko olezlé a oloupané a ani muj Brumla nebyl vyjímkou...proto šli víčka dolů a pod brusku a leštičku...určitě to teď vypadá lépe...a motorka má hned o další koně navíc...0ef614076bc7b9f30c3c76caf.jpg[/img][img]https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/

Recenze

Tak máme 1.března a já mám s Brumlou cca 1000km. Není to moc ale na první krátke zhodnoceni mi to stačí. A myslím že právě v těchto měsících jako je únor a tak nějak celkově chladnější období roku je vhodné k otestování nekterých funkcí kterými mé předešlé motorky nedisponovali.
POHODLÍ - nikdy jsem ho neměl tolik. Jezdím celý únor (pouze za sucha) a el.štít je něco co jsem nikdy neměl a už bez toho být nechci. Plexi odvádí výbornou práci a v nejvyšší poloze jsem při své výšce 184cm úplně schován. Jen mě osobně se v nejvyšší poloze nelíbí a tak možná budu časem řešit nějaký deflektor. Výhřev sedačky a rukojetí jsem musel kolikrát i ztlumit aby mi neshořela prdel. Jízdní poloha je příjemná a uvolněná a věřím že bude dovolovat velké denní nájezdy. Sedadlo mám v nižší poloze motorka je mi akorát. Rovněž velký nezvyk pro mne bude mnoho mnoho čudlíkú, ale uz si začínám pomalu zvykat. Za co jsem moc rád tak je palubovka, vše co na řidítkách zmáčknu je přehledně zobrazeno na display který je umístěn mezi dva analogové budiky...po pár letech s minidisplayem na MT je to víc než příjemná změna. Co do pohodlí rád bych ještě vyzdvihl sedadlo které je měkké jak mé Janičky kozičky... Né ale abych to přirovnal k něčemu co si lze představit...tak si představ že máš sračku,jsi v Praze na hlavnim nádraží, a musíš využít veřejné wc...tak si na to prkýnko ani nesedneš a pokud ano tak jen na chvilku...no a teď si představ že jsi doma na čistém hajzlíku kde maš teplo, v ruce noviny a trúniš jako král...tak RT je takovej ten domácí hajzlík..Jak na tom bude spolujezdec netuším protože krom mé 9leté dcery vzadu ješte nikdo jiný nejel..ale dcerunka byla nadšená.
Jsem moc rád že jsem si přidal nějakou tu korunu a koupil facelift už jen kvůli těm blinkrům, které jsou tam kde maji byt a hlavmě tak jak jsem byl cely život zvyklý. Jediné co my chybělo do plné výbavy bylo radio. Originál by byl za raketu, radio jako takové nebylo potřeba ale MP3 jsem prostě chtěl a ať si říká každej co chce ale ja jsem za něj rád a pouštím ho často...a je to super.
JÍZDA - před jízdou samotnou je nutné Brumlu vytáhnout z garáže...no né že bych byl cimprlich ale než začne plnohodnotná sezóna tak párkrát zajdu do fitka..je to jako vzít do náruče moji starou...jako dáš to ale bacha na záda...pak přijde další hrůza na kterou jsou zkušení majitelé BMW zvyklý, ale pro čerstvého majitele ktery měl vždy jen japonskou konfekci něco hrůzu nahánějící..to jest start. Po zmáčknutí stratéru se ozve děsivý a dosti hlasitý start doprovazený zavrtění motorky do vsech svetovych stran. No když jsem to slyšel poprvé měl jsem obavy..ale když jsem zjistil že to není chyba ale vlastnost tak jsem se hodil do klidu. Ale to jsou dvě věci které mě lehce nahnali bobánek do kaťat a teď už asi jen pozitiva.
Zařazení prvního rychlostního stupně probíhá tak že o tom člověk ani neví. Nevim jak u ostatních (často se píše ze převodovka je jak z Tatrovky) ale u mě žádná velká, hlučná rána která jakoby řvala ,,pomalu jsem ještě panna,, ale jen lehké cvaknutí. U ostatních stupňů je slyšet že řadíte ale opět bych v tom nic dramatického nehledal.Jen je potřeba vice síly. spojka, převodovka je podřízena vysokému komfortu jízdy-měkká ale přesná. Reakce plynu je rovněž kultivovaná a né ucukaná a agresivní..Moc se mi líbí boxer jako takový...vrknu si plynem jen tak naprázdno a motorka mi hned dá pohybem jakoby do strany vědět že je pode mnou a že žije. Dvouhrnek má krásný a příjemný tah, jediné kde se nám nelíbí jsou otáčky kolem 2tis...tam se klepe jak drahej pes.
Už se nám povedlo jezdit i po tmě..trošku cíleně jsem se co nejvíc zdržoval u kámoše abych si vyzkoušel ten dálkomet...ty krásko to svítí líp než naše 2 auta dohromady. Blinkry jsou prý taky pěkně videt tak snad mě vždy a všude uvidí a já uvidim je. Ještě zmíním zrcátka ve kterých si dokážu představit pravidelnou ranní hygienu nebo večerní sexík s ženuškou. Je v nich vidět moc dobře a přehled mám i o tom o čem nechci. Kufry jsem zatím neměl možnost využít ale už teď co jezdím s jedním hlavním je super že k otevření neni potřeba klíč-ten jen na zamčení a je stejný co do zapalování.
Hodnotit Esa podvozek zatím moc nechci..nemám řádně vyzkoušené, ale aspoň pár slov. Brzdy neskutečný...podvozek se při brzdění vůbec netopí.

V den koupě najeto 61749 km.
Tak k dnešnímu dni 4.5. Máme najeto kolem 3 tisic a zkusim napsat dalsich par řádků. Podvozek jsem vyzkoušel ve všech režimech a nejmíň používám komfort jelikož mi přijde už dost uhoupany ale pokud jedeme s partou skutrařu dám ho tam. Nejvíc jezdím normál ale i sport jsem tam parkrat dal kdyz jsem si chtel zavzpomínat na starší časy na sportovních motorkach. Brumla ač nevypadá tak ma v sobě hodně sportovních genů a jde s nim zaprasit jak sviň. Gumy sjeté pěkně do kraje s minimálním poser proužkem. Už proběhla dostatečně dlouhá testovací jízda ve dvou a na rozdíl od mých předešlých moto kdy se usadila ma drahá polovička do sedla a chování moto se změnila (a např mt09 se stala téměř neriditelnou-pořád se zvedala) tak u báwa o ni skoro nevim...chvalila si vše počínaje měkkým sedadlem,přes opěrku kufru po madla uchyceni...zapnul jsem ji na chvilku i ohřev a úplně jsem cítil jak si vrni blahem...vzhledem k tomu že jsme měli prvně i interkomy tak jsme si u toho i pokecaly a střídavě poslouchala audio...byla nadšená a ja taky..
K 4.5. se objevil první problém (abych taky furt jen nechvalil)..a to v podobě nefunkčního tempomatu. Občas jde,občas blbě a občas vůbec..je to v řešení a uvidíme. Každopádně do léta bych rád měl opraveno protože přesun do rakouska povede mimo jiné i po dálnici a po loňské zkušenosti bych rád aby si odpočinula i práva ruka.
3 tisíce najeto a nadšení neopadavá ba naopak sílý protože si dovolíme daleko víc než na začátku. Super mašina...
A JEŠTĚ JEDEN POZNATEK...ČETL JSEM PŘED KOUPÍ RTéčka že je to velkej cesťák se kterým se da jezdit evropa ale že na cesty kolem komína to neni...tak Pozooor dámy a panové...zatím jezdím převážně kolem komína, nejdelší výlet byl snad 500km a zbytek je odježděn po kouskách...mimo to jezdím s Brumlou i hodně do práce cca 30 km a nemůžu si to vynachválit. Do tesca a zpátky pro par rohlíku si ho nevemu ale jinak pecka i kolem komina. Nevidím důvod proč ne.

První sezóna12048 tisic km stav tacho - 73797 km máme za sebou a je tedy na čase dát pár nových řádku..s Brumlou jsme projezdily Slovensko,Rakousko kousek Slovinska a Italie. a co se týká cestování a pohodlí není co vytknout. Ale musím si taky postěžovat...během prvního roku vlastnictví se vysral tempomat (neni to sice věc bez které nedokážu zit) ale oprava my byla vyčíslena na cca 20 tisíc a do toho se mi moc nechce. Dále odešel palivoměr bez kterého jsem jezdit nechtěl a ten jsem nechal opravit v servise za 12 tisic korun...taky žádná láce ale to jsem ještě nevěděl co mě čeká a že ta hlavní sranda teprve přijde.
Uz v alpách byla párkrát cítit spojka a při návratu se projevila úplně...při vyšších kvaltech a prudším přidání plynu začala vesele klouzat a člověk si připadal jak na skůtru. Oprava byla odhadnuta na 50 tisíc a to jsem šel do kolen a začal se smutně loučit s první sezónou s BMW. Mám kolem sebe dobrý kamarády,kteří rovněž vlastni Bmw a jsou mechanicky zruční avšak ani jeden z nás neni mechanik a přesto jsme se rozhodli Brumlu opravit svepomocí, v domacich podmínkách, bez speciálních přípravků o kterých vám v servisech budou tvrdit že bez nich to nejde udělat (a ze jsou dost drahy) a proto i oprava nebude nejlevnější..jak vidite na fotkách tak motorka byla rozpůlená a byla vyměněna spojková lamela, a všemožná gufera. Přitlačák se jevil v pořádku. Když už to bylo takhle rozkuchaný došlo rovnou i na repas vyčištění a promazani starteru.. žádný šroubek nám ani nechyběl ani nezbyl a ač se zpočátku zdálo že se někde stala chyba (lamela se přilepila a musela se ojet) tak teď po ujetí cca 1000km po opravě musím říct že jsme to opravili dobře. Celá oprava vyšla na cca 6 tisíc korun a to včetně 2 bas píva které jsme u toho vypili a já tedy můžu jezdit vesele dál.[img]https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2022/45/619021_da7659b2ba58621126826364ce236153.jpg[/img

Druhá sezona 8496 km stav tacho - 82293km
za ročník 2023 se moc nedařilo jezdit...dodělával se barák a tak s bídou 8500km...A vzhledem k tomu že Brumla začal malinko zlobit bylo rozhodnuto že pujde na servis. Při plném prudkém přidání plynu se jakoby zadusil a cuknul. Takže nové svíčky, synchronizace valců,cistění pal.soustavy, a milion dalsích věcí který jsem už zapoměl...každopádně se my vrátila motorka uplně jiná a opět skvěle fungující...až na ten zatracenej tempomat kterej porád né a né nikdo opravit...sezonu jsem pak spokojeně dojezdil a na jejím úplném konci přešla jít ESA. Vzhledem k tomu že její ovladání je na jednom sdruženém ovladači začal jsem tušit že problém onoho tempomatu a pravě nefunkcí ESA bude asi tam. Po té co jsme s kamarády vyzkouseli funkci samotného tlumiče a jednotky pres diagnostiku jsme vzali ovladač z druhého RT 1200 co má kamarád a bylo uplně jasno. Ovladač uz je na mistě a vše funguje bezchybně...už se těším na dalsí sezonu ve ktere se mi snad opet podaří vyrazit nekam dál.
Brumlu mam třetím rokem a ač by se zde mohlo zdát že vic opravuji nez jezdím opak je pravdou... drahé opravy také nejsou pokud tedy mate dobré a zručné kamarády a lecos dokážete opravit sami...ale za mě jednoznacně nejlepší motorka kterou jsem kdy měl a bude u mě asi dlouho...motorka u mě vždy byla 3-4 roky a Brumla bude určitě vyjímkou. Nejvíc mě pobavil kamarád který jezdi na zmrzlině Fireblade 954 a pořád má ze mě prdel že je to hnusný, že se to celý klepe, že je to autobus kterej se pořád sere apod. Tak si to dneska na pár metrů půjčil a když mi to vracel tak se mi skoro omlouval že tohle vůbec nečekal a byl velice mile překvapen a pěl ódy na pohodlí, motor , lehkost ovládání, plexi, výhřev sedadla i rukojetí...on tohle prostě nezná a moc se těším až s nim a dalšími zmrzlináři pojedu na vikend do Tater...to je dobře protlemím...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tomcruise77
tomcruise77 napsal 10.04.24 v 08:44

Tleskám, že jsi to nevzdal a vidíš opravdové hodnoty RT.
A poklona těm kamošům, co tě nenechali ve štychu. Také to tak ve skupině máme. Pomáhá kdo může. Tak to má být mezi správnými motorkáři. A tomu zmrzlináři jsi to dobře natřel, že jsi mu to půjčil. Až se bude po pár set kilometrech kroutit od bolesti, tak ty se zasměješ a otočíš heftem
Tak kolama dolů a ať boxer poslouchá.

DHaba
DHaba napsal 18.02.24 v 17:02 10b.

Ještě že nás máš ? a snad bude už jen lépe

Boro78
Boro78 napsal 28.05.23 v 23:27 10b.

vidis, měl jsi koupit tu prvni co ti majitel vse vysvetlil. Nekdy je to lepsi, nez hledat "lepsi".

Michaelgelo
Michaelgelo napsal 04.03.22 v 20:47

Moc pěkný kámo.

tomcruise77
tomcruise77 napsal 03.03.22 v 10:37

Dobré postřehy.
http://www.motorkari.cz/skupina/bmw-r-ko

Více komentářů



TOPlist