PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník josefd
Vloženo 5.4.2015
Aktualizováno 5.4.2015
Zobrazeno 4576x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka na cestování a i svižnější svezení

Více fotografii

První dojmy - První dojem je bezpochyby ten, že se motorka po rozjetí ovládá mnohem lépe, než by člověk čekal. Nárůst výkonu naprosto lineární. Pocit z rychlosti díky skvělé aerodynamice zkreslený. Posez pohodlný.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo chce pohodlně cestovat na delší trasy.

Recenze

Zadání bylo jasné. Motorka na které bude cestování co nejpohodlnější. Měl jsem již pět různých Harleyů, ale věděl jsem, že Electru rozhodně nechci. Electra podle mě nemá vyřešenou aerodynamiku a pro mě osobně je v tomto směru velice nepohodlná (možná jsou na tom už nové Rushmore lépe, nevím). Navíc je i zbytečně velká a těžká.

Kamarád mě nechal projet na svém GSu (1200). Byl to pro mě šok. Skvělý podvozek, skvělá ovladatelnost. Chvíli jsem váhal zda nevzít GS, ale rozhodl jsem se, že RT bude pro mě lepší volbou. Zatím chci své cesty směrovat směrem na západ po silnicích. Navíc poměr ceny / výbavy je lepší u RT.

Vzhledem k tomu, že chci na motorce cestovat co nejvíc, chtěl jsme kus, který bude mít pokud možno plnou výbavu. V den kdy jsem se rozhodl, že si tuto motorku pořídím, se objevil inzerát na tu mojí. Najeto 10 tis km, plná výbava kromě ESA. Takže nebylo co řešit a za dva dny byla v garáži.

Výbava: vyhřívané rukojeti, vyhřívané sedlo, tempomat, rádio s CD, topcase.

Ani jeden z prvků příplatkové výbavy bych na RT už neoželel. Udělal jsem dobře, že jsem vybrat takto vybavený kus. Vyhřívané sedlo a hefty zpříjemňují studená rána a večery, tempomat pomůže alespoň občas ulevit pravému zápěstí, rádio s CD jsem prakticky nevypnul (miluji poslouchat při jízdě hudbu), do topcasu se vejdou dvě integrální helmy.

Manipulace na místě:
Logicky jedna ze slabších vlastností této motorky. Motorka něco váží a na místě je to znát. Měřím 183 cm a při couvání ze sedla na štěrku mám i já problém.

Podvozek:
Po rozjetí je ale motorka překvapivě ovladatelná. Podvozek jistý. Odpružení je komfortní. Vzhledem k velikosti a váze motorky se dají i serpentýny projíždět velmi svižně.

Motor:
Nárůst výkonu je velmi lineární. Výkon pro každodenní ježdění stačí, ale já osobně bych už pár koníků navíc uvítal. Je to podle mě především způsobeno skvělou aerodynamikou, protože člověk tu rychlost prostě necítí.

Spotřeba:
cca 5 litrů! To je skvělá hodnota. Je ale potřeba počítat s tím, že si žádá 98 oktanů.

Brzdy:
Jsou skvělé. Tím že brzdí automaticky přední i zadní, navíc podpořené ABS, dávají řidiči možnost bezpečného, ale velmi rychlého brždění. Posilovač, kterým jsou brzy vybaveny je také dobrý. Zatěžuje ovšem akumulátor, takže při stání na semaforech se člověk musí hlídat, jak brzdí. (je potřeba brzdit nožní brzdou, ale vší silou, aby se posilovač vypnul)

Aerodynamika:
Jak jsem již psal výše, je skvělá. Když jsem motorku kupoval, tak jsem pro ní jel v riflích a keckách. Samozřejmě začalo pršet. To ale na RT nevadí. Měl jsem mokré pouze špičky bot. Navíc i ve 190 km/h se dá jet ve vzpřímené poloze a vzduch člověka krásně obtéká a není rušen žádnými turbulencemi.

Jízda v noci:
Světla jsou perfektní. RTčko má dvě žárovky, takže v noci svítí stejně jako auto. Přídavná světla (jako se dávají na GS) podle mě nejsou potřeba.

Kufry:
Geniálně vyřešeny. Do bočních se vejde integrální helma, do top casu dokonce dvě. Kufry se daní otočením klíčku odendat a nést za madlo jako zavazadlo. Jel jsem loni s bráchou (15 let) na týden do Chorvatska a všechny naše věci se nám do kufrů pohodlně vešly.

Celkem jsem najel: něco přes 10 000 km (k 5.4.2015)

Zhodnocení:
Mám motorku 10 měsíců (z toho 5 měsíců byla zima) a stihl jsem najet přes 10 tis km. Nebyl jediný moment, kdy bych svého rozhodnutí litoval. RTčko je skvělá motorka. Je určena na cestování a přesně k tomuto účelu slouží dokonale. Dlouho jsem přemýšlel jaká je slabina této motorky. Přišel jsem pouze na jednu. Na řidítkách je tolik ovládacích prvků, že by jim slušelo podsvícení, aby při jízdě ve tmě, člověk nemusel hledat ten správný ovladač.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
spike-cz
spike-cz napsal 02.02.18 v 19:02 10b.

buboGS
buboGS napsal 07.08.17 v 21:30 10b.

elvis78
elvis78 napsal 07.04.16 v 12:43 10b.

ještě se mi líbí R1200ST. Díky za skvělou recenzi.Ta spotřeba je parádní.

Více komentářů



TOPlist