renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kacafirek
Vloženo 25.3.2019
Aktualizováno 13.5.2023
Zobrazeno 3 555x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


prodáno
Je to vetřelec z jiné planety !

Více fotografii

Motorka koupena od Trojan (Hradec Králové) - OK, vše v pohodě.

Výška jezdce: 196 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 1200 Enduro: Je to krasavice, ale cena neodpovida realitě.
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: Špatná geometrie nádrže, bohužel jsem se na ni neposkládal.

První dojmy - Najel jsem prvních 300km a jsem nadšený podvozkem. Skvěle žehlí nerovnosti, komfortní jízda do 150 km/h, pak začne být lehce nervózní. Motor táhne jako bejk, tedy pokud nespadne pod 3.000, to kope a ozve se řetěz. Zvednul jsem řidítka i sedlo a na nerovnostech mám co dělat abych došlápnul na zem. Skvělý pocit, když se v sedle necítíš jak stará kára v lisu.

Motorku bych doporučil pro - Pořádná porce výkonu pro vyježděné jezdce, kteří z podstaty nemuzou jít s davem ! ... skvělá ergonomie pro 190cm +

Doplňky na motorce - Motorku jsem v rámci prodejního balíčku vylepsil o doplňky chránící motorku před poškozením a poladil něco málo z ergonomie.
Šusplech pod motor, krycí polepy nádrže, zvýšená řidítka, vyhřívané gripy, zvýšené sedlo, filtrační vložky sacích kanálů do airboxu a tepelně izolovaný svod zadního válce.

Recenze

Zaujala mě od prvního momentu, kdy jsem jí měl možnost osedlat na výstavě. Vzhled, ergonomie, celková kombinace řešení, která nemá dodnes obdoby.

Na to, abych se vic rozepsal, nemám prozatím dost zkušeností. Teď si hlavně užívám prvotní nadšení.
První nová motorka je jen jedna a je to supeR !

Až něco najedu, rád se podělím o zkušenosti.

7.5.2019 >>> 1.000km SERVIS
Po všech komentářích, co jsem během 1ního měsíce ježdění zaznamenal, jsem hodně zvedavý na projev motoru po otevření na plný výkon.
Než si moto vyzvednu, tak zmíním pár postřehů z doby zajížění.

PODVOZEK:
Prvni pozitivní zkušenosti z jízdy se intezivně prohlubují. Ergonomie posezu a nastavení podvozku jsou pro ježdění po cestách necestách mimo hlavní tahy excelentní. Bez urážky, o takové zpětné vazbě od podvozku si na velkém GS můžete nechat jenom zdát. Nerovnosti zvládá s lehkostí a přitom je i ve velkých rychlostech velmi stabilní. Svou roli hraje bez pochyb přední 21" kolo.
Po týdnu ježdění jsem se servisákem poladil nastavení sklonu řidítek a polohy brzdy a řadičky. Každému doporučuji, rozdíl je znát.
Pokud někdo z “pravověrných” motorkářů brblá na adresu elektronických pomocníků, měl by si to vyzkoušet. Většinu km z první tisícovky jsem najezdil po horších cestách a částecně po šotolině. Díky dobře odladěnému ABS a kontrole trakce jsem si ježdění na mokrém povrchu a jarním štěku užil aniž bych se rozmáznul, přestože jsem k tomu měl občas hodně blízko. Čistečně kvůli originálnímu obutí.
MOTOR:
Na motoru a řazení byl znát každý km, postupně si vše sedlo. Motor jde lépe do otáček, vytrácí se tupý, tvrdý projev. První den jsem za jízdy neutrál nezařadil. Pracovní pásmo motoru zůstává mezi 3,5 az 6ti tisici otáčkami, pod 3 tisíce je to trápení. 6ku řadím od 4,5 tisíc. Spotřeba 6,1 l/100km odpovídá stylu jizdy. Bude to chtít laďák.
DIGITAL & SVĚTLA:
Dashboard má za všech světelných podmínek skvělou čitelnost a přito neoslňuje. Velikost písma dostačující, přehlednost menu je dobrá. Chce to však "vhodné" rukavice, sdružený ovladač bych vylepšil o roller. Všechny funkcionality zatím nepoužívám, navi a tel budu nastavovat až se servisákem pří převzetí po garančce. Tempomat to má, snad se někdy bude hodit.
Vyhřívání gripů jsem několikrát zapnul na minimum ze 3 stupňů, přičemž náběh byl poměrne rychlý a výkon při 10°C tak akorát.
Zatím jediné negativum se týká keyless zapalování. Během jedné jízdy mi 2x naskočila hláska o ztrátě kontaktu z klíčem. Po druhém vymáčknutí se to už neopakovalo. Servisák argumentoval přehrátím SW a revizí imobilizéru, tak uvidíme.
Svěla vetřelce nejen dobře vypadají, ale hlavně perfektně svítí. Přisvěcování do zatáček je pak z hlediska bezpečnosti skvěle fungující nadstandard.
NOVÉ DOPLŇKY:
Na bezprostřední doporučení 2 borců z party LC8 (pěkné fotky z odtahu po proražení chladiče kamenem) jsem raději obratem objednal ocelový chránič chladiče z powerparts katalogu.
Kufry a především systémy kotvení dostupných výrobců jsem zrevidoval na jarní výstavě a po prodejnách až na Bumot. Na ten se chystám podívat k prodejcům na Konopiště. Pokud bude kvalita odpovídat recenzím, jdu do nich.
Ochranu proti větru běžně neřeším (zvyk z XJR), ale na delší cesty zkusím vyšší plexy z Ska.

K případným čtenářům mých postřehů bych měl prosbu-dotaz ve věci enduro přilby se štítkem. Obávám se turbulencí, případný komentář či odkaz na test ocením.

Po létě se pokusím zhodnotit své cestovatelské zkušenosti.
Na viděnou na cestach necestách

Níže zapsáno 27.9.2020 po nabrání zkušeností.

LÉTO 2019 >>> KUFRY
Po prohlídce kufrů BUMOT EVO přímo u prodejce nebylo o čem dále přemýšlet.
Kvalita provedení svarů, AL 2mm plech, samosvorné panty, nerezové zámky, černá barva, v nosiči integrovaná schránka pro nářadí a lékárničku přesně odpovídaly mé představě. Vybral jsem nejmenší rozměr ze 3 možných variant a to 31+35 litrů. Po čase jsem dokoupil vnitřní tašky do kufrů a také lodní vak Enduristan 51litrů pro stan, karimatku a spacák. Místo na bagáž mi nikdy nechybělo.
Pokud jezdím kolem komína, vystačím si s Mikro tankvakem SW-Motech chyceným na O-ring.

JARO 2020 >>> Nové PNEU a Přilba
Continental TKC80 jsou na ježdění po špatných cestách v pohraničí, kde je víc děr, prachu a písku než asfaltu opravdu skvělé. Perfektně drží v nízkých teplotách i ve velkých náklonech. Když se na špatném povrchu lehce sklouznou, tak špalek podrží. Na šotolinu optimal, na mokru také překvapivě drží dobře. Jezdit na nich však po asfaltu rovné štreky je neskutečný opruz, o citelném houpání a rychlostním omezením (nestabilitě) nemluvě. Krátká životnost je daň za ultraměkkou "lepivou" směs.
SHOEI HORNET v barvách KTM je prostě pecka, je to nejlepší přilba, kterou jsem kdy měl. Výhled, periferní vidění, "čistota obrazu" se např. s předchozí SHARK EVO2 ani nedá srovnávat. Stejně tak je to i s hlukem. Je to jak přechod ze staré CRT na 4K v dolby. Vybíral jsem celou zimu, zkoušel i jiné výrobce, ale tahle japonka mi sedla nejlíp. Cena kvalitě odpovídá

LÉTO 2020 >>> VYŠŠÍ PLEXY z modelu SAS, nové PNEU a režim RAIN
Vyšší darované plexi SAS jsem po 60 km testu sundal a vrátil originál SAR. Pokud pominu turbulence, tak hlavním problémem byla nestabilita v rychlostech přes 120 km/h ! Prvně jsem se domníval, že to je již hodně "jetýma" TKC80 (po 2.800km hotové), ale cca v půlce uvedeného testu jsem přezouval na nové pneu Bridgestone AX41T a problém pokračoval. Vrátil jsem zpět původní nízké SAR plexi a problém zmizel jak mávnutím proutku. Kuframa, jak zde někteří uvádějí u 1190R to tedy nebylo. A i při opravdu hodně vysokých rychlostech je projev s nízkým plexi předvídatelný a motorka stabilní. Nové pneu AX41T hodnotím po cca 1.200km jako příjemné překvapení. Jiná možnost nebyla skladem. Vzorek přední pneu AX41T paradoxně představuje zlatý střed mezi špalky TKC80 a PLACKOU TKC70, který jsem hledal do kombinace s novou TKC70 ROCKS.
Také jsem tak trochu objevil Ameriku pří ježdění v Rakousku okolo jezer. Režim RAIN je opravdu skvělý na pomalé toulání krajinou. Motor si nechá líbit nízkě otáčky a na otočení plynem reaguje měkce a bez cukání obvyklého pod 3.500 rpm.

Celkově jsem toho v létě oproti původním plánům moc nenajezdil.
Každému kdo leze na tuhle překoňovanou bestii a chce si to ve zdraví užít doporučuji pravidelně fyzicky makat a stejně tak jezdit. Jinak je to o průser, protože tohle hlavou nedáš !

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zain1
zain1 napsal 15.05.23 v 16:59 10b.

Parádní strovna

Rkalis
Rkalis napsal 06.12.21 v 07:06 10b.

Super masina, at slouzi s tim vyskym stitkem mam taky prolem, dokonce mi ve vysoky rychlosti dokaze rozvibrovat neco na helme... pujde k turkovi a zkusim polotmavy plexi od Puigum je o par cm vyssi nez original R a schova mi navigaci. Mam pocit ze z original R mi ten garmin bude couhat ven

NXram
NXram napsal 09.11.20 v 10:13

eRko je krásný, ale já bych si to na těch špuntech neužil, obdivuji každého, kdo to s tímhle motorem vodí v terénu . Já si její potenciál raději užívám na silnici, kde dokáže strašný věci

vencysta
vencysta napsal 28.09.20 v 10:51 10b.

Super mašina

RostaZahel
RostaZahel napsal 15.10.19 v 06:38

jj. je to parádní stroj, ani se nechce špinit, ale je třeba si ho užívat všude. Ať ti dobře slouží Zmiňoval jsi helmu, jezdím v Arai od KTM ( stála ranec ), ale má štít a hlava i při vyšší rychlosti nekmitá- samozřejmě musí dobře sedět na hlavě- měj se ………. hlavně bez kolizí a s úsměvem

Více komentářů



TOPlist