
KTM 1290 Super Adventure R: offroadové Grand Turismo
29.04.2018
13.09.2024
06.06.2024
17.07.2023
13.01.2023
23.02.2021
12.11.2019
10.01.2017
04.10.2016
2017 | 2018 | 2024 | 2025 | |
---|---|---|---|---|
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje | ||||
V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme. |
||||
Objem | 1301 cm3 | 1350 cm3 | ||
Výkon | 118 kW (160.5 koní) | 116.8 kW (158.8 koní) | 118 kW (160.5 koní) | 127 kW (172.7 koní) |
Výkon při otáčkách | 8750 ot/min | - | 9000 ot/min | 9500 ot/min |
Točivý moment | 140 Nm | 138 Nm | 145 Nm | |
Otáčky při max toč.mom. | 6750 ot/min | - | 6500 ot/min | 8000 ot/min |
Druh motoru | Spalovací | |||
Dvoudobý/čtyřdobý | 4 | |||
Chlazení | Kapalina | |||
Uspořádání válců | Vidlicový | |||
Počet válců | 2 | |||
Rozvod | DOHC | - | DOHC | |
Ventilů na válec | 4 | - | 4 | |
Vrtání | 108 mm | 110 mm | ||
Zdvih | 71 mm | 75 mm | 71 mm | |
Kompresní poměr | 13.1 : 1 | - | 13.1 : 1 | 13 : 1 |
Příprava paliva | Vstřikování | |||
Startér | Elektrický | |||
Počet rychlostí | 6 | |||
Sekundární převod | Řetěz | |||
Typ rámu | Příhradový | - | Příhradový | |
Materiál rámu | ocel | - | chrommolybden | |
Zdvih předního odpr. | 220 mm | - | 220 mm | |
Zdvih zadního odpr. | 220 mm | - | 220 mm | |
Brzdy vpředu | 2 kotouč | |||
Rozměr předního kotouče | 320 mm | |||
Přední třmen | čtyřpístkový | - | čtyřpístkový | |
Brzdy vzadu | kotouč | |||
Přední kolo | 21 " | - | 21 " | |
Zadní kolo | 18 " | - | 18 " | |
Rozměr přední pneu | 90/90-21 | 90/90 21 | ||
Rozměr zadní pneu | 150/70-ZR18 | 150/70-18 | 150/70 18 | |
Rozvor | 1580 mm | 1578 mm | 1577 mm | |
Úhel hlavy řízení | 26 ° | 25.4 ° | 25.2 ° | |
Světlá výška | - | 242 mm | ||
Výška sedla | 890 mm | 880 mm | ||
Suchá hmotnost | 217 kg | 228 kg | - | |
Pohotovostní hmotnost | - | 245 kg | 248 kg | |
Užitečná hmotnost | - | 205 kg | - | |
Objem nádrže | 23 l | |||
Rezerva | - | 5 l | - | |
Množství oleje | - | 3.6 l | - | |
Spotřeba | - | 5.3 l/100 km | 6.7 l/100 km | |
Maximální rychlost | - | 235 km/h | - | |
První cena | 445990 Kč | - | ||
Výměna motorového oleje | - | 15000 Km | ||
Výměna olejového filtru | - | 15000 Km | ||
Výměna zapalovací svíčky | - | 30000 Km | - | |
Výměna vložky vzduchového filtru | - | 15000 Km | ||
Seřízení ventilové vůle | - | 30000 Km | 60000 Km |
Jawa 650 Classic a KTM 1290 Super Advent...
Podívejte se na trailer k filmu Na plný ...
I KTM přijde s automatem: AMT mělo premi...
Vlakem s motorkou: Najíždění na vlak
Nezveřejněný moto výlet z roku 21 - Klaš...
Moto výlet Apollónův chrám Africa twin 1...
Novinky KTM a Husqvarna naživo. Čím přek...
Kde končí cesty, tam začíná nová KTM 129...
KTM Adventure Rally 2020 proběhne v Řecku
KTM Adventure Rally 2020 proběhne v Řecku
Pyrenej cesta zpět, část 2/2. 3 dny šoto...
Pyreneje 2019
Balkan 2018 Enduro moto Dovolená Enduro ...
Den otevřených dveří
Pronikněte do tajů moderních elektronick...
Pronikněte do tajů moderních elektronick...
Pronikněte do tajů moderních elektronick...
Pronikněte do tajů moderních elektronick...
Enduro Svitavy -KTM wheelie fail
První jízda na KTM 1290 SuperAdventure R...
Fórum | Téma | Odpovědí | Poslední příspěvek | ||
---|---|---|---|---|---|
Založit téma Všechna témata | |||||
Silniční cestovní | KTM 1290 Adventure 2021 | 541 | 25.4.2025 13:33 | ||
Papírování a nehody | KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA | 13 | 19.11.2024 14:49 | ||
Opravy a údržba | KTM SAR 1290 r (2018) | 23 | 1.11.2024 15:14 | ||
Enduro & funbike | Výška jezdce pro KTM 1290 SAR | 5 | 14.8.2024 19:26 | ||
Zážitky z cest, rady | Přeměřování tachometrů | 67 | 7.5.2024 09:24 | ||
Silniční cestovní | Problém s TKC 70 | 24 | 20.10.2023 13:19 | ||
Enduro & funbike | Jaký (nad) litrový zábavný enduro | 611 | 12.9.2023 14:57 | ||
Vyjížďky | Zkušenosti a rady na co si dát pozor | 1 | 24.7.2023 10:07 | ||
Enduro & funbike | šponovák rozvodovej reťaze DirtTricks | 1 | 2.6.2023 13:15 | ||
Enduro & funbike | Mitas E07+ vzadu a na co předek | 38 | 25.1.2023 20:54 | ||
Výběr moto | KTM - dostupnost náhradních dílů | 38 | 14.12.2022 20:42 | ||
Silniční cestovní | KTM 1290 SA vs 890 | 34 | 15.11.2022 07:25 | ||
Německé, rakouské | KTM 1290 Super Adventure S - topí pod zadek | 211 | 27.5.2022 15:48 | ||
Vybavení | Pohodlnější sedlo na dlouhé cesty | 13 | 6.4.2022 13:53 | ||
Pojeď taky | Pojed Balkan a Italii zpet 4-5/2022 | 19 | 23.2.2022 15:17 | ||
Enduro & funbike | Enduro pneu na KTM 1090 adventure r | 32 | 13.7.2021 18:17 | ||
Opravy a údržba | Oprava poškrabaného výfuku Akrapovic | 14 | 17.12.2020 01:48 | ||
Naked bike | KTM Super Duke 1290 R 2018 | 6 | 17.6.2020 14:06 | ||
Opravy a údržba | Jutubový test 25 ADV pneumatik: 2020 Adventure Tire Shootout by ChapMotocom | 8 | 28.5.2020 09:11 | ||
Opravy a údržba | Motoservis Praha 4 | 9 | 5.4.2019 20:45 |
To co si opravdu koupíte, když si pořídíte KTM 1290 Super Adventure R je její schopnost a váš zážite...
Cestovní enduro pro zkušenější
Boží záležitost...dlouho jsem váhal, ale nakonec jsem se rozhoupal a šel do ní...
prodáno Je to vetřelec z jiné planety !
Sametová mrcha. Před první jízdou jsem měl velký respekt. Hlavně z výšky a váhy. A samozřejmě z výko...
Univerzální motocykl. Zvládá každodenní cesty do práce, výlety a dovolené ve dvou i terén.
Motocykl koupen 03/23 jako lehce jetý (9000km) v 1A stavu (v podstatě bez jakýchkoliv známek použití...
Velmi obratná a výkonná motorka na cestování, s mohutným kroutícím momentem.
A znova KTM a znova 1290 SAR. Níže vám popíšu proč... :)))
Po Adventure R 1190 logický krok.
A znova KTM a znova 1290 SAR. Níže vám popíšu proč... :)))
Dobrá, výkonná splnil jsem si sen
Návrat královny, tentokráte o generaci mladší a v eRku. Triumph nedělal nic špatně, jen na sobě nemě...
Velmi obratná a výkonná motorka na cestování, s mohutným kroutícím momentem.
Spokojenost s motorkou, pohodlná a snadno ovladatelná .
Mám ji rád, ale taky mě furt s něčím sere.
Motocykl koupen 03/23 jako lehce jetý (9000km) v 1A stavu (v podstatě bez jakýchkoliv známek použití...
Super ergomicka velmi dobre ovladatelna. 160 PS akurat. Jazdim v mode Sport. A off road.
Super ergomicka velmi dobre ovladatelna. 160 PS akurat. Jazdim v mode Sport. A off road.
Proti bmw s1000xr (2017) úplně jiný typ motorky.
Vy, co vlastníte 1290 SAR (třeba i SAS), nemysleli jste někdy na to, že by bylo fajn mít i nějakou l...
Máte velké enduro (cenduro) a stále jen placatíte gumu na asfaltu, a přitom máte v hlavě borce z Dak...
A už mě zase hlodal červík... nepotřebuju změnit motorku??? Nebo dokonce hříšná myšlenka - nepotřebu...
Nazdar, tak jsem právě završil 20 tisíc kilometrů. Je to pro mě celkem dost. Na předchozích motká...
Protože jsem trochu magor do světel na motorce, přídavný světlo na sebe nenechalo dlouho čekat. Vybr...
Motor | |
---|---|
Spojka | 9.6/10 |
Průběh výkonu | 9.9/10 |
Vibrace | 8.5/10 |
Převodovka | 9.3/10 |
Mechanická hlučnost | 8.3/10 |
Zvuk | 7.7/10 |
Spolehlivost | 9.8/10 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 9.3/10 |
Těsnost tlumičů | 9.7/10 |
Tuhost rámu | 9.8/10 |
Jízda | |
Sport | 9.8/10 |
Město | 8.1/10 |
Cestování | 9.6/10 |
Terén | 7.5/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 7.6/10 |
Ceny servisu | 7.0/10 |
Servisní síť | 7.5/10 |
Dostupnost dílů | 7.7/10 |
Nabídka doplňků | 9.3/10 |
Servisní intervaly | 9.7/10 |
Terén | |
Brodivost | 9.0/10 |
Výška | - |
Ochrana motoru | 9.5/10 |
Skoky | 9.0/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 9.1/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 9.9/10 |
Ochrana jezdce cestování | 8.9/10 |
Nekoupili | Z důvodu |
---|---|
BMW R 1250 GS Adventure | KTM je prostě KTM vyšší,taková jiná |
KTM 990 Adventure R | Sice je to starý železo, ale bude jenom starší a starší |
BMW R 1200 GS Adventure | Vlastně ani nevím ... Měl jsem dobrou nabídku na novou 1290 SAR tak jsem moc nepřemýšlel |
BMW R 1250 GS Adventure | Cena |
Ducati Multistrada V2 / S | Nizke sedlo |
BMW R 1200 GS Adventure | Priliz velke |
BMW R 1200 GS Adventure | Priliz velke |
BMW R 1250 GS Adventure | Pocitově velká kráva za ještě větší peníze... |
Honda CRF1100L Africa Twin | Určitě skvělá motorka, ale chtěl jsem něco z čeho jsi sednu na prdel... |
Triumph Tiger 1200 Rally | Těžký. Zkusil jsem ho. Není do terénu. |
Honda CRF1100L Africa Twin | Poražena cenovou nabídkou KTM |
BMW R 1250 GS Adventure | Nižší výkon, vhodnější spíš na delší cesty.. |
BMW R 1250 GS | Na GS mne trapi, ze prestoze je to doby motocykl, tak k nemu nic necitim, je to trochu nuda... |
KTM 1190 Adventure R | Výrazně horší průběh motoru. |
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo | Nemá výkon |
Triumph Tiger 1200 XC | Těžký |
BMW S 1000 XR | Není do terénu |
Honda CRF1100L Africa Twin | v porovnání s KTM jí chybí pohlaví |
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Spo | Menší výkon a má ji každý druhý |
BMW K 1600 GTL | ještě na ní mám čas a cena |
Jakou | Z důvodu |
---|---|
Honda CRF1000L Africa Twin | |
KTM 1290 Super Adventure | jezdím více asfalt |
Triumph Tiger 1200 Rally | Tiger se mi vzhledově líbil více |
KTM 890 Adventure R | |
BMW R 1200 GS | Pro mě je zásadní problém design předního světla, strašně se mi nelíbí ale jinak je KTM úžasná mašina. |
Honda CRF1100L Africa Twin | Mám vůči KTM předsudky :) a za cenu zánovní AT1100 je olítanější 1290R |
KTM 890 Adventure R | šiallenosť pre samovrahov, síce rýchlejšia, ale menej komfortná ako 1250 GS, nakoniec som sa rozhodol pre ľahšiu zábavnejšiu triedu motoriek |
BMW R 1250 GS Adventure | Asi hlavne proto, ze nema kardan, pro dva me prisla mensi a kamarad si koupil novou 790 a docela se s ni natrapil (jako druhe den prestalo svitit svetlo napr.) |
BMW R 1250 GS Adventure | Detaily zpracován oproti BMW a nechci se zabít :-) |
KTM 1190 Adventure R | Zrovna nebyla žádná v tak dobrým stavu |
Honda CRF1100L Africa Twin | Nepříjemné zahřívání sedla a nohou od zadního válce, nevýrazný zvuk se sériovým výfukem, pro mě ne úplně padnoucí geometrie v sériovém stavu, diskutabilní vzhled. |
BMW S 1000 XR | |
KTM 1090 Adventure R | Byla to těžká volba. Nakonec vyhrála lehčí s pro mne dostačujícím výkonem. Uvidíme... |
BMW R 1250 GS Adventure | Řetěz. Trochu mne i vyděsila informace o jisté nespolehlivosti a určité pravděpodobnosti nákladů na opravu motoru kolem 30t.Km. Mám rád zátah odspodu a úplně mě nebaví točit vysoké otáčky, dávám přednost tiché síle... A nemusím oranžovou :-) |
BMW R 1250 GS Adventure | Do BMW jsem se zamiloval :-) |
BMW R 1250 GS | Výška sedla |
Ročník | Vložil | Soubor | Velikost | Poznámka |
---|---|---|---|---|
Nahrát manuál | ||||
2023 | Sete | 1290superadventurer2.pdf | 11 MB | Návod k obsluze |
2017 | RosiMar | ktm-1290-super-adven.pdf | 5.8 MB | |
2017 | zitan | 1290-super-adventure.pdf | 69 MB | servisní manuál |