renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PokyXX
Vloženo 9.11.2023
Aktualizováno 10.11.2023
Zobrazeno 3 896x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Boží záležitost...dlouho jsem váhal, ale nakonec jsem se rozhoupal a šel do ní...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto (Vlašim) - Řekneme že tam toho mají hodně, hodně práce a ne vždy to dopadne podle vašich přestav...

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 GS Adventure: Pocitově velká kráva za ještě větší peníze...
Honda CRF1100L Africa Twin: Určitě skvělá motorka, ale chtěl jsem něco z čeho jsi sednu na prdel...

První dojmy - První dojmy jestli mi motorka hnedka padla do ruky...no cítil jsem se na ní jako pán, kterému patří silnice a může kdykoliv a kdekoliv. Do toho ten velký displej spousta čudlíku, nastavení...no věděl jsem že bude prdel.

Motorku bych doporučil pro - Někomu kdo to má v hlavě srovnaní a taky má už něco za sebou...

Doplňky na motorce - - Full balíček od KTM
-Arrow protože dobře zní a dá se z něho vyndat killer
- hefty, kufr a plotna od Givi

Recenze

Já ani nevím co napsat o motorce která vás úplně pohltila dostala a vy se zase cítíte jako 20letej nesmrtelný fagan který jsi pořídil svojí první motorku a může všechno. Taky to podle toho dopadlo, ale nebudu předbíhat...a jak říká můj dobrý kamarád "KTM je životní styl" a já už přesně vím co tím myslel.

Před koupí mašiny jsem řešil spousta věcí, recenzí, otazníků které mi nedali spát. Jestli vážně jedu do endura s kterým chci jezdit jenom silnici, žádný OFF a hlavně jak se bude ve předu chovat jednadvacítka na silnici. Na to jsem jsi vyslechl spousty různých názoru a jsem nakonec rád že jsem se nenechal odradit. Taky jsem jsi říkal přece tady jezdí spousta Afrik které se do terénu vůbec za život nepodívaj a nestěžujou si. Pak další velký otazník "skutečně KTM"??? Přece všichni víme teda hlavně ti co v životě KTM neměli a mít nebudou, že se tam každý týden mění motor a ta spolehlivost no slyšel jsem toho po ko..t. Ale co pak jiného jsi mám v tomhle tom segmentu po tom všem čím jsem jsi už projel na silnici pořídit? Afrika...určitě skvělá motorka, líbí se mi, líbí se mi zvuk z origo laufu, ale sto koníku na silnici je pro mě málo a když někdo tvrdí že sto koní na silnici ti úplně stačí tak určitě, ale když tam máš 160 a Vtwin tak bude asi větší sranda že jo. Pak tady máme cestovní etalon legendu GS. Kvůli dvěm možná třem cestám ven mi přijde zbyteční kupovat takový parník jakým je pro mě GSo a o ceně nemá smysl se ani bavit. Na zbytek motorek v segmentu přiznám se jsem ani nekoukal protože mě k ním nic netáhlo...a proč enduro, protože mě už serou naše silnice a přestalo mě bavit jezdit pořád do kola ti samí trasy jen kvůli tomu aby jsem se svezl. A proč "R" místo "S" když chci jezdit jen silnici? Jednoducho se mi R víc líbí, vyšší, drátěný kola (i když to čistění kol to je něco) a je tam o hodně míň elektroniky která může dělat u S někdy problémy. I když i to R je hodně nakopaní elektronikou.

KTM Super Adventure 1290R boží motorka, vůbec ne dokonalá má svoje vrtochy ale víš jak to je ...není co řešit. Ta mašina mě vrátila do doby když mi bylo o dvaadvacet let míň koupil jsem jsi svojí první motorku, na který jsem jezdil bez papírů, zdrhal před bengama, strkal jsem do ní všechny peníze, jezdil třeba v zimě v teplácích a bylo mi to všechno jedno hlavně že zítra jsem mohl vyjet znovu. Né že by to bylo s Advíkem stejný teď mi nějaký peníze i zůstávají, ale to nadšení radost s jízdy a že můžeš zítra znovu je úplně stejná jako ten krát. Už jenom když si na ní sedneš chytíš za řídítka nastartuješ z laufu hutní duniví zvuk (Arrow) ty už víš že pod sebou máš nálož, víš že dnešek si užiješ a víš že za ty peníze ta motorka určitě stálá. Před sebou máš velký TFT displej kontrast, grafika nemají chybu. Rally mod ... velký otáčkoměr se zařazením rychlostním stupněm parádní víc nepotřebuješ. Jak nejsem zastánce tyhle tých nových fičur tak ten displej se povedl a navíc vypadá luxusně. Spousta tlačítek ale všechny tam kde mají být, intuitivní ovládaní a časem je už nehledáš ani po nich nekoukáš.
To velký světlo ve předu mě se to líbí, nezaměnitelný vzhled, supr to vypadá a v noci to svítí jak kdyby ti šlo o život, přepneš na dálkový a vidíš za hory za doly. Jak jsem jsi myslel taková blbost přisviecování do zatáček no a jak to parádně funguje a splňuje svůj účel jsem jen čuměl. Čím větší náklon tím víc světla.

Motor co napsat... je to buchar, reaktor a já ještě nevím co všechno jsem o něm slyšel. Za mě je to takový drsný dělník, pracant který když zabere udělá ramena tak už ho nic jen tak nezastaví jo a hlavně co je důležitý je sním někdy strašná prdel a ne jednou se to snažíte předychávat. Pak si říkáte jak jste zkušený vyjezděný motorkář který ví že nemusí nikam spěchat a stejně pak stým jezdíte tak jako jezdíte. Třeba takový výjezd ze zatáčky když je teda hlavně do kopce proč to nevzít po zadním když to de skoro samo, nebo obyčejný průjezd přes koleje když je tak blbě na horizontu tak ho dáme vzduchem vždyť ta motorka jsi to žádá (čo ti jebe) no a tak bych mohl ještě dlouho pokračovat. Říkal jsem si budu jezdit na enduru jsem v klidu stejně poměřovaní pinďouru mi už nic neříká pianko a ono je to tak trochu všechno jinak. Ta motorka vás nutí tahat čerta za ocas, tak pozor ať se nespálíte. (já se spálil)
Quickshifter nahoru funguje skvěle sázíte to tam jedna radost. Jen taková maličkost potkal jsem se s tím v servise. Je fajn vědět kdy to tam máte sázet. Já myslel že to každý ví a ono ne a pak se diví že je převodovka v prdeli. Takže vyšší otáčky a hlavně když je motor v tahu...není zač. Dolů řadím se spojkou protože bez ní mi to nepřijde tak skvělý. O převodovke jsem už taky něco slyšel, ale za mě tak mezi 5 a 6 jsem v začátcích asi tři krát našel neutrál a to bylo asi tak všechno, nemam sní nejmenší problém. Plus pětka mi přijde jako hodně univerzální rychlost a šestka hodně dálniční, co při cestování je fajn. A když jsme už u toho cestování tak je to pohodlný a není problém si denně dávat 500 a víc kilometrů. Jedině co tak vyprdnul jsem se na bočný kufry protože je to už moc do šířky a to fakt ne. Jeden kufr a taška na sedlo...
Jinak samotná jízda spousta muziky za málo peněz. Za málo znamená za šest litrů benzínu svižným tempem a s třiadvaceti litrovou nádrži i hodně daleko. Motorka do zatáček padá sama, drží stopu jak po kolejích, výjezd pod plynem cítíš jak zadní guma dostává na prdel a ty se směješ v helmě jak vocas. V zatáčkách ti motorka dává strašný pocit jistoty, důvěry že pořád můžeš můžeš a ty až nechápeš jak to ta přední jednadvaceti palcová galuska může dávat. Podvozek nemá chybu takový na naše silnice akorát, proletět rozmrdanou silnici klidně i v zatáčce a zůstat v klidu není problém. A to je přesně to proč tenhle ten styl motorky. Jen zadek jsem musel o pět otáček přitvrdit protože hlavní stojan dával o sobě v zatáčkách někdy vědět (s batohem skoro pořád) a taky s batohem to bylo takový uhoupaný. No a pak batoh stejně přestal se mnou jezdit protože vyměknul a dělalo se mu blbě a to jsem jel relativně v klidu (jako vždycky s batohem). Taky mě překvapilo jak ta motorka ve 240km/h (maximálka) je stabilní, 220km/h tam máte během okamžiku.
S motorkou se mi podařilo letos najet 15 000km a teď co všechno se za tu dobu na ní posralo. Už od začátku mi nešlo řadit bez spojky, (chtěl jsi KTM máš to tady) takže prvních 1000km pořád se spojkou pak se přehrál softw a bylo to v pohodě. Další věc 2x únik oleje, jednou spod šroubku stačilo vyměnit O-kroužek a po druhý gufero na ozubeném kolečku. Pak se mi jednou rozsvítila kontrolka "grilu" (po mytí) po dvaceti km a znovu nastartovaní zase zmizla. No a poslední věc asi od osmi tisících km se mi začala ztrácet voda. Nic strašného ale dva krát jsem dolít musel (cca po 7000km) co na tom bylo blbě na to jsme prísť už nestihli. A proč...? tak když jsi to dočetl až jsem tak ti to napíšu. Motorku kterou vidíš na fotkách už nemám. Svojí blbostí jsem motorku tak blbě zahodil, že oprava se už nevyplatila. Takže jako bouraná se prodala a já na jaro nebo spíš už teď v zimě si pořídím buď stejnou a nebo o rok mladší a snáď už budu o něco rozumnější. A to že chci zase tu samou mašinu už samo o sebe o něčem svědčí...tak hlavně bez nehod.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hříbek
Hříbek napsal 31.12.23 v 09:21 10b.

Parádně napsané, skoro mám pocit, že ji chci taky jen mi chybí foto jak dopadla,chuděra

Jujing1
Jujing1 napsal 17.12.23 v 20:53 10b.

SJ90
SJ90 napsal 14.11.23 v 21:33 10b.

Pěkně napsané skoro bych si ji koupil, ale mám raději víc OFF Tak ať dobře pořídíš, zima je dobrý čas na nákup nové mašiny. A pak hlavně kolama dolů!

Jardik7
Jardik7 napsal 14.11.23 v 21:08

Pěkně napsaný Úplně ti rozumím s tím věkovým návratem i když sedlám "pouze 1190"
Tak ať další vydrží déle

Jardik7
Jardik7 napsal 14.11.23 v 21:08

Pěkně napsaný Úplně ti rozumím s tím věkovým návratem i když sedlám "pouze 1190"
Tak ať další vydrží déle

Více komentářů



TOPlist