renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník wil
Vloženo 30.4.2017
Aktualizováno 7.3.2019
Zobrazeno 5 104x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Po Adventure R 1190 logický krok.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto, s.r.o. (Vlašim) - Skvělý přístup a fajn lidi.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 1200 Enduro: Cena, váha a větší zranitelnost mimo silnici.

První dojmy - Ten předek nevypadá na živo tak hrozně. Vypadá nějak větší oproti 1190. Škoda, že ta přístrojovka nejde vycvaknout. Ušetřil bych za tablet.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce terénní superbike.

Doplňky na motorce - Držák navigace, travel pack, vyhřívané rukojeti, akrap, nějaké krytky...

Recenze

Musel jsem čumět dva měsíce každý večer na fotky z představení nového Adventure, abych překousnul ten nový design předku a našel odvahu si ho vůbec objednat. Teď už jsem dokonce ve fázi, že se mi začíná i trochu líbit.
Nebudu tu popisovat, jak mě motorka překvapila. Oproti staré 1190r to zase takový rozdíl není. A stará 1190 byla super! Takže spíše popíši drobné rozdíly.
Největší radost mám z motoru. Ten v 1190 jel jako svině, ale byl takový trochu nevychovaný. U 1290 už je vyhlazený a má malinko menší vibrace v nízkých otáčkách, a!e síly má pořád vrchovatě a líp se dávkuje.
Obava z nových budíků mě opustila po prvním rozsvícení. Sice mi bude chvilku trvat, než se v nich budu automaticky orientovat, ale to je jen o zvyku. Jediné mínus je za příliš drobné písmo, ale možná, že už blbě vidím. Tachometr a otáčkoměr je přehledně vidět. To je hlavní. Co mě potěšilo, je podsvícení ovladačů na řídítkách. Blbost, ale potěší. Další věc, která bude chtít trochu času, je bezklíčové zapalování. Po tolika letech, či desetiletích, je to divný pocit necpat do motorky klíč. Ale je to pohodlné.
Pokrok je znát i v předním plexi. Funguje lépe oproti starému, i když je podobně malý.
Největší mínus v porovnání se starým modelem je prostor pod sedlem. Chtěl jsem si tam uložit lékárničku a reflexní vestu jako u starého, ale k mému překvapení tam v Ktm vrazili nějakou kravinu, která bude mít něco společného s novou emisní normou. Už asi nestačí ty šílené bambule pod motorem a megatlumiče výfuku.
Jinak 1290 po pár stovkách km zatím splnila očekávání a pokud bude aspoň stejně spolehlivá jako 1190, budu spokojený.
Po měsíci mám najeto 6000km. Asi ve 3000km mi vytekl přední tlumič a drobně popraskalo plexi kolem šroubů. Nic závažného. Plexi zřejmě nevydrželo díky otřesům v terénu, kdy bylo navíc zatížené navigací. Šlo pouze o drobné mikropraskliny, ale časem by se možná zvětšovaly. Všechno mi v Ktm vyreklamovali okamžitě bez okolků a na počkání. Na fóru se tu řešilo, jak v Ktm nechtějí uznávat reklamace, ale já jsem nikdy neměl u nich problém. Kéž by to takto fungovalo s reklamací všude.
Co se týče přední vidlice, tak kromě netěsnosti gufera, jsem z ní nadšený. V Rakousku na ní zamakali a odezva od předního kola se oproti 1190r rapidně zlepšila. To mi udělalo velkou radost.

Motorka je prodaná. Je mi z toho smutno, ale na ježdění v terénu bude nová 790ka asi lepší a zvladatelnější. A pokud ne, vrátím se určitě k 1290.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
alexander
alexander napsal 07.03.19 v 21:08

dobře ty

RostaZahel
RostaZahel napsal 04.03.19 v 07:48

jj máš pravdu, super stroj, nádherné svezení, prostě, paráda tak ať slouží ...

RostaZahel
RostaZahel napsal 20.12.18 v 01:20 10b.

dobrá volba, ať slouží za 10

ZTD
ZTD napsal 24.10.17 v 08:54 10b.

těsnění u tlumičů mi selhalo už několikrát - bláto a jíl udělá svoje, teď zkouším neoprenové návleky od Kriega a zatím bez problémů

martin.hsb
martin.hsb napsal 12.10.17 v 23:16 10b.

Nejlepší stroj co znám

Více komentářů



TOPlist