renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bobanhn
Vloženo 7.5.2019
Aktualizováno 26.5.2019
Zobrazeno 6 314x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Sametová mrcha. Před první jízdou jsem měl velký respekt. Hlavně z výšky a váhy. A samozřejmě z výkonu. Mám 185 cm a 90 kg, na plnej došlap to mám tak akorát. Bejt menší, nejdu do ní. Motor je - fantazie. Je to klišé, ale nejpřesnější charakteristika.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Flash team (Mladá Boleslav I) - Výborná komunikace, fajn kluci, zvláštní díky Jiřímu Andresíkovi - koupil jsem u něj. Ví, umí a ochotnej k tomu. Bezva chlap.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: Po dvou bavorákách (F800R, R1100R) mi BMW přišlo fádní a sterilní. Chtěl jsem novou motorku, něco jiného než roadster, a GSo mě nedostalo. Potřebuju milovat.

První dojmy - Ta motorka je to, co jsem hledal. Moderní, plná elektroniky, ale přitom pořád svoje. Stavěná na dlouhý cesty, i cestou necestou. Krása je otázka vkusu, mně přijde nádherná. Myslím ale, že objektivně krásná je. Posoudíte sami. Čiší z ní síla a charakter. Ten se vám nemusí (vždycky) libit, ale bezesporu tam je. Jede jako kolo, ale vemte za to a najednou budete muset bejt zatraceně přítomní okamžiku. První cestu jsem absolvoval z MB na jih Čech, jelo to proste samo. Hlaďoučká spojka, chod jak švýcarský hodinky. Odlepíte nohu od země a váha neni, vysoký těžiště není. Vemte za to, a je to letadlo. Ta síla, to je fakt mazec. 118 kW. Nic jinýho takovýho jinde než u KTM nekoupíte. Nikoho nechci urazit, berte mě s rezervou, ale přijde mi, ze GSo si koupíte, protože to si stačí jenom koupit. Ale tuhle si musíte získat.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je podle mně předurčená pro cestovatele s duší rebela.

Doplňky na motorce - Kompletní Travel Pack (QuickShifter, MSR, HHC), vyhřívaný hefty, ergonomický vyhřívaný sedla, alarm, ochraný polepy, kryty sání, kryt motoru, odstíněný svod výfuku

Recenze

Hledal jsem něco jiného, než roadster a něco jiného, než BMW. S opravdovým motorkařením jsem začal dost pozdě, už mi táhlo na 40. Šel jsem do dvou bavoráků, na F800R jsem se naučil a pro radost a i ze sentimantalních důvodů jsem si pak pořídil R1100R z roku 2000. Asi i jako vzpomínku na doby, kdy jsem byl mladej, motorku jsem chtel, ale nebylo na ní. Po zkušenosti na BMW, kterým nemůžu absolutně nic vytknout, jsem prostě chtěl něco jinýho. Najednou mi BMW jako značka přišla taková, nevim jak bych to správně napsal, nadřazená. Vsechno dokonalý, nic proti, ale sterilní a drahý. KTM jsem vlastně nikdy v hledáčku neměl, ta fabrika mi nic neříkala, věděl jsem jen to, že jsou to Rakušani a že dělají terénní motorky. Pak jsem jednou uviděl 1290 a dostala mě. Ta stavba a ty barvy. Myslím, že je pro lidi, kteří ví co chtějí, resp. co nechtějí a pro ty, kteří se chtějí nějak vymezit. Je to motorka pro individualisty. Myslím taky, že k ní musí člověk dozrát. Ideální jsou pro ní dálky. Cestovat se s ní dá parádně. Kupte kufry a můžete jet kam chcete. Neznamená to ale, ze se nepojedete projet na kafe jen pár kilometrů. Jede tak jak chcete, je to strašně příjemný svezení, na to, jak je velká a těžká, se vede jako kolo. Přidejte ale nad 5000 a vysřelí vás to mraky metrů dopředu. A jestli si při tom podřadíte quickshifterem, budete tam tak rychle, až vás to překvapí. Takže bacha. Ta mrcha v ní je, pod pět jen dřímá. Milovat, ale nepodceňovat. Takže jako v životě.

Jízda je komfortní, pro mě je (pořád, jeste jsem si úplně nezvyknul) nezvyk, ze sedím hrozně vysoko, sedlo je tuším jeste výš než na GS, ja si navíc dal ergosedlo, takže ještě +2cm. Není to motorka pro menší postavy, teda pokud nechcete na křižovatkách vrávorat na špičkách. Viděl jsem lidi, co takhle jezdí, ale to by nebylo pro mě, potřebuju s jistotou došlápnout na zem. Měl jsem obavy, jak takovou kozu vysokou budu dávat na hlavní stojan, ale je to tak snadný, jako jízda na ní. Fakt pohoda. Přidáte plyn, rozjedete se a váha je najednou pryč. Je to pohodlná naprosto ovladatelná pohoda. Řadit mi přijde ideál nad 4000 (klidná jízda), kdo chce vytáčet vic, samozřejmě může. Nad 5000 se ozve brutální hutnej zvuk (a to mam sériovej výfuk) a vystřelíte jak z praku. Ten zátah je doopravdy famózní a pokud do toho kopnete rychlořazením kvalt nahoru, typicky z 5 na 6, máte tam 150 ani nevíte jak. Tady ale bacha, jste najednou, z čista jasna, hrozně rychlí. To může překvapit nejen vás, ale i ostatní účastníky provozu, takže to chce furt koukat a dopředu zvažovat, kde pustit uzdu. Každej je jinej, ale já bych si jí do 30 let věku zakázal. S tou sílou prostě musíte počítat a musíte s ní umět nakládat.

Umravní vás ale přední kolo, 21 palců a úzká pneu, nad 160, 170 cejtíte, ze to není to pravý ořechový, předek se jakoby odlehčí a lehce znestabilní. Žádný drama, ale zvolníte. Taky sériovej štít není, pokud jde o ochranu jezdce, ideální, vítr dost cejtíte. Ja to mám rád, jezdil jsem na dvou naháčích, ale kdo chce cestovní pohodu umocnit, vymění za vyšší. Ja (zatím) ne. Brzdy super, když potřebujete, stojíte na fleku. Vidle se potopí, ale tak nějak očekávatelně a pomalu, s rozmyslem. Zůstáváte stabilní a to je super. Ještě k motoru - chce to řadit i dolů, nemá ráda nízký otáčky, cejtíte to. Co je bezvadný, jsou ty mraky asistentů, myslím, že je dobrý je mít všechny, ne že je budete vzdycky potřebovat, ale osobně mám rád pocit, že mi tu sílu jeste něco jinýho kromě mne pomáhá hlídat. Super je možnost párovat telefon s displayem a s pomocí aplikace KTM My Ride máte směrovou navigaci. Spotřeba je zatím pro zasmání, mám po 800 km 4.9, ale je pravda, ze ji nehoním, jezdím dost na pohodu. Úložnej prostor je v zásadě nulovej, bezva je ale přihrádka pro telefon, kterej můžete za jízdy dobíjet. Dobrá je i zasuvka 12V v prostoru u řídítek. TFT display je DOOPRAVDY hrozně intuitivní, i za jízdy si pohodlně volíte co potřebujete, od intenzity vyhřívání heftů a sedla až po palivový mapy. Tohle se KTM fakt povedlo. Je to bezklíč, pořád mi to přijde divný, nestrkat klíč do zapalování, ale je to - zase - pohodlná pohoda.

20.5. 2019 - Mam za sebou servis po 1000 km. Jel jsem na nej tam, kde jsem koupil (KTM Flash Team Mladá Boleslav), takže jsem si střihnul ráno 200 km tam a odpoledne 200 km zpatky. Dost pršelo (po cestě tam), vyzkoušel jsem teda Rain mode - motorka jde za plynem pomalu, je tam omezení na tuším 100 koní, takze teprve kdyz prší, tak poznáte, o co přicházíte. Zpatky uz to bylo bez deště, takze zase svižně. 150 - 160 km/h ideální cestovní rychlost. Topacase jsem vůbec necítil. Jede jak po kolejích. Zrychlení famózní, porad me překvapuje, jak rychle najednou dokážete byt pul kilometru od bodu, kde jste se rozhodli přidat. Po tomhle motoru se bude blbě předsedat na neco jinyho.

Ad KTM Flash Team Mladá Boleslav: Rano v 9:00 jsem přístavil motorku, ve 14:00 mi volal mechanik, ze hotovo, do telefonu mi sdělil, jak to probíhalo, co dělali a nedělali, přístup k zákazníkovi za mě na 1*. Motorka navic stala pred prodejnou, pro sicher se zámkem na přední kotoučové brzdě. Prevence. Starají se.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MichalFr
MichalFr napsal 26.12.20 v 20:00 10b.

Top, pekne napsane.

Razol
Razol napsal 15.10.19 v 12:35 10b.

TOPKA pokud se podaří jdu do ni taky ??? dávám 10b

bobanhn
bobanhn napsal 24.06.19 v 21:21

Zdar všem, po letech s motorkama s kardanem (zase) čistím řetěz. Koupil jsem cleaner a lube od Motorexu dle doporučení KTM prodejce. Mam dva dotazy: (1) Co vy na čištění petrolejem? Viděl jsem nějaký videa a zdá se to bejt efektivní a levnej způsob. Někdo nejaky zkušenosti? (2) Odendaváte pri čištění ty plastový kryty nad a pod řetězem, včetně krytu pastorku? Já čistil zatím poprvé, tak jsem to tak neprožíval a nesundaval jsem to. Diky za rady a postřehy.

bobanhn
bobanhn napsal 12.05.19 v 20:54

Mig_35: To by asi jelo famózně. Mám pocit, ze ty vysoký verze u LC jsou 4,5 diesel - tim jsem se jednou (jako spolujezdec) svez a jede to fakt příjemně a svižně. V benzínu je myslím top 4,6 a dokonce 5,7, nemam vlastní zkusenost. Ale asi by to člověka dřív nebo později sežralo. V Hiluxu mám 3,0 diesel a zere mi to k deseti, na dálnici určitě víc, odhaduju klidne 12l. Kdyz nekdy premejslim co po Hiluxu, tak z terénních aut jedině LC - anebo dodávku, v takovy ty uprave se sedačkama v druhy a treti řadě naproti sobě, na cestování super.

ZZZHonda: Mas bezvadnou motorku, GS není populární tak, jak je, bezdůvodně. Objektivně si myslim, ze je i vyváženější. KTM SAR je ale, podle meho názoru, pecka predevsim v tom, ze se s tím jako by nesere. At uz jde o design, výkon motoru, celkovej mix. Je to ale pocit po 800 km, po roce - dvou začnu skutečně tušit, o cem ta motorka doopravdy je.

ZZZHonda
ZZZHonda napsal 12.05.19 v 15:40 9b.

Sametová mrcha
Jak jsi to napsal, tak o ní začínám uvažovat
Já co měl BMW... Vzhled pro mě nic moc, ale z fotky to klame... Chce to vidět živě.
Je vidět že jsi spokojenej
Ať ti dělá radost

Více komentářů



TOPlist