renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník DukeUnL
Vloženo 2.4.2024
Aktualizováno 2.4.2024
Zobrazeno 837x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motocykl koupen 03/23 jako lehce jetý (9000km) v 1A stavu (v podstatě bez jakýchkoliv známek použití) od KTM Shiva.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Ondřej Šimek - Shiva motoshop (Pra - Třetí motorka od Shiva a 11 let zkušeností s jejich servisem - naprosto vždy spokojenost.

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Po sedmi letech zkušeností s KTM Adventure jsem si říkal, že mě to až tolik nepřekvapí. Opak byl ale pravdou. "R" podvozek dělá z tohohle Advíka úplně jiný stroj. Když se k tomu přidá 160 koní produkovaných z LC8, člověk se nepřestává smát.

Motorku bych doporučil pro - V podstatě pro všechny motorkáře, kteří mají něco odjeto a nebaví je jezdit jen po silnici. V případě čistě silničního cestování bude vhodnější 1290 S.

Doplňky na motorce - LeoVince
KTM kryt pod motor
Zvýšení řidítek
Držáky KTM zavadel
Látkové brašny
CNC krytky a víčka
Polepy předního blatíku a plexi okolo světla.
Přediltry do sání - Aliexpres

Recenze

Dlouho jsem pokukoval po 1090 R, jelikož se svou stávající 1050 jsem hodně často v terénu. Nikdy to ale nebylo na pořadu dne, dokud jsem neviděl inzerát na tuto 1290 R, která byla na prodej v autorizovaném servisu KTM po prvním majiteli v ČR. Měl jsem cestu okolo a jel jsem se na ni podívat. V podstatě hned bylo rozhodnuto. Kromě malé oděrky na padacím rámu od pádu na místě byla motorka vážně ve 100% stavu - žádné mikroškrábance, žádná zaschlá špína někde. Zkrátka leštěnka ve stavu nové motorky.

Na první cestu z dealerství domů jsem se těšil, ale říkal jsem si, že jdu do něčeho co znám a jediné co mě příjemně překvapí bude motor. Opak byl ale pravdou. Už při cestě z Uhříněvsi do Štěrbohol po místní rozbité silnici jsem kroutil hlavou a říkal si, na čem to sedím. Stále přemýšlím, zdali je to kvalitou "R" podvozku, nebo "nekvalitou" podvozku na KTM 1050. Zřejmě od obou něco málo. Při nájezdu na dálnici jsem ještě k tomu poznal sílu motoru a smát jsem se nepřestal snad do teď.

Motorka je i přes své rozměry a hmotnost relativně dobře a přesně ovladatelná. Při vyšších rychlostech (160+) je znát úzké přední R21 kolo, ale díky tlumiči řízení to není nijak nepříjemná vlastnost. Unierzálnost Adventure motorek od KTM je očekávatelná, ale zde díky kombinaci podvozku a síly motoru je ještě dál. 160km/h je zde tak pohodlná rychlost jak na dálnici, tak i na vhodné polní cestě (video doplním). Hltáme spolu kilometry tak jak po severočeských šotolinách, tak i po dálnicích. Díky Powerparts sedlu (které si přehazuji mezi 1290 a 1050) jsou delší cesty i ve dvou velmi příjemné (185cm+160cm). Originální "R" sedlo nám tolik nevyhovovalo. Vyhovují mi širší řidítka oproti "silničním" Adventurům.

Dlouhé zdvihy podvozku jsou v terénu znát a motorka snese až překvapivě hodně. Na skocích, kde jsem s 1050 i při menších rychlostech na dorazech, 1290R projede a sotva je cítit, že byla ve vzduchu. Na silnici je "tužší" a nejde do zatáček tak snadno, jako silniční advíky na 19/17 kolech. Stále je to ale velmi příjemné a svižné svezení, které bude většina uživatelů, stejně jako já brát s nadšením.

Motorku bych doporučil pro každého, kdo jezdí delší trasy a zároveň se rád sveze rychle po různých cestách i necestách. Samozřejmě, že existují motorky rychlejší, nebo do terénu vhodnější, málokterá vám ale nabídne takovýto mix. Jako bonus navíc dostanete emoce tohoto KTM véčkového motoru a na ty se nedá zapomenout. I když vím, že jiné značky dělají také skvělé motorky kdy každá má něco jinak, něco lépe, něco hůře, tak emoce z KTM velkého véčkového motoru mě dostaly a posledních osm let neuvažuji o jiné motorce. 1290 SAR mě v tom ještě více utvrdil. Od takového parníku člověk zkrátka nečeká, že se při plném plynu ve 130km/h začne stavět na zadní :)

K motorce jsem si dokoupil prozatím výfuk (LeoVince), Powerparts šusplech, zvýšení řidítek a látkové brašny. Z méně významných věcí polep předního krytu světla a blatníku, nebo různé CNC kryty.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jelda-f
jelda-f napsal 04.04.24 v 10:07 10b.

Krásný kousek

Brukev
Brukev napsal 03.04.24 v 20:38 10b.

Super recenze na super stroj … už sem malem měl 1190 R ale nakonec jsem jak u 1190 tak u 1290 skončil u S ka právě kvůli přední 19 bo ta nervozita ve vysokých rychlostech mě odradila … nicméně R ko je hezčí a do terénu rozhodne lepší … tak ať děla radost jako každá KTM

Více komentářů



TOPlist