renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tracer 9 / 900 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Varda
Vloženo 28.10.2017
Aktualizováno 18.3.2019
Zobrazeno 5 108x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Tracer se mi zamlouval už od jeho představení. Dlouho jsem koukal na různá videa, pročítal všechny možné fóra, takže jsem +- věděl, do čeho jdu. Nejvíce mě lákal ten motor - 3 válec. Údajně výhody 2 i 4 válce. 2V jsem měl už dva a zkusit se má přece vše :

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum HK (Hradec Králové) - Motorka byla nabízena v "enduro packu" (Vysoké turistické plexi, outdoor kufry, padáky, tankvak) Po komunikaci jsem si vyžádal místo vysokého plexi vyhřívané gripy a přídavné světla.

Výška jezdce: 192 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS: Super mašina, ale větší zaměření Tracera na silnici zvítězilo.
Yamaha FZ1 Fazer: Možná někdy příště.
Triumph Tiger 1050: Přímý konkurent Tracera. Dlouho jsem se nemohl rozhodnout, ale nakonec to vyhrál Tracer.

První dojmy - Co mě překvapilo byla váha. Pocitově oproti F800GS mnohem lehčí. (lehčí je GS, ale Tracer má níže těžiště). Manipulace na místě bez problému. Problém nenastává ani do mírného kopce (a to jsem celkem lunt!). Mile mě překvapilo osvětlení. Už se nebojím jet z výletů domů později. U SV jsem musel jet krokem, tady to se spuštěnými přídavnými světly svítí jako kamion. Jako přestup z 35 kw na 86 kw jsem měl obrovský respekt. Naštěstí je zde možnost zvolit si ze tří palivových map - A/B/STD. Osobně jezdím na standard. Výkonu je tam dost a přitom to umí být ještě takový beránek. Béčko je do deště a áčko je dole dost uskákané. Velikou (ne)výhodou je kontrola trakce a abs. Proč nevýhoda? Pekelně to rozmazluje ! Kontrola trakce se dá vypnout, abs nikoli.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil lidem, kteří rádi cestují, mají rádi sportovního ducha, ale i úplně kliďase.

Doplňky na motorce - Tankvak, Trekker Outback kufry, přídavné světla, padáky, vyhřívané gripy, laděný výfuk IXIL, přešité sedlo.

Recenze

Ale proč jsem si Tracera vlastně pořídil? Jsem ten typ jezdce, co občas vyrazí i někam dál. Nejsem nějaký střelec, občas jedu pohodu, občas vystřelím a přesně to ten 3 hrnek umí. Když to porovnám s Multistradou, ta se v nízkých otáčkách trápí a podvědomě nutí řidiče tomu trošku dávat pod kule. (čistě v porovnání s FZ-09) Já na Tracerovi nemám problém ani v těch nejnižších otáčkách. Např. není problém jet ve městě na šestý rychlostní stupeň kolem 50 km/h. Multina? Pche :D ale není to nevýhoda multistrady, jsou to vlastnosti různých motorů.
Při předjíždění občas podřadím o jeden/dva stupně. Ono by nebyla potřeba podřazovat vůbec, krouťáku tam je dost, ale přece jen čím vyšší otáčky, tím větší raketa. U bejvalky SV650, která byla mimochodem seškrcená na 35 kw, stačilo přidat plyn a nějaké podřazení bylo zbytečné. Mít znova 18 a a2, opět neváhám nad SV650/MT07.
Ale zpět k Tracerovi. Co se jízdních vlastností tyče, jedinou nevýhodou je odlehčený předek. To má za následek roztřesení řídítek při brutální akceleraci kolem 180 km/h. Vyřešilo by to sundání blástrů nebo pořízení tlumiče řízení. Je potřeba zalehnout a zatížit předek, pak ok. (Tento jev mě vytáčí !!)
Nastavitelný podvozek uspokojí většinu jezdců. Osobně jej mám nastavený na tvrdší úroveň. Ovladatelnosti nemám co vytknout. Jen mi přijde, že hlásiče náklonů jsou poněkud nízko (nic dramatického). Často se mi stává, že zabrousím aniž bych chtěl. Ale asi opatření proti zbroušení kufrů. Batoh si nestěžoval, naopak si liboval prostor a pohodlí. Jeli jsme na Motonálet v Nikolčicích (z Ostravy) a bez problémů. Úložný prostor je minimální. (bez kufrů, tankvaku).
SPOTŘEBA se mi pohybuje kolem 4-5,5 l/100km. Což mě překvapilo. Při cestování s kufry do Itálie spotřeba kolem 4,7 l.
Servisní intervaly jsou co 10 000 km. Zatím mám najeto kolem 7.
Dosti lidem nevyhovuje tvrdost sedla a plexi. Je sice pravda, že plexi by mohlo fungovat kapku lépe, ale se sedlem nemám sebemenší problém. Ani při denních trasách kolem 500 km/den jsem nepociťoval únavu. Možná na tom také bude mít podíl denní dávka šesti italských káv. Člověk občas zajede k pumpě, dá si kafčo a pak se zase sedí jako na trůně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
libac22
libac22 napsal 22.05.18 v 10:00 10b.

Yamahu moc nemusím co se týče motorek v poslední době , ale Tracer se jim opravdu povedl Užívej

Dawsonmoto
Dawsonmoto napsal 10.12.17 v 20:13

Andy00
Andy00 napsal 12.11.17 v 21:13 10b.

Krásná a ty kufry a barva no užasné

spike-cz
spike-cz napsal 04.11.17 v 13:48 10b.

Bonsai650
Bonsai650 napsal 04.11.17 v 12:02 10b.

Více komentářů



TOPlist