renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GTR 1400 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mahler
Vloženo 5.3.2017
Aktualizováno 11.12.2019
Zobrazeno 2 733x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cestovní parník pro ty co mají bláznění na motorkách už dávno za sebou

Motorka koupena od FIRMA:Moto Havrda (Hradec Králové) - Snad jeden z mála dealerů Kawasaki, které jsem obvolal a po pár minutách rozhovoru svižně, rychle reagoval na mé požadavky.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1600 GT: Supr jen ta cena !
BMW R 1200 RT: To samé co GT.
Yamaha FJR 1300: Cena a asi se už moc dlouho vyrabí skoro ve stejné podobě. Bez kufrů neni vůbec hezká.
Honda ST 1300 Pan European: Kdys můj favorit, který zaspal dobu.

První dojmy - Manipulace na místě pri mých 90 Kg a výšce 185cm neni tak hrozná jak jsem se obával. Problém může nastat pouze při couvání do mírného kopečka či pokud narazíte na malou nerovnost. To je konečná a marně hledáte zpátečku...Motorka je trochu masivnější a je potřeba si zvyknout na najíždění do zatáček a vůbec, tak nějak na pomalou jízdu. Hlavně nezapomenout na kufry při proplétání mezi auty atd !

Motorku bych doporučil pro - Jednoznačně tomu, kdo chce daleko cestovat jinak to asi nemá smysl.

Doplňky na motorce - Určitě se chystám na padáky, protože těch 300 kg až jednou spadne ze stojanu budou létat třísky, ale řeknu Vám nabídka je mizerná. Bud Vám to totálně pokazí vzhledově motorku a nebo neví co za to. Dále dokoupím 3 kufr.

Recenze

Koukám do profilu a zjišťuji, že jsem 7sezon bez motorky. Je čas s tím něco udělat. V hlavě se mi honí různé nápady od Suzuki M1800 až po Kawasaki Versys 1000.Takže bych potřeboval aspoň 3 motorky. Potom si to v hlavě trochu srovnám a určitě bych chtěl podniknout dalekou cestu a asi ne jednu, takže obsah aspon 1200, kardan, kufry, ochrana před větrem. Je to jasné cesťák. Koukám co je za nabídku čtu milion testů a článků. Můj dávný sen Honda ST 1300 Pan Europan za tu dobu trochu zestárnul a proto jsem o něho ztratil zájem. Nabídka šikovných ojetin nic moc. Jsem rozhodnut chci novou. Cenově nejlevnější na našem trhu Kawasaki GTR 1400. Bože tahle motorka s divnými světlami a zvláštním výfukem se mi ještě před pár lety moc nelíbila. Pouštím si na ni reklamu a motorka mě dostává. Vlastně ve většině testů prohrává s BMW či Yamahou FJR, ale zase ji nikdo nijak extra nehaní. Obvolávám dealery a zjištuji, že se motorka přestává dovážet kvůli nesplnění emisniho limitu. Poslední 2 kusy v Holandsku. Začínám panikařit. Dealeři jako by byli ještě v zimním spánku a vůbec mě tak nějak neberou vážně, že si ji chci koupit. Většinou nabízí jinou motorku nebo, že se mi ještě ozvou. Až Moto Havrda pochopil a během pár minut uzavíráme obchod. Na živo mě překvapila barva, která se mi fakt líbí a trochu jsem se bál, že to nebude ono. Motorka působí opravdu masivním dojmem a jako by Vám říkala pohodlně se usaď a kochej se krajinou. Na moto jsem najel zatím prvních 200 km takže na nějakou podrobnou recenzi by bylo asi brzo. Během těch 200 km se opravdu potvrdilo, že této motorce nejlépe prospívají dálnice a kvalitní okresky. Ani jízda přes město neni nejhorší. Co se ji fakt asi nebude líbit uzké silničky plné serpentin( a s nekvalitním povrchem k tomu). Ne že by se nedalo, ale asi je potřeba si zvyknout. Nerovnosti se snaží filtrovat dobře, ale ty naše tankáče je asi už moc !
Motor točím z důvodu zajiždění zatim do 4000 ot a motorka je hodná. Pokud se dostává nepatrně přes 4000 ot začnete cítit sílu a člověk musí být ve střehu, aby neudělal s tímto kolosem chybu...
11.12.2019-Takze , jak už to většinou bývá asi 2000km trvalo než jsem si na tuhle motorku zvykl. Vlastně možná jsem si na ní nikdy úplně nezvykl a proto jsem už od počátku věděl, že půjde asi brzo z domu.
Nevím zda to bylo tou dlouhou pauzou či motorku, ale Ty pocity z jizdnich vlastnosti byly smíšené. Při pomalejší jízdě na dálnici a při vysunutém plexi se motorka, tak nějak vravorala a zejména při předjíždění kamionu vznikaly někdy prapodivné turbolence, které byly velmi nepříjemne což bylo zřejmé daní za velkou plochu motocyklu.
Až po čase jsem zjistil, že je lepší plexi stáhnout a motor držet pěkně v otáčkách. Potom se motorka krásné srovnala a držela stopu.Take jsem si dlouho zvykal na tu hmotnost zejména v zatáčkách, kde byla váha hodně znát a dost to kazilo požitek z jízdy.
I tak jsem si motorku 2sezony nechal a navštívil s ní Slovinsko. Po najetí cca 8000km šla bohužel letos na jaře z domu, protože jsem se při testovacích dnech Kawasaki svezl na modelu Kawasaki Z 1000SX a ta lehkost a vše okolo mě prostě dostala.
Takže závěr ? Nemůžu říci, že by bylo GTR vyloženě špatné, ale vek, kdy se vyráběla už od roku 2007 na ni byl možná už znát v podobě zvláštních jízdních vlastností souvisejíc s vyssi hmotnosti na kterou jsem si nikdy úplně nezvykl. A možná to tak bude platit u většiny cestaku. Motorka je možná výborná na dlouhé cestování zejména ve 2, kde musíte trochu počítat i s lehce sportovním posezem a můžete začít cítit po delší cestě dlaně. Motor se rád nechá točit a má dlouhé kvalty. Nejvíce používané rychlosti jsou 3-5.
To že by jste dali 5 ci 6 a jeli hodně pomalu, jako to bývá u větších obsahu zapomeňte. Motor se začne velmi rychle dusit.
Spotřeba byla někde kolem 6litru.
Pokud chcete používat motorku většinu času na ježdění kolem komína a pro radost a dát pouze jednu cestu ročně do Alp doporučuji se poohlédnout po něčem s cestovním nádechem a hlavně menší hmotnosti.
V tomto případě GTR příliš nedoporučuji.
I když má GTR hodně spokojených majitelů já mezi ně úplně nikdy nezapadl.
Koupí této moto jsem se přesvědčil, jak důležitá je zkušební jízda a vlastně to, tak platí u většiny motorek, aby člověk nekupoval zajíce v pytli. Motorka, která se Vám může zdát na první pohled dokonalá po pár kilometrech zjistíte, že Vám vůbec nevyhovuje.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Beast1186
Beast1186 napsal 31.03.17 v 09:20

Krásnou radost jsi si udělal. Já ji taky teda přicházím teprve na chuť. Hlavně taky uvidím, jak se to bude servisovat...čekají mě ventily, a při pohledu pod plasty to vypadá na vyndání agregátu.
Tak ať Ti to jezdí.

Šimi57
Šimi57 napsal 08.03.17 v 19:42 10b.

Vítej do rodiny. Ať ti dělá radost jako mě

Rodgerman
Rodgerman napsal 06.03.17 v 23:52 10b.

Super cesťák . Kdybych jezdil ve dvou tak jedině tohle.

PanIvo
PanIvo napsal 06.03.17 v 09:14 10b.

Parádní stroj. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Až budu velkej kluk...

PYTEL1
PYTEL1 napsal 05.03.17 v 22:51 10b.

Více komentářů



TOPlist